שגריר בריטניה ביקר בגליל המערבי

סיימון וולטרס ערך ביקור במוזיאון בית לוחמי הגטאות ונפגש עם משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות


 

 

שגריר בריטניה בישראל, סיימון וולטרס, ביקר בשישי האחרון במוזיאון בית לוחמי הגטאות בקיבוץ לוחמי הגטאות לציון יום השואה הבינלאומי.

בחודש מרץ,  בריטניה תקבל את נשיאות הארגון הבינלאומי לזכרון השואה לשנת 2024 (IHRA)

 

 

כפרניק ba976663-c87b-4efd-aac6-34d24e29ac94-scaled שגריר בריטניה ביקר בגליל המערבי
שגריר בריטניה בישראל, סיימון וולטרס, בבית לוחמי הגטאות

(צילום באדיבות שגרירות ברטינה בישראל)

 

וולטרס אמר בביקור: “השואה הייתה השעה האפלה של האנושות בהיסטוריה. עלינו להבטיח שהיא לא תחזור על עצמה. בריטניה מחויבת לשמירה על בטחונה של הקהילה היהודית, אין מקום לאנטישמיות ואנחנו מחויבים לעצור אותה.”

יגאל כהן, מנכ״ל בית לוחמי הגטאות: ״שואת העם היהודי היא אירוע היסטורי. מחובתנו להמשיך לזכור ולהנציח עבור הדורות הבאים בארץ ובעולם כדי שנוכל להביט אל העבר כנורת אזהרה ולהתבונן בו כמקור להשראה ליצירת חברה מוסרית, אנושית וחומלת. זאת זכות גדולה לארח שגרירים ודיפלומטים מרחבי העולם בבית לוחמי הגטאות. אני מודה לשגריר סיימון וולטרס וצוות שגרירות בריטניה שבחרו לערוך אצלנו סיור לרגל יום הזיכרון הבין-לאומי לשואה”.

 



 

 

 

בנוסף, נפגש בהשגריר הבריטי גם עם משה דוידוביץ’, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו”ר פורום קו העימות בחדר המצב של המועצה. דוידוביץ’ הסביר לשגריר את המציאות הביטחונית והאזרחית באזור על רקע ההסלמה בצפון.

 

כפרניק 7a7e9885-503b-4d66-b0a1-518790b1af48-scaled שגריר בריטניה ביקר בגליל המערבי
מימין: השגריר הבריטי סיימון וולטרס, ראש מ.א. מטה אשר משה דוידוביץ וישי עפרוני קב”ט המועצה

 

(צילום באדיבות דוברות מטה אשר)

 

וולטרס: “בשלושת החודשים האחרונים תשומת הלב התמקדה בעוטף עזה, אך ראוי שתושבי הצפון יזכו גם כן לתשומת הלב. זה אתגר משמעותי להחזיק את היישובים הללו, ואנחנו מחוייבים, יחד עם שותפינו למצוא פתרון פוליטי למצב, שהוא עדיף על פתרון צבאי. זה הכרחי שהאזרחים בישראל, בצפון ובדרום, יוכלו לחיות בביטחון”.

דוידוביץ: “שמחנו לארח את שגריר בריטניה בישראל אצלנו בחמ”ל המועצה ולהראות לו מקרוב כיצד נראית המלחמה בצפון ובישובי קו העימות. סיפרתי לו על פורום קו העימות, על התושבים המפונים, על המצב בשטח: טילים, כטבמים וירי שמתרחש מידי יום. הדגשתי כי תושבינו יחזרו לבתיהם רק כאשר יחושו בטוחים ויידעו בוודאות שיוכלו לחיות חיים ללא פחד והחיזבאללה יורחק מהגדר”.

 

 




השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן