עסקים ופוליטיקה


עופר חלה בחוג בית בנועלוש – עם בעלי עסקים: מיתוג ושיווק כפר ורדים ככפר אמנים * גב מוניציפאלי *  פתיחת המרכז המסחרי בשבת?

 

כפרניק WhatsApp-Image-2018-09-14-at-08.57.26-300x225 עסקים ופוליטיקה
עופר חלה עם בעלי עסקים בנועלוש

בפעם הקודמת שהגעתי לחוג בית עם חלה, בבית משפחת עקירב ברחוב חרצית, התייצבו במקום כ-4 תושבים בלבד (בנוסף ל”צוות”: גלית אפורי, גלית חיים ודיקלה מילס חלה) וחוג הבית בוטל בהסכמת הקהל המצומצם. “היתה אי הבנה בפרסום”, התנצל חלה.

לכן שמחתי מאוד שקונדיטוריה “נועלוש” היתה מלאה כמעט עד אפס מקום: כ-35 איש (כולל תומכי אופק רבים: חברי המועצה מאיר גרינפלד וציפי דיקמן, דוד כספי, מיכה בר מאיר, הגליתיות ודקלה) שבאו להאזין לעופר חלה, מועמד “אופק בתנופה” לראשות מ.מ. כפר ורדים בחוג בית מיוחד לבעלי עסקים.

חלה מתחיל בבדיחה ובמשך כשעתיים תמימות שומר על מומנטום רצוף של הומור ורוח טובה. הקהל לא תמיד קל. הערות ביניים רבות והתנגדויות, אבל חלה מצליח לנווט את הדיון בחן אישי. אם לא יבחר לראשות המועצה, יוכל להיות סטנדאפיסט מצוין.

הוא מתחיל בכך שהחליט לסגור את חברת הייעוץ והתפעול שבבעלותו, וזאת על-מנת לפנות את כל זמנו לשירות הציבור כראש המועצה הבא. בהמשך מביא סל נתונים על המצב הדמוגרפי בכפר ורדים: מספר תושבים ללא שינוי זה כעשור, התבגרות האוכלוסייה ויותר בני מיעוטים. הוא מציין את תושבי גבעת האורנים כפוטנציאל ללקוחות חדשים של העסקים בכפר. כן מתאר בקצרה את החשיבות לעידוד עסקים, גם מבחינת העלאת נתח ההכנסות מארנונת עסקים למועצה.

בהמשך מצביע חלה על ההבדל העצום בין תרשיחא, שהפכה למרכז קולינרי וכלכלי, לבין כפר ורדים שלמעשה עדיין מהווה פרבר שינה וכמעט ולא מושך קהלים ולקוחות עסקיים מבחוץ. לדבריו, לתרשיחא “יש סיפור” המביא מבקרים רבים ממרכז הארץ: קיום משותף, אותנטיות וחלק עתיק.

כפרניק WhatsApp-Image-2018-09-16-at-16.26.132-300x225 עסקים ופוליטיקה
עופר חלה: נבחן הנחת ארנונה לעסקים חדשים

“מה הסיפור שלנו”? שואל חלה. “איך נוכל למתג ושווק את כפר ורדים”? לדבריו, במשך תקופה ארוכה בדק ובחן מה התחום המתאים ביותר, ומצא כי 120 האמנים הפעילים בכפר, יהוו את הבסיס למיתוג כ”כפר אמנים”, ומביא לדוגמא את עין הוד. לדבריו, “המיתוג” והשיווק הנכון, יתנו תנופה עסקית לכל הכפר. חלה גם נפגש לאחרונה עם האמנים במטרה לגבש את המיתוג המשותף.

כאשר מפליג חלה לתיאורים של אוטובוסים מלאי מבקרים המגיעים לכפר, מעיר אחד המשתתפים כי רוב התושבים דווקא אינם מעוניינים בתנועת אוטובוסים ותיירים בתוך הכפר שירעישו וילכלכו, ובטח שלא ברחובות המגורים (ראו כתבה בעניין הרעש והלכלוך מהצימרים).

בתוך כך גם עולה מספר פעמים עניין הפעלת המרכז המסחרי בשבת. יש בקהל הטוענים שהמרכז סגור בשל “התחזקותו” הדתית של הבעלים, רמו בן שושן. שני בעלי עסקים מהמרכז ועוד אחד ששאלנו לאחר מכן – אמרו כי ניתן לפתוח בשבת. אולם בבדיקה עם שרית לוי, מנהלת המרכז המסחרי השיבה כי אסור… על זה באמת נאמר: לאלוהים הפתרונים…

חלה ממשיך לתאר את סבבי האוטובוסים שיגיעו למארג, לצריף נורמן, לואדי הקסום ולמצפור גיא; ובעזרת שקף מונה את העזרה שהמועצה צריכה לתת לעסקים ולמיתוג:

* חנות וירטואלית למכירת מוצרים ושירותים של אנשי הכפר בדגש על אמנות (עניין זה כבר שמענו בחוג בית של עופר כהן ויש ויכוח על מקוריות הרעיון. אגב, אם הרעיון טוב, מבחינתנו, דווקא ראוי וכדאי שהמועמדים יאמצו רעיונות מוצלחים… והמקור, עופר או עופר, איננו חשוב).

כפרניק WhatsApp-Image-2018-09-16-at-16.26.11-300x225 עסקים ופוליטיקה
עופר חלה: כפר ורדים, ימותג ככפר אמנים

* מתן עדיפות במכרזים של המועצה לעסקים מקומיים.

* הנחת ארנונה לעסקים חדשים (חלה מודה: עניין מאוד מורכב מבחינת אישורי משרד הפנים).

* תמיכת המתנ”ס בעסקים / חוגים.

* עזרה במיצוי זכויות (הלוואות, ליווי עסקי וכו’).

* מיזמים קהילתיים /הפנינג גדול (פסטיבל הקרמיקה, מרוץ כפר ורדים).

* הפנינג עיתי (כל חודש?) בנושא שיקבע.

לסיום מצביע חלה על אפשרויות עסקיות נוספות העומדות בפני המועצה: הפעלת החברה הכלכלית (שתהיה רווחית מהיום הראשון ולא מקום לג’ובים) להשכרת מבני ציבור, בחינת הקמת קאנטרי וכו’; שת”פ עם בעלי המרכז המסחרי (למה מכנה את המרכז “קניון”?); מיתוג הכפר ואזור התעשיה כמו הפודטק בק”ש והסייבר בב”ש (גם רעיון זה שמענו מזמן מאייל שמואלי. אבל הרעיון מצוין ולא חשוב מי אמר קודם…); והפיכת כפר ורדים כמודל לחינוך ופדגוגיה, לדבריו תחום העניין העתידי של כל האנושות.

 

לסיכום:

יש להזכיר שוב כי מדובר בחוג בית בנושא “עסקים”, וכי חוגי הבית האחרים אותם סיקרנו (בינתיים עופר כהן, יורם איילון ואייל שמואלי) – עסקו במגוון רחב יותר של נושאים.

למרות שהביא מצגת, העדיף להשתמש בשקף אחד (ראו למטה). נשמעה טענה מהקהל כי השקף איננו ברור דיו. גם הח”מ מצטרף לכך.

באופן כללי חלה משדר תחושת יסודיות, בעל תגובות חדות, בטחון, חן אישי וחוש הומור.

הוא מרבה לציין את מומחיותו בנושאים רבים (כלכלה, סייבר, סטרטאפ, ניהול, יעוץ, גיוס כספים, קמעונאיות ועוד). יש היכולים להתרשם מכך, ואחרים יכולים לראות בזאת גם מעט הגזמה…

חלה גם מדבר על “צוותי עבודה”, אבל במופע היחיד שלו, לא משתף או מזכיר מי הם אותם צוותים.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2018-09-16-at-16.11.44-300x146 עסקים ופוליטיקה
התכנית של חלה לתמיכה בעסקים בכפר ורדים

 

 

 

 

 

תגובות פייסבוק


תגובה אחת

  1. טאלנט! הגב

    מבין ב:סייבר,כלכלה,סטרטאפ,ניהול,יעוץ,גיוס כספים
    קמעונות,פרויקטים חובקי עולם,
    הקים ישוב
    שכח סטנדאפ חחחחחחח

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן