חג מולד שמח לדעד חמיסה

אחרי חמישה חודשי אשפוז: חמיסה חוגגת בביתה במעיליא * מרגישה שנולדתי מחדש


 

חמישה חודשים לאחר שהגיעה למרכז הרפואי לגליל בנהריה במצב קשה, שוחררה דעד חמיסה לביתה במעיליא, שם היא חוגגת עם משפחתה את חג המולד, השנה החדשה ואת יום הולדתה השישים.

בסוף יולי 2022 הובאה חמיסה למרכז הרפואי לגליל בנהריה, במצב קשה מאוד, ואושפזה במחלקה לטיפול נמרץ כללי ונשימתי, מורדמת ומונשמת, לאחר שסבלה מאי ספיקה נשימתית.

אחרי שאובחנה כחולה במחלת ז’יליאן ברה, הפוגעת במערכת העצבים ההיקפית וגורמת לחולשת השרירים ולאחר שנגמלה מהנשמה, אושפזה דעד חמיסה במשך חמישה ימים במחלקה הנוירולוגית. ובהמשך הועברה למחלקת השיקום.

במהלך אשפוזה בשיקום, בחודש ספטמבר, אובחנה כסובלת ממחלת הקורונה והועברה לאשפוז במחלקת הקורונה כתר ד’.

לאחר שהחלימה מהקורונה הוחזרה למחלקת השיקום, שם טופלה במקצועיות ובמסירות על-ידי צוות רב-מערכתי, שכלל צוות רפואי וסיעודי, ובנוסף נעשרה גם בפיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת, שירות סוציאלי, פסיכולוגיה וכן שירותי תזונה ודיאטה.

בעקבות השיפור במצבה, שוחררה בימים אלו חמיסה לביתה לקראת חג המולד, כשהיא במצב טוב ומסתייעת בהליכון.

במעמד השחרור נפרדה, יחד עם בני משפחתה, מהצוותים המסורים שטיפלו בה, ושוחחה עם נציגת ההנהלה, עו”ד באדרה ח’ורי-ח’וריה, היועצת המשפטית של המרכז הרפואי, ממנה ביקשה למסור את תודתה להנהלת המרכז הרפואי ולעומד בראשו, פרופ’ מסעד ברהום.

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-12-25-at-09.30.44-scaled חג מולד שמח לדעד חמיסה
דעד חמיסה ובני משפחתה עם הצוות המטפל. צילום: דובר המרכז הרפואי גל זייד

 

חמיסה: “זה רגע מרגש מאוד עבורי, בו אני יכולה סוף סוף להשתחרר הביתה לאחר אשפוז ממושך. אני מרגישה שנולדתי מחדש ומבקשת להודות לצוות המטפל מכל המחלקות, שהציל את חיי והפך עבורי להיות חלק מהמשפחה. בנוסף, אני מבקשת להודות לבעלי סלים, לילדיי ולשאר בני המשפחה, שעטפו אותי באהבה ולא זזו ממיטתי בכל התקופה בה הייתי מאושפזת”.

מנהלת מחלקת השיקום, ד”ר יוליה קובלנקו, הדגישה את החשיבות הגדולה של שיתוף הפעולה מצד המשפחה להחלמת המטופלת: “אני מבקשת לציין לשבח את שיתוף הפעולה והמעורבות של בני המשפחה בכל תהליך השיקום, יחד עם שיתוף הפעולה של המטופלת עצמה. הדבר תרם רבות לתהליך השיקום והביא לתוצאות מצוינות. ממצב סיעודי לחלוטין, בו היתה מרותקת למיטתה, עברה דעד למצב של עצמאות תיפקודית ויכולת ניידות. אמנם היא עדיין משתמשת באביזרי עזר, אך הפכה לעצמאית ומצבה השתפר מאוד. כמו כן, אני מודה לכל הצוות המעורב בטיפול ומאחלת לדעד החלמה מהירה ומלאה”.

מנהל המרכז הרפואי, פרופ’ מסעד ברהום: “תקופת האשפוז המאתגרת ותהליך ההחלמה של דעד, שאושפזה בכמה מחלקות שונות בחודשים האחרונים, ממחישים את החשיבות הגדולה של שיתוף הפעולה בין המחלקות וכלל הסקטורים שטיפלו בה יומם ולילה (רפואי, סיעודי, מינהל ומשק ומקצועות הבריאות). שיתוף פעולה זה היה קריטי ומשמעותי במיוחד להחלמתה. אני מבקש לאחל המון בריאות וחג שמח לדעד ולבני משפחתה”.

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן