הופקדה תכנית “משולש בן עמי”

הועדה המחוזית צפון: רובע מגורים ותעסוקה סמוך למרכז הרפואי לגליל בנהריה על אלף דונם


 

הוועדה המחוזית צפון הפקידה את תכנית “משולש בן עמי” להקמת רובע עירוני חדש שישלב מגורים ותעסוקה ליד המרכז הרפואי לגליל. במסגרת התוכנית יורחב השטח הבנוי של בית החולים נהריה ויוגדלו זכויות הבניה פי 4 מהקיים.

 

כפרניק MB656-scaled הופקדה תכנית "משולש בן עמי"
משולש בן עמי הדמיה. א.ג. איזן אדריכלים

 

תכנית “משולש בן עמי” הינה על שטח כולל של כ-1,000 דונם, וממוקמת במזרח נהריה, בין כביש 89 הישן לכביש 89 החדש, בסמוך למרכז הרפואי לגליל ולמושב בן עמי. השטח הוא מעתודות הקרקע האחרונות לפיתוח שנותרו בעיר.

התוכנית כוללת כ-1,770 יחידות דיור של מגורים, תעסוקה ומסחר בגובה של 11-24 קומות תוך יצירת מרקם עירוני שישלב לתוכו את המרכז הרפואי. התוכנית כוללת גם כ-500 דירות שיוקצו עבור דיור מוגן, כ-200 יחידות מלונאות שישמשו את בית החולים וכ-200 דירות שיוקצו עבור דירות קטנות וישמשו למגורי סגל וסטודנטים.

 

כפרניק MB3443-scaled הופקדה תכנית "משולש בן עמי"
משולש בן עמי בנהריה הדמיה. א.ג. איזן אדריכלים

 

בתוכנית גם למעלה מ-500,000 מ”ר לשטחי תעסוקה (ביו רפואית) ומסחר שיהוו עוגן כלכלי לנהריה והסביבה וישמשו גם את צרכי המרכז הרפואי. במסגרת התכנית יורחב המרכז הרפואי לגליל, בכ-60 דונם וכ-480,000 מ”ר בינוי חדש. מדובר בהגדלת שטח הבינוי פי 4 מהשטח הבנוי הקיים במרכז הרפואי שכיום עומד על כ-105,000 מ”ר. המרכז הרפואי החדש צפוי לכלול מבני אשפוז חדשים בגובה של 24 קומות כל אחד.

בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת שדרוג משמעותי של התחבורה הציבורית ע”י חיבור בין המתחם לכביש 89, זאת, באמצעות הקמת ציר מטרונית על כביש 89 והקמת מסוף תחבורה ציבורית שישרת את כלל הגליל המערבי, כך שיהיה ניתן להימנע מכניסה למרכז נהריה ברכב הפרטי.



 

 

יו”ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון, אוֺרי אילן: “תוכנית ‘משולש בן עמי’ היא נדבך עירוני משמעותי במרקם המחבר בין נהריה למרחב הכפרי הסובב והיא אחת התכניות החשובות  שתוכננו בשנים האחרונות במחוז הצפון.  הרובע החדש חובק את המרכז הרפואי לגליל ומאפשר לו לגדול ולהתרחב בצורה משמעותית ובה בעת, מציע את כל מגוון השימושים העירוניים – מגורים, מוסדות, תעסוקה בילוי, נופש ופנאי שישלימו את הפיתוח המואץ המתוכנן לנהריה  לקראת הכפלתה. התכנית הזו היא עדות חיה ליכולת המופלאה של המרחב הכפרי והמרחב העירוני להתאחד ולשתף פעולה, למצוא שפה משותפת ולייצר יחד צמיחה כלכלית וחברתית. לטובת כל תושבי האזור. תוכנית ‘משולש בן עמי’ מקדימה את התוכנית להקמת אזור תעשייה חדש בצומת כברי, שעם השלמת התכנון והביצוע  של כביש 6 צפון ומסילת הברזל המתוכננת לאורכו והשלמת קווי המטרונית מחיפה לצומת כברי, ישנו את המציאות ויכינו את הגליל המערבי להיות אחד האזורים המבוקשים והמצליחים ביותר בישראל”.

 

כפרניק MB65776-scaled הופקדה תכנית "משולש בן עמי"
משולש בן עמי נהריה הדמיה. א.ג. איזן אדריכלים

 

התוכנית ביוזמת רשות מקרקעי ישראל, ובשיתוף פעולה עם עיריית נהריה, לשכת התכנון מחוז צפון והרשויות הגובלות ונערכה ע”י צוות תכנון בראשות אדר’ אילן איזן.

 

השבוע הופקדה גם תכנית להרחבת אוכלוסיית שלומי פי 4!

 

וכן נחשפה תכנית לתחבורה ציבורית בנהריה

 

 



 

רוני לוי, מנהל המחלקה לתכנון עיר בעיריית נהריה: ״אנו רואים בסביבת בית החולים קרקע פורייה להתפתחות ענף השירותים הרפואיים, מעבדות מחקר, מרפאות מומחים, בית חולים סיעודי ואפילו מלון בוטיק לתיירות רפואית. הקפדנו כי התוכנית תיצור המשך אורגני ורציף של העיר, תוך יצירת שני חיבורים חשובים לשכונת אריאל שרון ויצירת רחוב עירוני אינטנסיבי, שישלב לצד שטחי המסחר והתעסוקה גם מגורים. בהיקף בית החולים מתוכננים לקום מבני דיור מוגן לגיל השלישי, מעונות סטודנטים ואף מגורים עבור סגל בית החולים. כל אלו יתמכו ביצירת סביבה אורבנית עשירה ופעילה״.

 

 

 

רונן מרלי, ראש עיריית נהריה: “מדובר ביום היסטורי בו הופקדה התוכנית החשובה ביותר בנהריה בשנים האחרונות, תכנית שתאפשר צמיחה של אלפי מקומות תעסוקה חדשים בעיר. נהריה היא המרכז המשמעותי ביותר לגליל המערבי, והתוכנית הזו תחזק אותה כמוקד אזורי. יצירת מקומות תעסוקה בעיר תאפשר לתושבים רבים לעבוד קרוב לבית, ולחסוך זמן יקר שמתבזבז בנסיעות בדרכים בכל יום. זה מימוש אבן דרך מרכזית בחזון שלנו, יש כאן שילוב בין חיזוק המרכז הרפואי לגליל, יצירת רובע תעסוקה ומסחר מתקדם לצד מגורים. התוכנית הזו ממצבת ומחזקת את נהריה גם במבט לעבר העשורים הבאים. תודה לצוות הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז הצפון בראשות אורי אילן, לצוות ההנדסה ולמחלקת תכנון עיר ברשות שלנו. יישר כוח לכל מי שקידם וסייע למימוש הפקדת התוכנית החשובה כל כך לעיר נהריה ולכלל תושבי האזור״.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-01-19-at-13.32.23-scaled הופקדה תכנית "משולש בן עמי"
הדמיות אזור תעסוקה חדש – אילן אייזן אדריכלים ובוני ערים

 

 




השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן