מישהו יפסיק את הזרם

יוסף עודה לדיירי הגולדן וילג': ננתק את החשמל למי שלא ישלמו עבור רכישת גנרטור או חדר טורפו * המועצה: השגנו דחיה עד שובו של שמואלי מהחופשה * עו"ד אושי אלמליח: סכנת חיים


 

סערה בקרב דיירי הגולדן וילג’ (אחוזת הוורדים): היום קיבלו הודעה מהיזם, עו”ד יוסף עודה, כי מחר (שלישי, 1/6/21) בשעה 10:00 ינתק את החשמל לדיירי השכונה שטרם נענו לדרישתו לתשלום 6,000 ₪ לצורך רכישת גנרטור ו/או הקמת חדר טרנפורמציה – וזאת במקום תשלום עבור חשבונות חשמל. עודה גם ציין כי מי שירצה לשלם לאחר הניתוק, יחויב בתשלום נוסף בסך 500 ש”ח עבור הניתוק והחיבור מחדש.

בינתיים, בהתערבות ראש מועצה הושגה “הפסקת אש”, ואיום הניתוק הוסר למשך מספר ימים.

 

כפרניק 20201207_200110-scaled מישהו יפסיק את הזרם
ארכיון: יוסף עודה מציג תכנית חדשה לגולדן וילג’

 

יש לציין כי האיום של עודה בניתוק החשמל לא היה פתאומי, וכי כבר לפני מספר ימים שיגר לתושבי הגולדן הודעה מפורטת. לטענתו, “מתברר כי מישהו מדיירי השכונה כתב מכתב לוועדה או למועצה או לחברת החשמל בעניין חיבורי החשמל הזמניים לשורה השניה והשלישית. כתוצאה מהמכתב הזה נדרשנו לנתק את החשמל הזמני. מאידך טרם הוקם חדר טרפו ולכן אין כעת אפשרות לחיבור קבוע. אנו בודקים אופציה של רכישת גנרטור עד לרכישת חדר טרפו וחיבור השכונה לרשת החשמל. אנחנו כחברה ולאור התלונה שהוגשה נגדנו נאלצים לנתק את החשמל בסוף החודש הזה. עד היום ובמשך חודשים ואף שנים נהנו הדיירים מצריכת חשמל ללא חיוב.

“בנסיבות שנוצרו וכדי לקדם רכישת גנרטור או רכישת חדר טרפו בדחיפות, נדרשים הדיירים להשתתף בהוצאות החשמל בגין כל תקופת השימוש בעבר ע”י העברת תשלום סמלי בסך 6,000 ש”ח לכל דירה. הסכום הנ”ל משקף צריכה חודשית של 200-300 ש”ח  בגין תקופת העבר, שהינו סכום נמוך לכל הדעות”.

 

 

 



בהודעה נוספת לדיירים, כותב עודה: “החיבורים לא היו אמנם למונה של חברת החשמל באופן ישיר ולכל דירה בנפרד , אך היו בהחלט מחוברים למונה של חברת החשמל באופן עקיף.

“חברת החשמל ידעה מזה והגיעה מספר פעמים לתקן הפסקות חשמל בשכונה. גם חברת החשמל היתה מודעת לבעיה שהיא בעצמה לא בקשה להקים חדר טרפו בזמן החתימה על ההיתר לשורה השניה ולכן הפתרון היה טוב לכולם”.

עוד מציין היזם, כי כל החיבורים נעשו ע”י חשמלאי מוסמך ועברו בדיקות של בודק מוסמך ועמדו בכל הדרישות מבחינה בטיחותית.

כפרניק WhatsApp-Image-2019-08-14-at-17.22.03 מישהו יפסיק את הזרם
גולדן וילג’ ארכיון

במענה לשאלותינו (כפרניק), הסביר עודה, כי חיבור החשמל הקבוע לא בוצע בשל בעיית עומס בשנאי של חברת החשמל. בחברה סברו שהבעיה תיפתר תוך מספר חודשים ודאגו לחיבורים זמניים ולא גבו עבור הצריכה. יש לציין כי הבתים, חלקם מאוכלסים מעל שנתיים-שלוש, אינם מחוברים למונים של חברת החשמל!

לדברי עודה, ההיתר להצבת חדר טרפו (טרנספורציה) אושר לאחרונה, לאחר שהתעכב במשך כשנתיים בשל התנגדויות של הדיירים והמועצה. “העניין נמשך מעבר לציפיות ולא יתכן כי החברה תמשיך לשאת בתשלום עבור צריכת חשמל לעשרות דיירים. לכן פנינו ובקשנו תשלום מינימלי של 200 ש”ח לחודש אשר לכל הדעות אינו משקף צריכה אמיתית של דירת מגורים. לכן ובנסיבות העניין מי שלא ישלם עבור צריכת החשמל לא יזכה לקבלת חשמל בחינם”.



כפרניק WhatsApp-Image-2019-11-23-at-20.16.19-scaled מישהו יפסיק את הזרם
יוסף עודה ארכיון: לא נספק חשמל בחינם

לדברי חלק מהדיירים בגולדן וילג’, לא ייתכן שהיזם יפעל בדרך של איומים בניתוק החשמל לאוכלוסיה מבוגרת. הם אינם רואים עצמם אחראים לכך שלא חוברו ישירות לחברת החשמל, ולא מבינים את הקשר בין צריכת החשמל והוצאות הייזם על תשתיות (חדר טרפו). הם טוענים כי חלק מחיבורי החשמל הזמניים אינם בטיחותיים ו/או חוקיים (על פי מכתבו של עודה, כפי הנראה זו גם עמדת חברת החשמל) ובכל מקרה האיום בניתוק החשמל איננו מתקבל על הדעת.

עו”ד אושי אלמליח, המייצג מספר דיירים בגולדן וילג’, שיגר מכתב דחוף לוועדה המקומית לתכנון ובניה מעלה הגליל (מעונה), בו מתאר את השתלשלות העניינים, ומבקש מהוועדה את כל המסמכים הנוגעים לסוגיית אספקת החשמל למתחם. הוא מציין גם כי ניתוק החשמל הינו סכנה בריאותית ממשית לחלק מהדיירים הקשישים במקום.

כפרניק WhatsApp-Image-2020-06-20-at-19.45.25-scaled מישהו יפסיק את הזרם
גולדן וילג כפר ורדים – ארכיון

תגובת המועצה:

המועצה קיבלה את הידיעה בהפתעה ,ראש המועצה נמצא בחופשה בחו״ל והיזם נענה לפנייתו שלא לבצע ניתוק בשבוע הקרוב עד חזרתו לעבודה.

מחברת החשמל טרם נמסרה תגובה.

יש לציין כי המתחם סבל מבעיות תכנוניות / רגולטוריות / חברתיות רבות שנים ובעבר אף התפרסמה על כך כתבת תחקיר בערוץ 12

וכן היו לא מעט תכניות והתנגדויות במשך השנים




4 תגובות

  1. עודה עודה במעגל נעודה הגב

    זהירות!
    כל מי שרכש מהיזם יוסף עודה ….. . השכונה נבנת בצורה לקויה, זה הרס שלם לכפר ורדים, מישוב ירוק, לגושי בטון. הוא מאיים ומתלהם במשך השנים על קשישים שרכשו דירות בפרוייקט שהציג כיוקרה לגיל הזהב, אפילו ספסל לשבת, או פרח בודד אין שם. לכו תראו. בפועל הוא בונה בניינים (כמובן שמכוערים) ברמת בניה חובבנית וללא צורך בהיתרים. מוכר דירות לכל המעוניין, לזוגות צעירים למרות השלטים – דיור מוגן מגיל 55 מתנוססים בכניסה. , רוכשי הגולדן הלוו לו כספים ……

    ומה זה השטויות האלו של איומיו בניתוק חשמל לזקנים בני 80 ו-90? איך הם שילמו לו את מלוא הכסף על הדירות ועד היום הם מחוברים בחשמל פירטי עם ניתוקים אין סופיים.

    נקווה שהרוכשים יזכו בחייהם לגור לאחר שנים רבות עם חשמל חוקי בדירותיהם, שהם יזכו לקבל את הדברים ששילמו עליהם.

    ושבית המשפט יעשה צדק מול היזם.

  2. תושב שנמאס לו הגב

    ראש המועצה הנכבד, איך אתה רוצה למשוך משפחות לכפר כאשר כל שני וחמישי אנחנו שומעים/רואים תחקירים כיצד עו”ד
    יוסף מעודה מתנהג (לכאורה).
    היגיע הזמן להעמיד את היזם על מקומו ולא לאפשר לו לבנות יותר בכפר ורדים,…..
    בושה שיש יזם כזה …. שמוציא שם רע לכפר ומבריח משפחות שרוצות להגיע לכאן (לכאורה כמובן).
    …..

  3. סמבלוסק הגב

    ככה זה שאין וועדת קבלה, …..
    רק במדינת ישראל …..
    מר שמואלי, תדאג שבכפר ורדים לא תהייה לו פרנסה.
    בושה

  4. החשמל הפיראטי ינותק | כפרניק הגב

    […] בהמשך לידיעה שפרסמנו לפני מספר ימים, בדבר חשש לניתוק החשמל במתחם הגולדן וילג’ (אחוזת הורדים) בשל דרישת חברת החשמל להסדרת החיבורים וחדר טרפו – נראה כי אכן, עשרות תושבים מבוגרים בכפר ורדים עלולים להיות מנותקים בקרוב מזרם החשמל. […]

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן