מעלות תרשיחא: תקציב שאפתני ושנוי במחלוקת


העירייה: העברנו למשרד הפנים תקציב מאוזן לשנת 2020 * האופוזיציה: התקציב גרוע, גרעוני ולא יעבור. נציג אלטרנטיבה

 

כפרניק WhatsApp-Image-2017-08-29-at-22.22.44-252x300 מעלות תרשיחא: תקציב שאפתני ושנוי במחלוקת

 

עיריית מעלות תרשיחא העבירה למשרד הפנים את טיוטת תקציב 2020 והוא יעלה להצבעה במליאת העירייה בישיבה שתארך מחרתיים (יום ג’ 7/1/20). על פי מאזן הכוחות בעירייה, 7 חברי אופוזיציה מול 6 חברי קואליציה, כפי הנראה התקציב לא יעבור. חברי האופוזיציה, יוסי ברדא ומוטי בן דוד, אמרו כי יכינו בזמן הקרוב תקציב אלטרנטיבי ומאוזן, ויגישו אותו לאישור מליאת העירייה.

בהודעה של העירייה, נאמר כי “למרות הגירעון שירשה ההנהלה, תקציב 2020 מאוזן ומתגבר על פער תקציבי שנוצר השנה בגין מענקי פרישה לבכירים בעירייה, עלייה בהשקעה בחינוך והורדת עלויות מיסים לתושבים על ידי ביטול אגרת השמירה כפי שהובטח על ידי ראש העיר מר ארקדי פומרנץ. במסגרת התקציב קיים ביטוי לדרישת משרד הפנים להתייעלות לקראת שנת התקציב הנוכחית”.

 

כפרניק pum1 מעלות תרשיחא: תקציב שאפתני ושנוי במחלוקת
ארקדי פומרנץ: נגיש תקציב מאוזן לעיריית מעלות-תרשיחא 2020

 

עוד נאמר, כי התקציב מתמקד בתחומים עיקריים של השירות השוטף לתושבים ופיתוח אסטרטגי לעתיד וכי היעד הינו לסיים את 2020 באיזון – אולם עמידה במשימה תלויה גם במשרדי הממשלה השונים התומכים בפעילות העירייה.

בהצעת התקציב כלולים צעדי התייעלות של קיצוץ רוחבי של שכר בכירים לזמן מוגבל או עד שיתוקן המצב, צמצום קליטת עובדים חדשים למינימום ו”התייעלות במצבת כוח אדם מבלי לפגוע ברמת השירות לתושב”.

למרות פנייתנו, לא קיבלנו תשובה מהו תקציב העירייה וכיצד תעשה התייעלות בכח האדם מבלי לפגוע בשירות. בהודעה מטעם העירייה גם לא מפורט הקיצוץ הרוחבי ולכמה זמן מתוכנן.

עוד נמסר כי שנת 2020 תאופיין בכניסה לפרויקטים בהיקף אדיר, 280 מיליון ₪, וכי במסגרת “תכנית ההמראה” של משרד הפנים כבר הוגשו לביצוע שלושה פרויקטים בהיקף כספי של כ 17 מיליון ש”ח: מוקד שליטה ופיקוח בזמן אמת (בטחון אישי, אשפה והתראות), שדרוג המרכז המסחרי הישן  ופרויקט פאנלים סולארים להגדלת הכנסות העירייה.

במקביל להצעת התקציב פרסמה העירייה הודעה כי “כספי ונכסי ציבור אינם הפקר!” – וכי במהלך השנה האחרונה ערכה העירייה בדיקה מקיפה של נכסי העירייה וזכויותיה בקרקעות הציבוריות ובפרויקטים מסחריים הפועלים בעיר; וכי התגלה כי מיליונים רבים של שקלים שהיו אמורים להגיע לקופה הציבורית, לרבות היטלי השבחה ודמי שימוש, לא שולמו בניגוד לדין. “מדובר במקרקעי ציבור שיזמים עשו בהם שימוש לא מוסדר לכאורה וממשיכים לפעול בהם גם כיום”, נאמר בהודעה. “במסגרת הבדיקות שנערכו התגלו גם ממצאים מדאיגים הנוגעים לקיומן של חריגות בניה, שימוש שלא כדין בשטחי ציבור למטרות פרטיות, אי תשלום היטלים ומיסים או תשלום מיסים והיטלים לא ראליים. כדי להביא לפתרון צודק ניהלה העירייה ומנהלת מו”מ מול היזמים”.

כן הודיעה העירייה, כי תפעל להסדרת מצוקת החנייה על ידי עדכון חוק העזר שיגביל את השימוש של תושבי חוץ ויקנה לתושבי העיר יותר מקומות חניה.

“השטח שבו משתמשים כיום ללא רשות או אישור הינו שטח ציבורי השייך לעירייה. בכוונת העירייה להסדיר שטחי חנייה בצורה חוקית למען תושבי העיר, ראשית כל. צעד זה וצעדים עתידיים דומים, באים כחלק מתוכנית רחבה וסדורה להשבת הנכסים והכספים המגיעים לתושבים”.

לפני מספר שבועות צבעה העירייה פס צהוב בחניון צים סנטר, וזאת במטרה לסמן בעלות על השטח.

בהודעותיה לא טרחה העירייה לנקוב כמה חייבים לה “הייזמים” העלומים, היכן עומדות התביעות, על איזה שטח מדובר וכו’.

 

כפרניק 49172739_10213807093467869_8046154224377004032_o-scaled מעלות תרשיחא: תקציב שאפתני ושנוי במחלוקת
יוסי ברדא: מתנגד לפיטורי עובדי עיריית מעלות תרשיחא הוותיקים

 

עו”ד יוסי ברדא, חבר מליאת העירייה, אמר כי התקציב שהוגש הינו “מתחת כל ביקורת” ומבוסס על תכנית 2019 ולא על הביצועים בפועל. לדבריו, זהו תקציב חובבני ומסולף אשר יפגע במשפחות רבות של עובדים ותיקים ומסורים שיפוטרו, כמו גם בשירות לתושבי העיר. ברדא גם שיגר מכתב לאשר שמואלי, יו”ר מרחב גליל מערבי בהסתדרות החדשה, ובו ביקש לשמור על זכויות העובדים הוותיקים המועמדים לפיטורין, ולנהוג על-פי הכלל בפיטורי התייעלות: העובדים האחרונים להיכנס, הם הראשונים לצאת. הוא ציין באופן מיוחד את שני הבכירים שנקלטו לאחרונה: מנהלת משאבי אנוש הילה דנינו וסמנכ”ל פרויקטים חגי ויינברג.

לדברי ברדא, קרוב לוודאי שהתקציב המוצע לא יעבור והאופוזיציה תגיש תקציב אלטרנטיבי. כן הוסיף שבסמוך לישיבת התקציב (באותו הערב!), תיערך ישיבה מיוחדת ביוזמת האופוזיציה, בה יועלו להצבעה סעיפים לביטול תוספות שכר לבכירים, כמו גם תיקון חברות בוועדות העירייה.

 

כפרניק 66835185_10157459696489732_7896852901945933824_n מעלות תרשיחא: תקציב שאפתני ושנוי במחלוקת
מוטי בן דוד: סימון ותשלום על חניה במעלות תרשיחא איננו הפתרון למצוקת החניה

 

מוטי בן דוד, חבר המליאה ונציג האופוזיציה בוועדת הכספים, אמר כי התקציב שהציעה הנהלת העירייה, כ-165 מלש”ח, איננו מביא לביטוי גירעון של כ-10 מיליון ₪ ב-2019 וגירעון דומה הצפוי בשנה זו. לדבריו, המשמעות של קיצוץ של כ-6 מיליון ₪ בעלויות שכר – הנה פיטורין של כארבעים עובדים ותיקים. לא רק שבן דוד מתנגד למהלך, אלא שבשל התהליך הארוך הצפוי (מו”מ עם הועד ועם ההסתדרות, הודעה מוקמת וכו’) – ספק גדול עם בכלל יביא איזו תשואה תקציבית. בן דוד הוסיף כי סעיפי הכנסות העירייה מתקציב המדינה הנם בסיכון גבוה של ביצוע וקבלת הכספים.

הוא הוסיף, כי דחיית החזר ההלוואות הינו “מצג שווא” שרק יעמיס על עתיד התושבים והעיר; והתייחס גם לתכנית העירייה לסימון חניות בכחול לבן: “זו ממש בדיחה. ייקח זמן רב לחוקק חוק עזר, ולעשות מכרז להפעלת החניה. עלות הסימון והצבת המדחנים תעמוד על כחצי מיליון ₪ – בשעה שתהיה מכך אפס הכנסה. במקום לעשות טיפול שורש בבעיות החניה בצים סנטר, נוקטים פעולה שרק תבריח קונים מהמקום שגם כך יש בו עסקים בקשיים”.

 

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן