את מי מרגיז דגל משיח?


חוטר ישי על דגל חב”ד
חוטר ישי

הכיפה שלי ושל הילדים עם הכיתוב "יחי" לא מרגיזה?

כפרניקמשיח את מי מרגיז דגל משיח?

 

ב"ה
 
לפני שאכתוב את אשר על ליבי, ברצוני להרגיע את כל האורחים המגיבים על המאמרים הקודמים שלי, שאענה על חלק מהתגובות בסוף המאמר הזה בע"ה.
 
ועכשיו לעניין…
בהקפות שניות שהתקיימו במרכז המסחרי כפר ורדים בליווי תזמורתו הנפלאה של הרב אמנון בוארון, הגיע אחד מילדי עם דגל משיח צהוב – הדגל המזוהה יותר מכל עם הזרם בחב"ד המאמין בדבריו של הרבי מליובאוויטש לגבי בואו הקרב של המשיח ועל כך שעלינו להיות מוכנים להתגלותו.
 
הדגל הוא אחד הסימבולים שמזכירים לאוחז בו ואולי גם לסובבים שהמשיח זה משהו ריאלי שעומד להתגלות בכל רגע ולגאול אותנו מהגלות הארוכה. דגל מסמל מדינה וישות עצמאית ואת העומד בראשה וכך גם דגל משיח מסמל את מלכותו של מלך המשיח שינהיג את העולם ברוח פיו וכו’ כמו שמובא בספרי חז"ל.
 
בעוד ילדי רוקד עם הדגל ואף משתף את חבריו בנשיאת הדגל, פנו אלי גורמים וטענו שאני מעורר פרובוקציות והם הסבירו שהדגל משיח לא צריך להיות כאן כי זה מרגיז אנשים…
לא הסכמתי עם הדברים ואפילו הייתי מופתע, אבל החלטתי להיענות לבקשה ולו בשביל שאנשים לא יתרגזו באירוע הזה שאמור לסמל אחדות ולא ההיפך.
 
וכאן אני שואל את אותם אנשים: ומה עם הכיפה שעל ראשי ועל ראשי ילדיי, היא לא מרגיזה אתכם??? עצם הימצאותי כאן במרכז המסחרי או בכפר ורדים בכלל לא מרגיזה אתכם??? הדגל שתלוי בחזית הבית בו אני גר לא מרגיז???
 
האם הדרישות הבאות בדרך? בשם חופש הביטוי וחופש הפרט לעשות בביתו כרצונו ולחיות על פי אמונתו. אין כאן אמירה שהדגל הוא מצווה על פי אמונתי, אלא הדגל הוא סימבול לשורש הבעיה שיש כאן.
אולי בקרוב תגיע דרישה שאם אני יוצא מהבית, לבד או עם הילדים, נצטרך ללבוש מכנסים קצרים וכובעי מצחייה ניטראליים כדי להתמזג עם הסביבה ושלא נרגיז פילים בדרך…
 
זוהי שנאה! או יותר נכון פוביה מפני כל מה שמזכיר לאותם אנשים את חב"ד וחרדים. מיותר לציין את האהדה שיש לפעילי חב"ד בכל מקום על פני הגלובוס. כנראה שכפר ורדים זו פלנטה אחרת…
 

 

כפרניק  (2) של פורום הקשבה 015 את מי מרגיז דגל משיח?

ועכשיו לתגובות האורחים הקבועים במדורי התגובות:

התלבטתי רבות אם להגיב ואיך? אני מודה שלא פעם עצרתי את עצמי מלתת להם בשיניים לאותם מגיבים עלומים שמדברים שטויות וטענות ללא התייחסות עניינית למאמר.
 
מן הראוי היה שלא אתייחס לתגובות, כי כתבתי את מה שאני מאמין בו, חונכתי כך וכך נוח לי להישאר. אני לא צריך להצטדק בפני אף אחד על מה שאמרתי ואני לא חושב שדיברתי על מישהו פרטי בצורה פוגעת.
 
היה מגיב שטען ש"הוא קיבל הוראה מגבוה לא להגיב…"
לידיעתכם, אני כותב את המאמרים האלו לבד וביוזמתי. לא גולדפרב ולא עמיחי יודעים מה אני כותב אלא קוראים כמותכם את המאמרים, מבלי שתהיה להם זכות להגיה את המאמר. אני כותב את מה שאני חושב שצריך לכתוב עליו, כמובן שאני משתדל לא לפגוע ולא להיכנס לפינות…
 
היה מי שהתייחסו לשם שלי חוטר – אני מבין למה הוא אנונימי… כי אני הייתי מתבייש לפתוח את הפה כאשר מה שיש לי לומר זה שטויות של ילדים קטנים. במקום להתייחס עניינית לכתבה.
 
תאמינו לי שהייתי רוצה להמשיך ולהשיב על תגובותיכם אבל זה ייקח המון פיקסלים בדף והמערכת לא תאשר זאת. חוץ מזה הרי גם אם אשיב על תגובותיכם הרי אמרה נעמי (גנזר): "כדאי שתדע שלא תצליח לשנות אותנו אז חבל על הזמן שאתה משקיע בכתיבת המאמרים שלך. אבל אם אתה עושה זאת כדי לקבל תשומת לב (צומי בלע"ז) אז אנחנו מפרגנים".
 
אז בשביל מה להתאמץ…
 
אני מעוניין לחזק את דברי אברום רותם בנוגע לאלימות בתגובות. באמת הגיע הזמן לרסן את התגובות או שמנהלי האתרים יצנזרו.
 
ותודה לנהגים והנהגות שעוצרים לי טרמפים…
 

 

תגובות פייסבוק


0 תגובות

  1. אורח/ת הגב

    שמחה לקרוא את המאמר שלך
    אל תתן לכל הבורים לפגוע בך.
    אני כותבת זאת כחילונית.
    לצערי, אני מעדיפה להשאר בעילום שם כדי לא להפגע ע”י קבוצה קטנה, דורסנית ואלימה.
    אני שמחה שאתה כותב את אשר על ליבך.

  2. סמבלוסק הגב

    אחי,זר אתה בקירבנו
    אתה נטע זר במחוזותינו.
    זאת עובדה ולא נסיון להעליב.
    דריסת רגלך הבוטה הקירבינו,הנחישות שלך להוכיח לנו כמנ אתה צודק ואילו אנו סומים בעפילה.
    זה לא הדגל הצהוב,זה הזרם המשיחי שמפחיד אותי,אותו זרם של נביאי השקר ומשיחי הכלום.
    לא סתם אתה מפמפם את משנתך בכפרניק כל יום שני וחמישי,חבל רק שלא ממתנים לך את המינון.

  3. אלמוניקי הגב

    מה זה הולכת אותי שולל עכשיו…
    בתחילת המאמר קראתי, שבסופו תענה לי תשובות.
    למה לי? כי כתבתי לך כמה דברים ענייניים.
    אבל הבאת לי אותה בהפוכה: “מן הראוי היה שלא אתייחס לתגובות”. נו, באמת…
    אני שאלתי כמה שאלות רציניות וכתבתי גם כמה תגובות רציניות. מה שנקרא, לעניין, ולא לגבי שמך.
    אז אתה יודע מה, מר חוטר ישי? אתה ממש לא רציני. איך אתה רוצה לנהל דו שיח, אם אתה לא עונה על שאלות “קשות” לך?
    אה, הבנתי, אתה רוצה רק לתת לנו את משנתך. אה, הבנתי.
    אז לא, תודה, לא מעוניינים.

  4. גליה הגב

    כיפה לא מרגיזה.
    גם שטריימל לא מרגיז. כל עוד אפשר ללכת לידו עם חולצה בלי שרוולים ומכנסיים קצרים, סנדלים, כובע טמבל או מצחייה, ונעלי עקב, ועדיין להיחשב לברואיו השווים של אלהים.
    דגל הוא סיפור אחר. דגל שנושא דמות של מלך – זו כבר הצהרה. תגיד, ואם אדם מאמין בבודהה או באלים רבים ואם אמונתו היא בכת הבהאיית, במוחמד או בישו – וישא את הדגל בכפר ורדים, ויציב שלטים הקוראים להאמין באלהים שלו – מה אז יהיה כאן? חשבת על זה?
    אתה אומר “דגל מסמל מדינה וישות עצמאית ואת העומד בראשה” – כבר יש לנו כזה. ואז אתה אומר את ההיפך מהמשפט הקודם – “וכך גם דגל משיח מסמל את מלכותו של מלך המשיח שינהיג את העולם ברוח פיו..” אם המדינה עצמאית, והתושבים עצמאים, והעומד בראשה עצמאי, והמדינה דמוקרטית – איך אתה רוצה להמליך עלינו מלך שהוא לא המלך שלנו? למה שנרצה מלך משיח שינהיג אותנו? רוח פיו? מה זה?
    אם אתה אדם חושב, חשבת פעם איזה מין סיפור זה למכור לאנשים שעוד מעט יגיע מלך המשיח? זה נשמע פנטזיה גמורה למי שמאמין בדברים אחרים.
    אתה יודע מה – נגיד שיגיע מלך המשיח – ונגיד שיש לו בשורה מאלהים, ונגיד שהוא שליח אלהים – אתה חושב שמה שהוא ימצא כאן – ימצא חן בעיניו? כפייה דתית, שנאה, התנשאות, רצון לשנות את האחר במקום לקבל אותו – נראה לי שהוא לא היה שורד כאן לשנייה, בטח לא היה רוצה למלוך פה (זוכר מה קרה למשה רבנו עם הלוחות הראשונים?)
    ומי רוצה מלך? לא מספיק ראש מועצה?
    רוצה להאמין – בדלת אמותיך תאמין בכל מה שתרצה. בציבור – תן כבוד לאמונה של אחרים ואל תנסה לשנות את מי שלא ביקש שינוי.
    התייחסתי לדבריך בצורה עניינית? אני מקווה שכן.

  5. אורח/ת הגב

    יש לי חדשות בשבילך
    כיפה לא מרגיזה, לא שטריימל ולא ירמולקה. כלום.
    זה נוח לכם לחשוב ולהגיד את זה, כי זה משרת אתכם.
    ההסבר שלך לגבי הדגל, זה בדיוק מה שאני חושב, וזאת בדיוק הסיבה שאני מתנגד לו.
    הרי לא תלית על העץ בביתך גופיה, למשל. תלית דגל.
    לדגל יש עצמה, הוא מסמל משהו.
    אני לא מאמין שאינך מבין על מה אנחנו מדברים כאן.
    ולגליה – יישר כוח!

  6. שכן שלך הגב

    חוטר ישי, אל תיתמם
    תגיד, אם הייתי גר במקרה ברחוב חרמון מול ביתך, ועל עץ סמוך לביתי היה מונף דגל עם צלב, ובגינה גם הייתי שם פסל של ישו משיח צדקם. אתה היית צריך לראות את זה כל יום, אם לא היית עובר דירה…
    אני בטוח שלא היית מאושר.
    כמו שאף אחד מאיתנו לא מניף דגלים על הבית, הנושאים תמונות / טקסט של דברים שאנו אוהבים, שחקנים שאנו מעריצים וכו’ מוטב שגם אתה ומרינובסקי תורידו את דגליכם!
    את הדגל היחידי שאתם צריכים להניף, דגל המדינה, אותו אינכם מניפים !

  7. מורה נבוכים הגב

    אני לא אלים ובטח לא בור
    אנני אלים,לא פיסית ולא מילולית.
    אנני בור,למדתי ואני לומד כל חיי.
    זה שאני חילוני,מאמין בחופש הפרט וחי על פי “איש שיא באמונתו יחייה” לא עושה אותי בור.
    בור הינו אדם הנעול בקונספציות שונות,לא מקבל את השונה ממנו וכו’,אז אל תטיפי לי מוסר ואל תקראי לי בשמות גנאי.
    אני כן שומר על הבית שלי,כפר ורדים בצביון ובחזון שבה הוא הוקם.
    אכן נטע זר אתם בקירבנו וחבל שכפרניק נותן לכם את קידמת הבמה להפיץ את הרעל שלכם.

  8. חילוני לא חרד הגב

    כיפה לא מרגיזה
    גליה,
    כל מילה בסלע.
    מכובד עינייני וכמה כואב,גם צודק.
    מוקדש לכם שירו הנפלא של שלום חנוך :
    “אם אלהים היה בא ורואה אתכם/ היה מתרחק מכם היה מתייאש מזמן”

  9. לאה הגב

    לעורך !
    לפני שאכתוב את שבלבי, אפנה אותך לתגובה 6, ובמיוחד לסיום שלה. מילה בסלע!
    אני מנסה להישאר שליו, כדי שהתגובה שלי תפורסם…
    אבל- איני מבין מדוע אתה נותן למר חוטר ישי במה.
    הוא רוצה רק להשמיע את דברו, וכשהוא נשאל, הוא אינו רוצה לענות. האם זה נראה לך שוויוני?
    לעניות דעתי, דבריו חמורים, בדיוק כמו התגובות שהסרת במאמר על שיינפלד, אך הינם עטופים בשפה יפה ותרבותית. כאילו.
    איני מבין מדוע הוא מקבל מקום כדי להטיף לנו את משנתו. אולי תסביר לנו, מר עורך?
    יש לי כמה השערות מדוע הוא מקבל במה. הן לא ינעמו לאזניך.

  10. אורח/ת הגב

    למרות שזה לא אתר של טפיחות על השכם, מזדהה עם תגובה 4 ו 6
    מלים כדורבנות.

  11. חוטר ישי הגב

    איני יכול להתאפק ואענה כבר על תגובות ענייניות…
    תודה למגיבה 1
    לסמבלוסק מגיב 2 – האם גם אשתי שהינה תושבת הכפר נחשבת כנטע זר, אלא שהיא החליטה לחזור בתשובה ויש עוד כמה מותיקי הכפר שחזרו בתשובה. אני יודע שתאמר לי שהם זה לא אתה, אבל בוא נחדד דברים: אני הגעתי לפה בגלל שאשתי רצתה. זה שזה לא מוצא חן בעיניך וחברים נוספים כאן. זה הבעיה שתצטרך להתמודד אתה לבד. אני לא יכול לעזור לך.האם אני מנסה להוכיח שאני צודק? לא. אני רוצה להראות דברים שקורים לי פה בכפר ושאין כל הגיון לדברים. מפחיד אותך הזרם המשיחי… לך תלמד מהו משיח? מהי אמונתי? ולא לימוד דרך העיתונים ואחר כך נדבר…

    מגיב אלמוניקי מס’ 3 – ראשית אם היית מזדהה בשמך, הייתה מגלה רצינות ונכונות לקבל תשובות ענייניות. שנית אני באמת תכננתי לענות על התגובות, אבל כשסיימתי את המאמר, היה נראה לי לי שאני מאריך מידי… שאל את שאלותיך בתגובות הבאות או שתפנה אלי ישירות ואשמח לענות.

    לגליה, מגיבה 4 – כל הנבראים יצירי כפיו של אלוקים שווים בעיני. חשובים ואהובים בעיני מאוד הם היהודים כי הם בניו אהוביו של אלוקים. אני משתדל לכבד כל אדם. ראיתי לא פעם נשים שעברו למולי ברחוב שלא היו בלבוש צנוע , אבל גם לא פרוץ, ולא פרצתי בצעקות או משהו כזה. לגבי הדגל, כתוב עליו ארבע אותיות “משיח”, הסברתי מה הוא מסמל בעיני: את אמונתי וכו’. מכיון שאני משער שאת יהודיה כשרה את ודאי יודעתת א הציפיה למשיח היא משאת נפשם של הנביאים וכל חכמי ישראל בכל הדורות של הגלות מאז חורבן הבית. אולי זה המקום לספר על זה שנפוליון הגיע פעם בתשעה באב לבית כנסת וראה יהודים מתאבלים ובוכים, לשאלתו מדוע? מי מת? נענה: שזה על חורבן הבית. וכששאל מתי זה קרה? אמרו לו לפני למעלה מאלף שנים… אמר נפוליון שהיה אדם חכם מאוד: עם שמתאבל על חורבן שקרה לפני אלף שנה, זהו עם הנצח שגם יגשים את משאלתו ותהיה לו תקומה…
    זהו המשיח שאת כל כך פוחדת ממנו. כדאי ללמוד את נושא זה ואז הפחד יהפוך לציפיה לבואו.
    מלך המשיח לא ימצא פה שנאה, התנשאות כפיה דתית ורצון לשנות את האחר. את עד כדי כך קלת דעת שלמראה דגל צהוב שכתוב עליו משיח, את עומדת ומצדיעה לדגל???
    הדלת אמות שלי הן גם ברחוב וגם באירוע ציבורי למרות שלא מוצא חן בעינייך.
    אמונתי היא ענייני בלבד ואם דגל משנה את דעתו של מישהו, כנראה שהוא לא בטוח בצדקת דרכו.

    למגיב 5 – כל שבת בעוברי על יד בי”ס קשת אני עובר עם ילדי ליד יריעה בצבע שחור צהוב (מוכר לך?) האם בזה אין כאן אמירה באמצעות בד פשוט? אין לכך דמיון לסמל הנצרות ודומיו.

    למגיב 6 – בעצם גם לכל אלו המשייכים את החבדניקים כקבוצה אחת. אין לי בעיה עם חזון הכפר, למרות שיש חילוקי דיעות לגבי החזון…
    אין לי קשר לשני החבדניקים האחרים שנמצאים בכפר (למרות שאני חבר שלהם). אני גם לא דובר הקהילה או דובר עמותת מעין חי או דובר הדת או מביא את דבר האלוקים. אני מדבר כתושב שומר תורה ומצוות שגר פה ורואה דברים הזויים שמתרחשים פה.

    למגיבים 7,8,9, ו 10 – מענה אליכם כלול בתוך דברי דלעיל.

  12. אורח/ת עודי הגב

    אתם מרחיקים אותי מהמסורת היהודית
    כן, עמדתי בצד בחגיגת ההקפות במרכז המסחרי. כל כך רציתי לשמוח (כמו אז בילדותי), להתחלק בשמחתם ולהזדהות לרגע עם אותו חלק בעם (ואני רחוק מלהאמין בדרכו) שומרי המסורת.
    אבל אתם מנעתם זאת ממני !!! הרבנים המסיונריים, החוזרים בתשובה, חוטר ישי.
    צר לי, אתם בהתנהלותכם, בתפיסת עולמכם, אין לי כמעט משותף איתכם. הייתי מרחיק ואומר שספק אם אתם בדרככם אחים שלי. כל הניסיונות ליפות ולטשטש את התהום שביננו, לא יעזרו – התהום לא נובעת מכיפה, מדגל, גם לא ממקווה, אלא מהשקפת עולם ודרך חיים אחרת לגמרי משלי, כזו שאינה מאפשרת לנו לגור האחד ליד השני. (הנושאים “הכבדים” – השטחים, ירושלים, נישואים ועוד).
    ועוד הערה קטנה לך חוטר ישי – אתה מדבר על עלינו החילוניים בכפר כמי ששונאים, פוביה ועוד
    האם לרגע אחד חשבת איך יקבלו חילוני ביישוב דתי ???
    בכלל לא יעלה על הדעת לקבל אותי כיהודי חילוני (מניסיון)!
    התנהגות כמו שלכם במקרה ההפוך (חילוני ביישוב דתי) הייתה נגמרת בזריקה מיידית מהיישוב במקרה הטוב, או בסקילה במקרה הרע.
    אז לפחות בשלב זה, בואו נהיה אמיתיים, ישרים וגלויים עם עצמנו והאחרים. אנחנו החילוניים בהקשר הזה הגונים ובהקשר של החרדים החיים ביננו, ההתנהגות שלנו למופת וללא דופי כשאתם החרדים רק מנצלים זאת…

  13. אורח/ת ליבוביץ הגב

    במידה ובנך היה מניף דגל ישראל אני מבין אבל דגל ישראל אינך מרשה
    רק לידיעתך המשיח שלך כבר כאן ואלה הנוצרים רצוי שתצטרף אליהם יקבלוך בזרועות פתוחות.
    רצוי שתניף את דגל ישראל במקום דגל משיח או לפחות שניהם ביחד

  14. אורח/ת תושבת מבוגרת מאוד בת 84 הגב

    “משיח בפתח”
    אדון חוטר, טוב תעשה עם תיקח את משפחתך ותחזור למקומות ששיכים לימי הביניים לא חסרים לצערנו מקומות כאלו בארצנו הקטנה הרי אתם משתלטים על כל חלקה, בבקשה, לא בא לנו לראות אותך או את ילדיך בתחפושות ועם סמרטוט צהוב ביד לך לך לדרכך וגאל אותנו משכמוך
    הכפר שלנו אמור להיות מקום לאנשים מהמאה העשרים ואחד בעלי תרבות, השכלה ובלי אמונות טפלות , בבקשה צאו מהכפר

  15. סמבלוסק הגב

    תשתדל מאוד להתאפק,
    לא אתה,לא אף חוזר בתשובה ובטח לא אישתך המכובדת מפחידים אותי(אגב אתה החלטת לשרבב אותה לדיון).
    הרצון שלך לכפות עלי את תפיסת עולמך,הנסיון התמידי שלך להוכיח לי כמה דרכך צודקת ואילו אני לוטה באפילה הם שמטרידים אותי.
    נטע זר מכיון שאין אתה מוכן לקבל אותנו הרוב ומסתגר בדלת אמותיך.
    אבל עזוב,אין לי טענות אליך,אשם כפרניק שנותן לך את קידמת הבמה.
    לגיטימי והוגן לתת לך במה (כמה נאיבי ומתחשב מצידי),אבל כפרניק משמש כשופר לתעמולה שלך ועל כך אני מצר.
    החלטתי לא להגיב יותר למאמריך כיוון שהתגובה משמשת כדלק לאש שאתה מצית כאן,וטוב יעשו כולם אם התעלמו ממך.
    אגב,אחי אתה וחלק מהקהילה שאני חי בה,אבל “איש איש באמונתו יחייה”

  16. אורח/ת שרית הגב

    חוטר תחתנו
    ל”כפרניק” בגלל גישתכם הנלוזה ונתינת במה לחוטר ושכמותו, מחקתי את האתר מרשימת המועדפים שלי,

    האם הכסף מעוור את עיניך מר עורך “כפרניק” דרך אגב כולנו יודעים מי העורך יש אולי הרהורים על חזרה בתשובה לכיוון הטפילות?

  17. בשם עמותה תנו לחיות לחיות הגב

    תודה על כול מה שבראת
    ישי הצדיק והיקר יישר כוח,
    תודה לעורך עודד שלומות שמתיחחס לכול התושבים ונותן להם במה לחלק ולשתף.
    ישי אתה ומשפחתך היקרה הביאה המון אור לכפר, הילדים החמודים, החיוך התמידי על פניכם והאהבת ישראל שיש עימכם מאזנת את הגועל, השינאה והטינופת שרוחשת לה ממש כאן בישוב הקסום של כפר ורדים.

    יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.

  18. חוטר ישי הגב

    לסמבלוסק, שמתי לב למשהו מעניין שלא כדאי להתעלם ממנו…
    אם מישהו לא שוחה עם הזרם, אם החשיבה והמנהגים שלו ואמונתו לא מתאימים עם אופי הכפר, אז עדיךף שיסתום את הפה. שלא נרגיש אותו…

    אני מדמיין לעצמי אם היתה מתנהלת שיחה פא”פ אתך הייתי מנסה להשחיל משפט אחד בדקה ואולי הייתי מצליח. זהו סוג של שיחה: באתי להשמיע לך מה אני חושב עליך ולא מעניין אותי מה אתה חושב. כי אתה לא נחשב…

    חומר למחשבה

    ואולי עדיף שמי שבא להשמיע ולא לשמוע, שימצא נושאים אחרים להגיב עליהם מאשר יחסי דתיים חילוניים.

  19. אורח/ת הגב

    חוטר ישי
    תמשיך בדרכך, אל תתיחס למה שאומרים.
    תן לאנשים להוציא קיטור וחיה את חייך.
    הכי חשוב, אל תקח ללב.
    הרוב השפוי הוא דומם והרוב השפוי הוא בעד סובלנות.

  20. אורח/ת הגב

    תשובה לעודי
    1. בילדותך? איפה בקיבוץ געתון? דמגוגיה זולה אמרנו??
    2. מי מנע ממך לרקוד? מאות אנשים לא הופרעו ע”י ה”שחורים” ורק לך הפריע? דומה מאוד לאותו אחד שטען שכל דבר שמריח נודף ממנו ריח דוחה, עד שהסבירו לו שחתיכת ….תלויה לו על שפמו שלו….נקודה למחשבה.

  21. אורח/ת עודי הגב

    לגופו של עניין (ל 19)
    לא אני העיקר ולא בי המדובר.
    נסה להתייחס לגופם של דברים ויצאת צדיק.
    (לא גדלתי בגעתון אז אולי דבר מה תלוי על זקנך?)

  22. אורח/ת הגב

    מן הראוי לא להגיב, לא להיות צודקים,לא לשכנע, פשוט להתעלם ממנו…
    מן הראוי לא להגיב, לא להיות צודקים,לא לשכנע, פשוט להתעלם ממנו. אין כמו נשק ההתעלמות. שיקפץ לו עם דגל עד מחר ויפחיד את חתולי הרחוב…

  23. דןדן הגב

    תגידו, מה אתם מתעסקים עם שלושה, שמדמיינים שאדם מת הוא אדם חי
    (כוונתי ללובביץ), ובעלי הדמיון האלה עוד חושבים שהוא חי ובטח יקפוץ מקברו ויהפוך למשיח… נו, באמת.
    עם אנשים שחושבים מחשבות הזויות כאלה הרי איננו מדברים ביומיום.
    ביומיום, כשאנשים מעלים מחשבות הזויות מעין אלו, אנו נותנים בהם מבט מרחם, מושיטים אצבע למצח ומסובבים אותה קצת.

  24. אורח/ת הגב

    התנצלות לעודי מ-19
    התייחסתי לדוגמא הפרטית שהבאת כלומר שאתה לא היית מסוגל לרקוד בגלל… מסתבר שהבעיה היתה שלך ולא של ההמונים שכן “הצליחו” לרקוד למרות אי אלו טיפוסים.
    עדיין ישנו הביטוי “כל הפוסל במומו פוסל” ולזאת היתה כוונתי.
    סליחה על שחשבתי שילדותך עברה עליך בגעתון.
    אגב, אין לי זקן….כך שאנחנו בתיקו….

  25. משתתף בפורום הגב

    חברה, לא צריך לענות ל”פנינים” שלו כאן. יש ביום ראשון בערב
    במועצה “פורום הקשבה” אז תוכלו לשמוע את כל ה”פנינים” שלו שם. גם את ה”פנינים” של חבריו.
    צריך וכדאי לבוא. שם אפשר לשאול שאלות נוקבות ו…לא לקבל תשובות. כרגיל.

  26. הייתי שם הגב

    איך אומרים הילדים? ש.ק.ר
    נשאלו שאלות, אבל התשובות שקיבלנו היו ש.ק.ר.ים.
    אבל ממש.

  27. אורח/ת הגב

    עודי, אף אחד לא אשם שלא נהנית בהקפות
    אם בחרת לעמוד בצד זה לא בגלל אחרים, אלא בגלל שבחרת לנהוג כך, יכולת לבחור לנהוג אחרת.
    אני הייתי ונהניתי למרות דגל המשיח ולמרות כל האנשים שהיו שם.

  28. אורח/ת הגב

    לחוטר ישי, אל תשכח…
    אמור לי מי חברך, ואומר לך מי אתה…

    אל תשכח להביא את חברך גולדפרב לפגישה ביום ראשון בערב במועצה.
    יש לנו כמה שאלות קשות לשאול אותו.
    מספיק עם ההתחמקויות.

  29. אורח/ת עודי הגב

    לבקש סליחה זה בהחלט מכובד ומכבד…כשזה אמיתי (ל 23)
    צר לי שאני נאלץ לפנות אילך כמספר.
    מאוד מכובד ומכבד לדעתי לבקש סליחה ומי אני שלא אקבל זאת, בתנאי שהיא אמיתית ומכל הלב.
    האם באמת הסליחה נוגעת לשאלה האם גדלתי או לא גדלתי בגעתון ? אולי ההשמצה שבאה בעקבות זאת היא העיקר –
    דמגוגיה…
    אתה נשמע כאדם רציני (שוב חבל שאין שם מאחריך) וודאי מוכר לך – המלבין פני חברו ברבים …
    אבל שוב, לא בי ולא בך המדובר, אז בוא יחד נעלה מדרגה, נתייחס לגופם של דברים ולא לגופם של אנשים ויצאנו קצת יותר צדיקים…

  30. אורח/ת הגב

    הגברת בת ה84

    התביישתי לקרא את דברייך, קראי שוב את אשר כתבת, אאני לא מבקשת שתשני את אשר את מרגישה, רק חושי את עוצמת הרוע בכל מילה ומילה שכתבת, האם היה ניתן לכתוב את דעתך בצורה אחרת, כי אילולא ידעתי שאת תושבת הכפר הייתי בטוחה שאת שייכת לשונאי ישראל. את מביכה את שאר תושבי הכפר, אם חיפוש אחר תעסוקה הוא חשוב עבורך למועדון חמישים פלוס יש חוגים רבים, אנני אומרת את דבאי בלעג או במטרה לפגוע, אך שם אולי ניתן בין חברים וכוס קפה להביע עמדות כאלו ואחרות. לא מפריע לאף אחד הדת או היהדות, רוע והרס קטלניים הרבה יותר, שבוע טוב ונעים עם לחות שנאה יותר אהבה בחיינו.

  31. אורח/ת הגב

    לתגובה 30: לא בן 84 וחושב כמוה
    היא כתבה את דעתה, שלא מוצאת חן בעיניך. את כתבת את דעתך, והיא כנראה לא תמצא חן בעיני אחרים.
    לעניננו: החרדים במאה ה21 באמת תקועים בימי החושך, והיו שמחים להחזיר אותנו לשם.
    המאפיין את החרדים בכלל, וגם את אלה שבאו לאחרונה לפה, וחוטר ביניהם, שהם פנטים, צרי אופקים, ולא מקבלים את השונה (דבר שהם מאשימים אותנו…), וחושבים שאם הם גילו את האור, עליהם להביא אותו אלינו, החילונים הבורים. לא מעוניינים, טוב לנו ככה, יש לנו מספיק אור, ואנחנו יהודים לא פחות טובים מהם.
    גם אני הייתי רוצה לראות את החרדים החדשים הגורמים רע לכפר(מישהו כינה אותם הזרים) מחוץ לכפר, עוזבים אותנו במנוחה והולכים למקום שמתאים להם מבחינת אורח חייהם, שם יוכלו לחיות חיי אהבה ושקט. פה הם לעולם לא יתקבלו, ויצטרכו להאבק על כל דבר. אם זה מה שהם רוצים עבורם ועבור בני משפחתם, שישארו ויסבלו…

  32. אורח/ת הגב

    שולל
    צדיק בסדום , כך אתה חושב לעצמך, אבל לא! אתה שמצביע כל הזמן על זה שאין לך כוונות “זדוניות” ואתה תמים. אז לא! אתה לא תמים , ואנו לא פתאים.כוונותך ידועות לנו. אין לך מה לעשות בישוב חילוני שאין לו תשתית חרדית. אני בטוח שאתה ומשפחתך הייתם נהנים יותר בישוב שמספק לכם תשתית מתאימה. ולכן לא תצליח לשכנע אף איחד מדוע ישב חרדי בישוב חילוני באים אין לו כוונות זדוניות.כפי שאני לא נתקע בישוב חרדי לא הייתי רוצא שיתקעו לי חרדי בישובי.וכל כתבותך בעיתון מחזקות את הידוע לכולם.

  33. אורח/ת הגב

    בפשטות: חוטר ישי, לא רוצים אותכם פה, מה כ”כ קשה להבין?
    אותך ואת חבריך החדשים פה

  34. אורח/ת הגב

    לעורך העיתון, תודה שפרסמת את חוטר ישי – עכשיו זה ברור לי
    היו לי ספקות, כעת זה ברור: הוא וחבריו לא באו לכאן עם כוונות טובות, ושיספרו את הסיפורים שלהם לסבתא של אפרים ושיעבדו על מישהוא אחר.

  35. אורח/ת הגב

    כן רוצים אותך פה!!!
    אני כן רוצה אותך פה ולו משום שאתה מעוניין לדבר ומעוניין לחיות בדו קיום.
    אני מבקשת ממך, לא לשים לב לכל האלימים כאן באתר, זוהי קבוצה קטנה של מתלהמים.
    אני מציעה לך בחום רב, לשקול האם לכתוב משהו נוסף לאור התגובות הקשות להן אתה זוכה.

  36. חוטר ישי הגב

    עוד כמה מענות לתגובות. שלא תגידו שלא עניתי…
    תגובה ל12 – אתה משתמש הרבה במילה “אתם” ו”אנחנו התושבים החילונים”. אשמח אם תפנה אלי אישית ותאמר לי האם פניתי למישהו והצעתי לו לרקוד או הנחתי לו תפילין, חילקתי עלון אולי, או שח”ו פניתי לילד שינשק את הספר תורה… דווקא בגלל העליהום על כל מה שנודף ממנו דתי ודתיים, אני נזהר אפילו לפנות אפילו לאנשים שאני מכיר, כדי שלא יגידו…
    ביהדות אין מושג יהודי חילוני – יהודי הוא קודש בנו יחידו של הקב”ה. אני חושב שאתה רשאי לדבר בשמך בלבד ולא בשם הרוב הדומם, שלא בטוח קיצוני כמוך.
    אני לא מנסה לטשטש את התהום או את השוני שבין השקפת עולמנו. אבל, אם מפריע לך מי שלא חושב כמוך ולא מתנהג כמוך, זה מתאים לחינוך סוציאליסטי שבו כולם שווים.
    אין שום חוק שאוסר על יהודי שומר מצוות להתגורר בסביבה שלא שומרת מצוות (זה היה ברוסיא “תחום מושב”). אני חושב שאם אתה עובד באזור וכדומה ולכן יש לך סיבה לוותר על יישוב פתוח בשבת, לדעתי הדתיים יעריכו אותך על כך ואולי תראה גם את הפן היפה שיש אצל החרדים שלא מראים בתקשורת.

    תגובה לגברת בת ה84 עד 120 – נדמה שהיכן שאת מתגוררת מתאים להגדרה ימי הביניים… בתקווה שתחיי חיים מאושרים עד 120, אין לך עוד הרבה זמן לסבול אותי…
    ועוד משהו אולי תסבירי לי מהי תרבות שאני חסר אותה? או מהי השכלה? ואולי מה שיש לך על הדתיים ועלי הן אמונות טפלות…?

    הטענה שאני מחפש לכפות את דעתי על מי מבין הקוראים, מופרכת. העולם הנאור יש מה שנקרא חופש הביטוי וזכותי לבטא את דעתי ששונה כנראה מכמה אנשים כאן בכפר. אני לא מפריע במעשי לאף אחד לחיות חייו. “חיה ותן לחיות” אמר פה מישהו…

    ולאלו מכם שרוצים אותי מחוץ לכפר: צר לי, כרגע זה לא בתוכנית.

    ולכל המגיבים שהחליטו לא להגיב. תודה! כנראה שאתם רגילים רק להשמיע את עמדותיכם ולא לתת לאחרים להשיב על טענותיכם חסרות הבסיס ונטולות קשר מנושא המאמר.

    ותודה למעודדים ולמתונים.

  37. אורח/ת הגב

    תשובות לחוטר על תגובה 36 שלו
    אני חושב שאתה חוצפן ושחצן.
    למה אני מתכוון? לאיך שענית לגברת המאוד מבוגרת בת
    ה84. תתבייש! באמת.
    אתה שואל מה מפריע לנו? אגיד לך מה מפריע לי (איני מדבר בשם כל הכפר, אלא בשמי).
    לי מפריע למשל, שכתבת במאמר הקודם שאינך רואה פסול בזה שייגשו לילדים ויפתו אותם להכיר בקב”ה. נתת לנו אפילו דוגמא: את אברהם אבינו שעשעה כך.
    לא ייעשה כדבר הזה בכפר ורדים !!!
    אני מבטיח לך, (ומילה שלי היא מילה) שאגש אל ילדיך ואפתה אותם גם.
    מה שעוד מפריע לי זה דגלו של המלך המשיח המונף על העץ שלך. אגב, אולי לא הבנת, הוא בעצם נפטר, ואתם מתייחסים אליו כחי וקיים. גישה קצת מוזרה לטעמי.
    איני רואה בכפר אנשים המניפים דגלים (רק ביום העצמאות). ואתה וחברך מרינובסקי יוצאי דופן בנושא זה.
    וגם, כמו מגיבים אחרים לפני, איני מבין את הסיבה מדוע יתיישב אדם במקום שאינו מתאים לאורח חייו ועליו לעשות מאמצים גדולים כדי לחיות בו (אתה סיפרת לנו על החינוך המיוחד אליו נוסעים ילדיך, העולה כסף רב).
    צר לי שאני חושב (כאחרים כאן לפני) שלגולדפרב, למרינובסקי ולך יש סיבות לכך שבאתם להתעלק כאן עלינו.
    למזלנו, אנו עושים הכל כדי שמזימותיכם לא יתקיימו.
    כתבת שאין חוק שאוסר על שומר מצוות להתגורר בסביבה חילונית, אז תסביר לי למה ישובים חרדים לא נותנים לחילונים את ה”זכות” להתגורר בהם? גם חוק כזה לא קיים. אבל הוא קיים בפועל. עובדה. נדמה לי שגם מס’ 12 שאל / התייחס לזה.
    הרוב הדומם חושב גם כמו 12.

  38. חוטר ישי הגב

    לאורח 37 – לא אמרתי שאני לא רואה פסול בלפתות ילדים…
    כשהמגיבה לא רוצה אותי פה מבלי שעשיתי לה כל רע, אין לי אליה שום סנטימנטים. היא החוצפנית (וכאן לא חשוב הגיל) שדורשת ממני לעוף מהכפר.
    בקשר לדברי אודות פיתוי ילדים: אני חושב שמפתים את ילדינו מידי יום כשהם נכנסים למכולת או לחנות כלשהי או אפילו בכניסה לקניון. אלא מה, כשמדובר בבלון עם פרסומת שתגרום להוצאה כספית מיותרת, זה בסדר. אבל, לברך או להזכיר את שם השם, חס ושלום, זה לא בכפר ורדים…
    ובאותו עניין: אין לי בעיה שתנסה לגשת למי מילדי ולנסות לתת להם סוכריה וכדומה. תופתע לגלות משהו שלא ידעת על קיומו…
    אני באופן אישי (גם הזכרתי את זה קודם) לא פניתי מעולם למישהו בכפר ולא רק ילדים והצעתי לו לברך או כל דבר שיחשב לפיתוי. לגבי מי שעושה כך, אין לי בעיה עם זה. כהורה אני מחנך את ילדי לבדוק כל מה שמכניסים לפה, האם זה כשר ואיך נראית הכשרות וכדומה. ובכלל אני משתדל שילדיי ימצאו תחת השגחה כל הזמן.זו הצעתי להורים מודאגים…
    ולגבי דגל משיח- הדגל לא אומר שהרבי הוא מלך המשיח, אלא מבטא אמונה שמלך המשיח עומד להתגלות כל רגע ועלינו להיות מוכנים, בהוספת מעשים טובים ובשיפור המידות. (כן, גם אני צריך).
    כאחד שנולד וגדל כל חייו בשכונה חרדית, אני מרגיש נוח בסביבה מעורב ולאו דוקא חרדית. מעבר לכך, הסיבה הכלכלית והעזרה הרבה מההורים של אשתי הביאה אותי הלום.
    יש ישובים חרדים בודדים שסגורים ויש להם ועדות קבלה, כמו שיש לציבור הכללי יישובים כאלו. במקום שאין ועדות קבלה כל אחד יכול לבוא לגור. העניין שאתה לא מעוניין. ולא שאתה לא יכול או פוחד.
    חוצמזה עזוב אותך, החיים יפים, תעזבו את נושא הדתיים. אף אחד לא בא לכאן להפוך את הכפר. זה שטויות במיץ. הבחירות עברו, זה כבר לא עובד כל הסיסמאות מהעבר. יש לך אפשרות להתעלם ממני ומחברי הדתיים או שתנסה להבין ואולי לקבל… זה דוקא מקרב את הגאולה…

  39. אורח/ת הגב

    מ 37, תגובה עניינית על דבריך
    אני מכיר את ילדיו של גולדפרב, את ילדיו של מרינובסקי ואת ילדיך. לידיעתך, ילדיך אינם כל הזמן תחת השגחתך.
    אם הייתי כמוכם, גם ילדיך וגם ילדיו של גולדפרב היו כבר מקבלים סוכריות, ואולי עוד דברים שאינם לטעמך, ביום כיפור, למשל, כשהתרוצצו לבדם בחוץ. מה שאני רוצה שתבין, שילדיך אינם מוגנים כל הזמן, כפי שניתן להבין מדבריך.
    איך אתה משווה פיתוי של פרסומת או כניסה לקניון למעשי חב”ד? אתה הרי חבדניק, אז לא תביו. אני יושב כל יום ברכבת בדרכי לעבודה ורואה את החבדניקים הנטפלים (כן, ממש כך) לאנשים שאינם רוצים להניח תפילין. ממש יושבים להם על הווריד!!!ולא מרפים. את זה אתה משווה למודעת פרסומת בקניון? תרצה תקנה, לא תרצה לא תקנה. ראיתי אנשים וחיילים שלא רצו תפילין ואמרו זאת עשרות פעמים ובסוף נכנעו שלא ברצונם, מילמלו משהו רק כדי שיעזוב אותם בשקט. סע קצת ברכבת ותראה. אתה כמובן תחשוב ש”איזה כייף לחבדניק, הצליח הפעם!”
    אני שמח לשמוע שילד בן 3 אצלך יודע לבדוק כשרות…
    לא תמיד מפתים בסוכריות, אתה יודע…
    אתה וחבריך יכולים מצידי לחיות כאן, רק שלא נרגיש בהשפעתכם עלינו. תלכו מצידי לבית הכנסת, תנהלו את אורח חייכם בביתכם כרצונכם, אבל אל תדרשו ממני מקווה וגן חרדי. הגעתם לישוב חילוני, ידעתם את זה שלא יהיו לכם תשתיות דת, לקחתם זאת בחשבון.
    חיו לכם את חייכם, ותנו לי לחיות את שלי. כרצוני.
    אני רוצה לחיות את ח י י ולא את ח י י כ ם !

  40. אורח/ת הגב

    לחוטר ישי: תפנים, פעורה בינינו תהום…
    לגבי פיתוי ילדים, אתה רואה זאת ומשווה לפרסומות, בלונים וקניות. איפה אתה חי? איך אפשר להשוות?
    אני רואה את מעשי הפיתוי של חב”ד כאונס. כן, אונס.
    קראתי בעבר את מאמרו של רענן שקד (הופץ גם כאן בכפר במילים), תושב רמת אביב, על מעשיהם של חב”דניקים וחרדים ברמת אביב, העומדים ליד בתי הספר ומשכנעים את הנערים להניח תפילין. לא הייתי צריך לקרוא זאת בעתון. שוחחתי גם עם בן דודי, המתגורר בקרבת מקום, והוא אישר את הכתוב, מראיה.
    בעיני זה אונס. אתה תראה זאת כהצלחה במשימה.
    אתה רואה גם את התהום הפעורה בינינו???

  41. אורח/ת הגב

    לחוטר ישי (38)
    חבל שאינך עונה ל ( 39) ו (40).
    נראה לי שאנשים כתבו מהשקפת עולמם.
    מה זה, הפחידו אותך?

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן