עופר חלה על הקמפיין, הפריימריס ועוד


המוטו היה ונשאר: שקיפות, הוגנות ושותפות * הפריימריס: נעשו בהקפדה יתרה ויש לנו נבחרת מצוינת * הבידול: מחזון לביצוע

 

כפרניק WhatsApp-Image-2018-10-13-at-17.44.47-300x225 עופר חלה על הקמפיין, הפריימריס ועוד
חוג בית עם עופר חלה, מועמד אופק בתנופה לראשות כפר ורדים

 

 

המפגש עם עופר חלה, מועמד “אופק בתנופה” לראשות מועצת כפר ורדים, היה מעט טעון, כאשר ברקע עננת עזיבתו הרועמת של מאיר גרינפלד, יו”ר הסיעה וחבר מועצה שתי קדנציות, את הסיעה. הרחבנו גם על הפרסום, שיטת הבחירות, שלב ג’ ועוד. לצערי דברים רבים גם נאמרו אוף דה רקורד (לא לפרסום), כך שלעיתים התמונה נשארה מעט מטושטשת.

מצד שני ראוי לציין, כי חלה, למרות השפעת הקלה (רק בריאות!), הוא איש נעים הליכות גם בחוליו, חביב ומארח למופת. זאת ועוד שיש בחצר הבית עץ קלמנטינות עמוס לעייפה, ומי שרוצה מוזמן למלא את כיסיו…

מכיוון שחלק נכבד מדרכו האישית והפוליטית של חלה נסקר כבר בראיון מקיף לפני חודשים ספורים, דילגנו הפעם על חלק זה ורק נציין כי סא”ל (מיל.) חלה בן 48, נשוי + 2 ותושב כפר ורדים משנת 2004.

**

 

כפרניק WhatsApp-Image-2018-10-12-at-10.58.14-300x225 עופר חלה על הקמפיין, הפריימריס ועוד
עופר חלה: פרסום על מכונית הוא החלטה אישית עמוקה של המפרסם

 

בפתח הבית חונות שתי מכוניות ועליהן שלטי הבחירות עם הכיתוב “משהו חדש מתחיל – עופר חלה לראשות כפר ורדים” לצד דיוקנך המחייך. זה לא מביך לראות ככה את התמונה שלך על המכוניות?

“בתחילה הביך מעט, בעיקר כי במשך שנים הארוכות של שירותי הצבאי הייתי אדם לא חשוף. אבל עכשיו התרגלתי. אני גם מבין שהתמודדות כזו דורשת חשיפה אישית ושלם עם זה”.

 

מדוע בחרתם צורת הפרסום זו?

“ניסינו מחד לתת ביטוי ליכולת שלנו להגיע להרבה אנשים, ומאידך להביא לפרסום מאוד ‘אישי’ ולא טריוויאלי. מצאנו כי הפרסום על המכונית ייחודי וקשור בהזדהות יותר אישית ועמוקה של בעל הרכב, בהחלטה שלמה, אפילו עוד יותר מאשר פרסום בשלט על הבית.

 

ואיכות הסביבה?

“אנחנו בהחלט מבינים ורגישים לנושא ומחפשים את האיזון בין שני הערכים החשובים של דמוקרטיה ואיכות הסביבה, ואני חושב שאנחנו מתנהלים בהצלחה ובאיזון. אגב, אני גם לא שולל שילוט על בתים פרטיים, בהנחה כי השלטים יאספו כולם לאחר הבחירות. שים לב שאנחנו גם מחלקים פליירים במשורה ורק בחוגי בית ולמי שמבקש בדוכן במרכז המסחרי. בשלב זה גם לא מפיצים פליירים על מכוניות ובתאי הדואר, מתוך אותה רגישות סביבתית”.

 

כמה כסף מושקע בקמפיין?

“כמה עשרות אלפי שקלים, על בסיס ההנחה שיהיו לנו לפחות שני חברי מועצה – ונקבל מימון ממשלתי בהתאם. כל הכסף מתרומות וממה שנשאר בקופת הסיעה מהבחירות הקודמות. עיקר התקציב על רכישת פרסום בערוצים שונים ויעוץ. כל אנשי הצוות מהכפר עובדים בהתנדבות ומגיע לכולם שאפו גדול על ההירתמות והנכונות. זה לא מובן מאליו”.

 

תאר בבקשה בקצרה את כל המהלכים של סיעת אופק עד הלום.

“כזכור, אופק, שהיא היום ‘אופק בתנופה’, הוקמה לקראת בחירות 2008. הרקע היה בעיקר סיום תפקידו של ‘הועד המנהל’ והרצון להמשיך ולהשפיע מתוך הראייה של מה טוב לתושבי כפר ורדים. המקימים היו בעיקר מוותיקי הישוב כמו מאיר גרינפלד, יעקב זיו, מוטי אביעם, ציפי דיקמן, עמוס וינטראוב, תמי איצקוביץ ואחרים. אני הייתי מהצעירים ביותר בסיעה. המוטו היה תמיד יושרה, והגינות ושקיפות ובשתי מערכות בחירות רצנו רק למליאה ולא לראשות המועצה”.

 

בבחירות הראשונות עסקתם בעיקר בנושא המקווה והדתיים.

“לא רק אנחנו. אכן, נושא השמירה על צביון הכפר היה ועדיין עניין מרכזי בסיעה. למזלנו, הקרע הדתי חילוני לא נמצא כרגע על הפרק בישוב, וטוב שכך. אבל אופק עסקה במגוון רחב של נושאים קהילתיים, איכות הסביבה, מינהל תקין ועוד”.

 

למה להציג הפעם גם מועמד לראשות המועצה?

“שמנו לב כי בדרך ההתנהלות שלנו, אנחנו לא מספיק משפיעים ולצערי היו גם גורמים שניסו למזער ולפגוע בהישגי הסיעה ולכן החלטנו להציג מועמד לרשות המועצה”.

 

מי פגע בכם?

“עזוב, אנחנו עכשיו מסתכלים קדימה”

 

מי החליט?

“הסיעה וההנהלה. כבר מעל שנה אנחנו בדיונים וניתוחים מאוד עמוקים ואסטרטגיים, שהובלתי חלק גדול מהם. לאחר מכן הוחלט שאני אהיה המועמד לראשות המועצה”.

 

מי החליט? הסיעה? הרי אתם סיעה דמוקרטית.

“אופק בתנופה מאוד דמוקרטית. מי שהחליט היתה הנהלת הסיעה. בן עמי מוסק, מאיר גרינפלד, ציפי דיקמן, דוד כספי ואנוכי”.

 

נושא כזה מהותי, מדוע לא הסיעה?

“הסיעה היתה אז מאוד מצומצמת ובכל מקרה העברנו זאת לאישורה. זה פחות עניין של החלטה, אלא יותר של תהליך ממושך והסכמה רחבה מאוד.

“סיעת אופק בתנופה התרחבה וצמחה מאוד בחודשים ובשבועות האחרונים, כאשר חזרו אלינו כאלו שעזבו וצעירים רבים המוצאים אצלנו בית פוליטי וקהילתי אמיתי. בסיעה רשומים עכשיו כ-120 איש וכולם שילמו 50 ₪ כמדי רישום, וחתמו על טופס הצטרפות מסודר. כל המצטרפים היו בחוגי בית שלנו, שמעו את החזון ומזדהים עם המטרות”.

 

היו תלונות (ראו בהמשך דבריו של מאיר גרינפלד) קשות על אי סדרים בפריימריס. איך זה התבצע?

“שבעה חברים הגישו את מועמדותם והכנתי טופס עם השמות, כך שהמצביעים סימנו אותם לפי מקומות 2 עד 8 (מקום ראשון עופר חלה היה תפוס. ע.ש.). “הצביעו מעל 60 חברי הסיעה במשך מספר שעות שהוגדרו בקלפי שהוצב אצלנו בבית. רבים מחברי ההנהלה והסיעה היו נוכחים בהצבעה ובספירה”.

 

איך היתה הספירה?

“פשוט מאוד. כל מי שקיבל את מרבית הקולות בעבור מקום מסוים – נבחר באותו המקום”.

 

רגע, זה יכול להיות מאוד מוטה ולא משקף. אם אדם מסוים קיבל קולות למיקומים גבוהים אך מפוזרים, הוא עלול שלא להיבחר.

“זו השיטה שמייצגת לדעתי את רצון הבוחר באופן הכי אותנטי על פי המיקום ואני יכול להוכיח זאת מתמטית”.

 

מאיר גרינפלד, יו”ר אופק הפורש, אמר לאחר הפריימריס כי “סיעת אופק פעלה במשך עשר השנים האחרונות בהתאם לערכים דמוקרטיים שבאו לידי ביטוי גם בתקנון הסיעה.  ערכים אלה נרמסו ברגל גסה על-ידי יו״ר הסיעה החדש ומועמדה לראשות מועצת כפר ורדים. אי לכך החלטתי לפרוש מהסיעה ששינתה את פניה מהקצה אל הקצה”. הוא הוסיף בעל פה, כי בוטלה תקופת ההכשרה וכי היו הצבעות של בן משפחה בשם שאר חברי המשפחה.

חלה: “יש לי הרבה מה להגיד, אבל אינני רוצה לפגוע בכבודו של מאיר, שתרם בעבר הרבה מאוד. לעצם העניין, הנהלת הסיעה ביטלה את תקופת ההכשרה משום שסיעת אופק התחדשה מדי יום בכוחות חדשים ורעננים ונפתחה לציבור לאחר שנים רבות. אנחנו גם חיים בעולם דיגיטלי והוחלט שבני משפחה יוכלו להצביע, על סמך אישור במסרון או ווטסאפ, עבור בני משפחה אחרים, בעיקר עבור כאלו שהיו בצבא או לא יכלו להגיע.

“אני חייב להגיד שהיתה הסכמה גורפת על כל התהליך, עד התוצאות, והציניות שליוותה את הביקורות אחרי ההצבעה באמת פוגעת ולא לעניין משום שכל הדרך פעלנו ביושר ובשקיפות”.

 

והזוכים?

“במקום הראשון זכתה ד”ר מריסה שפר ואחריה לפי הסדר מיכה בר מאיר, מיכל כפיר, גלי מליק, מאיר גרינפלד, גדעון להמן וגלית אפורי. לאחר פרישת גרינפלד הצבנו במקומו את חיים הלפגוט. כמו כן ביקשתי מחברת המועצה ציפי דיקמן לכבד אותנו ולסגור את הרשימה”.

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2018-10-13-at-17.38.41-300x169 עופר חלה על הקמפיין, הפריימריס ועוד
חלה ביחד עם הכח הנשי של סיעת אופק בתנופה

 

יתכן וחלק מהשמות אינם מוכרים לציבור.

“זו רשימה מגוונת ומצוינת. יש בכפר ורדים אנשים רבים המעורבים ותורמים, וחשוב להכניס למערכת כל הזמן דם חדש ורעננות. ברשימה איזונים מצוינים של גילאים, נשים וגברים, תחומי התמחויות ועוד”.

 

הסיעה תמשיך לפעול באופן דמוקרטי כפי שפעלה בעבר, עד כדי הדחתו של חבר המועצה בעבר יעקב זיו?

“זה היה מקרה מאוד קיצוני, בו יעקב ממש פעל בניגוד לדעת הסיעה. כראש מועצה אמשיך להתייעץ עם הסיעה, אבל לא חושב שיהיה לה כוח לכפות עלי החלטות”.

 

ובמידה לא תיבחר?

“כחבר מועצה, תהיה לסיעה השפעה גדולה על כל ההחלטות. דמוקרטיה אמיתית היא לא רק ססמה, אלא הלכה למעשה אצלנו”.

 

בחוגי הבית אתה מציג שלל תארים, כישורים וניסיון בתחומים כל כך רבים. יש האומרים כי אלו מעט הגזמות.

“אלו סתם שמועות שמפיצים המתחרים. יש לי הוכחות, תעודות וכל מה שצריך להעיד על הניסיון והיכולות הרבות שצברתי בתחומים מגוונים מאוד”.

 

לא ברור הזגזוג שעשיתם בעניין החלפת השטחים עם מעלות-תרשיחא. בתחילה התנגדתם ובהמשך תמכתם. בבוקר ההצבעה הסופית במועצה, עוד פרסמת התנגדות, ובערב ציפי דיקמן ומאיר גרינפלד תמכו, לאחר שיצאו להתייעץ אתך.

“שום זגזוג. אני עדיין חושב שההסכם הזה גרוע. כל הזמן חשבנו שיש דרכים אחרות וטובות יותר לקבע את הטבות המס. משסיון הלך על הכיוון הזה בכל הכח, ואולי הזניח אפיקים אחרים, החלטנו לתמוך משום שהכרנו בכך שזה כרגע הנתיב העיקרי לטיפול בהטבות. אגב, ההתנגדות היתה לא רק לרעיון, אלא גם להסכם שהיו בו חורים רבים לרעת הכפר בניהול אזור התעסוקה המשותף, ועל כך הערנו בהרחבה רבה במסמך מפורט ובניתוח שהגשנו למועצה. אני בטוח שניתן היה לעשות את ההסכם הרבה יותר טוב.”

 

תושבים רבים שהיו בחוגי הבית ובפאנלים, אומרים כי הרעיונות הבסיסיים של כל המועמדים מאוד דומים.

“צריך לזכור כי אני הייתי המועמד הראשון שגם הכריז על התמודדותו וגם פרסם הרבה מאוד ניירות עמדה ומצע. אם אחרים למדו מאתנו ולקחו רעיונות, כנראה שעשינו זאת מאוד טוב”.

 

ומה הבידול שלכם?

“לאף מועמד או סיעה אין את היכולת שלנו להציג חזון מגובש ביחד עם תכנית עבודה לביצוע ליום שאחרי הבחירות. זה הייחוד שלנו, ביחד עם המוטו של הסיעה מאז שהוקמה – שקיפות, הוגנות ושותפות”.

 תודה ובהצלחה.

 

כפרניק 2018930-300x225 עופר חלה על הקמפיין, הפריימריס ועוד
סיעת אופק בתנופה למועצת כפר ורדים

 

חוג בית עם עופר חלה.

 

 


9 תגובות

  1. לאה הגב

    בהצלחה לעופר ול”אופק בתנופה”!!!

  2. הגזמות פרועות ברזומה של חלה ושל חברי הגב

    סיעה אחרים

  3. עזרא הגב

    הכל קשקוש! איזה חזון , תוכנית עבודה ליום שאחרי???
    כל הסמן מדבר על צוותים שמסתובבים בכפר!!!
    השתחרר לפני שנתיים מהצבא על איזה ניסיון מוניציפאלי מדבר?

  4. משה הגב

    הכל …..
    קצת יושרה וקרדיט לא היה מזיק לך!

  5. עלי הגב

    האם יש מישהו שיכול להסביר מדוע גרינפלד מאיר לא מופיע בתמונת מחזור של אופק??
    האדם היחיד שנילחם ונאבק ב10 שנים …. האלו .שנים שהשאירו את הישוב על סף קריסה.היחיד שביקש מאות פעמים שקיפות ומינהל תקין וקיבל …. בכל פעם שביקש.
    בושה עליך יה כפר וורדים

  6. מירי כספי הגב

    לדעתי עופר חלה הוא האדם הנכון למקום הנכון בזמן הנכון – האינטרסים שלו הם טובת הכפר וכל תושביו מקטון ועד גדול.

  7. תושב הגב

    עם חיוך לא מנהלים מועצה.

  8. עלי הגב

    באוונטות יותר טוב לדעתך?
    כמו שניהלו אותנו ב 10 שנים האחרונות ? מי אתם שכל כך רוצים לחזור לאותו מצב שהיה? וכי לא ראיתם מה קרה ?לא קראתם? לא שמעתם? האמת חייבת לצאת לאור והיא תצא!!!!!

  9. הגזמות -זה מעבר לזה! הגב

    לפני כחצי שנה נבחר
    אבל התחיל לעבוד לפני שנה חחח
    הצוותים התחילו לעבוד לפני שנה וחצי חח
    בכל חוג קורות חיים אחר!!
    ???

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן