מקופחים!


יעקב זיו

 

כפרניק  פיס_2 מקופחים!

האם קהילת הגיל השלישי בכפר ורדים מקופחת? העלות: מתנפחים וזיקוקים ביום העצמאות.

תקציב מ”מ כפר ורדים לשנת 2016 הוא ארבעים ושמונה מיליון מאתיים וחמישים אלף ₪ ( 48.250 מיליון מש”ח).

קהילת הגיל השלישי (65+) נהנית במידה זו או אחרת מכל סעיפי התקציב, כמו יתר חלקי האוכלוסייה, מלבד שניים: חינוך / נוער, מוסיקה וספורט.

את טענת הקיפוח נבדוק באמצעות תקציב המועצה לשנת 2016:

חינוך: תקציב החינוך לשנת 2016 הוא עשרים וארבעה מיליון שבע מאות שבעים אלף ₪. (24.770 מש”ח).

הכנסות מתקציב הממשלה והשתתפות ההורים הם עשרים מיליון שבע מאות שלושים אלף ₪.  (20.730 מש”ח).

 ההפרש הוא מימון היתרה מתשלומי ארנונה- ארבעה מיליון וארבעים אלף ₪. ( 4.040 מש”ח).

נוער, חוויה וספורט: התקציב המיועד הוא מיליון שמונה מאות ושישים אלף ₪  (1.860 מש”ח) , לפי הפירוט הבא:

השתתפות בתקציב חוויה ( בעקר נוער ומוסיקה ) 1.600 מש”ח.

אחזקת מתקני ספורט  0.16 מש”ח.

השתתפות באגודת הספורט   0.10 מש”ח.

 הכנסות למועצה (לא לאגודת הספורט) – אפס   0.0

 סה”כ מימון היתרה לנוער חוויה וספורט מתשלומי ארנונה – מיליון שמונה מאות ושישים אלף ₪ (1.860 מש”ח) .

סה”כ מימון חינוך, נוער, חוויה וספורט מתשלומי ארנונה –חמישה מיליון ותשע מאות אלף ש”ח (5.900 מש”ח).

אוכלוסיית הגיל השלישי.

לפי סקר “חיים בגיל” נכון ל-2013, אוכלוסיית כפר ורדים מנתה 6,215 תושבים ואוכלוסיית הגיל השלישי (65+) 650 תושבים.

לפי הערכות ותיקונים לשנת 2016 אוכלוסיית הכפר מונה כ- 6,500 והגיל השלישי מונה בקירוב 700 תושבים.

חלוקת הנטל

 מימון עודף ההוצאות על ההכנסות לסעיפים הנ”ל, יתחלק לפי היחס בין מספר התושבים בקבוצת הגיל השלישי לסך כל התושבים. (אפשר לחשב גם לפי יחס בתי אב אבל הדיוק אינו הכרחי).

מכאן יוצא שקבוצת הגיל השלישי נושאת בנטל של כשש מאות שלושים וחמישה אלף (635,000 ₪) למימון הסעיפים הללו שהם כ-1/3 מהארנונה המשולמת על ידה, בעוד שהתקציב המוקדש לקבוצת גיל זו שואף לאפס.

שלא תהיינה אי הבנות: פעילות התרבות של קתדרה ומועדון הזהב נעשית בהתנדבות, ללא עלות למועצה, ובמימון צרכני התרבות. גם פעילות “קפה בוקר” נעשית בהתנדבות, בחסות מחלקת הרווחה ובעלות מינימלית למועצה מתוך תקציב הרווחה.

יש שיטענו שאוכלוסיית הגיל השלישי מקבלת הנחה מארנונה ולכן הנטל קטן יותר. לא נכון: ההנחה ניתנת כחוק ע”י המדינה ולא כמחווה של רצון טוב ע”י המועצה. ההתדיינות צריכה להיות מול המדינה ולא מול אוכלוסיית הגיל השלישי.

התקציב הדרוש למימון תכנית פעילות לגיל השלישי, שהוכנה ע”י וועדת הגיל השלישי בזמן שהייתה פעילה, היא כ- 1/4 מחלקם במימון פעילות חינוך וספורט, כמוצג למעלה, והיא קרובה לעלות של מתנפחים וזיקוקים ביום העצמאות.

אוכלוסיית הגיל השלישי הולכת וגדלה, צרכיה משתנים וראוי שתוקדש גם לה תשומת לב ותקצוב סביר.

התשובה לשאלה: אכן הגיל השלישי מקופח.

יעקב זיו

לשעבר יו”ר וועדת הגיל השלישי

**

המועצה בחרה שלא להגיב לדברים אלו.


0 תגובות

  1. הכול צפוי Reply

    אין תגובה

    פשוט מקומים האפליה מחד
    והשתיקה מאידך.
    ראש מועצה הזורע עשן לכל עבר.
    הייתה פעילות של הרצאה למציאת תעסוקה לפנסינרים. המועצה הופיע כחלק מהיוזמה .חסרה היית רק תמונה של סיון.
    אבל מאידך מסיבת חיילים שתמיד נערכה בצנעה פרוסמה בשלטי חוצות.
    מי מהציבור למעט ההורים שיך או הוזמן למסיבה נרדה.
    אבל ראש המועצה מוציא כסף שכולם יפנימו אני עובד עבור הייילים. ועדה שהוקמה ועדין פועל על ידי קומץ משוגעים. מה לו ומה למועצה נאדה.
    אפילו את המימון לשי למתגייס רובו ממומן עי חנות יד שניה.
    אבל את השלט בפארק בצומת המפה השבור אין למועצה כסף לתקן.
    בושה זו לא מילה.

  2. הכלב בוקי Reply

    מה זה תקציב לקשישים
    אוכלוסיה שקופה בכפר.
    אפילו הכלבים זוכים בקרוב לפארק בכניסה לכפר מכיון תרשיחא.
    הכלבים מחרבנים בכל םינה וכפרס יקבלו את כל המקרים בכניסה לעשוב בריחות נעימים.
    זה המקום הכי מתאים.
    . חניה אין שטח מצוצם וקטן יש.
    והרבה דאוינים יש

  3. ברי Reply

    זיו הבנתי שאתה חראי למבנה שעטוף בניילון מחוץ למועדום
    עלה עשרות אלפי שקל
    רותח בקיץ ומזגן לא יכול להתקרר.
    קפוא בחורף ומזגן לא מחמם ומחפ זורמים על הרצפה.
    נראה אם תגיב

  4. ישיש Reply

    קשישם
    סיון לא רואה אותם ממטר

  5. צעיר שיהיה זקן Reply

    עלה על עץ
    יעקב רד מהעץ
    אתה מאמין שסיון יענה.
    תתעורר הוא מתעסק בזוטות
    בנושאים מהותיים יש לו מנכ”ל

  6. כמעט זקן Reply

    ברי תתעורר

    ברי תתעורר מי שקבי זה סיון
    ללא התחשבות באנשי המועדון.
    המבנה לא מתאים.
    וזה סתימת פיות לחברי המועדון.
    ביקשו מבנה חדש וביקשו הגדלת המבנה הוכחי.
    ואם זה היה תלוי בזיו היה בונה מנבה יעודי ומתאים כהלכה.
    תבנה לסיון הוא יעזור לך וירדים גם אותך

  7. בן של קשיש Reply

    התעללות

    סיון תעורר כדאי שתפנים אם היום היו בחירות לא היית עובר את אחוז החסימה. תעלה לירושים ……

  8. אני Reply

    עד מתי

    עד מתי ציבור הקשישים יישן.
    קדימה לעשות מעשה.
    כל אחד שישלח למועצה פקס מייל הודעה שיתחילו לשים על הקשישים

  9. מתקרבת לגיל השלישי Reply

    הגיל ה 3
    סיון דואג רק לכל מה שקשור לנוער. הוא לא מתייחס לגיל השלישי. מישהו כבר כתב פה שהוא מתעסק בזוטות. שום דבר רציני. המדרכות מלוכלכות, אין שום טיפוח. בעיני ראש מועצה כישלון ( לא רק בעיני ) הרבה חושבים כמוני. טוב נקווה שיותר הוא לא יבחר שיבוא מישהו שבאמת איכפת לו מהכפר

  10. יעקב זיו Reply

    מבנה
    מודה, אבל התיאור שלך לא מדויק.

  11. אריה ברן Reply

    קיפוח הגיל השלישי
    ליעקב שלום,
    אין ספק שכתיבתך אכן מציגה את הגבול העליון של הקיפוח התקציבי של אוכלוסיית גיל הזהב.
    כדי שקיפוח זה לא יימשך יש צורך להכין 2 תכניות עבודה: האחת שתעסוק במתקנים הנוספים הנדרשים לביצוע פעילות גיל הזהב ואומדן לעלותם הכוללת והאחרת שתעסוק בפעילות השוטפת עצמה ואומדן לעלות הפעלתה השוטפת.
    משיחה עמך,הבנתי שתכנית כזו אכן הוגשה למועצה ואושרה על ידה אך איננה מתבצעת.
    אשמח לקבל את התכנית שאושרה ולפעול יחד עמך כדי לדאוג למימושה.

  12. אריה ברן Reply

    קיפוח הגיל השלישי
    שלחתי תגובה שהתקבלה אך טרם פורסמה.

  13. בוב חן Reply

    העבר הצללה במגרש הפטנק
    יש מגרש ספורט אחד ויחיד לגיל השליש – מגרש הפטנק. המשחקים שם מתבשלים בשמש הקופחת כי רשת ההצללה התפוררה . אך . . . אין תקציב לעשות קצת צל. אני בעד תקציביםצ לילדים ונוער אבל אילו היה מדובר בילדים – היה נמצא התקציב מיד. יימצא-נא תקציב קטן גם לגיל השלישי , שיסד והקים את הכפר הזה , צריך עכשיו לעמוד כעני בפתח ולהתחנן. חבל.

  14. יעקב זיו Reply

    קיפוח הגיל השלישי
    אריה

    אשלח בקרוב. בעיות במחשב.
    יעקב

  15. קשיש בקרוב Reply

    עצוב

    מי שלא קלט כולם יהיו קשישים זה רק עניין של זמן.
    סיון לא מבין זאת.
    חשבנו שהתחיל להרכיב משקפיים אז אולי יראה שיש זקנים הישוב.
    לא לא עוזר לא רואה.
    הגיע הזמן לשינוי ומהר.
    מציע לכל ה700 קשישים ומשפחותיהם המונים להערכתי כ1500 נפש. כלומר 25 אחוז מהישוב.
    לשלם רק75 אחוז מהארנונה ו25 אחוז מהכסף ליצור קופה מיוחדת לפעילויות הקשישים. מרד הקשישים יוצא לדרך.
    תתעוררו הגיע הזמן

  16. דוד Reply

    קשישם

    למכור מגרשים לא מצליחם
    לגבות ארנונה בשמים מצליחים
    כבישים רעויים מצליחים
    מקווה בונים
    תקציב לקשישים אין
    די עד מתי הישוב ימשיך לגווע ?
    שינוי ועכשיו

  17. לא אהיה קשיש בכפר Reply

    אגדה של מקום

    מה יהיה?
    מחכים למותנו?
    בינתיים חולבים את כספנו

    הקשישים משלמים גם עבור חינוך. גנים. חוגים. ספורט. צופים. ועוד.

    הנוער. הילדים. החוגים . כולם מקבלים סיוע מהמועצה.

    והקשישים משלמים ומקבלים כלום.
    שמצופה בהבטחות על הבטחות.
    די נמעס

השארת תגובה

[bws_google_captcha]
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן