קיש מעכב הקמת אוניברסיטה בגליל

ח"כ יפעת שאשא ביטון: שר החינוך בלם את ההחלטה משיקול פוליטי * אביחי שטרן: אפס מעשים * השר יואב קיש: לבחון המלצת המל"ג להקמת אוניברסיטה בתל-חי


 

נראה כי על כל הפגעים והנזקים שהביאה עלינו הממשלה הרעה הזו – דיקטטורה, גזענות, הומופוביה, שחיתות, עבריינות, נזק כלכלי ועוד – פגיעתה הרעה לא פסחה גם על תחום החינוך בכלל (מי אמר אבי מעוז?) ובנושא הקמת אוניברסיטה בגליל בפרט.

השבוע ערכה ועדת החינוך, התרבות והספורט בראשות ח”כ יוסף טייב דיון בנושא “בלימת הקמתה של האוניברסיטה בגליל ופגיעה בתושבי האזור כולו”, לבקשת חברי הכנסת יפעת שאשא ביטון, יצחק פינדרוס, עודד פורר, מאיר כהן וואליד אלהואשלה.

 

כפרניק YSB1-scaled קיש מעכב הקמת אוניברסיטה בגליל
ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת בדיון על הקמת אוניברסיטה בגליל

 

 

הרקע לדיון:

בחודש ספטמבר 2022 אושרה במועצה להשכלה גבוהה ובוועדה לתכנון ולתקצוב, הקמתה של אוניברסיטה בגליל על בסיס המכללה אקדמית תל-חי ומכון מיג”ל. לטענת חברי הכנסת שהגישו את הבקשה לדיון בוועדה, שר החינוך יואב קיש הוא זה שעצר את המהלך משיקולים פוליטיים.

שרת החינוך לשעבר ח”כ יפעת שאשא ביטון שיזמה את הדיון, אמרה כי השר, שלא נכח בדיון, בלם הקמת האוניברסיטה בגליל בהחלטה יהירה, שערורייתית, עם טעם לפגם.

לדבריה, מדובר בשיקול פוליטי והוועדה שהמליצה על הקמת האוניברסיטה היתה ועדה מקצועית ובין חבריה היו זוכה פרס הנובל פרופ’ צ’חנובר ואנשי אקדמיה.

“בתשדירי הליכוד ערב הבחירות, הבטיחו שיביאו אוניברסיטה לגליל”, אמרה שאשא ביטון. “הוא יכול היה כבר לגזור את הסרט וביטל את זה רק בשם הפוליטיקה. הוא אמר שהוא עוצר ויבחן מחדש את ההחלטה ואני שואלת- מ-2005 לא בדקו מספיק?”

“השדרה הניהולית של המל”ג היתה צריכה לשבת כאן היום, אבל הם לא פה כי שר החינוך בהתנגשות מולם. הוא אסר על התכנסות המל”ג בגלל שלא מינו נציג לבקשתו.”

 

כפרניק YSB-scaled קיש מעכב הקמת אוניברסיטה בגליל
ח”כ יפעת שאשא ביטון: קיש מעכב הקמת אוניברסיטה בגליל, בשל שיקולים פוליטיים

 

יועץ שר החינוך, ירון גנץ, אמר כי שר החינוך תומך בהקמת אוניברסיטה בגליל, אלא ש הגיעו אליו טענות לפיהן ההחלטה שהתקבלה לא היתה מקצועית ולכן החליט לבחון אותה לעומק. לדבריו, לאחר שימונה סגן יו”ר למל”ג הוא יקיים עם השר פעולות לקידום הנושא. גנץ הוסיף כי סגן יו”ר המל”ג המיועד הוא דודי שוורץ, שהיה חבר בוועדה שהחליטה על הקמת האוניברסיטה בגליל, אולם לא נתחייב ללוח זמנים למינוי ולדיונים בנושא.

ח”כ שאשא-ביטון: “הוא רוצה למנות סגן יו”ר שלא אושר ע”י המל”ג ומחכה לאייש את כל המקומות הפנויים שם. עד אז תושבי קריית שמונה והגליל – יחכו.”

ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן, אמר כי המלצות הוועדה להקמת האוניברסיטה בתל חי היו מקצועיות והוסיף, “יש הרבה דיבורים – אפס מעשים. אם זה לא יקרה, אדאג שכולם ידעו מי פוגע בהחלטה.”

נציגת המועצה להשכלה גבוהה, ורה מקסיוטין, פירטה את שמות חברי הוועדה שנתנו את ההמלצות והדגישה כי העבודה היתה מקצועית, וכי הגיע השלב להקים ועדת היגוי לביצוע.

יו”ר הוועדה, ח”כ יוסף טייב: “להשאיר את זה פתוח בלי לו”ז – זאת בדיחה. בעוד שבוע נקיים אצלנו דיון בוועדה ואני מצפה שתחזירו תשובה עם לו”ז ברור. לדיון בעוד שבוע אני דורש שיגיע גם נציגי מל”ג הבכירים, כולל דודי שוורץ.”

**

 

מלשכת שר החינוך נמסר:

עם כניסתו לתפקיד ביקש שר החינוך, יואב קיש, לבחון באופן מעמיק ומקצועי את משמעויות המלצת המל״ג להקמת אוניברסיטה בתל חי, זאת בשל פניות רבות הטוענות כי ההחלטה שהתקבלה בעניין זה הושפעה משיקולים פרסונליים ולא משיקולים מקצועיים.

צילומים: דוברות הכנסת, דני שם טוב

 


תגובה אחת

  1. שומר הסף הגב

    השר קיש נכנס לליכוד כנציג הליכודניקים החדשים.היכן הוא מצוי כרגע לעומת הרעיונות שבגינן ניכנס לליכוד? אין אפשרות לסמוך עליו שיעשה דבר המוביל למישהו פרט לעצמו.

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן