פורצת דרך: שקד ברנע

דור שני בחוות אוצרות היער: פרס למגדלת פטריות ממושב בצת


 

שקד ברנע (36) ממושב בצת, מגדלת זני פטריות ייחודיים ואקזוטיים, נבחרה לאחת מ-40 החקלאים פורצי הדרך בישראל – ותזכה בפרס מיוחד בוועידת ישראל לחקלאות, שתיערך בין ה-5-6.1 במעלה החמישה.

 

כפרניק SB-scaled פורצת דרך: שקד ברנע
שקד ברנע, מנהלת חוות אוצרות היער בבצת

 

ברנע היא דור שני לחקלאים והחלה לנהל את חוות “אוצרות היער” במושב בצת, בשנת 2019, לאחר מותו של אביה, אורי בן שטרית ז”ל, בתאונת עבודה בחווה אותה הקים.

“תמיד עזרתי לאבא במשק, לפני ארבע שנים הצטרפתי גם לניהול החווה”, היא מספרת. “התחלנו כחווה אורגנית, היום אנחנו מוכרים פטריות בוטיק ברמה גבוהה מאוד תוך הקפדה על כל פרט ופרט בתהליך הגידול ושיווק הפטריות. יש אצלנו התייחסות לכל פטריה ופטריה”.

כן משמשת ברנע גם כמפתחת בחברת פודטק “מאשפוד” ומייעצת לחברות נוספות בתחום.

 



 

 

בחוות אוצרות היער מגדלים פטריות מזנים ייחודיים בישראל כמו ארינג’י, שיטאקה, מאיטקה, הריסיום, יער ונמקו. לדברי ברנע, כל אותם סוגים הם למאכל, אבל גם בעלי סגולות מרפא. מהורדת כולסטרול, דרך טיפול בסרטן, אנמיה, מערכת העצבים, מוח ואפילו בהפרעות של קשב וריכוז.

 

 

כפרניק SB2-scaled פורצת דרך: שקד ברנע
פטריות מאכל ובריאות מאוצרות היער בבצת

 

את זני הפטריות המיוחדות והאקזוטיים מגדלים בחדרים מבוקרי אקלים בתהליך גידול חדשני. מחקרים בשנים האחרונות גילו כי אותם זני פטריות מעכבים צמיחה של תאים סרטניים. מחקרים בדקו את הפעילות האנטי סרטנית של פטריית המרפא מאיטקה, למשל, והראו שהיא מכילה רכיב יחודי שנקרא D-Fraction, אשר נמצא במחקרים כבעל יכולת להקטין גידולים סרטניים. בנוסף, אכילת פטריות מסוג הריסיום מראה, על-פי מחקרים אחרים, כי גורמת לגוף להתמודד עם סטרס סביבתי וסטרס ביולוגי ותומכת במערכת החיסונית של הגוף.

הפרס לברנע ול-39 החקלאים הצעירים המבטיחים הנוספים יוענק, כאמור, בוועידת ישראל לחקלאות שתערך בשבוע הבא במעלה החמישה.

 

**

 

גם אילנית דעדוש קלפון ממושב גורן זכתה בפרס פורצת דרך בחקלאות

 

 

 




השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן