פיטורים המוניים בטכנולוגיית להבים

כ-900 עובדים ילכו הביתה * "פראט אנד וויטני": המפעל בנהריה ייסגר ונצמצם הפעילות בתפן * אשר שמואלי: נחפש רוכש למפעל הלהבים


 

הבוקר (ראשון 4/12/22) הודיעה חברת טכנולוגיית להבים (BTL) כי בכוונת חברת האם “פראט אנד וויטני” האמריקאית לסגור את פעילות החברה בנהריה ולצמצם את הפעילות במפעל שבאזור התעשיה מגדל תפן. כפי הנראה מדובר על פיטורין של כ-900 מתוך 1,400 עובדות ועובדים.

איגור קרפובינסקי, מנכ”ל החברה, שלח מכתב לעובדים בו נכתב, בין היתר, כי המהלך יביא לפרידה ממרבית עובדי BTL.

 

כפרניק 17628113_news_body_heb_2_1_1670154491-1 פיטורים המוניים בטכנולוגיית להבים
אשר שמואלי ועפרה אלקיים-כהן (יו”ר הסתדרות ונעמת גליל מערבי), פאריד סעיד יו”ר ועד טכנולוגיית להבים והעובדים. צילום: דוברות ההסתדרות

 

בהודעה מטעם החברה, נאמר כי Pratt & Whitney תסיים את פעילות ייצור להבי הקומפרסור במפעל BTL במהלך שנת 2025 – ומהלך זה בשל שיקולים עסקיים, בעקבות הפסדים הולכים וגדלים של המפעל. לצד הפסקת פעילות ייצור להבי הקומפרסור, טכנולוגיית להבים תמשיך את פעילות ייצור הלהבים האינטגרליים (IBR) ואילו TJL, חברה-בת נוספת של RTX היושבת בתפן, תמשיך לייצר להבי טורבינה החיוניים לפעילויות מפתח של התאגיד.

“במהלך שנת 2023 פעילות ייצור להבי הקומפרסור תימשך כרגיל. תהליך הסגירה יחל בשנת 2024 ויושלם בשנת 2025”, נאמר בהודעה. “חברת BTL הודיעה להסתדרות ולוועד העובדים על ההחלטה והיא תנהל איתם משא ומתן לגבי תנאי העובדים. ברקע ההפסדים של חברת BTL ירידה בביקוש ללהבי קומפרסור, מגמה שהולכת ומתעצמת. בנוסף, הטכנולוגיה ויכולת התהליך הנוכחיים לא מאפשרים לעמוד בפריון באופן שתהיה לו היתכנות כלכלית. סגירת הפעילות תהיה הדרגתית במהלך השנים 2024-2025”.

 

 

אשר שמואלי, יו”ר מרחב גליל מערבי בהסתדרות, אמר בתגובה כי ההסתדרות תכריז על סכסוך עבודה בחברה בשל הכוונה לפטר כ-900 עובדים. עוד הוסיף, כי הודיע להנהלה ולוועד העובדים – כי ההסתדרות לא תנהל משא ומתן על סגירת המפעל, אלא תפעל לשימור הפעילות במטרה למציאת רוכש שיפעיל את המפעל כעסק חי.

 

חברת טכנולוגיית להבים BTL (לשעבר “להבי ישקר”) הוקמה על ידי סטף ורטהיימר ונמכרה לפני כשמונה שנים ל-Pratt & Whitney.

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן