שת”פ אשכול גליל מערבי והטכניון

קמפוסי STEM ומרחבי מצוינות * מירב בן שימול: המנהיגים של העתיד


 

אשכול רשויות גליל מערבי והטכניון מקדמים מהלך חינוכי אזורי רחב להקמת רשת של מרחבי מצוינות וקמפוסי STEM עבור תלמידות ותלמידי האזור. מטרת המהלך היא לאפשר לכל ילדה וילד, מכל יישוב, קהילה ורקע, להיחשף לעולמות המדע, הטכנולוגיה, ההנדסה, המחקר, היצירה והמנהיגות, ולפתח את יכולותיהם וכישוריהם.

(המיזם, בנוסף להקמת ה”גליל-טק”, מיזם STEM המיועד לרשויות שלומי, מעלה יוסף ומטה אשר בלבד.)

 

STEM

Science  / מדע,  Technology / טכנולוגיה, Engineering / הנדסה, Mathematics / מתמטיקה.

 

המהלך נבנה בשיתוף 20 הרשויות המקומיות החברות באשכול, ראשי הרשויות, מנהלות ומנהלי אגפי החינוך, בתי הספר, צוותי ההוראה והקהילות המקומיות. לצדם צפויים לקחת חלק משרד החינוך, מינהלת תנופה לצפון, גורמי פילנתרופיה, מוסדות אקדמיים, חברות מהתעשייה המתקדמת ומרכזי מחקר.

אחד השותפים המרכזיים במהלך הוא הטכניון, שנבחר כשותף אסטרטגי לחיבור בין תלמידות ותלמידי הגליל המערבי לבין חזית המדע והחדשנות בישראל.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2026-06-24-at-12.00.13-scaled שת"פ אשכול גליל מערבי והטכניון

(מימין לשמאל: מאיה איל-רוזנקיאר – מנהלת אגף מצוינות בחינוך באשכול רשויות גליל מערבי, פרופ׳ גדי קפלוטו – דיקן הסטודנטים של הטכניון, זהבה לניאדו – סמנכ״לית התפעול של הטכניון, מירב בן-שימול – מנכ״לית אשכול רשויות גליל מערבי, חוסאם כבישי – ראש המועצה ג׳וליס ויו״ר החינוך של אשכול רשויות גליל מערבי, פרופ׳ דני רז – המשנה הבכיר לנשיא הטכניון, תא״ל מיל׳ רם שמואלי – ראש תחום חינוך במינהלת תנופה לצפון. צילום: מיכל פימה – ראש לשכת המשנה הבכיר לנשיא הטכניון)

**

במסגרת קידום השותפות התקיימה פגישת עבודה עם הנהלת הטכניון, בהשתתפות פרופ’ דני רז, המשנה הבכיר לנשיא הטכניון; פרופ’ גדי קפלוטו, דיקן הסטודנטים; זהבה לניאדו, סמנכ”לית התפעול של הטכניון; חוסאם כבישי, ראש המועצה המקומית ג’וליס ויו”ר ועדת החינוך של האשכול; מירב בן שימול, מנכ”לית אשכול רשויות גליל מערבי; תא”ל במיל’ רם שמואלי, ראש תחום חינוך במינהלת תנופה; ומאיה איל רוזנקיאר, מנהלת אגף מצוינות בחינוך באשכול.

בפגישה הוצגו חזון המהלך והאפשרויות לשיתופי פעולה סביב הקמת קמפוסי STEM, חשיפת תלמידים למעבדות ולמרכזי מחקר, הרצאות של חוקרות וחוקרים, שילוב סטודנטיות וסטודנטים בפעילות החינוכית, פיתוח מקצועי למורים וחיבור ישיר של תלמידי האזור לעולמות האקדמיה והמחקר.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2026-06-24-at-12.00.13-1-scaled שת"פ אשכול גליל מערבי והטכניון

(בתמונה מימין לשמאל: פרופ׳ אהרון צ׳חנובר – חתן פרס נובל לכימיה לשנת 2004, מאיה איל-רוזנקיאר – מנהלת אגף מצוינות בחינוך באשכול רשויות גליל מערבי, אורי צ׳רלס פרידלנד – מנהל אגף רווחה, קהילה וחברה, פרופ׳ אמיר אורין – ראש מרכז הסרטן TICC הטכניון. צילום: מירב פרנקס – הפקולטה לרפואה הטכניון)

**

כחלק מהביקור התקיים גם מפגש עם פרופ’ אהרן צ’חנובר, חתן פרס נובל לכימיה לשנת 2004, ועם פרופ’ אמיר אורין, ראש המרכז לחקר הסרטן בטכניון. במפגש השתתפו גם אורי צ’רלס פרידלנד, מנהל אגף רווחה, קהילה וחברה באשכול, ומאיה איל רוזנקיאר – מנהלת אגף מצוינות בחינוך באשכול.

 



 

 

מירב בן שימול, מנכ”לית אשכול רשויות גליל מערבי: “המהלך הזה מבטא את הכוח של פעולה אזורית משותפת. השותפות עם הטכניון תאפשר לנו להפוך חזון לתוכנית מעשית, להרחיב אופקים ולהצמיח מתוך האזור את דור החוקרות, המהנדסים, היזמיות והמנהיגים של העתיד”.

חוסאם כבישי, ראש המועצה המקומית ג’וליס ויו”ר ועדת החינוך של האשכול: “מצוינות בחינוך אינה צריכה להיות תלויה במקום המגורים או ברקע שממנו מגיע התלמיד. האחריות שלנו היא ליצור תשתית אזורית שתאפשר לכל ילדה וילד לזהות את היכולות שלהם, להתנסות, לחקור ולהעז לחלום רחוק. החיבור בין הרשויות לבין הטכניון ויתר השותפים הוא צעד משמעותי בדרך לצמצום פערים וליצירת שוויון הזדמנויות אמיתי בגליל המערבי”.

 




השארת תגובה

[bws_google_captcha]
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן