שני פרסים למטה אשר

ועידת השלטון המקומי לחדשנות MuniExpo 2022: צעירים עם ולמען הקהילה ויחידת נוער מצטיינת


 

מועצה אזורית מטה אשר קטפה היום (רביעי 7/12/22) שני פרסים במסגרת ועידת השלטון המקומי לחדשנות MuniExpo 2022:

בקטגוריית המועצות האזוריות זכה המיזם “צעירים עם ולמען הקהילה” – פרוייקט מילגאי שהוא שיתוף פעולה בין מפעל הפיס והמועצה, בו עשרות מילגאים ברחבי המועצה שדואגים לקהילת הצעירים ביישובים, יוזמים ומבצעים מגוון פרויקטים, מנגישים את שירותי מרכז הצעירים ומציפים את הצרכים והרצונות של הצעירים.

 

 

(צילום סרטון: אופיר שפיגל)

 

בטקס ההוקרה ליחידות הנוער המצטיינות לשנת 2022 ניתן הפרס למחלקה לחינוך בלתי פורמלי של המועצה האזורית מטה אשר בתואר “יחידת נוער מצטיינת” מטעם מרכז השלטון המקומי בישראל. הפרס מוענק מידי שנה ל-3 יחידות נוער ב-3 בתים: ערים, מועצות אזוריות ורשויות קטנות. את הפרס קיבלה המחלקה על הקמתו והפעלתו של מרכז תוכן והכשרות בלתי פורמלי יחיד מסוגו בארץ, שכעת יהווה מיזם מדגים לרשויות בכל הארץ.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-12-07-at-13.37.41-scaled שני פרסים למטה אשר
מימין: משה דוידוביץ, חיים ביבס, אביגדור יצחקי, כרמית פלג מרים פרץ, שי חג’ג ואיל רייז

 

 

מרכז ההדרכה, שהוקם לפני חמש שנים ומנוהל על ידי אור בן שמעון מיום הקמתו, הינו מדור בתוך המחלקה לחינוך בלתי פורמלי, שאמון על הכשרת מדריכים ומדריכות ילדים ונוער במסגרת “האקדמיה להדרכה”. הפעילות נעשית בתנועות וארגוני הנוער שפועלים במועצה, במשלחות הנוער לחו”ל וקבוצות מנהיגות מקומיות, בנושאי הדיגיטל והרשתות החברתיות ובנושאי תוכן מקצועיים להכשרת מרחבים חינוכיים כבטוחים ללהט”ב, שילוב ילדים ונוער בעלי צרכים מיוחדים במערכות החינוך הבלתי פורמליות, ועל תחום מיניות בריאה – שנועד לתת יעוץ פרטני וקהילתי בכל הקשור למיניות בריאה של ילדים ובני נוער.

המרכז פועל כמטה התוכן של המחלקה לחינוך בלתי פורמלי במועצה שמקיפה כ-6,500 ילדים ובני נוער ומלווה את מערכות החינוך בישובי המועצה. את המחלקה מנהלת טל רובין, שמכהנת גם כמנהלת יחידת הנוער, שמפוזרת בין מדורי המחלקה השונים.

 



 

טל רובין: “הפרס הזה הוא הכרה אמיתית במהפכה שקטה שהמחלקה לחינוך בלתי פורמלי במטה אשר מובילה ברמה הארצית בשנים האחרונות. מדובר במחלקה מובילה, מהטובות בארץ שמקדמת את שדה החינוך הבלתי פורמלי כפרופסייה מקצועית ופדגוגיה חינוכית סדורה ומתקדמת, אני גאה ושמחה שמרכז השלטון האזורי, וועדת הפרס בראשות שר החינוך לשעבר שי פירון בחרו לסמן את התהליך שהמחלקה מובילה כדרך הנכונה ומקווה שמחלקות נוספות בארץ יצטרפו לדרך ויחד נייצר שינוי מהותי בתפיסת המקצועיות ובמשאבים המוקצים לחינוך הבלתי פורמלי בישראל.”

בוועדת הפרס היתה חברה גם מירב בן שימול (מקיבוץ מצובה) אשר נבחרה לאחרונה להיות מנכ”לית אשכול רשויות גליל מערבי.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-12-07-at-13.37.40-scaled שני פרסים למטה אשר
מימין לשמאל: טל רובין, חיים ביבס, משה דוידוביץ, שי חג’ג’, מירב בן שימול ואיל רייז

 

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר: “הענקת הפרסים היום מציפה את כולנו בתחושת אושר ומסבה לנו גאווה ענקית. חינוך הוא הדבר שהכי חשוב לנו במטה אשר והדרך הערכית והברורה אותה אנו מעבירים לילדינו ולדורות הבאים. אני גאה בצוותים שלנו על עבודה נחושה ואיכותית לאורך השנה כולה! אלה הם פירות ההצלחה”.

 

קרדיט תמונות: דוברות מטה אשר

 




השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן