פיתוח הגליל? נמתין למעשים!

יום הגליל בכנסת בהשתתפות שרים וחברי כנסת רבים * הרבה הבטחות ומעט מעשים * שמעון לנקרי יו"ר אשכול גליל מערבי: חשיבות לתעסוקה בגליל


 

אתמול (שני 26/6/23) נערך בכנסת “יום הגליל” בהשתתפות השרים יצחק וסרלאוף, עמיחי שיקלי ואורית סטרוק; חברי הכנסת טטאינה מזרסקי, אריאל קלנר (ראשי שדולת הגליל), אימאן ח’טיב-יאסין, חמד עמאר, יפעת שאשא ביטון, אופיר כץ ואברהם בצלאל; ראשי רשויות מהגליל ואנשי ציבור.

 

כפרניק d0d4501b-ecb4-4bc1-8a36-80e19f772c7b-scaled פיתוח הגליל? נמתין למעשים!
במרכז: שמעון לנקרי ומירב בן שימול

 

כפרניק WhatsApp-Image-2023-06-27-at-10.58.17-scaled פיתוח הגליל? נמתין למעשים!

 

שמעון לנקרי, ראש העיר עכו ויו”ר אשכול גליל מערבי: “התוכניות כבר קיימות. אנו לא מגיעים לבכות, אנו יודעים מה יש לעשות, התוכניות נמצאות, פשוט לממש. בתחילה יש לקדם את נושא התעסוקה ובמקביל יש לפעול ולהקים את שדה התעופה הבא של מדינת ישראל בגליל. אני מודה לשר האוצר על החלטתו הנחושה להקים את שדה התעופה בגליל ולשרה מירי רגב על החלטתה להאריך את כביש 6 עד לשלומי”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2023-06-27-at-09.26.24-1-scaled פיתוח הגליל? נמתין למעשים!
מימין: שמעון לנקרי, ראש העיר עכו ויו”ר אשכול גליל מערבי. מירב בן שימול, מנכ”לית האשכול

 

שרים וחברי כנסת רבים נתנו הצהרות, הבטיחו הבטחות והוציאו הרבה מאוד אוויר חם מהפה.

על זה נאמר כבר נאמר: דיבורים כמו חול ואין מה לאכול.

 



 

חה”כ יפעת שאשא ביטון: “הקמת האוניברסיטה משנה את כללי משחק, החלטנו שהאוניברסיטה תוקם בקרית שמונה. לצערי ההחלטה נעצרה”.

רעיה שטראוס: “מברכת את לב הגליל והשדולה למען הגליל. הגליל בסכנה, לא נעשה מספיק לפתח אותו, יש לנו הזדמנות לטפל בשורה של נושאים כמו שדה תעופה בצפון הארץ, זה יעשה שינוי עצום”.

אופיר שיק, יו”ר לב בגליל: “הגליל חייב לקבל עדיפות ממשלתית. האוכלוסייה הצעירה נוטשת את האזור, יש מחסור במקומות תעסוקה ושנים שאין תכנית אמיתית ומתכללת שמביאה תקציב או שינוי מהותי במצב. זה נושא שמוסכם על כל המפלגות וישנם גם פתרונות שניתן להתחיל לבצע מיידית שהמוביל בהם הוא הקמת שדה תעופה ברמת דוד, אשר יביא אלפי משרות ויגרום לתנופה כלכלית. הזמן פועל לרעתנו. מה שלא יתבצע היום יגרום לנו להצטער על כך בעתיד כשיהיה מאוחר מידי.”

 

כפרניק 6a5e80e7-f959-4bdd-9531-424fc4ca9473-scaled פיתוח הגליל? נמתין למעשים!
מימין: אופיר שיק יו״ר עמותת גליל בלב, אייל שמואלי כפר ורדים וניצן פלג גליל תחתון

 

ראש מועצת כפר וורדים, אייל שמואלי: “לחשיבות פיתוח הגליל וחוזק הגליל ישנו קונצנזוס לאומי. תודה לחה״כ מזורסקי וקלנר שהשיקו את שדולת הגליל בכנסת, אנו עדיין מקווים לשינוי”.

יו”ר השדולה ח”כ טטאינה מזרסקי: “היום אנחנו משיקים את השדולה מתוך כוונה להפוך את פיתוח וחיזוק הגליל ליעד לאומי, תוך שיתוף פעולה מלא בין אופוזיציה לקואליציה.

“עלינו להקדיש את מרב המאמצים כדי לענות על צרכי האוכלוסייה בגליל, להבטיח גישה שווה לשירותי הבריאות ולענף הרפואה, וליצור הזדמנויות עבודה ופיתוח חדשות שיאפשרו לזוגות צעירים ולמשפחות צעירות להתגורר בגליל. אחרת, אין עתיד לגליל. יש לשנות נוסחה של המדרג החברתי – כלכלי ליישובים, לשנות את הקריטריונים למימון או לסבסוד תוכניות פיתוח וקולות קוראים של משרדי הממשלה.”

 

כפרניק 03e4d81d-b87b-46e1-841f-f9a3f5dd82e4-scaled פיתוח הגליל? נמתין למעשים!
במרכז יוזמי שדולת הגליל הח”כים קלנר ומזרסקי

 

ח”כ אריאל קלנר (הליכוד), יוזם השדולה: “הגליל הוא מקום עם עבר מפואר, ארץ התנאים, אבל גם יעד אסטרטגי של מדינת ישראל מתוך נאמנות לחזון הציוני. יש לנו אתגרים בתחום הביטחון, ביטחון הפנים, בריאות, תשתיות ועוד. מברך את הממשלה על ההחלטה להאריך את כביש 6 צפונה ועל המחויבות לגליל בכלל. אירוע השדולה היווה הזדמנות לכל עירייה ולכל מועצה לשתף את הקשיים שלה, ההתמודדות שלה והדרכים שהיא מוצאת לנכון לפתור את הבעיות. יש לנו נאמנות לחזון הציוני ואני מתכוון, יחד עם חבריי, לפעול למען הגליל”.

 




השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן