ועדת הבריאות בנהריה וזבולון

סיור בריאותי בצפון של ח"כים עידית סילמן, טטיאנה מזרסקי, עלי סלאלחה, יעל רון בן משה ומופיד מרעי


 

חברת הכנסת עידית סילמן, יו”ר ועדת הבריאות של הכנסת (ויו”ר הקואליציה), ערכה היום שני סיורים במרכזים רפואיים בצפון: במרכז רפואי לגליל בנהריה ובמרכז רפואי זבולון של כללית.

לסיור בבית חולים נהריה הצטרפו גם תושבי הגליל (חלקם גם חברי ועדת הבריאות):  חברי הכנסת טטיאנה מזרסקי מכרמיאל, עלי סלאלחה מבית ג’אן, יעל רון בן משה מגעתון ומופיד מרעי מחורפיש.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-12-16-at-17.22.45-scaled ועדת הבריאות בנהריה וזבולון
חברי הכנסת בביקור במרכז הרפואי לגליל בנהריה. צילום: דוברות במרכז

 

בתחילת הביקור הציג מנהל בית החולים, פרופ’ מסעד ברהום, את חזון והישגי המרכז הרפואי בשנים האחרונות, אתגרים ותוכניות לעתיד. פרופ’ ברהום ליו”ר ועדת הבריאות, ח”כ סילמן, על הסיוע הרב והאוזן הקשבת שמקבלים מהוועדה, ובמיוחד על הדיונים החשובים שנערכו במסגרתה למען אישור הפעלתו של רובוט דה וינצ’י בביה”ח.

מנהל אגף נשים ויולדות פרופ’ ליאור לבנשטיין, ומנהל מחלקת כירורגיה א’ ד”ר אלי קקיאשווילי, שביצעו בימים האחרונים ניתוחים ראשונים באמצעות הרובוט, סיפרו על הניתוחים הרובוטיים הראשונים והסבירו על יתרונותיו הרבים של המכשיר בניתוחים כירורגיים.

ח”כ סילמן: “הצלחנו להקים בכנסת ועדה שעוסקת אך ורק בתחום הבריאות, ואנחנו עובדים מאוד קשה כדי להקדיש תשומת לב מירבית לנושאי הבריאות השונים. תוך פרק זמן קצר הוכחנו שאנחנו ועדה עם שיניים וכוח, שיש בידה לסייע לבתי חולים ולקהילה. הפריפריה יקרה מאוד לליבנו. אנו חיילים שלכם ונמשיך לעזור במה שצריך”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-12-16-at-17.22.46-scaled ועדת הבריאות בנהריה וזבולון
רובוט דה וינצ’י בבית חולים נהריה

 

פרופ’ ברהום: “אני מבקש להודות לח”כ סילמן, לחברי ועדת הבריאות ולח”כים הנוספים שהגיעו אלינו, אשר התרשמו ממהפכת הבריאות שעוברת על המרכז הרפואי. הסיוע והתמיכה שאנו מקבלים מחברי הכנסת הללו ומהוועדה עצמה הם דברים שלא יסולאו בפז. יחד נמשיך להצעיד את המרכז הרפואי קדימה, לרווחת 650 אלף התושבים בהם אנו מטפלים”.

בסיום ערכו המשתתפים ביקור בחדר הניתוח, שם התרשמו מקרוב מהרובוט החדש.

 

**

 



 

 

חברי הכנסת (להוציא את יעל רון בן משה) ביקרו היום גם במרכז לרפואה יועצת זבולון של כללית, בקריית ביאליק.

 

כפרניק 776678970-scaled ועדת הבריאות בנהריה וזבולון
מימין: עלי סלאלחה, רונן נודלמן, עידית סלימן, מופיד מרעי וטטיאנה מזרסקי. צילום: דוד חורש

 

ח”כ סילמן נפגשה עם מנהל מחוז חיפה וגליל מערבי של כללית, רונן נודלמן והנהלת המרכז לרפואה יועצת זבולון, בהובלתה של ד”ר דליה קסנר, מומחית ברפואת המשפחה.

במהלך הביקור הציג מנהל המחוז את השירותים הרפואיים הניתנים במחוז, נתונים על התחלואה ממנה סובלים תושבי האזור ופערים במערכת בריאות. בהמשך ניתנה סקירה על מרכז רפואי זבולון, שמתפקד כבית חולים קטן, ומועסקים בו מנהלי מחלקות ורופאים בכירים מבית החולים כרמל כמנהלים מרחביים מקצועיים.

נודלמן: “זוהי ראייה של רצף טיפולי, שמאפשרת למטופלים לבצע חלק גדול מהניתוחים ו/או מעקבים לאחר ניתוחים ופעולות רפואיות בקהילה במקום ללכת לבית החולים. המנתחים מבצעים במרכזים שלנו עשרות סוגים של ניתוחים ופעולות וביניהם ניתוחים להסרת נגעים סרטניים, קטרקט ועוד, בהיקפים שמקבילים לבתי החולים שבמרכז הארץ. מבחינתנו, זו המגמה – להסיט כמה שיותר שירותים לקהילה ולפנות את בתי החולים לדברים המורכבים יותר”.

 

כפרניק 77676665-scaled ועדת הבריאות בנהריה וזבולון
ועדת הבריאות של הכנסת בביקור בזבולון. צילום: דוד חורש

 

חברי הוועדה סיירו במרכז לבריאות השד, חדרי ניתוח, מכון אונקולוגי ובמיון הקהילתי –  וקיבלו הסבר על מרפאת זבולון שעתידה להתרחב בשנת 2022 ויבוצעו שדרוגים בתשתיות הקיימות, כולל בינוי והרחבה של שירותים ומחלקות חדשות.

ח”כ סילמן: “השקעה ברפואה בקהילה תפחית את העומס בבתי החולים. שירותי הקהילה אולי נתפסים כדבר מובן מאליו ולכן אין מספיק פוקוס על כך – אבל הם בסוף ב‏חזית המלחמה של שירותי הבריאות, וחובה לדעת ולהעריך את ההשקעה הרבה שניכרת כאן של האחיות, הרופאים, עובדי המינהל והצוותים הפרא רפואיים, כולל עובדי המרפאות בקהילה. ‏המודל של מרכז רפואי זבולון, הוא מודל מצוין שיש לשכפל בכל רחבי הארץ. הממשלה הזו הוקמה ‏לשנות את סדר היום של מדינת ישראל. נמשיך להשקיע, לשפר ולהשתפר”.

 

קרדיט לתמונות: דוד חורש

 




השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן