נמנעה הדחת שמעון בן נעים

הקואליציה במעלות תרשיחא במיעוט, ובן נעים עדיין כסגן ומ"מ * פומרנץ: הבקשה להדחה לאחר שהתנגד לתקציב * בן נעים: לא חותמת גומי * משה ובן דוד:  לחסוך מאות אלפי שקלים


 

מליאת עיריית מעלות-תרשיחא שהתכנסה השבוע דחתה את הצעת ההחלטה שהעלה ראש העיר, ארקדי פומרנץ, להדיח מתפקידו את סגנו וממלא המקום שמעון בן נעים.

 

כפרניק 09098888-e1555596700166 נמנעה הדחת שמעון בן נעים
ארכיון. ארקדי פומרנץ ושמעון בן נעים

 

תוצאות ההצבעה היו 6:6 ולכן ההצעה לא עברה.

תמכו בהדחה: פומרנץ, יורי קוצ’ר, לידיה רזניקוב, יוגב אפוטה, נחלה טנוס וטוביה גלזר.

התנגדו: שמעון בן-נעים, שמעון ביטון, מוטי בן דוד, כמיל עודה, איימן שנאתי ושמעון משה.
(רק לאחרונה החליף משה את יוסי ברדא והצהיר כי מצטרף לקואליציה)

נעדר: נזיל אנדריאוס.

 

כזכור, בן נעים, סגן ומ”מ ראש העיר, התנגד לתקציב העירייה בחודש ינואר האחרון, ובעקבות כך הפסיק למעשה כל פעילות בהנהלת העיר וגם ויתר על משכורתו.

אלא שהחוק מחייב כי הדחתו “הרשמית” תהיה על-יד מליאת העירייה, ולכך אין מספיק תומכים. משמעות הדבר כי זה זמן יש במעלות-תרשיחא חוסר איזון שלטוני, בין סמכויות ותפקוד מ”מ (אין!) לבין התואר בפועל (עדיין!).

נציין כי במהלך הקדנציה נוכחית בן נעים מונה שלוש פעמים לסגן ומ”מ, ופעמיים (וחצי) סיים את תפקידו – ובכל פעם גרם הדבר לזעזוע קואליציוני בעירייה.

 

גם ניסיון ההדחה הקודם, לפני כארבעה חודשים, נכשל במליאה.

 

כפרניק 554546765-scaled נמנעה הדחת שמעון בן נעים
מליאת עיריית מעלות תרשיחא. צילום מסך

 

“מרגע שבן נעים שוב הצביע נגד אישור תקציב העיריה, שוב הלכה למעשה פרש מהקואליציה”, מסביר פומרנץ, “המהלך המתבקש והטבעי מטבע הדברים הינו להדיח אותו באופן רשמי מתאריו שכיום ריקים מתוכן. היה עדיף שכמעשה אחראי ומכבד, בן נעים היה מניח מכתב התפטרות במקום להיאחז במקום שבו הוא לא תורם כלום ומאומה ורק מנסה להפריע למהלך התקין של מתן השירות לתושבים”.

לדברי פומרנץ, פרישתו השלישית של בן נעים משולה למשחק ילדים, והוא רואה בכך התנהלות צינית וצבועה על גבם של תושבי העיר. ראש העיר מוסיף, כי הניסיון “להיאחז בקרנות המזבח” היא הוכחה לאופיו ההפכפך של מ”מ שקיבל שלוש הזדמנויות לפעול לטוב העיר, אולם איננו מתפקד, לא מגיע לאירועים עירוניים רשמיים ונעדר מכל פעילות ציבורית.

באשר לאפשרות כי בכוונתו למנות מ”מ חדש, אמר פומרנץ כי “כמה חברי המליאה חשבו שמיד עם כניסתם למליאת העיר יוכלו לסחוט תפקידים, תנאים ושכר תחת איצטלות של רצון לעבוד למען הציבור. אמרתי שלא אתן ידי לכך וכל אלה שפתאום יוצאים נגדי אחרי שאשתקד חיבקו והיללו אותי, עושים זאת מסיבה אחת פשוטה; לא הסכמתי לתת להם את מה שהם רוצים. שכר/משרה/הטבות. אני עסוק עכשיו בתנופת הבנייה וההתחדשות העירונית אחרי שנתיים של משבר קורונה מתמשך. אני נשאר נאמן לערכיי ולאנשים שהולכים בדרך יחד איתי. לראייה כל סגני וחברי קואליציה, עושים לילות כימים זו השנה הרביעית לעומת כל אלה שמדברים גבוהה גבוהה ועושים בעיקר פוליטיקה קטנה ונמוכה”.

 



 

 

בן נעים ביקש למסור, כי לא אישר את תקציב העיריה מכיוון שאיננו סומך על פומרנץ – “שאיננו יודע לכבד הסכמים ומתנהל אך ורק פוליטית, מבטיח דברים למען הציבור והתושבים ולאחר ההצבעות מסלף דברים וממציא תירוצים”.

 

כפרניק 73458849_10212206254750915_7323429945651232768_o נמנעה הדחת שמעון בן נעים
ארכיון: פומרנץ ובן נעים. צילום: שלמה שרביט

 

לדבריו, בהלוואה שביקש פומרנץ לפני התקציב (13 מלש”ח) בהתחלה לא הסכים לאשר (בן נעים ) והתרצה רק לאחר שהציב תנאים לטובת העיר והתושבים: 2 מיליון ש”ח לתיק שפע על מנת לשפר את הניקיון הגינון והתחזוקה בעיר, 3 מיליון ש”ח לנלוות שכר של עובדי העיריה שלא הופרשו, 4 מיליון ש”ח לכיסוי הלוואה קצרת מועד שחוסכת כמאתיים אלף שח לעיר, ותקצוב תיק הצעירים בעוד 500 אלף ש”ח.

“ארקדי הסכים לתנאים אלו שמתועדים בישיבת מליאה בחודש יוני 2021, אך לאחר הצבעתי להלוואה הוא טען שאיננו יכול להעביר את הכספים הנ”ל לתיקים כי הוא צריך את הכסף לתזרים שוטף של העיריה, וכך גם אמרה הגזברית. זוהי ההתנהלות שלו באופן קבוע, שלוש שנים מבטיח ולא מקיים. כל דבר שביקשתי היה למען הציבור והתושבים. שום דבר לא ביקשתי למען טובתי האישית. ההפך הוא הנכון אני תרמתי ותורם את מירב כספי המשכורת שלי לפרויקטים חיוניים בעיר שהוא לא מסוגל ולא רוצה לעשות אותם”.

עוד הוסיף בן נעים, ראש העיר איננו משתף אותו בישיבות ובהחלטות חשובות ואין לו הכרת הטוב למי שעבד בשבילו ולמענו, וכל מי שעבד ועזר לו להיבחר הפנה לו עורף – ומשום כך לא רוצה להיות “שותף” בניהול העיר הכושל, ואיננו חותמת גומי.

בן נעים מציין כי לא מתפטר מתפקידו מתוך רצון לחסוך לישוב ולתושבים את המשכורת. לדבריו, למרות שנלקחו ממנו הסמכויות והתיקים, עדיין מגיע לכל ישיבה, טקס או ועדה. לדבריו, הוא זוכה לפופולריות גבוהה בציבור, ולכן ראש העיר “מפחד” מפניו.

באשר לעובדה כי זו הפעם השלישית שיחסיו עם פומרנץ עולים על שרטון, מציין בן נעים כי פועל עניינית על פי עקרונותיו, ודווקא ראש העיר הוא ההפכפך, שהתחנן בפניו בכל הפעמים שיחזור לקואליציה.

“העובדה שראש העיר מתנהל ללא רוב בקואליציה מסביר את מצבו העגום” אומר בן נעים. “זו התנהלות שכבר לא סומכים עליו ולא רוצים להיות איתו”.

 



 

כפרניק 276154715_5442977062401997_7954078504951765758_n000 נמנעה הדחת שמעון בן נעים
שמעון משה, מהקואליציה לאופוזיציה

 

חבר המועצה שמעון משה, שבהצבעתו, סיים כהונה קצרה בקואליציה, הסביר כי בן נעים הינו איש ציבור שמליאת העיר תמכה  במינוייו שלום פעמים, דבר המצביע כי כנראה ראוי לתפקיד.

לדברי משה, כל חטאו של בן נעים הוא שאינו מתפטר, כפי שמצופה ממנו, וזאת כדי למנוע מראש העיר בחירת סגן וממלא מקום בשכר ובכך  לחסוך לקופת העיר עשרות אלפי שקלים בחודש או מאות בשנה, דבר שראוי להערכה ומצביע על ערכיות וטובת העיר.

 

כפרניק 279260257_5556283487738020_1112311264919692125_n-scaled נמנעה הדחת שמעון בן נעים
ארכיון. צילום דוברות עיריית מעלות תרשיחא

 

“הצעתי לראש העיר ופורום א’ לקחת על עצמי או לתמוך במינוי כל חבר קואליציה שיבחר לתפקיד סגן בשכר, אשר יהיה מוכן לתרום את שכרו ושכר העוזרת לעירייה/שפע, כולל אחריות על תיק שפע”, אומר משה. “אני מאמין כי במקרה זה היינו מקבלים את ברכת האופוזיציה בכלל ובן נעים בפרט, אשר לדעתי גם יהיה מוכן להגיש מכתב התפטרות.

“ביקשתי מראש העיר להוריד מסדר היום את נושא ההדחה אך הוא סירב. לצערי יש בינינו כאלה שאינם מוכנים לסלוח ויצר הנקמנות והכבוד האישי מניעים אותם לכיוונים שליליים במקום לעשייה וטובת העיר. מודגש בזאת כי גם אם יהיה רוב להדחת מר בנעים, אני אתנגד”.

עוד הוסיף משה, כי משרד הפנים איננו מאפשר בקלותך חילופי סגן ומ”מ בתדירות גבוה, במטרה לשמור על עצמאותם של ממלאי התפקידים בעירייה.

 

גם חבר המליאה מוטי בן דוד התייחס לנושא ואמר כי “בפעם השניה בשלושת החודשים האחרונים הצלחנו חברי האופוזיציה לבטל החלטה לפיטורי חבר המועצה שמעון בן נעים מהיותו מ״מ וסגן ראש העיר. במהלך זה יחסכו לקופת העירייה מעל ל-800,000 שקלים שכר בזמן שנותר עד לבחירות הקרובות”.

 

כפרניק 279210802_5556283514404684_5969781778552508796_n-scaled נמנעה הדחת שמעון בן נעים
מוטי בן דוד ושמעון בן נעים. צילום עיריית מעלות תרשיחא

 

 

יש לציין כי בישיבת המליאה גם אושרה פה אחד הצעת החלטה של בן דוד, הנוגעת בטיפול ותחזוקת אנדרטאות ברחבי העיר. ג’רי בן חמו לקח על עצמו את הטיפול בתחזוקת האנדרטאות באופן קבוע.

בן דוד גם הגיש שאילתה בנושא כריתת העצים במעלות.

כן אושרה נסיעתם של פומרנץ וטנוס לצפון אירלנד, שלא על חשבון העירייה, במסגרת סיור של “יוזמות אברהם”.

 




השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן