החלו אירועי סוכות בכפר


סוכות 2010 בכפר ורדים
מערכת כפרניק

החלו אירועי סוכות בכפר ורדים: סוכת שלום, יריד קרמיקה ובית פתוח

כפרניק sukott 026 החלו אירועי סוכות בכפר

נפתחו אירועי סוכות בכפר ורדים: סוכת שלום, יריד הקרמיקה "נגיעות בחומר", "בית פתוח" לאומנים ויוצרים ועוד *

סיון יחיאלי בערב הפתיחה: "אני לא מוכן לקיים שיח שכולו פוליטיקלי קורקט, שיח דקיק כדף נייר. אני מזמין את שכננו לקיים לדיאלוג חדש. דיאלוג שיגדיר ערכים משותפים לתושבי האזור. ערכים שיהוו את היסודות עליהם נבנה גליל משגשג".

 

אמש, בצאת השבת חול המועד סוכות, התקבצו באולם האירועים במרכז המסחרי כמאה תושבים מכפר ורדים ומישובי הסביבה לערב פתיחה לסוכת שלום. את הערב הנחתה טל ריבק והוא נפתח בברכות. ראשון המברכים ראש המועצה סיון יחיאלי שהודה לכל העושים במלאכה והזמין את שכיננו הערבים מכל הדתות לעשייה אמיתית וליצירה משותפת בגליל.
אחריו בירך יו"ר המניין המשפחתי עפר דוד והדגיש שהשנה החליט המניין המשפחתי לחדש את סוכת שלום נוהג שהתחיל לפני שמונה שנים. הרב צבי ברגר ברך את המשתתפים ונשא תפילה לדו קיום בין כל העמים והדתות באזור ובכלל. אחרון המברכים היה האימאם של תרשיחא שנשא תפילה לכך שבשנה הבאה יחגגו כולם בסוכת השלום את השלום האמיתי במזרח התיכון. בהמשך נהנו המשתתפים מריקודי דבקה של להקת המחול כיסרא סמיעה ומערב מוסיקלי מעניין של "טריו מה" הרכב מיוחד  יחד עם ג’ורג’ סמעאן.
 
 
כפרניק sukott 026_0 החלו אירועי סוכות בכפר

אלו דברי סיון יחיאלי בערב הפתיחה:
 

סוכת שלום- סוכות 2010
 
ערב טוב ברוכים הבאים לערב הפתיחה של ארועי סוכות בכפר ורדים.
 
תקשרות אפקטיבית בין אנשים מתרבויות שונות היא אתגר גדול במיוחד.
תרבות מציעה דרכי חשיבה, תרבות עוסקת בצלילים השונים של חיינו ובמשמעותם. תרבות מסייעת לפרש מצבים ומילים. אותן מילים מתפרשות אחרת ע"י אנשים מתרבויות שונות, וזה כאשר כולם מדברים את אותה השפה.
כאשר יש צורך בתרגום, האתגר גדול שבעתיים.
 
בעם ישראל מייצגת הסוכה שוויון בין עני לעשיר. 7 ימים יושב העם לאכול בסוכה. מחסרי דיור ועד דיירי ארמונות, העם כולו אמור לקבל תזכורת  ולהבין שבבסיס כולם שוים. בסוכה שלנו כולם שווים.
 
ובחברה שלנו? האם בחברה שלנו כולם שווים? אנחנו אומרים סוכת שלום אך מנקודת מבט של רוב ומיעוט, אנו זקוקים לסוכת שוויון !
 
העולם כולו מתמודד עם בעיות דומות. בעיות של רוב ומיעוט.
 
בשנת 2004, בועידה של המפלגה הדמוקרטית בארה"ב, טבע הסנטור דאז, הנשיא ברק אובמה את המושג "להתנהג לבן". הוא אמר – "ילדים לא יוכלו להתקדם אם לא נעלה את צפיותיהם, נכבה את מכשירי הטלוויזיה ונעקור משורש את ההשמצה שילד שחור עם ספר ‘מתנהג לבן’".
 
הכלכלן השחור גלן לורי, אמר שגזענות חדלה להיות הבעיה, החולשות של החברה השחורה עצמה, הן הבעיה. באופן חריג בדיאלוג בין רוב למיעוט בארצות הברית, פנו שניהם פנימה בדרישה ולא החוצה בהאשמה.  
 
אני לא מוכן לקיים שיח שכולו פוליטיקלי קורקט, שיח דקיק כדף נייר.
אני מזמין את שכננו לקיים לדיאלוג חדש. דיאלוג שיגדיר ערכים משותפים לתושבי האזור. ערכים שיהוו את היסודות עליהם נבנה גליל משגשג.
 
אנחנו יכולים להיות חלוקים בשאלת חוק השבות, אבל אין מחלוקת שבתוככי המדינה כל אזרחי המדינה חייבים להיות שווי זכויות.
 
אנחנו יכולים להיות חלוקים בשאלת גבולות המדינה אבל אפשר להסכים שבתוך גבולותיה חייבים לשמור על הסביבה.
 
אנחנו יכולים להיות במחלוקת לגבי השרות בצבא, אבל אין מחלוקת שהתנדבות בתוך הקהילה, היא ערך חיובי וחיוני לקהילות מצליחות.
 
אנחנו במחלוקת חריפה לגבי חלוקת העושר הלאומי, אבל כולנו רוצים בשיגשוג האזור.

אנחנו יכולים לא להסכים על הפוליטיקה הארצית, אבל ברור לכולנו שללא מנהיגות מקומית איכותית נישאר מאחור.
 
אני פונה אל חברי המנהיגים בגליל לנהל דיאלוג בין קהילתי ופנים קהילתי שמטרתו פיתוח הגליל. אנחנו התחלנו בדיאלוג כזה. אשכול הרשויות בגליל המערבי, הוא ניצן ראשון. שותפים בו יהודים לא יהודים וכולנו יחד משתפים פעולה במטרה להביא לשגשוג באזור.
 
הנה יריתי את יריית הזינוק ומיד יתחיל ערב נפלא ואחריו שלל אירועים, יריד אומנים, בית פתוח וכמובן סוכת השלום.
 
אני מודה לכל המארגנים, לצבי ברגר ואנשי אנשי המניין המשפחתי, לחברי עובדי המועצה ולהמוני המתנדבים.
 
מאחל לכולנו חג שמח ופעילות מהנה.
 
 
 
 
הבוקר, בשעה 10:00, החל יריד הקרמיקה "נגיעות בחומר" וכן אירוע "בית פתוח" של יוצרים מכפר ורדים.
 
 
חג שמח!!!
 
 
כפרניק sukott 037 החלו אירועי סוכות בכפר

תגובות פייסבוק


0 תגובות

  1. אורח/ת הגב

    שמוליק ג
    ומה על קולות הנפץ- בכלל אפשר לחשוב שיש פה מלחמה או משהו באיזור .פיצוצים ירי בודד ,ירי אוטומטי ומה לא.
    כל רגע אני מחכה שינחת לי על הראש איזה כדור טועה…

  2. תושב שנפגע ע"י שיינפלד הגב

    תגובה פה במקום בכתבת הפרסומת לשיינפלד (של סרינה), שנמנעה מאיתנו
    אני התושב שפוגעים בו.
    נקודת המוצא שלי שנוכחות מרינובסקי פה מזיקה לכפר, וכל העוזרים לו בכך במודע, נופלים בקטגוריית משת”פים.
    האדון נתי שיינפלד הוא אחד כזה, ותוצאות מעשיו – עליו. אני לא מוכן לסייע למי שפוגע בי. מחאות קונים (חרם) הינם נשק חוקי. אנחנו לא נוסעים לתורכיה, לא קנינו בתרשיחא אחרי אינת’ 2000, החרדים לא קונים מהמון עסקים חילונים, ואני לא אקנה כלום משיינפלד, כי בזה אתמוך במרינובסקי. אליו אוסיף את קונדיטוריית נועלוש מרחוב שניר, שגם היא מעסיקה את מרינובסקי מרצון. הכבוד והעקרון חשובים לי יותר מהנאות הבטן.
    עוד דבר, בככר 4 עצר לי נהג מנומס ונתן לי לחצות את הכביש (במקרה הוא בעל עסק פה), ממש התרגשתי, מחווה שכזה. אני רוצה לכתוב עליו כתבה, אפשר?
    לסיום, לאובססיבית ע.פ. שמשרבבת את אופק לכל מקום, דייייי, נמאסת.

  3. אורח/ת הגב

    סיוון – יפה דרשת
    כול הכבוד

  4. גליה לוי הגב

    איך, איך דו קיום, כשהמוסיקה מתרשיחא מחרישה את האוזניים כל הערב
    ממש בדקות אלה, ואין איש שמטפל בזה?
    האם אפשר לדבר על זה בסוכת השלום, כל עוד היא עומדת במהלך החג?
    האימאם של תרשיחא נשא תפילה לכך שבשנה הבאה יחגגו כולם בסוכת השלום את השלום האמיתי במזרח התיכון. איך במזרח התיכון, ואפילו בשכנים שלהם הם לא יכולים להתחשב? אי אפשר להתחתן מבלי להחריש אזניים לשכנים, שמנסים ליהנות מאווירה של חג סוכות, מהשקט של החופשה, מאירוח של חברים וקרובים? אם המוסיקה מגיעה עד לרחוב מירון בדציבלים כאלה כאילו זה נשמע מהחדר השני בבית, תארו לכם מה שומעים וחווים האנשים שגרים קרוב יותר לתרשיחא.
    אני יושבת ומנסה להתרכז וללמוד – ופשוט אי אפשר ככה.
    על איזה דו קיום מדברים כאן? האם באיזשהו חג של תושבי תרשיחא – תושבי כפר ורדים הרעישו או פגעו בצורה כלשהי באווירת החג שלהם? להיפך.
    כבוד צריך להיות הדדי. אחרת סוכת השלום היא חלום באספמיה.
    ואני מקווה שלא כך יהיה.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן