פורום הקשבה דתיים חילונים בכפר ורדים
הציבור מוזמן ל"פורום הקשבה" – דתיים חילוניים
ראש המועצה מזמין את הציבור הרחב למפגש "פורום הקשבה" – דתיים חילוניים
נצא לדרך של כבוד, הידברות והקשבה.
המפגש יתקיים ביום רביעי 1/9/10 (כג’ אלול תש"ע) בשעה 20:30, בחדר הישיבות במועצה.
0 תגובות
השארת תגובה
אני מקווה שיצליחו להרגיע את ההסטריה
שאין חרדים שמחכים בין השיחים ומכריחים אנשים לחזור בתשובה
כל הכבוד לראש המועצה החתיך שלנו.
יפה מאוד!!!!
ל 1: אין היסטריה, יש היסטוריה ועובדות
דתיים וחילונים מדברים את אותה השפה, אין צורך בתווך, בפורומים. ובאיזו שפה נדבר באותו ערב עם החרדים? מהי השפה המשותפת שחרדים וחילונים יכולים לדבר ולהבין אחד את השני, ואיפה מדברים אותה בארץ?
אפשר לדבר עד מחר, אבל-
האם ההסכמות יתממשו?
האם אלה שגורמים למה שקורה כאן, יסכימו לקבל עליהם את ההחלטות שיתקבלו, או שהם ימשיכו בדרכם?
האם נוכל להחזיר את המצב למה שהיה כאן לפני 4-5 שנים?
אין היסטריה, יש עובדות ומעשים שקורים כאן בפועל. אבל מי שלא מתעניין בנושא, לא יודע, וקורא לזה היסטריה.
תגידו, אנחנו לא למעלה מ 60 שנה בפורומים עם החרדים, ומה יצא מזה?
עוד שכונה ועוד כפר נופלים בידי החרדים. אין עם מי לדבר
הכל דיבורים
לדבר זה נפלא. אולי אפילו נקשיב ונפנים.
אבל האם גולדפרב ומרינובסקי יסגרו את העמותות שלהם?
האם בית חב”ד ייעלם מהכפר?
האם קרן וולפסון תפסיק לשלוח שליחי החזרה בתשובה לכפר?
אנחנו נתחייב.
למה הם יתחייבו?
ל 6
הכל תלוי במנהיג של שישוב שצריך להנהיג
יש מנהיג ?
מי יזם את הפורום ומי החברים בו?
האם משהו יודע מי יזם את הפורום ומי הם חבריו? נראה לי כבלון ניסוי. לא יודעת על סיבה שבגללה פתאום יש צורך בהדברות. אולי זה קשור להחלטה של בית משפט בנוגע למקווה.
לא רוצים שנבוא????
למה לא לקיים דיון אמיתי במקום שמאפשר להרבה אנשים לבוא.
בחדר הישיבות יש מקום ל 30 איש אולי…
אנחנו מעוניינים לבוא . ממליצה לקיים דיון שכזה בספריה או במועדון גיל הזהב. בדיון הקודם שהוזמנו לחדר הישיבות ישבתי בחוץ….ועוד רבים כמוני.לא מכובד.אולי לא רוצים שנבוא??
סיון ראש המועצה החזר אותי לשם
סיון היקר שלום,
אני רוצה לחזור למצב מלפני בואם של גולדפרב ומרינובסקי לכפר, תקופה שמחזירים בתשובה לא נלחמו ביניהם על ה”זכות” להחזיר בתשובה פה, תקופה שדתיים חרדים וחילונים גרו בהרמוניה יחסית, שבירה אבל ברת קיימא. תקופה שבה כל צד כיבד את האחר(למעט מספר אירועים שעברו מהר) וכפר ורדים היה בכותרות בנסיבות חיוביות.
אתה יכול להחזיר אותי לשם?
הידברות
סיוון אינך רציני
זאת משום שהזמנת להידברות את “כלל התושבים” למקום שמאכלס מקסימום 30 אנשים. אז כיצד? כמו כן יש מקום לשקול את הסיבה לשמה הזמנת את אנשי הישוב לשיחה. החרון הוא אך ורק על המחזירים בתשובה ולא על חיי שותפות בין דתיים ,חרדים, מסורתיים וחילוניים. (הסדר שמניתי אותם אננו מייצג סדר הירארכי עולה או יורד) אי לכך אנא עשה שני דברים-
א. שנה את מקום המפגש למקום בו כולם ירגישו נוח ( כך שלא ישאר אף אחד מחוץ לדיון).
ב. מקד את הדיון ועל תתן לו להיות דיפוזיבי
ג. מצא מנחה “נויטרלי” לשיח: אדם שיש לו נסיון בהנחית שיח-דיון, טעון כל כך.
ד. אל תנחה את הדיון בעצמך, כי לא משנה כיצד תנחה אותו, הביקורות עליך תהיינה אין סופיות, אז למה
ל 8
מקריאת ה”קול קורא” אני מבין שזה מיועד לכולם. לציבור.
הוא קורא לדתיים ולחילוניים כאחד.
בשביל לדבר ובשביל להקשיב. כאילו כזה.
אנשי בית הכנסת
לי יש כעס גדול על אנשי בית הכנסת.
הם אלה שהביאו את גולדפרב לכפר, והם אלה שאינם מוקיעים אותו ואת מרינובסקי מקרבם ומקרבנו. השניים הביאו רעה לכפר, ותקועים לנו כעצם בגרון: לא לבלוע ולא להקיא.
כשמדברים עם אנשי בית הכנסת על השניים, שומעים אותו פזמון מכולם: “לא, גולדפרב לא כזה. הוא לא שייך למה שקורה עכשיו בכפר”. ועל מרינובסקי, מה הם אומרים? “הוא לא שייך אלינו, אני לא מחזיק ממרינובסקי”.
א קיצר, אפשר להאמין להם? לי קשה, לאחר כל מה ששמעתי על השניים, ומה שהכפר עובר ממש מאז בואם לכאן.
אז איזו שיחה אנחנו יכולים לנהל איתם? והאם הם סוף סוף יקחו איזו שהיא אחריות? אני ספקן.
נראה לי שכל מאמיני אופק קיבלו מיילים או מסרונים
להגיב בטוקבקים באותה הרוח.
אני מצדיעה לציות העיוור שלהם.
ל 14 מ”הספקן הכועס” מ13
אני מתפלא על הערתך. את ממעיטה בערך האנשים כאן בכפר. אני לא מאופק וחוץ מהשם של ה 2 המוזכרים בכל התגובות (זיו גרינפלד) איני יודע מה זה אופק ומי באופק.
אבל אני כן קורא את כל מה שנכתב בנושא, גם כאן וגם בעתונים. ומגבש דעה אישית. וכנראה כמוני עושים גם אחרים. מפריע לך לראות שכולם מגיעים לאותן מסקנות?
אז לראות אותנו כחיילים צייתנים, או כאיזו קבוצה, זה קצת הזוי.
תמשיכי לדמיין.
קירוב לבבות בדרכי נועם – הפורום נחוץ
בכפר ורדים אין קהילה דתית, יש קבוצה של אנשים שמתפללים בביהכנ”ס בדרך קבע ע”פ צו אמונתם. הגם שמרינובסקי וגולדפרב בולטים בנוכחותם וכנראה מייצגים רעיון של תנועה, הם עדיין מיעוט בכפר ורדים. לכן, הדיון צריך להמקד באפשרויות ובשירותים הרוחניים שצריכים להינתן לתושבי הכפר מבלי לפגוע במרקם החיים שעוצב פה במהלך השנים. יש מודלים רבים לכך בישובים כמו כפר ורדים ברחבי הארץ שלא נזקקו לסיוע של רבני קהילת חב”ד שעושה עבודה חשובה ברחבי העולם (ולא בטוח שבמקרה שלנו הם עשו טוב לכפר) התקיימו חיים רוחניים ואנשים יכלו לעבוד את הבורא מבלי שאנשי התנועה היו באיזור.
נכון לקיים את הפורום בכדי לקרב בין הזרמים ולצנן את האוירה.
יפה אמרת, תגובה 16. כפר ורדים והדת.
הכפר נוסד כישוב לא דתי. אפילו ללא הגדרה, אך מעצם האוכלוסיה שייסדה אותו ובאה לגור בו.
במשך השנים הגיעו גם משפחות דתיות, ותושבים חזרו בתשובה. עד כאן הכל טוב ויפה. איש באמונתו יחיה, וחילונים גרו בצד דתיים, והשקט (היחסי) נשמר.
אי אפשר להתעלם מרעידת האדמה שקרתה לנו עם כניסת חב”ד לכפר, מאחר וכניסה זאת היתה מתוכננת וכלל לא תמימה, כפי שנראתה אז.
לאור זאת, מה מציע לנו הפורום? מה הציפיות?
אני, למשל רוצה את השקט שהיה לפני חב”ד, את החיים של זה בצד זה. האם אפשר לחזור למצב הזה? זה דורש הבטחות והתחייבות של 2 הצדדים. האם אנחנו יכולים להאמין זה לזה? נחכה ונראה.
סיעת אופק והעומדים בראשה.
לפני שנכנסים ללחץ מי יודע מה כמות המשפחות הדתיות שהם לא תושבי הכפר הותיקים יש?כמה נוספו בשנה האחרונה?אולי אנחנו סתם צועקים בלי לבדוק.אני נגדם גם. אבל צריך לבדוק?
תגידו אופניקים מאופק השתגעתם?
יש בכפר 6258 תושבים.
גם אם יהיו 600 חרדים עדיין נשאר חכפר חילוני.
אין סיכוי. יש רק חרדי אושניים שבגללו יצאתם לנו מכל החורים. יאללה תתקדמו. אני בשוק ממכם . אולי קצת בירה תעזור לי להרגע מהטמטום המתמשך הזה.
יש פיתרון!
השבר לא גדול ואפשרי להגיע להבנה.אנו נותנים כוח ובמה ע”י התעסקותינו במיעוט זניח ויוצרים פירוד חברתי
שהינו דמיוני במהותו.הנני חוזר מדגיש ומבקש-אין חב”ד בכפר וורדים!!חב”ד הרשמית הוקיעה בכתב את השניים[לצערי].
תושבי הכפר היו מייחלים לשיתוף פעולה עם חב”ד הרישמית שהבסיס הינו כבוד הדדי ויצוג המסורת באופן מתקבל ובפרט לישוב שבמהותו אינו דתי.-[ראה דוגמא אישית בכל פינה בגלובוס!]
לרב כספי יגאל: אין פתרון!
איננו זקוקים כאן בכפר לחב”ד, לא הרשמית ולא המתחזה.
חב”ד הביאה לנו הרבה נזק ב 5 השנים האחרונות. אז אף אחד בכפר לא מייחל לקשרים עם חב”ד כלשהי.
את המוצר שחב”ד מציעה, אפשר לצרוך במעלות השכנה, מבלי לאלץ את כולנו להכניס את חב”ד לכפר.
כאן זה לא הודו, תיילאנד או וויטנאם. יש בתי כנסת לרוב, ויהדות בכל פינת רחוב. אי לכך, אין צורך להכניס את חב”ד לכפר. חב”ד בעצם פעילותה (מאור פנים, קירוב לבבות) מביאה אנשים מסויימים לחזרה בתשובה. אין לנו צורך בזה בכפר. הנזקק, יודע להיכן ללכת.
עוד לא שכחנו מי שלח את השניים לכאן!
לתגובה 20: חב”ד – יוק
המאבק הפנימי שלכם אינו מענייננו, ואינו סיבה להכניס את חב”ד מעלות לכפר. חב”ד מעלות, חב”ד כפר ורדים – מבחינתנו זו נבלה וזו טריפה, כדברי חכמינו. מאחל לך הצלחה בהוצאת מרינובסקי וגולדפרב מהכפר (זה האינטרס המשותף היחיד שלנו איתך), מאחל לך שתגדל ותפרח קהילתך, אבל לא אצלנו.
ל20. “תושבי הכפר מייחלים לשיתוף פעולה עם חבד”. מאיפה לקחת את זה?
?????????????????????????????????????????????????????
לרב כספי – כוונותיך בודאי טובות, אבל עזוב אותנו במנוחה
לא רוצים חבד בשום צורה!
שאלה אמיתית לרב כספי. מקווה שתענה גם
אם חבד הרשמית הוקיעה את גולדפרב ומרינובסקי, מדוע אין לחבד הרשמית כוח להעיף אותם מכאן, ולמנוע את המשך התחזותם לשליחי חבד?
כחילונית אני אומרת שלא תזיק יהדות לאף אחד
מה קרה?
מה ההיסטריה?
קצת יהדות עוד לא הזיקה לאף אחד.
אל תשכחו שאנחנו לא מוסלמים ולא נוצרים ולא בודהיסטים או הינדים.
מה המאבק האדיר הזה?
אפשר לחשוב?
ובאמת בהמשך לאחר המגיבים… מדובר כאן ב 2 משפחות מול 1600 משפחות.
קצת פרופורציות, מה הלחץ?
ונא לא להגיד לי שאני שונאת את אופק, שאכפת לכם מהכפר יותר ממני ושאני תמימה ולא מבינה על מה אני מדברת ושרק אם לא יגורו כאן 2 המשפחות הלכ יחזור לקדמותו.
מספיק עם אותם המגיבים העונים שוב ושוב כמו תקליט שבור.
לעליזה מ 26 איך אופק קשורים לתגובתך?
למה את שוב מזכירה את אופק? איך הם קשורים לכל מה שכתבת? את מסגירה את עצמך במו פיך. אולי די כבר?
אני לא עליזה, אני מישהי אחרת שלא רוצה להזדהות
אבל תודה על המחמאה בהשוואה לעליזה, לי אין אומץ להזדהות כמוה, היא לא פוחדת מעליהום
זה טוב בתיאוריה, אך הלואי ואתבדה
לחילונים יש טווח גמישות מירבי ביחס לאורטודוקסיה כך שגם אם יתגמשו לכוונם עדיין ישארו חילונים בתפיסת העולם שלהם. לעומת זאת, האורטודוקסיה שלנו מובנית בתוך מסגרת נוקשה מאד, ואם יתגמשו לכוון תפיסת העולם החילונית יחדלו מלהיות חרדים.
שמעתי שועד בית הכנסת מתנה הסכמה (כאילו שאנו צריכים את אישורם) לקיום הרצאות בבית הכנסת כמו זו של מוטי אביעם ואחרות בבקרה של נושאי ההרצאה, ירצו יאשרו, לא ימצא חן בעיניהם לא יאשרו. יתגמשו?
אז מה צריך? סנהדרין חדש, אבל בין החרדים אין ככל הנראה עילוי אחד שיאמר “אחרי”. אצלנו, ככל שאתה גדול בתורה אתה קיצוני יותר, כי כדאי להיות קיצוני שכן תוכל להפיק מכך תועלות רבות, כלכליות, פוליטיות ומה לא.
אז הרעיון מענין אך אני פסימי.
לטל
מסכים עם הניתוח שלך, וגם אני סקפטי מאוד.
ההרצאה הזאת עדיין “מאושרת” על ידי החרדים (כי מדובר על משהו שהיה בבתי כנסת), אבל מי יודע מה יהיה הלאה? יאשרו? יפסלו? יסכימו/לא יסכימו? וגם הבעיה היא שהם, ביניהם, אין להם תמימות דעים. יש ביניהם מתונים ויש קיצונים. אז השאלה, ידו של מי תהיה על העליונה, ואם לא יימצאו שם חמומי מוח שירצו לעשות פעולות פרובוקטיביות. אז בואו נעבור את יום חמישי הקרוב, נבוא להרצאה, ונראה מה בקשר להרצאות הבאות. וכל מה שכתבתי כאן נכון גם לפגישת ה”הידברות”. תלוי מי הבאים, קיצונים, מתונים, פרובוקטורים…
ל 28, 26 – ספרי לסבתא
מזהים אותך מקילומטרים
26 אז למה בכל זאת את שונאת את אופק?
זה ברור ממה שאת כותבת. לאופק אין קשר לפניית ראש המועצה. אז די כבר, מספיק עם הפצת השנאה
אני אהיה שם! וגם כל מי שאכפת לו מהמצב. בואו ונשים את הדברים…
הייתי מאלו שפנו למלחמה והייתי מאלו שישבו על הגדר וצפובניצוצות שלא פסקו לרגע קט.
באווירת ימי הסליחות, אני מאמץ (אם כי בהיסוס) את הזמנת ראש המועצה לבוא ולהידבר.
יצא לי לדבר אתו ולמרות חילוקי הדיעות הקשים שלי אתו, הסכמנו שנינו על דבר אחד: המצב כיום הוא בלתי נסבל וחייבים לפתור את העניין.
הידברות זו הפעולה הראשונה.
הצעתי להקים נציגים שישבו וינסחו כמין אמנה שבהם כל צד מציג את טיעוניו (המוצדקים)ואחר כך ישבו יחד וינסו להגיע להבנות והסכמות איך ניתן לחיות שוב באידיליה ובכבוד הדדי אחד לשני.
דבר זה אפשרי רק בתנאי אחד:
להניח את הפן האידיאולוגי המלחמתי ולרדת לצד הפרקטי. אף צד לא יצליח לשנות את דיעותיו של האחר (באנו מרקעים שונים וככה נשאר)יש באפשרותנו לקבוע מה מוסכמות כמו למשל (ואל תתעצבנו) אני אחד מתושבי הכפר (אמנם מיעוט אבל עדיין תושב כמו כולם שמשלם מיסים ללא הנחות) וכתושב הכפר זכותי לדרוש ולקבל שירותים שמבחינתי הם חובה! לפני תרבות ולפני הכול.
אלא מה יש תושבים שמתנגדים להקמת מקווה כי כאן גרים חילונים ושהחרדים ילכו לעזאזל… (זה שיש כאן תושבים חילונים ממייסדי הכפר שחזרו בתשובה, זה בעיה שלהם ושיעופו מכאן… )
בכוונה הקצנתי כדי שנבין שזו לא הדרך שנוכל לחיות זה לצד זה כי אם יהיה או לא יהיה מקוה בכפר, זה לא מה שיגרום לי לעזוב (כדאי שתפנימו) חשוב לי מקוה? כן. ולא אפסיק מלפעול שיבנה כאן מקוה וכולנו יודעים שזה עלול לקרות.
אבל מקוה זה לא הבעיה. הבעיה היא הפחד הגדול מהתחרדות הכפר.
על זה אנחנו צריכים לדבר!
להבין מה מפחיד בהתחרדות? האם זה איום ממשי או שזה במוחם המעוות של כמה קיצונים שמתסיסים את כולם? האם תתנו לי צ’אנס פעם אחת ולתמיד להפריך את החששות? זה בהחלט מובן לי, אבל כחרדי שנולד בבית חרדי בשכונה חרדית אני אומר לכם חד משמעית: אין מצב שמה שקרה ביבניאל (מרבים לתת אותה כדוגמא) יקרה כאן בכפר!
רוצים לדעת למה?
בואו לכנס ואני אסכים לחשוף את עצמי ולהוכיח שהכול בראש ולא מציאותי בכלל.
אני חושב שברוח ימי הרחמים והסליחות תנו צ’אנס לשלום!
בקשה לכל טרחני התגובות הנזעמות: תחסכו מילים ותביעו אותם בצורה מכובדת בכנס, למילים שלכם תהיה משמעות שונה ורצינית כשהן נאמרות בפורום מכובד בנוכחות רה”מ.
תשובה רצינית ואמיתית ל 33
אני חילונית, ומתכוונת גם לבוא לפורום ההידברות.
מקריאת דבריך, ומתוך התכוונות אמיתית להבינם ולא להתרגז, הגעתי למסקנה שאנו ממשיכים לדבר במקביל, ולא נצליח להגיע להסכמות. עצם זה שאתה רואה את המקווה לפני התרבות, כאן פעורה בינינו תהום. אני מבינה את הצרכים הדתיים שלך, ואתה אינך מבין את הצרכים התרבותיים שלי. עצם זה שאתה מבטל אותם, לא נוכל להגיע לכלום. יש אנשים שהתרבות עבורם היא מה שהדת עבורך. את זה אתה וחבריך לא מקבלים.
ובמאמר מוסגר: דיברתי עם כמה מבאי בית הכנסת, וחלקם מהקיצונים ביותר, ושמעתי מהם שאתם תצליחו להסתדר בלי מקווה בכפר, וזה לא צורך אמיתי. זה סוג של סמל. הישג.
ותתפלא, לא הצלחת לשכנע אותי שהכפר לא יתחרד. נכון, לא נתת הסבר, רק קדימון (אתה יודע, כמו בטלוויזיה, משהו שמגרה לבוא לראות איך תסביר זאת בישיבה המשותפת). אז אני אבוא לשמוע, כי אני אחת מאלה שממש בטוחה שכשיהיה כאן מקווה, יגיעו לכאן עוד משפחות חרדיות. זה תהליך שקרה בעוד מקומות, ולמה להיות טיפש ולא ללמוד מנסיונם הרע של מי שעבר את זה כבר? וגם מיותר להכביר מילים על כל מה שקרה כאן בשנים האחרונות, ובגלל מי. כתבו כאן הרבה על זה. ולא נראה לי שאתם מצליחים לתת לזה פתרון, וגם לא מתייחסים לזה. אז איך אתם רוצים להחזיר את הגלגל אחורה בלי לטפל בבעיה עצמה? גם אני רוצה לחזור לימים של חיים זה בצד זה, חילונים ודתיים יחד, כשכל אחד עוסק בשלו ולא מנסה לעסוק בענייני חברו. אבל אתה יודע מה? התייאשתי.
לחרדי מ 33 – ההבדל בין דיאלוג למונולוג
אתה קורא לדיאלוג, ומציב תנאי סף חמורים מאד.
אתה קורא להנמכת האש, ומשאיר את חומר הדלק בשטח.
אתה רוצה דו שיח, כדי שתקבל את מה שאתה רוצה, בלי יכולת לתת דבר בתמורה, כי אין לך מה להציע.
אתה מדבר על כבוד הדדי, ומזלזל בצרכים של הצד השני, החילונים.
אתה זורק לאויר הבטחה שהכפר לא יתחרד, ללא כל ביסוס, ומבטיח שתגלה לנו את הסוד.
אתה דורש את שלדעתך מגיע לך, אתה בכלל לא מעלה בדעתך שאולי לא מגיע לך, ואין בכוונתך לקבל סירוב כתשובה.
ולסיכום, אתה אומר שצרכיך קודמים לשלנו, זה מראה כמה אתה מוכן באמת לדיאלוג פורה איתנו.
פניך אינם לדיאלוג אלא למונולוג.
וכל חבריך החרדים בעצם חושבים כמוך, אז מה הטעם בדיאלוג עקר שכזה?
ל 33
אני רוצה לבוא לדיאלוג.
אבל-
אותי לימדו שכשבאים לדבר, באים “בלב פתוח ובנפש חפצה” כפי שאומרים עורכי הדין.
ואילו-
אצלך אני כבר שומע “בתנאי” ו”מבחינתי זה חובה”
זה לא דיאלוג. זאת הכתבת תנאים.
על פי דרכך, אני צריך לבוא לשיחה ולומר: אולם תרבות (שמחכים לו אגב כבר יובלות) זה חובה מבחינתי.
אז איזה דיאלוג יהיה לנו?
למגיב 35 ו- 34 אין לי כל כוונה להיכנס לויכוח עקר וחסר תועלת
לא הצבתי דרישות לאף אחד, רק סיפרתי לך ולכולם את עמדתי איתה אני אבוא לפגישה.
ידוע לי שאצטרך לוותר על דברים. גם חשובים מאוד. אבל בתנאי שתהיה גישה של מוכנות לפתור בעיות ולא לחנך אותי מחדש ולספר לי כמה שאני לא רצוי בכפר. אני יודע את זה כבר.
אני גם יודע שאני נשאר כאן.
עכשיו יש אפשרות 1. לדבר ולראות איך לפתור עניין וזה אפשרי. ויש אפשרות 2. לספר לי כמה אני רחוק מחזון היישוב שבו אני חי ולכן תבין את הרמז ותעוף.
האפשרות הראשונה נראית לי מעשית, השנייה לא מעניינת.
מדבריך נשמע שאין לך רצון לפתור את הבעיה אלא להנציח אותה. חרדים עופו מפה… לא רוצים! אין מקווה… יהיה מקווה.. ועוד התלהמויות שלא הובילו אותנו לשום מקום.
אם יש לי מה להציע, זה אגלה בכנס וסוד קטן יש לי מה להציע וזה יקר מאוד! זה מתחיל באות ש ונגמר באות ם ובאמצע יש את האותיות לו . יש באפשרותי להביא את כל הקהילה הדתית להסכמה , רק תנו צ’אנס לשלום!
למגיבה 34 –
אני אשמח לדבר אתך ולהוכיח שניתן לחיות זה לצד זה. מקומות אחרים שאת מדברת עליהם לא דומים לכפר ורדים. חייתי במקומות רבים בעולם , גם בארץ ואני יכול לומר באופן חד משמעי: אין מקום שדומה לכפר ורדים!
המקוה הוא לא צורך שמתאים לכל אחד, רק למיעוט. אבל תניחי את המקוה. המקוה זה סימפטום ולא הבעיה.
הבעיה שיש חשש להתחרדות ואני מבין את זה. על זה אני אוכיח לא אדבר ולא אספר אוכיח שאין מצב שיתחרד הכפר. אני חרדי שממנו אתם חוששים ואם לא סיבה אישית שלא קשורה למוסדות הכפר באיזושהי צורה, לא הייתי בא לכאן.
עכשיו אני כאן ואני מאמץ את הצעת רה”מ להידברות.
יום נפלא!
ל 33 אין סיכוי, חבל על הזמן שלך
צריך שניים לטנגו, ושפה משותפת לדיאלוג. אין לנו את זה.
ל 37, גם לי יש סוד קטן…
וכמוך, אגלה אותו רק לך.
אתה יודע למה נגיע יחד? זה מתחיל באות כ מסתיים (כמו שלך בדיוק) באות ם, ובאמצע יש את האותיות כל.
כשבאים עם תנאים מגיעים ל…כלום.
תגידו אתם רוצים שאחשוב ואדבר כמותכם?? יענו משטרת מחשבות ודעות
ברוסיה של סטאלין היה אסור לחשוב שונה מהשלטון (מאמא רוסיא),
בזה שהבעתי את דעתי ולא כתנאים כלשהם אלא כדוגמא!
כבר נפסלתי לעדות ואין 2 לטנגו וכאלה בילבולי מוח.
אמרתי שזו דעתי וכאחד שחושב שדעתו נחשבת משהו במדינה דמוקרטית לפחות אני חוזר ואומר אותה גם במפגש.
זה שאני מציב תנאים . איך אמר לי מישהו מהמגיבים “מה יש לך להציע? ” לכן אני לא מציב תנאים אני מציע הידברות ונעלה כל אחד את דעותיו הידועות, נראה לאן פני הדברים ואיך ניתן למרות חילוקי הדיעות לעצור את העגלה המידרדרת לתהום…
ולמגיב 38 – העובדה שמגיבים ומעורים פה התושבים במה שקורה בכפר, זה אומר על רמת אינטלגציה ומעורבות בקהילה במילים אחרות איכפתיות ולכן אני מאמין שיבואו הרבה. יש יותר מ2 וזה לא טנגו אלא ריקוד חסידי… כולם משתתפים ולא צריך לדעת את התנועות 🙂
מי רוצה הידברות החרדים מחפשים פרנוסה שיחזרו לבני ברק וירושלים
לא רוצה לראות דגלים צהובים ולא כתובות מלך המשיח שזה למעשה הצלוב כנראה שהם בכלל נוצרים במסווה חב”ד
תגובות הרב כספי
ל-23:יש באפשרות[י] חב”ד לתבוע משפטית את אלו המשתתמשים בשם חב”ד וקיים תקדים משפטי בנידון.כמו”כ ישנם דרכים נוספות להצר ולהכאיב לשניים.אין זאת דרכנו-בנקמות והתנצחיות לא נגיע לפיתרון ובפרט שקיים “עליהום” ושפיכת דמים שברובה!אינה מוצדקת על השניים.
לצערי,גם לאחר עזיבתם האש לא תשקע היות ויש כאלה המנצלים והמלבים את המחלוקת לאינטרסים אישיים [פוליטים ועוד]בנוסף אין זכות ורצו לגרש אנשים -חוק?!
ל21-השניים הופיעו לוועדה המטפלת במינוי והכשרת שליחים בחב”ד ולאחר בדיקה יסודית לא אושרו!אי לכך השנים לא מייצגים את חב”ד.[גם לא בדיעבד]
ל24-“לא-רוצים”:הזמן להחליף פאזה ל”כן”ולמשותף.לשמחתי
השוני יוצר צמיחה בחיים.ישעמם שכולם דומים…?![ראה המשך ל-23]
ל23-שכחת את המילה “היו”-מייחלים:דרכה של חב”ד “יהדות במאור פנים”,בכל זמן,מקום ועם כל הלב. המטרות:
להפיל את המחיצות המלאכותיות בין חלקי העם,לפתוח צוהר אל אוצרות המורשת היהודית,להגיש עזרה למבקש ועוד..
ידידי היקר.אצלנו זה לא סיסמה.יש לנו 4000 שגרירוית בעולם והכל מתרומות ןלא מכספי מדינה\פוליטיקה\מיסים
יש לנו גורל משותף גם אם נייפה זאת ב”אופק” של וורדים
ל22-אין בינינו משותף בנוגע לעזיבת\גירוש השניים מהכפר.המניע שלך שונה בתכלית משל חב”ד.אין לנו רצון להרע ולצער איש.אנו גם לא נותנים תוויות כשרות לבני אנוש[גם אינם יהודים].את ילדי אנו מחנכים לאהוב ולכבד[גם את הגוי] ולא לשנוא יהודים [שומרי מצוות].
ד.א אתנגד גם לתוויות על מר גרינפלד שאיתו שוחחתי רבות.אתנגד לשיטה ולא לאנשים המייצגים אותה.לסיום, אבקשך לעדן את תגובותיך[אנו לא אויבים…]
כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה לכלל ישראל
תגובה לרב כספי (42)
כשקראתי את הערותיך כאן ובפעם הקודמת שפנית אלינו דרך האתר, סברתי לתומי שאתה מתנגד לשניים הקוראים לעצמם שליחי חב”ד כאן בכפר. תגובתך לגביהם (כך הבנתי) היתה נחרצת (אפילו לוותה בסימני קריאה נחרצים)
כשאני קורא את תגובתך כאן עכשיו, אני מבין שאינך רוצה לפגוע בשניים (וזה בסדר מצדי) אבל אני לא מבין למה אתה כועס עלינו על שאנחנו קוראים להם שליחי חב”ד. ואינך כועס עליהם. ממש לא מבין. כאילו 2 אנשים שונים כותבים ומתייחסים.
תגובה לרב כספי
חבד לא מצליחה / לא רוצה לטפל במתחזים שלה, או באלה שהיא חושבת שלא ראויים להיות שליחי חבד.
אתם לא רוצים? לא מצליחים? אז תנו לנו לטפל בהם בדרכנו.
לא רוצים חבד בכפר ורדים.
זה לא הזמן לשנות את רצוננו ל”כן”.
רוצים את כפר ורדים כמו שהיה תמיד.
לרב כספי – שהאינטרס יקבע את הפעילות
אני חוזר ומציע, יפעל כל צד לפי האינטרס שלו. המשותף ביננו ששנינו רואים את גולדפרב ומרינובסקי כפולשים וכמזיקים גדולים לדתיים, לחב”ד, לחילונים ובעיקר לקהילה החרדית. אני ממליץ שיפעל כל צד לפי יכולתו לסילוקם. בינתיים רק אנחנו עושים את חלקנו “בהסכם” ואתה יושב ומחכה שנוציא עבורך את הערמונים מהאש.
מה יהיה לאחר סיום עידן שני החבדניקים (הם חבדניקים, מה לעשות…)? אני מאמין שיהיה כמו שהיה לפני בואם, ושזה יקח זמן לנפגעים פה לשכוח ולחזור למסלול. שווה נסיון, לא נראה לך?
ל-23:יש באפשרות[י] חב”ד לתבוע משפטית את אלו המשתתמשים בשם חב”ד וקיים תקדים משפטי בנידון.כמו”כ ישנם דרכים נוספות להצר ולהכאיב לשניים.אין זאת דרכנו-בנקמות והתנצחיות לא נגיע לפיתרון ובפרט שקיים “עליהום” ושפיכת דמים שברובה!אינה מוצדקת על השניים.
לצערי,גם לאחר עזיבתם האש לא תשקע היות ויש כאלה המנצלים והמלבים את המחלוקת לאינטרסים אישיים [פוליטים ועוד]בנוסף אין זכות ורצו לגרש אנשים -חוק?!
ל21-השניים הופיעו לוועדה המטפלת במינוי והכשרת שליחים בחב”ד ולאחר בדיקה יסודית לא אושרו!אי לכך השנים לא מייצגים את חב”ד.[גם לא בדיעבד]
ל24-“לא-רוצים”:הזמן להחליף פאזה ל”כן”ולמשותף.לשמחתי
השוני יוצר צמיחה בחיים.ישעמם שכולם דומים…?![ראה המשך ל-23]
ל23-שכחת את המילה “היו”-מייחלים:דרכה של חב”ד “יהדות במאור פנים”,בכל זמן,מקום ועם כל הלב. המטרות:
להפיל את המחיצות המלאכותיות בין חלקי העם,לפתוח צוהר אל אוצרות המורשת היהודית,להגיש עזרה למבקש ועוד..
ידידי היקר.אצלנו זה לא סיסמה.יש לנו 4000 שגרירוית בעולם והכל מתרומות ןלא מכספי מדינה\פוליטיקה\מיסים
יש לנו גורל משותף גם אם נייפה זאת ב”אופק” של וורדים
ל22-אין בינינו משותף בנוגע לעזיבת\גירוש השניים מהכפר.המניע שלך שונה בתכלית משל חב”ד.אין לנו רצון להרע ולצער איש.אנו גם לא נותנים תוויות כשרות לבני אנוש[גם אינם יהודים].את ילדי אנו מחנכים לאהוב ולכבד[גם את הגוי] ולא לשנוא יהודים [שומרי מצוות].
ד.א אתנגד גם לתוויות על מר גרינפלד שאיתו שוחחתי רבות.אתנגד לשיטה ולא לאנשים המייצגים אותה.לסיום, אבקשך לעדן את תגובותיך[אנו לא אויבים…]
כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה לכלל ישראל
מעגל “הקשבה”
מדהים. 45 תגובות ואיש לא מזדהה בשמו המלא. בין השאר כאלו הרוצים להשתתף במעגל ה”הקשבה” אבל לא מעיזים לגלות את שמם. ממה אתם מפחדים?
מעגל “הקשבה” במרכאות כי יש בו שני צדדים הבאים לכאורה לדבר, להקשיב ולקבל: האחד בא עם ספר חוקים עב כרס והדורש לקבל בחינם את צרכיו הרוחניים והשני בא עם מונח הנקרא “דמוקרטיה” שכל כולו התחשבות בזולת והוא מקבל כמובן מאליו את הצורך לשלם על צרכיו הרוחניים.
זוהי מלכודת דבש ואני כבר מוכן להמר מי יאוכל את הדבש ומי יילכד בו.
שבת שלום
לרב כספי – שהאינטרס יקבע את הפעילות (תיקון לתגובה 45)
אני חוזר ומציע, יפעל כל צד לפי האינטרס שלו. המשותף ביננו ששנינו רואים את גולדפרב ומרינובסקי כפולשים וכמזיקים גדולים לדתיים, לחב”ד, לחילונים ובעיקר לקהילה החרדית. אני ממליץ שיפעל כל צד לפי יכולתו לסילוקם. בינתיים רק אנחנו עושים את חלקנו “בהסכם” ואתה יושב ומחכה שנוציא עבורך את הערמונים מהאש.
מה יהיה לאחר סיום עידן שני החבדניקים (הם חבדניקים, מה לעשות…)? אני מאמין שיהיה כמו שהיה לפני בואם, ושזה יקח זמן לנפגעים פה לשכוח ולחזור למסלול. שווה נסיון, לא נראה לך?
מה זה דיאלוג בין חרדים לחילונים?
החרדי: תן לי קצת ואח”כ עוד קצת, ועוד, ועוד תן לי, ובתמורה אני אתן לי ואקח עוד ממך.
לתגובה 46 – אין פה כל מלכודת דבש, לקבוצה החרדית אין מה להציע, זו מלכודת ח.א, סליחה על הביטוי
מעגל הקשבה במצב קונפליקט
אני קיבלתי את הלינק מחברה, אני לא מכפר ורדים אך כואב לראות את עומק הקרע שיש בתוך התגובות. בתור מנחה ותיקה רוצה להציע לכם לא להפגש מיד יחד אלה לעשות קודם סידרה של מעגלים כל “קבוצה” בנפרד לצורך לימוד הקשבה ודיבור מהלב, לצורך העמקת ההבנה של מה קורה אצלכם בלב מתחת ל”תגובתיות”, ורק אחרי זה להפגש לסדרה של עבודה אמיתית. אחרת זה. זה עובד יפה בין ערבים ליהודים, למה לא בין יהודים ויהודים? בכל מקרה מאחלת לכם הצלחה והבנה בשנה הקרובה בישוב שלכם.