שלומי כפול 4

הופקדה תכנית מתאר חדשה: עד 2040 יהיו בשלומי 27 אלף תושבים (כיום שבעת-אלפים) * פיתוח תיירות ותעסוקה


 

אורי אילן, יו”ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בצפון, אישר להפקדה את תכנית המתאר לשלומי, הכוללת שטח של 6,017 דונם (כיום 5,872 דונם) וצופה גידול לכדי 27,000 נפש לשנת 2040. נכון להיום מתגוררים ביישוב כ-7000 תושבים על פי נתוני הלמ”ס.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-01-18-at-17.06.39-scaled שלומי כפול 4
תכנית המתאר של שלומי: 27 אלף תושבים עד 2040

 

 

לדברי ראש המועצה גבריאל (גבי) נעמן, תכנית המתאר החדשה מניחה את היסודות לביסוסו של שלומי כיישוב איתן כלכלית, הנהנה ממרכז עירוני תוסס, שלד רחובות בהיר, שטחי ציבורי איכותיים וקשרים חזקים לסביבה הטבעית המקיפה אותו. מטרות התכנית רבות ומגוונות, ביניהן: יצירת שלד ברור המחבר את כל חלקי הישוב, חיזוק והעצמת מרכז הישוב, שיפור איכות המרחב הציבורי, הסדרת מערך התנועה בעיר, חיזוק העירוניות ועידוד התחדשותם ופיתוחם של אזורי המגורים הקיימים, הבטחת הבסיס הכלכלי של הישוב לרבות תוספת תעסוקה ופיתוח התיירות.

התכנית מציעה, בין היתר, כלים להתחדשותם של האזורים הוותיקים בשלומי, ומאפשרת פיתוח של שטחי תעסוקה ומסחר חדשים בתוך ומחוץ לתחומי היישוב, זאת לצד פיתוח שכונות מגורים מגוונות חדשות מדרום ליישוב הוותיק. התכנית מנצלת את הנגישות הגבוהה לכביש 70 וכן הנגישות הצפויה לכביש 6 ולתוואי הרכבת (אינשאללה), על מנת לפתח את שלומי כמוקד תעסוקה ותיירות בגליל.



 

בנוסף מציעה התכנית פיתוח תיירותי בשלומי בשלושה מוקדים: במרכז היישוב בסמוך לצירים ראשיים, מוקדי תיירות ומלון יוקרה ביער חניתה ומוקדי תיירות ומלונאות עממית במורדות גבעת חמודות. בנוסף, מוצע לפתח בסמוך למאגר מי הקולחין ממערב לגבעת חמודות מוקד נופי-תיירותי המשלב תעסוקה ופיתוח תיירותי. מוקד זה יהווה בסיס ליציאה לטיולים ברחבי הגליל וייהנה מנגישות מוגברת לכביש 6 המתוכנן.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-01-18-at-16.22.11-scaled שלומי כפול 4
גבי נעמן: תכנית המתאר החדשה של שלומי היא בשורה גדולה

 

נעמן: “הפקדת תכנית המתאר הכוללנית החדשה היא בשורה משמחת ומשמעותית מאוד הואיל ומימושה בשנים הקרובות יביא להעצמת חוסנו של היישוב, הן מבחינה כלכלית והן באיכות החיים של תושביו. בהזדמנות זו אבקש להודות לצוותי התכנון בוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז צפון וליו”ר העומד בראשה, מר אורי אילן, לצוות התכנון של חברת ‘מנעד’, ליועץ מנהל התכנון מר גיא דייגי, לוועדה המקומית מעלה הגליל ולמחלקת ההנדסה של המועצה, אשר עמלו רבות לקידום התכנית למעמד זה”.

 

צילומים באדיבות דוברות שלומי

 

הפקדת משולש בן עמי בנהריה

 

 




תגובה אחת

  1. תצפית רכשה את שלומי סנטר | כפרניק הגב

    […] צפוי להיפתח פארק גלגיליות ענק שימשוך מבקרים מבחוץ – ואוכלוסיית שלומי הולכת לשלש את עצמה בתוך 10 שנים, מה שמבטיח גידול בפעילות […]

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן