ל”ג בעומר: התהלוכה נערכה – ההפגנה בוטלה


עודד שלומות
חב”ד ציינו ל”ג בעומר בתהלוכה בכפר ורדים, והפגנת הנגד נשארה במייל
כפרניק lag baomer 019 ל"ג בעומר: התהלוכה נערכה – ההפגנה בוטלה

חב"ד ציינו ל"ג בעומר בתהלוכה בכפר ורדים, והפגנת הנגד נשארה במייל

 

כמה עשרות בודדות של צועדים השתפו היום בתהלוכת ל"ג בעומר שנערכה ברחוב הראשי בכפר ורדים ואורגנה על-ידי עמיחי מרינובסקי, מנהל בית חב"ד בכפר. האירוע היה באישור ובאבטחת המשטרה. בהזמנה שחולקה בתיבות הדואר של תושבי כפר ורדים בשבוע שעבר, נאמר כי "בסיום התהלוכה יתקיים הפנינג ענק בחוות ‘עץ הזית’  שעל כביש תרשיחא – כפר ורדים", וכן שיערכו פעילויות יצירה, מתנפחים, הגרלת פרסים, מכירת מקלות סוכר ופופקורן במחיר סמלי ורכיבה על סוסים ("למשתתפי התהלוכה בלבד!").
 
 
כפרניק lag baomer 019_0 ל"ג בעומר: התהלוכה נערכה – ההפגנה בוטלה
אלא שמייל אנונימי שהופץ בכפר ערב התהלוכה על-ידי "פרדי", קרא לתושבי הכפר להפגין נגד התהלוכה, ויצר מתיחות מסוימת לקראת האירוע. בסופו של דבר, כנראה שהפגנות לא מארגנים על-ידי מיילים אנונימיים (אם לא לומר "פחדניים!") – משום שבשעה היעודה נראו במקום רק יעקב זיו ומאיר גרינפלד, נציגי "אופק" במועצה, שנשבעו (בנקיטת חפץ…) שהם אינם פרדי (זיו: "ראוי לציון שויתרתי על מנוחת הצהריים כדי לבוא ולראות מה מתרחש פה". גרינפלד: "זאת תהלוכה קטנה ועלובה, מה שמוכיח כי אין כאן תומכי חב"ד רבים").
בעקבות המתיחות לקראת האירוע, הוחלט להעביר את ההפנינג מחוות "עץ הזית" לאגם המונפורט במעלות. לדברי שרון פויר, מנהל החווה, הדבר נעשה בהסכמה ובהבנה, ואין לו כל עניין להיות מעורב בחילוקי הדעות שעלו בעניין זה.
 

 דיון במועצה

 
ערב ל"ג בעומר התייחס מאיר גרינפלד לתהלוכה המתוכננת: "עמיחי מרינובסקי, שפועל בכפר במימון גורמים קיצוניים בחב"ד, לא בוחל באמצעים ופיתויים חומריים, כמו אחרון המיסיונרים, כדי להשפיע על ילדים לקבל את ערכים ואמונות הזויות, בניגוד לאלה עליהם מתחנכים ילדי הכפר. לפני שנה הוא הבטיח למשתתפי התהלוכה טיסה בשמי הארץ ואילו הפעם רכיבה חינם על סוסים. מרינובסקי גם ניסה לחלק את הפרוספקטים שלו ישירות לילדים בתחום בתי ספר, בניגוד למותר לפי הנחיות משרד החינוך.

"הוא מנצל לרעה את הסבלנות של תושבי הכפר. אין לי ספק שאילו נציג אחת מתנועות הנוער הציוניות היה מנסה להקים סניף של התנועה בכפר חב"ד או במקום חרדי אחר, הוא היה נתקל בהתנגדות אלימה ומיידית ולא היה מצליח לשרוד במקום יותר משעה.
"אני מתכוון לעלות את הנושא דיון במועצה על מנת שנוכל שיתקבלו החלטות כיצד להפסיק אחת ולתמיד את פעילותו המזיקה בקרב ילדי הכפר".
עוד הוסיף גרינפלד בתום התהלוכה: "עמיחי מרינו בסקי, האיש המתיימר לייצג את חב"ד בכפר ורדים, יכול לרשום לעצמו כשלון גדול נוסף. למרות ההשקעה הגדולה בניסיון לפתות את ילדי כפר ורדים – אתר בובות מתנפחות, תחבורה בחינם, ורכיבה על סוסים בחינם, לכל ילד המשתתף בתהלוכה (לפני שנה הוא הציע טיסה חינם בשמי הארץ) – לא הגיע ואפילו ילד אחד מהמתחנכים במערכת החינוך הממלכתי בכפר. סה"כ הגיעו כ-30 נפש מחציתם מבוגרים ותינוקות בעגלה כאשר חלק מהם אינם תושבי הכפר".

 
"זו תעודת כבוד לתושבי הכפר".


 *

הערת המערכת: הגם שבמייל של "פרדי" יש עניין ציבורי מסוים, החלטנו שלא לפרסמו באופן אנונימי ("שפן", כבר אמרנו?), ללא כל הצדקה הנראית לעין, וגם לא במתכונת "השם שמור במערכת".
 
ראו סקר חדש: מה דעתך על תהלוכת ל"ג בעומר בכפר ורדים בחסות חב"ד?
(הסקרים בתפריט שמאל למעלה)

 

תגובות פייסבוק


0 תגובות

  1. אורח/ת הגב

    תהלוכת ל”ג בעומר
    לתהלוכה הגיעו משפחות וילדיהם,הצטרפו אליהם תומכים שאין להם ילדים בכפר, בעד קיום תהלוכת ל”ג בעומר,בדרך זו רצו למחות על העליהום שהפיץ פרדי לתושבי הכפר —להגיע בהמונים ולהפגין נגד התהלוכה ומרינובסקי. התמונות מדברות בעד עצמן.מקבוצה כזו החילונים חרדים? מדוע לא לתת למיעוט לקיים מנהגים? גרינפלד לא מספיק לך שניסית בדרכים נלוזות לטרפד קיום ליל סדר ציבורי שערך מרינובסקי? לבסוף האמת יצאה לאור.צריך לברר עם כספי אם הוא דורש פיצוי על ביטול הסדר שגרינפלד התחנן לקיומו ורק לא עם מרינובסקי.
    פרדי אתה האבא של השפנים,תישאר במאורה ואל תצא. דע לך שתיעשה חקירה רצינית כיצד הינך משתמש בדואר אלקטרוני שנמסר רק לכתובת מסוימת ולא להפצה. מכל ההפחדה,הרעש והעשן הגיעו שגיים שדואגים לכלל ילדי הכפר……ושתיים נוספות. הפגנה לתפארת מדינת ישראל,חבל שקילקלו לזיו את מנוחת הלוחם. מנוכחות זו ניתן להסיק שגם בנושא המקווה יש בלוף אחד גדול מאחורי החתימות. לעומת זאת נשים רבות דתיות,מסורתיות וחילוניות הזקוקות למקווה, אינן מוכנות לחשוף את שמותיהן מסיבות השמורות להן,למרות שעודד העורך הציע זאת. לידיעתך עודד הרשימה אצל שרה הייל .

  2. אורח/ת הגב

    ה”תהלוכה”
    אני אישית שמחתי לראות שהיו ממש מעטים שהגיעו וצעדו.
    לא נראה לי הגיוני שילדי כפר ורדים ילכו עם שלט של “המלך המשיח”.
    ממש לא נראה לי שנכון לפתות ילדים בטיסה בשמי הארץ, או ברכיבה על סוסים.
    מרינובסקי וגולדפרב יודעים את מלאכתם היטב: מלאכת הפיתוי.
    גם במאמרו של רענן שקד בעתון ידיעות אחרונות, אודות ההשתלטות החרדית על רמת אביב, נכתב שחב”ד עומדים ומחלקים פרסומים בשערי בי”ס. האם זה מותר?
    אני, בניגוד לעורך עודד שלומות , מכיר תודה לזה ששמו “פרדי”.
    הודות לו אנו יודעים מה הם מנסים לחולל כאן בכפר. הודות לו נמנעו הורים חילונים (ואני ביניהם) לשלוח את ילדיהם לרכיבה על סוסים, ולאגם מונפורט, שבדרך כלל זה בילוי תמים לחלוטין. אך לא היום, ולא בחסות מרינובסקי המפתה.
    מה גם, שהוא כלל לא טרח ליידע את אגם מונפורט בתכניותיו. חוצפה.
    וכן, מילה טובה לשרון מחוות הסוסים, שלא נכנע ופרש בזמן.
    ובכלל, מה הקשר של ל”ג בעומר ותהלוכה לרבי המשיח ולמתנפחים? זאת איזה המצאה של חב”ד?
    אז אם כן, מה לנו ולזה? 

  3. כפרניקית הגב

    פרדי יצאת חומוס
    אני מתנגדת בתוקף להקמת מקווה בכפר ורדים, אבל מה’כפת לי שכמה משפחות נוהרות אחרי מרינובסקי כמו אחרי החלילן מהמלין. ישעשו תהלוכה! מה יש?
    במקום שהתהלוכה תעבור בשקט, בלי שאף אחד ישמע עליה, “פרדי” נתן לה “פרסומת” בחינם…
    ועוד ארגן הפגנה וירטואלית, שאיש לא הגיע אליה.
    המסקנה: תהלוכה כזאת לא מפריעה ולא צריכה להפריע לאף אחד.
    וכאן ההבדל בין המאבק המוצדק בעניין המקווה, לבין זה המטופש בעניין התהלוכה…

  4. אורח/ת הגב

    פרדי גרמת לפקק
    במקום שהתהלוכה תעבור בשקט מכיכר לכיכר בצד הדרך,הקמת את כל הכפר המנומנם,עוררת אנטי אצל תושבים שבאו לתמוך בילדים והוריהם הדתיים והמשטרה הגיעה חמושה בשוטריה ובניידות. הליווי המשטרתי גרם לפקק ולהתמרמרות של תושבים שהם לא בעד ולא נגד,הם בסך הכל רצו לחזור הביתה מהר ובשלום. לא חבל?

  5. אורח/ת הגב

    לתגובה ל 2, 3: מרינובסקי בכלל לא תמים
    מרינובסקי שם את ההזמנות שלו ב כ ל תיבות הדואר שלנו, לא רק אצל אלה שמעונינים בו או בתהלוכותיו. הוא התכוון שכולנו נביא אליו את ילדינו אוהבי הסוסים והממתקים. למרינובסקי יש את המיילים של כל האוהדים שלו והיה יכול בלחיצת כפתור להזמין את כוווולם, אם רק היה מעונין בשקט. הוא היה יכול לעשות את תהלוכת ל”ג בעומר בשלב ב’ בלי לגרום לפקקים אבל התעקש דוקא ברחוב הראשי. הוא גרם לפקקים, לא אף אחד אחר. הוא בכלל לא תמים.
    אם היה עושה את חגיגותיו רק ל”מגזר” שלו, למעוניינים בלבד, אף אחד לא היה מתקומם. אבל מרינובסקי מתנהג כמו מרינובסקי: גס רוח, לא מתחשב, דבק במטרתו, עקשן, רהבתן ופרובוקטור. לפי מה שהבנתי מקריאת המייל של פרדי הוא מתקומם על זה שמרינובסקי מנסה למשוך ילדים קטנים באמצעות סוכריות. קראתי למעלה שמרינובסקי החוצפן חילק את ההזמנות לתהלוכה ולהפנינג בבתי ספר!!! עד שם הגיע בנסיונות הפיתוי שלו!
    לזכותו של פרדי יאמר שהביא לידיעתנו את כוונותיו המיסיונריות של מרינובסקי, ואולי היה תמים קצת כשחשב שהפגנה אפשר לארגן במייל. המידע שהביא התברר כמדויק ואמין, ואני מקווה שימשיך לעדכן אותי.
    בקשר להפגנה שלא נערכה שיתביישו אלה שלא באו, ובמיוחד הורים לילדים קטנים. אני לא באתי אבל היתה לי סיבה… כמו לשאר… כרגיל אנחנו רוצים שיצילו אותם מהחרדים, אבל לא מוכנים לנקוף אצבע.

  6. הרב החילוני הראשי הגב

    חג שמח
    אחת ה”בעיות” שלנו קשורה בואקום התרבותי…
    מה בנוגע למדורות ל”ג בעומר שכונתיות? לאירוע גדול של הצופים? להרצאה או דיון ציבורי על חירות ומלחמה?
    אבל במקום ליזום, ליצור, לחגוג, להתבטא – כפר קטן, קרטני ומטופש נוהה אחרי מרינובסקי מחד, ו”אופק” מאידך, ומקיז את ערכי הקהילתיות, הסולידאריות, האחווה – בשנאת חינם.
    ואל תגידו: הם התחילו!
    אם “הם” התחילו, אז אתם תפסיקו!
    קרי, אנחנו נפסיק.

  7. אורח/ת הגב

    עמדתי בפקק וראיתי . לתגובה 4
    המשטרה הגיעה ללות את התהלוכה העלובה של מרינובסקי. ולא לשום מטרה אחרת.
    למה אנשים שהולכים על המדרכה צריכים ליווי משטרתי?
    כי מרינובסקי אוהב לעשות הכל ברעש וצילצולים.עמדתי בפקק וראיתי את הליווי המשטרתי לתהלוכה העלובה של התינוקות ואמהותיהן.
    חצי מהמשתתפים המבוגרים אינם בכלל מהכפר.
    מסכן, מרינובסקי.מנסה בכל כוחו להוציא פעילויות בכפר, שירגישו בו, שידעו שהוא קיים, ולאחרונה זה לא הולך:
    רצה בחנוכה להדליק חנוכיה בצומת המפה, ונדחק לאיזור התעשיה של תרשיחא, וגם משם הועף בעזרת תושבי הכפר.
    רצה לעשות ליל סדר באולם האירועים ונדחק לקור המקפיא של מרץ-אפריל במרפסת האחורית בשיינפלד.
    רצה לפתות ילדים ברכיבה על סוסים, וסיים במארש האבל עם הילדים שלו ושל גולדפרב.
    אם תשאלו אותי, הסיפור שלו דומה מאוד לסיפור המן הרשע במגילה…

  8. אורח/ת הגב

    לאלה ששכחו מי זה עמיחי מרינובסקי
    עמיחי מרינובסקי, איש חב”ד, שייך לזרם המשיחי הפנאטי. זהו הזרם השנוי במחלוקת אף בחב”ד עצמה, שהיא תנועה המחזירה בתשובה. הוא הגיע לכפר ורדים בסביבות 2004, לאחר ששירת את שליח חב”ד במעלות, הרב כספי, ולמד שם את ה”מיקצוע”.
    לאחר חילוקי דעות שם, עבר מרינובסקי, ביחד עם שלמה גולדפרב (חב”ד, אותו הזרם המשיחי הקיצוני) לכפר ורדים.
    נאסר עליו ע”י מוסדות חב”ד ובית הדין שלהם לפתוח בית חב”ד ולשמש כשליח, אבל הוא ציפצף.
    הוא קבע את מושבו ברח’ יקינטון 14 ופתח ברשם העמותות עמותה בשם ” בית מנחם -כפר ורדים ע”ש הרבי מליובאוויטש”.
    הוא מתחזה לרב (כך הוא קורא בכל הזדמנות לעצמו), למרות שהוא רחוק מאד מאד מאד מלשאת תואר זה, וקורא לעצמו שליח הרבי מליובאוויטש למרות שמעולם לא קבל מינוי כזה, ותלוי ועומד נגדו פסק דין בנושא.
    הוא פתח בביתו בית כנסת, יש אומרים גם כולל-יום, ריכז מסביבו מאמינים, ומיד החל בפעילויות מיסיונריות בכפר: הופיע בבתי הספר פה לפני החגים, אירגן בחגים שונים מסיבות לילדים עם פרסים וממתקים, ערך לילדים תהלוכות ל”ג בעומר עם ממתקים ופרסים, יום כיף בפארק המחצבה עם מתקנים מתנפחים, ממתקים ופרסים, כאשר הפרס הראשון היה טיסה בשמי הארץ, ועוד כהנה וכהנה.
    לפי עדות שכנים מגיעים אליו מדי שבת אברכים ללימודי קודש, תפילות ולמניין.
    בביתו מתנהלים באופן קבוע שיעורי דת הניתנים על ידו ועל ידי אישתו, גאולה.
    לפני כשנתיים הוא פתח אתר אינטרנט בשם KFARVRADIM.COM שתוכנו היה פעילויותיו פה, לאחר שאולץ להוריד אותו מהאינטרנט, הוא העלה את אתרו מחדש וקרא לו שוב על שם ישובנו KFARVRADIM.ORG.IL.
    כוונתו בהתחזות הזו הייתה ליצור זהות וזיקה בין “חב”ד כפר ורדים” והישוב “כפר ורדים”. הוא אכן הצליח, ומי שהקיש את שם הישוב, הגיע מהר מאד לאתרו המתחזה של מרינובסקי…

    מכל החרדים שבכפר, הוא האחרון שיש לו מה לחפש כאן, ונוכחותו כאן היא למטרה מוגבלת בלבד: לגרום לחלשי אופי ואנשים עם בעיות רגשיות ומשפחתיות לחזור בתשובה, להביא לכאן משפחות חרדיות, ועל ידי כך לגרום לגרים בסביבתם לעזוב (ברח’ יקינטון זה כבר קורה).
    אין הוא תורם לחיי הקהילה פה שום דבר חיובי. להיפך, כל תרומתו מצטמצמת בהתססה, גרימת מריבות ומדנים, והעכרת האוירה.
    מקומו לא איתנו.

  9. אורח/ת הגב

    עודד שלומות, שוב לא דייקת
    פרדי התקומם נגד פיתויי הילדים מצד מרינובסקי, וקרא להפגין על כך, ולא על התהלוכה, כפי שאתה ציינת.
    בתור עיתונאי עליך להיות מדויק ולא לעוות את האמת.

  10. אורח/ת הגב

    גרינפלד חי בסרט XXX
    “בובות מתנפחות”. מאיר, כנראה שראית יותר מדי סרטים כחולים…

  11. אורח/ת הגב

    עורך העיתון, אפשר להציג את הפלייר של מרינובסקי על כל פיתויו?
    ביחד עם שאר הצילומים.
    אני יהודי גאה, ישראלי עוד יותר גאה.
    מרינובסקי אפילו לא טרח לתלות את דגל המדינה בחג העצמאות, שמסתבר אינו חגו.

  12. אורח/ת הגב

    לכפרניקית מתגובה 3 (את (ה) מוכר(ת) מאיזה מקום…)
    לדעתך זה טפשי למחות על פיתוי וניצול ילדים. איפה הנורמות המוסריות חברתיות שלך? אולי גם אין לך בעיה עם עבדות ילדים?
    וגם אני לא’כפת לי מהתהלוכה, אבל למשוך אליה ילדים באמצעי פיתוי?
    כפרניקית, יצאת בטטה

  13. אורח/ת הגב

    מה שמרינובסקי עושה פה זה מגעיל מפחיד ודוחה
    איך הגענו למצב הזה?

  14. אורח/ת דן הגב

    תגובה לתגובות
    ל”נאורים” שביננו. המשיכו לצקצק בלשונכם הנאורה נגד “העוולות ” שעושים למרינובסקי.
    אתם יכולים גם להושיט לו את הלחי השניה, כמו שאמר ישו.

    האיש הגיע לכאן מתוך מטרה להחזיר בתשובה והוא עוסק בכך. אני מכיר אישית כמה מקורבנותיו.
    אין לו חוק: הוא מצפצף על המועצה, על הוועדה המקומית, על החוק.
    כל האמצעים כשרים להשגת הפעולות.
    כל פעולותיו נעשות ברעש וצילצולים: פרסומים על נייר כרומו, שעוד הבוקר ראיתי מתגוללים על יד תיבות הדואר.
    אם הוא רוצה לעשות פעולה לחרדי הכפר, מדוע הוא פונה לכל הכפר?
    הוא מנסה לפתות את הילדים, דבר שהוא נורא בעיני, ואסור שנעבור עליו לסדר היום ! (תמשיכו לצקצק, נאורים)
    מה שנלעג בעיני הם אלה ההולכים אחריו בתהלוכות שלו. החסידים השוטים. ששותים את דבריו בצמא.

    גדלתי ברמת גן בשכונה דתית, ומעולם לא ראיתי בל”ג בעומר תהלוכה. זה לא חלק ממסורת החג.
    זאת כנראה המצאה של חבד. אז מה, אנחנו צריכים להשתתף? הכפר צריך את זה?
    יפה שאף חילוני לא היה. המשיכו כך.
    הלחמו במרינובסקי, בגולדפרב, בהתחרדות הכפר.
    כפר ורדים חילוני !

  15. אורח/ת הגב

    לרב הראשי החילוני מס. 6
    אהבתי את מה שכתבת ואתה צודק ,יש פה ואקום תרבותי. לזיו וגרינפלד נוח להחריף את העניין החרדי ולומר ישחקו הנערים לפנינו. מה עשיתם בשביל הכפר בנושא ערכי,חינוכי,תרבותי חוץ מההפחדה מהחרדים שאוטוטו יגיעו לכאן בהמוניהם? קל לתקוף מטרה נייחת ושמה מרינובסקי. אילו הם היו חכמים וכלל לא מעלים אותו כנושא ציבורי עליון מזמן היה דועך. אין כמעט חילונים ודתיים מהישוב הנוהרים בדרכם של החבדניקים והמשיח שלהם. הפרדים הללו הפכו הר כגיגית. יש דברים בוערים בכפר למשל הנוער שמסתובב חסר מעש בלילות,מרעיש,שובר ולעיתים גם מחשש. תמשיכו לעצום עיניים ותפילו הכל על מרינובסקי.

  16. אורח/ת הגב

    צופים
    ראיתם את החיוך השפוך על פני יוצרי הסערה בכוס המים,שני חברי אופקי שונאי היהודים? עודד,מתחת לתמונה הכיתוב צריך להיות_שני המפגינים היחידים נגד התהלוכה. הם צפו על הנעשה כמו שישבו בקהל הגדול במרכז בשמחת תורה. יהודי לא יעצור יהודי בשמחתו.לגבי הערה סתמית אך מכוונת כלפי אישה דתיה מהישוב כי אין לה מה לעשות פה וכדאי שתסיק מסקנה…. לידיעת כולם היא ומשפחתה לא מתכוונים לעזוב. הם שווי זכויות במקום,אופי הישוב חילוני אך מגיע למיעוט לספק את צרכיו.

  17. חילונית ממש גאה הגב

    מזל שיש את אופק
    בזכותם הכפר הזה נושם חיי תרבות וקהילה, הנוער מטופל היטב ובעל תעסוקות רבות, החינוך במעלה ראשונה והכל מושלם.
    איזה מזל שהם משקיעים כל כך הרבה אנרגיות לקידום הכפר.
    תארו לכם מה היה קורה לו היו משקיעים את כל האנרגיות במריבות עם גולדפרב ומרינובסקי. תארו לכם איזה חלום בלהות זה היה יכול ליצור.
    בקיצור, אופק, ממליצה לכם להמשיך ללכת בקו הזה של מלחמות סרק בשני דתיים. כך בטוח תצליחו בבחירות הבאות.
    בהצלחה!!!

  18. טחינה בחומוס הגב

    באמת בזמן האחרון אני רואה בכפר הורדים מיליוני חרדים
    שמסתובבים שרחובות ומכריחים אנשים לחזור בתשובה.
    שמעתי שאפילו תורמים חרדים מממנים רכבת אוירית של חרדים מברוקלין מהפלגים האורתודדוקסיים לבוא ולהשתלט בכוח על בתי התושבים בכפר הורדים ולגרש את החילונים מאדמתם.
    אתמול אכלתי אחרי בסטייק של יום העצמאות שוקולד ואיך שרציתי לקחת את הביס מהשוקולד ישר הופיע אצלי בבית חרדי ואסר עלי לעשות זאת.
    הילדים שלי הלכו ברחוב והכריחו אותם לשים תפילין ולהתפלל שמע ישראל באדיקות גדולה.
    כשהלכתי להוציא את הילדים מהגנים, חטפו אותי לבית הכנסת ליד כדי להשלים מניין ולא שחררו אותי אפילו שאמרתי שאני בחיים לא התפללתי.
    את אשתי טבלו בכוח במקווה במעלות אחרי שספרו לה 7 ימים נקיים.
    אח”כ הלבישו אותה בחצאית וגרביונים מהמאה הקודמת כדי שתראה דוסית. מסכנה אשתי בלעה מלא מים.
    הכריחו אותנו לעשות 15 ילדים כי זה מצווה ועכשיו אני לא יודע מה לעשות עם כל הילדים שלא תכננתי.
    שכנתי מתחבאת בבית כדי שלא יקפצו עליה חרדים ויכריחו אותה להכשיר את המטבח.
    וכשעשיתי מנגל ביום שבת צרחו עלי “שעבס” ורגמו אותי באבנים.

    צודקים!!!
    באמת יש השתלטות חרדית בכפר. עובדה מליונים מהם צועדים ברחובות.

  19. אורח/ת הגב

    כשאני רואה את שמשון ויובב צוחקים
    אני לא יכולה שלא לצחוק.
    מי לדעתכם הוא שמשון ומי לדעתכם הוא יובב?!
    יעקב או מאיר.

    רגע, רגע, יעקב זה שם מהתנ”כ לא? אוי לא, סממן יהודי.
    גם מאיר זה שם מהתנ”כ, לא? יש גם צדיק רבי מאיר בעל הנס.

    אולי שניהם חרדים במסווה של חילונים?

  20. תושב הגב

    היתכן? תגובה 18 ואני גרים באותו כפר?
    מעניין, אני רואה כל יום הרבה חרדים, ליד בית הכנסת, בבוקר ובערב (בדרכי לעבודה ובחזרה).
    אני מכיר כמה משפחות שחזרו בתשובה, או נגררים אחרי המחזירים.
    אני גר בקרבת ביתו של מרינובסקי ורואה מה קורה שם.
    אז תמשיך לנפח את בלון המסטיק הוורוד שלך, ותשכנע את עצמך שאין חרדים בכפר, ואין פעילות חרדית בכפר ואין פעילות של החזרה בתשובה בכפר.
    לילה טוב, חביבי. לך לישון.

  21. אורח/ת הגב

    ל 18
    אתמול עניתי לך, אבל אולי זה לא מצא חן בעיני העורך, אז הוא לא פרסם…

    בכל אופן, את/ה חושב/ת שכתבת פיליטון מצחיק?
    לצערי זאת האמת, וזה עצוב.
    כשאני נוסע בבוקר מוקדם לעבודה, אני רואה הרבה חרדים בבית הכנסת. כשאני חוזר לפנות ערב, אני רואה אותם שוב, והפעם אפילו עם תגבורת מיפה נוף או מעלות.

    ונכון שהם לא מכריחים את הנשים ללבוש חצאית, אבל אני מכיר כאן כמה שהם תפסו אותם בשעתם הקשה, ואותם אנשים היום כבר חוזרים בתשובה.

    וכשצוחקים על הצמד-חמד גרינפלד-זיו, אולי נצחק קצת גם על הצמד-חמד מרינובסקי -וגולדפרב?
    איזה צמד יותר מצחיק?

  22. אורח/ת הגב

    ל-21 החרד באמת
    דחילק,קח יום חופש ותעמוד בכניסה של בית הכנסת ותכין רשימה של המתפללים……תבדוק תעודות זהות. זה מזכיר לך משהו מפעם,ממשפחה משם?
    נו טוב מגיע לך ישוב חילוני ואינך רוצה שיבואו להשחיר אותו. תגלה שכולם יהודים מפה. יש מסורתיים,בעלי כיפה סרוגה,חבדניקים,ברסלבים,ליטאים. כל אחד וגוון משלו. מעטים חרדים. הרוב החרד בכפר הוא כמוך שמשחיר מיעוט. לך לישובים קהילתיים כמו כוכב יאיר וראה ולמד מהו כיבוד הדדי.
    בשניה שאתה חולף בצומת מול בית הכנסת אתה מצליח להכיל את כל הפחדים וראייתך משתבשת. לכן אפשר רק לרחם על הפוביות שכובשות אותך. כיצד אתה מצליח לעבור יום עבודה כאשר אתה יודע שבחזרה לביתך שוב תשתבש ראייתך ופחדיך יעלו. לך וראה מה קורה בלילות בכפר,תקרא את הדו”ח של עודד נוריאל ומזה תחשוש.

  23. אחד שאכפת לו הגב

    ל 22: על מי אתה מנסה לעבוד?
    אני בטוח (ואני גם יודע, יש לי חברים דתיים בכוכב יאיר) שהדתיים שם (בעקרון אין שם חרדים מחוללי מהומות) לא עושים תהלוכות פרובוקטיביות עם דגלי המשיח צידקנו בכל חג אפשרי, וגם כשאין כל חג…, לא מפתים ילדים בממתקים כדי שיאהבו את הדת (כמו שעמיחי מרינובסקי אוהב לעשות), לא מכניסים ספר תורה ומפזזים איתו עם רמקולים ומוסיקה, שכולם יראו ובעיקר ישמעו בשעת צהרים, לאורך כל הרחוב הראשי (כמו שעשה פרי שחף לפני זמן מה מביתו לבית הכנסת), רב בית הכנסת שלהם לא מקים עמותה להקמת ותחזוקת מקוואות ומוסדות חינוך חרדיים (כפי שעשה שלמה גולדפרב) ועוד. מעניין לראות את חרדי כוכב יאיר מעיזים, ומה תהיה תגובת החרדים מהם.
    סטטוס קוו פירושו, בין השאר, חייה ותן לחיות, והכוונה מחוץ לכתלי ביתך, כי בין כתליך תעשה כרצונך, אפילו תרוץ ערום, ברחוב הרי לא תעשה זאת. את זה החרדים פה עדיין לא הבינו, וכנראה גם לא יבינו. הם אינם מכבדים את האחר והשונה מהם, והרחוב ממילא שייך להם.
    בקשר לבית הכנסת של כולנו, הוא כבר מזמן לא. ונא לא להעמיד פנים ולא להתל בנו . יש יבוא מסיבי ומתוכנן של זרים מהסביבה לבית הכנסת שלנו, שבעצם נהפך לשלהם. זה קורה בימי החול.
    בשבת? שממה. גג 15 איש, שמחציתם חילונים מסורתיים, שלא באים בימי החול לשם.
    ובלי נימה חיובית אי אפשר: אני מאחל למחרחרי הריב החרדים פה, ובראשם שני הצדיקים מחב”ד, אריכות ימים אושר ופרנסה, אבל לא פה.

  24. אורח/ת הגב

    לאחד שאיכפת לו ולחרד מתשובה 21
    לסבר את אוזנכם . כאשר נפטר תושב או תושבת מהכפר והמשפחה מבקשת להתפלל עבורם,מנין בית הכנסת בשבוע האבל מעבירים את המינחה והערבית לבית האבל. מעניין מתי ראית המונים לא מהכפר נוהרים אחר הצהרים לבית הכנסת. התבלבלת,כפי שאני אומר לנכדיי.
    השבוע התפללו ברחוב יערה אצל משפחת טהור. לכן לא היתה תפילה בבית הכנסת וראית המונים לא מהישוב שבאים לבית הכנסת.זה שקר ודמיון מרקיע שחקים,תמשיך להחריד. כל טוקבק כזה מביא עוד תרומות מיהדות הגולה לחזק את המיעוט.

  25. תושב הגב

    לכותב/ת מ 24 את/ה חושב שאנחנו מטומטמים?
    אני יודע שהתפללו אצל מש’ טהור ביערה. ולפני כן התפללו אצל מש’ אחרת.
    את/ה מדבר/ת כולה על 7 ימים. ואני מדבר על שאר הימים בשנה.
    מי בכלל דיבר על השבוע?
    אז אל תבלבל/י את המוח, לך לחפש איזה תירוץ אחר. אולי תמצא.

  26. אורח/ת הגב

    פרדי הקשקשן
    האם נזכה לראותך יוצא סוף סוף מהארון
    לך לפסיכולוג ואולי סוף סוף נזכה לנוח מהסחי שאתה מתגולל בו

  27. אורח/ת הגב

    תשובה ל-21 ו-23
    בכוכב יאיר לא מפגינים נגד המקווה ולא קורעים את חוט העירוב. חיים בכבוד הדדי חילונים ודתיים.
    לגבי החרד שרואה בדרך לבית הכנסת רבים שאינם מהכפר. דימיונך מתערבב עם חרדותיך. השבוע למשל לא היתה תפילה בבית הכנסת .משפחת טהור ביקשה לזכרו של יהונתן ז”ל להתפלל בביתם. כאשר משפחת אבלים מבקשים,כל מתפללי בית הכנסת מגיעם למינחה וערבית במשך שבוע האבל וכיצד בכל זאת ראית וידעת שהגיעו לתפילה אנשים מבחוץ? תמשיך לדמיין וכל מי שרוצה להתפלל מוזמן-שחרית,מינחה וערבית. אל תחששו ממבטיו הדואגים של החרד מס.21

  28. לא ממש משנה הגב

    קצת ממה שקורה בארץ – לשני הצדדים
    מתוך: nrg היום
    רמת אביב: נמשכים העימותים בין החילונים לאנשי חב”ד
    שוב עימות ליד תיכון אליאנס על רקע ניסיונם של פעילי חב”ד לשכנע תלמידים להניח תפילין, הפעם גם המשטרה מעורבת. וגם תהלוכות ל”ג בעומר עברו לא לגמרי בשקט
    עמית תומר | 7/5/2010 7:44 על רקע מדורות ל”ג בעומר, גם העימות הבלתי פוסק בין פעילי חב”ד לחילונים ברמת אביב התלקח שוב בשבועיים האחרונים: זה התחיל בשישי שעבר עם עימותים ליד בית הספר אליאנס, שגם המשטרה הייתה מעורבת בהם, והמשיך בתהלוכות חב”ד בל”ג בעומר, שכצפוי הצליחו להרגיז את תושבי השכונה החילונים.
    כמדי שבוע, גם בשישי שעבר הגיעו פעילי חב”ד לשערי בית הספר אליאנס והציעו לתלמידים להניח תפילין. לטענת עדי ראייה, לאחר שיצא אחד התלמידים, בן 14, מהשער האחורי וניגש להניח תפילין, התעקש פעיל חב”ד לקבל את מספר הטלפון שלו, למרות סירובו.
    הדבר העלה את חמתו של תושב השכונה רם פרומן, המקפיד להגיע מדי שבוע לבית הספר כדי לעצור את פעילות חב”ד שם. “זוהי הוכחה לכל מה שאנחנו טוענים תמיד”, אומר פרומן. “שידול הילדים להניח תפילין משמש מצע לפעולות חודרניות שמטרתן החזרה בתשובה של ילדינו”.
    בתגובה למעשיהם של פעילי חב”ד החליט פרומן להזעיק את המשטרה, לא פחות ולא יותר. זמן קצר לאחר מכן הגיע השוטר וניגש לשער הקדמי של בית הספר במקום לאחורי, שם חיכה פרומן, וגם שם גילה עימות בין חב”דניקים לתושבים חילונים, אך הפעם התהפכו היוצרות, ופעיל חב”ד הוא זה שהתלונן לפני השוטר על תקיפה מצד כמה תושבי השכונה.
    “לא הייתה שום תקיפה”, מספרת אחת התושבות שנגדה התלונן פעיל חב”ד. “אנחנו אנשים נורמטיבים, ומקפידים לא לתקוף אף אחד. זה לא באידאולוגיה שלנו. זו פשוט בדיחה”. על כל פנים, המשטרה עכבה לחקירה שניים מתושבי השכונה ואת פעיל חב”ד שהתלונן.
    החב”דניקים היו מאוד לא מרוצים
    בינתיים, גם בשער האחורי, שם חיכה פרומן לשוטר שהזעיק, לא נחל הצד החילוני הצלחה רבה. “הייתי צריך להילחם כדי לספר לשוטר מה קרה”, מספר פרומן. “בסיום התחקיר, שנמשך חמש דקות, הוא הודיע לחיילי חב”ד שמותר להם לעשות מה שהם רוצים, אך רצוי שלא יתקרבו לבית הספר.
    “לא יעלה על הדעת שהמשטרה תשתף פעולה עם מיסיונרים הפועלים בניגוד לחוק. לא ייתכן שמבוגרים יוכלו לארוב לילדים, ללחוץ עליהם לתת מספרי טלפון, והמשטרה תאפשר לכך לקרות”.
    עוד בטרם שככה האש, בל”ג בעומר שחל בתחילת השבוע, ארגנו פעילי חב”ד תהלוכות חג מסורתיות, ואלה כצפוי הצליחו להוציא מהתושבים החילונים תגובות זועמות. התהלוכה הראשונה נערכה בבוקר, ולצורך חציית המפגינים את הכביש ברחוב טאגור עצרה המשטרה את התנועה במעבר החציה למשך כשתי דקות. תהלוכה נוספת, מצומצמת, שנערכה ללא אישור המשטרה, התקיימה במתחם הגוש הגדול בשכונה. גם הפעם הוזעקה המשטרה כדי לעצור את התהלוכה.
    כשהיא הגיעה היא החליטה, בתום שיחה קצרה עם הילדים וההורים אשר השתתפו בצעדה, שלא לסגור את התהלוכה
    מכיוון שמדובר באירוע קטן בהיקפו, אשר לא דרש חסימת צירים, ועל כן לא נדרש אישור מן המשטרה לקיומו.
    בינתיים הגיעו למרכז טאגור, לשם צעדו החב”דניקים, כמה מתושביה החילונים של השכונה, ובהם גם פעילי עמותת תושבי רמת אביב למען רמת אביב חופשית. כמה מהם הביעו תרעומת על הרעש שנגרם מהתהלוכות של פעילי חב”ד, אך גם שביעות רצון מהיקפן המצומצם יחסית של התהלוכות.
    “התהלוכות שלהם נחלו מפלה רצינית”, אמרה דוברת העמותה שרון בקר. “תהלוכה אחת הפסיקו להם, בשנייה – המשטרה עמדה להם על הנשמה. אין ספק שהמשטרה הבינה את המסר, ולדעתי החב”דניקים היו מאוד לא מרוצים”.
    ממשטרת מחוז תל אביב נמסר בתגובה: “בתאריך 23 באפריל בשעה 11:50 התקבל אירוע ממודיע בשם רם פורמן שטען כי איש חב”ד משדל ילדים מחוץ לבית הספר אליאנס ומסרב לעזוב. ניידת משטרה הגיעה למקום, והשוטרים הבחינו בדין ודברים בין הצדדים כאשר אחד המעורבים מקלל את החרדים. שלושה מעורבים עוכבו משני הצדדים לתחנה, אך לבסוף החליטו שלא להתלונן זה נגד זה, ועל כן שוחררו ללא חקירה”.

  29. תושבת כפר ורדים הגב

    האמנם יוכל לחיות זאב עם כבש בכפר ורדים? בעולם?
    כשאלה המושגים הרווחים בקרב המורים החרדים, המחנכים את הפעוטות שלהם לבדלנות ושינאה, האמנם יש זכות קיום לכל אמונה ולכל מאמין במדינה הקטנה שלנו?
    רק תקראו ותרגישו את רוח הדברים – זו כותרת באחד האתרים החרדים, שהופיעה גם במבזקים באינטרנט:
    זה מול זה: 10 הבדלים בין הילד החרדי לילד החילוני
    דמי כיס? לחילוני זה אומר רכישת מותג אופנה, משחק מחשב אלים, סלולרי – ולילד חרדי? • שבת? לילד חרדי זה אומר דבר תורה בשולחן שבת, תפילה בבית-כנסת. ולילד חילוני? • שלט? לילד חילוני זה אומר טלויזיה, ולחרדי? • מערכת “כיכר השבת” עונה למתקפה על החינוך החרדי ומציגה 10 מושגים (דעה, חינוך).
    וככה העיתון הזה כותב, בעילום שמו של כותב הדברים:
    “גל ההסתה נגד החינוך החרדי – עולה שלב. כל פוליטיקאי או עיתונאי תורן, מנסה את כוחו בפליטת מילים מסיתות נגד החינוך החרדי.
    הם כנראה שכחו דבר אחד: החינוך החרדי – הוא סוד ההצלחה של החברה החרדית, שברוך השם, לא נגועה במעשי פשע.
    “כיכר השבת” מגיש עשרה מושגים, שיישקפו את ההבדלים בין החינוך החרדי לחינוך החילוני הנכשל.
    כסף – תשאלו ילד חילוני מה הוא יעשה עם דמי-כיס. תקבלו תשובה במקום: קניית מותג אופנה, משחקי מחשב, סלולרי מתקדם – בהנחה שהוא ילד מבית טוב. אם הוא לא מבית טוב – המוצרים בעייתים יותר. ומה ילד חרדי יעשה עם דמי-כיס? ייתן צדקה, יקנה מתנה לאחיו, ירכוש ספר לימוד, או ספר קריאה חינוכי, או ישמור לחיסכון, בצד.
    הפסקה – הסיוט של כל מנהל בבית-ספר חילוני זה שעת ההפסקה. מכות ואלימות – הם מנת-חלקה של שעת ההפסקה. אלימות ומכות פורצים בתדירות בכיתות הלימוד, או מחוצה לה. ואם לא מכות – אז תכנונים למנגל שאחרי הלימודים, או יציאה לסרט. ומה קורה בהפסקה בבית-הספר החרדי? קוראים ספר, יוצאים לשחק עם חברים בחוץ, מפטפטים עם המורה או עם החברים.
    מורה – במגזר החרדי, להיות מורה זה כבוד. זה מקצוע שמתגאים בו. תלמידות הסמינרים השונים מחכות לרגע שבו יקבלו תעודת הוראה, וישתלבו במערכת החינוכית. ובמגזר החילוני? מורה הוא מקצוע בזוי, שהעוסקים בו נאלצים להתמודד עם חוצפה, עזות מצח ואלימות מילולית ולעיתים גם פיזית.
    סכין – כמה פעמים בחיים שלכם שמעתם את הכותרת הבאה ‘תלמיד דקר את חברו בגלל…’? התופעה של ילדים חילוניים המחזיקים ברשותם סכין – הפכה לתופעה כאובה. אין-ספור ניסיונות להתגבר על התופעה, כשלו בזה אחר זה. בשביל ילד חילוני המושג ‘סכין’ אומר – הגנה עצמית, או נקמה בחבר. ומה ‘סכין’ אומר לילד חרדי? לימוד על שחיטה יהודית, או הכנת סלט-חי.
    שבת – אוח, כמה מתגעגע ילד חרדי לשבת. הולכים עם אבא לבית-הכנסת, לומדים, מתפללים, חוזרים על דבר-תורה מפרשת השבוע, מזמרים זמירות של שבת. בשביל ילד חרדי – שבת זו חוויה משפחתית, זמן לתפילה ומנוחה. ובשביל ילד חילוני? יציאה לים, משחק כדור-רגל, מנגל על האש, או עוד הזדמנות לישיבה מול המחשב – שעות על גבי שעות.
    ספר – אחד מאבני הייסוד של כל ילד חרדי – זה ספר לימוד, או ספר קריאה. בבוקר ובצהריים לומדים בספרי-לימוד בכיתה, ובערב ובשעות הפנאי, קוראים ספר חינוכי. ‘עם הספר’ היה ונשאר, לצערינו, רק אצל הציבור החרדי. ומה ספר אומר לילד חילוני? ספק אם זה אומר לו משהו. הילדים החילוניים לא ידועים כקוראי ספרים ובהתעמקות יתר. בעידן הפייסבוק והטיוטר, עיתון פרוץ – זה הדבר היחיד שהם יודעים לקרוא. ולמחוננים, ממתינים ספרים חיצוניים על עלילות סרק – שרק מרבות את דמיונו של הילד ומובילים אותו למחוזות הזויים.
    מתנה – תנסו להציץ על כספת המתנות של כל ילד חרדי שמגיע לגיל בר-מצווה. מה תגלו? ספר-קודש, עטיפה נאה לתפילין, ציצית מהודרת או ספר חינוכי חדש (ויש כמובן את הצ’קים להורים). ואיזה מתנות מחכות לילד החילוני? כרטיס-טיסה לצפייה במופע של אליליו, משחקי מחשב מופרעים, או מותג אופנה שיצא זה הרגע מבית היח”צנות המשומנת.
    טיול – ילד חרדי יוצא לטיול עם חברי כיתתו מספר פעמים בשנה, או בימי חול-המועד עם המשפחה. לפני כל יציאה לטיול, ילד חרדי מביא איתו מהבית סידור, בו הוא יקרא ‘תפילת הדרך’, ממתקים כשרים, כריך מזין וכובע מצחייה להגנה מפני השמש. ילד חרדי לא ימרה את ההוראות של המורה ולא יבצע תחכומים בטיול. ילד חילוני יעדיף מלכתחילה לצאת לסרט, או לבלות בחוף-הים עם חבירו, או שוב ושוב מול המחשב. באוטובוס – הוא ידביק מסטיק, יקלל את הנהג ויקרע בסכין את המושב הקידמי.
    מסך – בית-המקדש של הילד החילוני, זה מסך המחשב. הבילוי האין-סופי מול המחשב, מפרנס את הרשתות החברתיות, ומוליד מקרים מזעזעים. בשנים האחרונות שמענו על מעשי פשע של ילדים – שהגיעו כנקמות בעקבות התכתבויות ברשתות הללו. ומה אומר מסך לילד החרדי? צפייה מבוקרת בסרט חינוכי – במחנה-קיץ, או בשעות הפנאי, יחד עם אחיו ואחיותיו.
    שלט – המכשיר שנמצא בידו של כל ילד חילוני. הצפייה הממושכת של ילד חילוני בטלוויזיה – מכניסה לראשו שטויות והבלים. הילד מכיר את כל כפתוריו של שלט הטלוויזיה, ישר והפוך, משמאל לימין. בשביל הילד החרדי – “שלט”, זהו אמצעי להדלקה וכיבוי של המזגן בכיתה, או בבית.”
    עד כאן ציטוט.
    וזה – נשמע יותר כמו מניפסט (אמנם רע ביותר) ולא הקשקוש של איאש.
    תגידו, זה לא מזכיר לכם, שככה ניסו להגדיר את היהודי באירופה, כדי לזהות אותו ולהגיד ש”כאלה” לא רוצים בארצות האירופאיות הנאורות? תחילתה של השואה.
    מעורר חלחלה, וצריך לגדוע את התופעה מהשורש.פשוט אין מלים אחרות להגדיר את המילון הנורא הזה.
    תחשבו: האם הציבור החרדי שמגיע לכאן הוא אחראי למעשיו, שפוי, ויודע להנחיל ערכים אמיתיים אנושיים, או שהוא פועל מתוך איזה טירוף ועיוורון כדי להצדיק את קיומו ולא משנה המחיר שהקהילה משלמת?
    הציבור החופשי חייב לקחת את עצמו ולהחליט האם לתת לדעות הקיצוניות הלא סובלניות, הגזעניות והארסיות האלה לחלחל לתוכו ולהרעיל את הלב. האם הציבור החופשי בכפר ורדים מוכן שתופעות כאלה ישחיתו כל חלקה טובה כאן. עד כמה מוכנים לשתוק ועד כמה מוכנים לעמוד על העיקרון של “חיה ותן לחיות” בכפר ורדים.

  30. אורח/ת הגב

    נגד מיסיונריות!
    לאף אחד בכפר אין בעיה עם אנשים בעלי אמונות שונות משלו.
    אבל המיסיונריות ופיתוי הילדים באטרקציות – אין זו דרכה של היהדות “האמיתית”.
    במקורות יוצאים נגד כפייה, היהודים בעבר מעולם לא עסקו במסיונריות ואפילו הערימו קשיים על המעוניינים להתגייר על מנת שיוכיחו רצינות.
    מדיניות הפיתוי בממתקים מתאימה לסיפורי אגדות כגון עמי ותמי ואינה ראויה להתקיים בזמנים מודרנים אלו.
    לא בכדי מתייחסים כאן למיסיונרים כאל המכשפה הרעה בבית הממתקים.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן