כללית: אבחון, הצלה וביקור

מרפאת משגב: חיי מטופלת ניצלו הודות לטיפול מהיר * מרפאת בית ג'אן: ביקור של ח"כ  ח"כ עלי סלאלחה


 

חייה של מטופלת ניצלו בעקבות אבחון וטיפול מהיר של צוות מרפאת כללית משגב, וזאת לאחר שלקראת שעות הערב התקשר גבר מודאג למרפאה ודיווח שאשתו לא מרגישה טוב.

חגית פרש, המנהלת האדמיניסטרטיבית של המרפאה, הבינה מיד כי ייתכן והאשה סובלת מאירוע לבבי, והנחתה אותו להגיע דחוף למרפאה עם אשתו.

צוות המרפאה נערך בהתאם, ועם הגעת המטופלת ערכו ד”ר סמר מטר ערטול והאחות שרית שלמייב בדיקות אק”ג ומדידת סימנים חיוניים.

 

כפרניק 11111345356-scaled כללית: אבחון, הצלה וביקור
צוות מרפאת משגב: האחות שרית שלמייב, חגית פרש וד”ר סמר מטר ערטול

 

חגית פרש: “מיד הבנו שהאישה לוקה באירוע לבבי והזמנתי אמבולנס שפינה את המטופלת לטיפול נמרץ בבי”ח נהריה. למחרת הבנו שבזכות הפעולות המהירות שלנו, הצלנו את חייה. אנחנו שמחים שהיינו שם בשבילה והתרגשנו לשמוע שהמטופלת מרגישה טוב”.

ישראלים רבים סובלים בכל יום מכאבים, סחרחורות, מאי נוחות, תחושת צביטה בחזה ומתעלמים מתחושות אלה. ברגע שחשים אי נוחות פתאומית מומלץ מיד להתייעץ עם צוות רפואי ולפי הצורך להזמין אמבולנס.

קיימים מספר גורמים המעלים את הסיכון למחלות לב: סוכרת, לחץ דם גבוה, עודף שומנים בדם, עישון ונטייה משפחתית למחלות לב. אומנם מחלות לב עלולות לתקוף את כולם כולל אנשים שעוסקים באופן סדיר בפעילות גופנית ומקפידים על תזונה נכונה – אך עם זאת, פעילות אירובית שעושים 4 פעמים בשבוע מפחיתה מאוד את הסיכון להתקף לב.

מי שסובלים מכמה גורמי סיכון, או אפילו רק מגורם סיכון אחד, צריכים להתייחס בחשדנות רבה לכל אירוע בחזה. עליהם לפנות מיד לקבלת עזרה רפואית בכל מקרה של כאב בחזה.

מומלץ החל מגיל 40 מומלץ לעבור בדיקת לחץ דם לפחות פעם אחת בשנתיים.

 

**



 

 

חבר וועדת הבריאות של הכנסת, ח”כ עלי סלאלחה (מר”צ, תושב בית ג’אן) ערך ביקר במרפאת כללית בית ג’אן, ביחד עם מנהל מחוז חיפה וגליל מערבי בכללית, רונן נודלמן, ובליווי חברי הנהלת המחוז במרפאות כללית.

 

כפרניק 4432353667-scaled כללית: אבחון, הצלה וביקור
במרכז: ח”כ עלי סלאלחה ורונן נודלמן

 

במהלך הביקור הציג נודלמן את השירותים הרפואיים הניתנים ברחבי המחוז, נתונים על התחלואה ממנה סובלים תושבי האזור ופערים במערכת הבריאות. כן ציין במרפאת כללית בית ג’אן שביעות רצון המטופלים היא מהגבוהות במחוז ובארץ.

 

“אנו נותנים שירות רפואי מתקדם ומוביל לתושבי האזור ואני שמח שהציבור מעריך את הטיפול האיכותי, המקצועי והשירות המצוין שאנו מעניקים. אנחנו משקיעים ומפתחים את הרפואה בקהילה ומפחיתים את העומס בבתי החולים לטובת מטופלינו” שיתף רונן, מנהל המחוז.

בתום הביקור הודה ח”כ סלאלחה למנהל המחוז על העבודה המאומצת והמקצועית, על שיתופי הפעולה המוצלחים ועל שירותי הרפואה שכללית מעניקה לתושבי האזור בשגרה ובחירום.

 

 




השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן