יום העובדים הסוציאליים במרכז הרפואי לגליל

מורן מאירי: נותנים מענה סביב השעון במקרים אקוטיים כמו תאונות דרכים קשות, פגיעות טראומה שונות ועוד


 

היום (שלישי 21.3) מצוין ברחבי העולם יום העובד.ת הסוציאלי.ת הבינלאומי.

המחלקה לעבודה סוציאלית שבמרכז הרפואי לגליל בנהריה, בניהולה של סלעית אדוארדס, כוללת 34 עובדות ועובד המסייעים לחולה ולמשפחתו בהתמודדות עם השלכות המחלה, בפתרון בעיות, חיזוק מערכות התמיכה ומיצוי זכויותיהם הסוציאליות.

כן מעניקה המחלקה טיפול קבוצתי והדרכת הורים, מתן הערכות פסיכו-סוציאליות ומתן ייעוץ לוועדות אתיקה, אלימות והפסקת היריון.

 

כפרניק 7776678787879-scaled יום העובדים הסוציאליים במרכז הרפואי לגליל
צוות המחלקה לעבודה סוציאלית של המרכז הרפואי לגליל צילום: רוני אלברט

 

מורן מאירי, בת 36 מנהריה, העובדת במחלקה הנוירולוגית ובמחלקת העיניים שבמרכז הרפואי ומשמשת רכזת הוועדה לטיפול ומניעת אלימות במשפחה במרכז הרפואי:

“להיות עובדת סוציאלית זה קודם כל להרגיש תחושת שליחות. זו זכות עבורי לתמוך וללוות את המטופל ובני משפחתו ברגעים הכי קשים וכואבים שלהם.

“העבודה השוטפת שלי כוללת בין השאר התערבות בשעת משבר, טיפול במיצוי זכויות, תיווך בין הצוותים והמטופל, וגם תיכנון שחרור לקראת חזרה לקהילה, כמו קשר שוטף עם גורמים טיפוליים כמו רווחה, משטרה, בתי אבות, חברות סיעוד ועוד. אנו נותנים את המעטפת למטופל ולמשפחתו, הכוללת תמיכה, ליווי, הכלה ועיבוד הטראומה. כמו כן אנו נותנים מענה סביב השעון במקרים אקוטיים כמו תאונות דרכים קשות, פגיעות טראומה שונות, ניסיונות אובדניים, לידות שקטות, פגיעות מיניות ואלימות במשפחה, ומלווים את המשפחה בעת מתן בשורה מרה”.

כרכזת הוועדה לטיפול ומניעת אלימות במשפחה עוסקת מאירי, יחד עם העו”סיות שחר פרץ-דומצ’נקו ועביר עלי מג’דוב, במתן מענה במקרים מורכבים ובמתן ייעוץ למחלקות, יחד עם ייזום פרויקטים הקשורים בנושא.

אחד המיזמים בהם היתה מורן מעורבת הוא הקמת צוות נאמני אלמ”ב (אלימות במשפחה) בקרב הצוותים הסיעודיים, בשיתוף הנהלת הסיעוד של המרכז הרפואי.

מאירי: “המטרה היא להעלות את המודעות לאלימות במשפחה בקרב הצוותים, תוך איתור וזיהוי נפגעי ונפגעות אלימות במשפחה, כדי שיהיה אפשר לתת את הטיפול המיטבי.

“מדובר בעבודה מאתגרת הדורשת כוחות נפשיים בהתמודדות עם מקרים לא פשוטים. אופי העבודה כרוך בלחץ ובעומס, אך תחושת הסיפוק היא גדולה ואני מרגישה גאווה גדולה לעשות תפקיד זה”.

מנהל המרכז הרפואי, פרופ’ מסעד ברהום, וסגנו ד”ר צבי שלג, בירכו את העובדים הסוציאליים על עבודת הקודש שהם עושים בכל ימות השנה.

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן