שוויון מגדרי עם סוהיר עודה-נאסר

יום האשה עם סוהיר עודה-נאסר מכפר סמיע, אחראית תחום קלינאות תקשורת במרכז הרפואי לגליל


 

ביום שישי הקרוב, 8.3, יחול יום האישה הבינלאומי. השנה יצוין היום במדינה, כמו גם האירועים סביבו, בצל מלחמת חרבות ברזל.

במרכז הרפואי לגליל בחרו לציין באופן מיוחד את סוהיר עודה-נאסר, אחראית תחום קלינאות תקשורת – שאמה היתה מפקחת במשרד החינוך, סבתה היתה מנהלת בי”ס ודודתה היתה ראשת המועצה הראשונה בחברה הערבית.

 

כפרניק 54e91d22-baa1-4dc6-b6c3-8f19baf3dbce-scaled שוויון מגדרי עם סוהיר עודה-נאסר
סוהיר עודה-נאסר צילום: רוני אלברט

 

סוהיר, נשואה + 4, תושבת כפר סמיע, גדלה בבית פלורליסטי בכפר יאסיף שבגליל המערבי, עם חינוך לשוויון מגדרי, דבר עליו היא מודה עד היום:

“גדלתי במשפחה שאף פעם לא נתנה לנו, גברים ונשים, תחושה שיש בינינו הבדלים כלשהם. “אמי היתה מפקחת במשרד החינוך, דודתי היתה האישה הראשונה שכיהנה כראש מועצה בחברה הערבית בכפר יאסיף, ועוד לפני כן, סבתי היתה מנהלת בית ספר. מרבית הנשים במשפחתי היו משכילות מאוד, הן מצד אמי והן מצד אבי”.



 

לדבריה, זו לא היתה הנורמה המקובלת באותה תקופה, בוודאי שלא בחברה הערבית: “למזלי, כל הגברים בסביבתי הקרובה ובמשפחתי תמכו בשוויון מגדרי ובמתן זכויות לנשים, דבר שאיפשר לי להתקדם בלימודים, בעבודה ובחיי הפרטיים. בזכות המעטפת המשפחתית, המודלים הנשיים להשראה והחינוך שקיבלתי, הבנתי מגיל צעיר שכדי להצליח, עלי לרכוש השכלה, ואין זה משנה אם מדובר באישה או בגבר”.

 

כפרניק 5b64b112-fa3f-484b-a318-64f470075d38-scaled שוויון מגדרי עם סוהיר עודה-נאסר
סוהיר עודה-נאסר בשירות קלינאות תקשורת צילום: דוברות המרכז הרפואי

 

לדברי סוהיר, כאחראית תחום קלינאות תקשורת במרכז הרפואי, תחום בו משובצות בעיקר נשים, היא רואה מקרוב את ההצלחה והחשיבות שיש לתכונות נשיות בעבודה, כמו גישה אמהית ומלאת חמלה עבור המטופלים (ובהם גם ילדים).

סוהיר עודה-נאסר: “אני משוכנעת שאם תינתן ההזדמנות לכל אישה, מבלי שיוצבו מולה מכשולים, היא תוכל לפרוץ ולשגשג, ונוכל להיות חברה בריאה ומשגשגת הרבה יותר. בדמיוני אני חושבת על עולם שוויוני מבחינה מגדרית, ללא מחסומים, דעות קדומות, סטריאוטיפים ואפליה. אני מייחלת לעולם מגוון, שוויוני ומכיל, בו הנשים שוות לגברים בכל דבר ועניין. עולם בו אין צורך בחקיקת חוקים לשם שוויון מגדרי, מכיוון שזה יהיה מובן מאליו”.

 




השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן