התקציב עבר, הקואליציה התרסקה

מעלות-תרשיחא: תקציב העירייה ל-2022 יעמוד על 166.5 מלש"ח * חברי הקואליציה (לשעבר...) בן נעים, ביטון ואנדראוס התנגדו


 

בישיבת מליאת מועצת עיריית מעלות תרשיחא אושר אמש, על חודו של קול, תקציב העירייה על סך 166.485 מיליון ₪.

תמכו בתקציב שישה: ראש העיר ארקדי פומרנץ, סגנו נחלה טנוס, לידיה רזניקוב, טוביה גלזר. יורי קוצ’ר ויוגב אפוטה.

התנגדו חמישה: שמעון בן נעים (עד אמש מ”מ ראש העיר), שמעון ביטון, נזיל אנדראוס (השלושה היו חברי הקואליציה), מוטי בן דוד וכמיל עודה.

איימן שנאתי לא נוכח (בבידוד).

יוסי ברדא לא נכח בעת ההצבעה (היה בתחילת הישיבה, * ראו תגובתו בסוף הידיעה).

משמעות ההצבעה: התקציב אושר, אבל הקואליציה עם בן נעים וביטון (סיעת נץ, “ביחד ננצח”) התפרקה בפעם השלישית, ובפעם הראשונה קרע עם מחצית סיעת “תרשיחא מאוחדת” (נחלה טנוס ונזיל אנדראוס).

 

כפרניק 2245445-scaled התקציב עבר, הקואליציה התרסקה
הישיבה על תקציב עיריית מעלות-תרשיחא לשנת 2022 באולם המליאה

 

בן נעים פרסם לאחר הישיבה הודעה כי הצבעתו נגד תקציב העירייה לשנת 2022 – משמעותה עזיבת הקואליציה ותפקידו כממלא מקום ראש העיר.

הוא כותב כי עשה הכל לפיתוח העיר ובכל פעם נבלם ונתקל בחומות וחסימות: “ניסיתי לעצור את התדרדרות העיר אבל ברגע שהבנתי שאני לא יכול, קיבלתי את ההחלטה לפרוש מהקואליציה. היו שהאשימו אותי בדבקות בכיסא, במשכורת או בכבוד אבל מי שבאמת מכיר אותי יודע שאינטרס אישי אף פעם לא היה חלק ממני. רק עשייה למען הציבור! אני מתנצל מעומק ליבי שלא יכולתי לעשות למענכם יותר ואני מקווה שהמצב ישתפר בבחירות הבאות בשנת 2023, עם ראש עיר והנהגה אחרת, אחראית, רצינית וטובה!”.

 



 

 

 בהודעה שפרסם אילן אוחנה, דובר העירייה, הוא ציין מספר דגשים לתקציב החדש:

בתקציב המאושר ניכרת ההשקעה המרכזית והרחבה בתחום החינוך. תקציב החינוך יעמוד על כ-47 מיליוני שקלים, כאשר השתתפותה של העירייה בתקציב החינוך, תעמוד על כ-11.381 מיליוני שקלים. החינוך הבלתי פורמלי זוכה לתקציב על סך 9.090 מלש”ח, כאשר השתתפות העיריה תעמוד על סך 5.963 מלש”ח.

גם תקציב הרווחה, האגף לשירותים חברתיים רשם עלייה ביחס לשנת 2021, והוא יעמוד על כ-27.374 מיליוני שקלים, כאשר השתתפות הרשות כ 6.1 מלש”ח, מהווה כ-24% מסך התקציב לרווחה. עלייה של כמיליון שקלים ביחס ל-2021.

ממשיכים להשקיע בחזות העיר – במסגרת התקציב החדש, ניתן דגש מיוחד לאגף השפ”ע – הוצאות כ-20 מיליון ₪ , כאשר השתתפות העירייה זהה, חשוב לציין שבמסגרת התקציב השנה הוזרמו לשפ”ע כמיליון ₪ בתקציב השוטף – ישנה מגמה ניכרת וחיזוק משמעותי בכח האדם, בנוסף במסגרת “קולות קוראים” יש גם תוספת תקציבית של כ-3 מיליון ₪ לתכניות שונות באגף השפע בתחומי הניקיון, הגינון וחזות העיר.

 

כפרניק 223543-scaled התקציב עבר, הקואליציה התרסקה
הצבעה על תקציב מעלות תרשיחא 2022

 

צפי להגדלת הכנסות העירייה בשנת העבודה הקרובה – תקציב ההנדסה לשנת 2022 – הוצאות כ- 3.6 מיליון ₪, השתתפות עירייה כ-428 אלש”ח, ניתן לראות שהתחזית לשנת 2022 מראה על “חזרה לשגרה בהכנסות” – באגרות בנייה, היטלי ההשבחה, איוש תפקיד מהנדס העיר ותנופת הפיתוח של שכונות חדשות וקידום שיווק פארק ההייטק החדש ע”ש אריאל שרון.

התייעלות אנרגטית – בשנת 2022 ניתן לראות שפרויקט הסולרי שנמצא בהליך המראה – מגיע לשיאו, לאחר השקעה של כ-3.5 מיליון (טרם נגמר הפרויקט) ניתן לראות הכנסות בשנת 2022 של כ- מיליון ₪  (כולל החברה הכלכלית).

אמנון אשל אסולין מנכ”ל העיריה התייחס לנושא התקציב: “ספר התקציב יצא לפועל ומומש בהתאם ליעדים שהצבנו לעצמנו. עבדנו באופן סדור בתוכנית עבודה משולבת תקציב, יעדים, מדדים והישגים. חשוב לציין כי לאחר שנים רבות שנת 2021 מסתיימת בעמידה איכותית ביעדי התקציב ובתכנית ההתייעלות שנחתמה אל מול משרד הפנים, הארנונה למגורים ועסקים לא עלתה מלבד ההעלאה האוטומטית של משרד הפנים בכל הרשויות בארץ בשיעור 1.9% בלבד, יחד עם זאת אנו צופים גידול בהכנסות הארנונה לאור הגידול באוכלוסייה. אנו מסיימים את השנה כאשר אנו עומדים ביעד הגירעון שאושר במשרד הפנים בסכום מופחת באופן משמעותי ממה שאושר לנו מלכתחילה”.

ראש העיר מעלות תרשיחא ארקדי פומרנץ התייחס למסגרת התקציב שאושרה: ” מדובר בתקציב טוב לעיר מעלות תרשיחא זהו תקציב ששם בראש סדרי העדיפויות את החינוך, הרווחה, תחום השפע, קהילה, נוער וצעירים והתרבות והספורט – כל זאת לצד המשך תנופת הפיתוח והעשייה בה נמצאת העיר בשנה האחרונה.

“לסיכומו של עניין אחת ההנחות בתקציב השנה הייתה איגום משאבים המשפר, מייעל את השירות לתושב באופן ישיר ועקיף. אישרנו תקציב נכון לצרכיה של העיר מעלות תרשיחא ותושביה. תקציב שמביא איתו בשורה אמיתית, שמעלה את העיר על פסים של צמיחה כלכלית ומעבר מהליך של הבראה להליך של המראה”. השנה אנו נראה גם תקציבים ייחודיים גדולים ומשמעותיים מחוץ לתקציב שייכנסו לקופת העירייה מקולות קוראים וממענקים שאושרו במשרדי הממשלה”.

 

תמונות לעיל: אילן אוחנה – דוברות והסברה עיריית מעלות תרשיחא

 



 

* יוסי ברדא ביקש למסור:

בשנים האחרונות אנו עדים לכך שבמקום דיון ענייני שעוסק בחלוקה נכונה של המשאבים העירוניים, משמשת ישיבת תקציב לכלי ניגוח עבור נבחרי ציבור, אשר בינו לבין טובת העיר וכספי הציבור אין דבר. כך קרה גם אמש בישיבת התקציב לשנת 2020.
כדי להעמיד דברים על דיוקם, הנה הנתונים המבוססים על החוק ועל העובדות:
1. לא היה רב להעביר/ להפיל את התקציב – אמש השתתפתי בישיבה ואף הפניתי שאלות שונות העולות מספר התקציב. במהלך הישיבה נאלצתי לצאת באופן בלתי צפוי, מנסיבות אישיות, אולם בכל מקרה כיוון שחבר המועצה איימן שנאתי לא נכח בישיבה מאזן הקולות היה לכל היותר 6-6. אגב, במהלך אותה ישיבה ביקשתי לדעת על הוראת חוק המבססת את המניעה לאפשר לחבר מועצה איימן שנאתי להצביע מרחוק ונטען כי מדובר בהוראות של משרד הפנים. גם לו היה מתקיים תיקו, לכל היותר היה נדחה מועד הישיבה ותו לא.

2. הפלת תקציב אינה מובילה בהכרח לוועדה קרואה – לפני כשנתיים לא אושר תקציב במשך תקופה ממושכת ואכן הייתה אפשרות למינוי וועדה קרואה בעיר. אולם ברגע האחרון בחרו כמה נבחרי ציבור לשוב קואליציה ולאשר את התקציב. מאז השתנה המצב המשפטי בעקבות פסיקה שנתן בג”צ בשנה האחרונה בעניינו של ראש מועצת ירכא. באותה פסיקה נקבע, כי אי העברת תקציב אינה מהווה עילה אוטומטית להדחתו של ראש העירייה, אלא יש לעמוד בשורה של מבחנים. נקבע, כי במידה והתקציב אינו עובר למרות שהוא מובא להצבעה אבל חברי מועצה מנסים להכשיל אותו, ראש העירייה ימשיך לכהן. הדברים מקבלים משנה תוקף במצב בו בלאו הכי בשנה הבאה מתקיימות בחירות.

3. אי העברת תקציב – העירייה ממשיכה להתנהל במתכונת של 1/12 – כיוון שאי העברת התקציב אינה מובילה בהכרח לוועדה קרואה, כאמור, ממשיכה העירייה לפעול במתכונת של קבלת חלק מהתקציב מדי חודש בחודשו. כמובן שבסופו של דבר מי שנפגעים מכך הם רק התושבים שנמנעים מהם שירותים, ומן הראוי שנבחרי הציבור שאמורים לפעול למענם יחשבו על כך במקום לעשות שימוש בתקציב כדי להשפיל את ההנהגה שהם עצמם בחרו.

4. פעילותי למען הישוב נעשית למעלה מ-8 שנים בהתנדבות מלאה, באמונה ובאופן ענייני. במשך כל אותן שנים, כל פעולותיי והחלטותיי נעשו ממניע אחד בלבד – טובת הישוב. אף פעם לא נתתי לאינטרסים אישיים ולהכפשות בלתי ענייניות להשפיע על קבלת ההחלטות שלי. כמו כן, כל ההצבעות שלי בישיבות מועצה במהלך השנים נעשו באופן ענייני ולטובת הכלל – ללא קשר להיותי חבר קואליציה או אופוזיציה. למרבה האירוניה, אלה שיצאו כנגד החלטותיי בעבר – מחקים אותן היום. על כן, אמשיך בדרכי לפעול למען העיר וחבריי התושבים באותה דרך, מתוך אמונה שמי שרוצה להצליח ולקדם צריך לטפס על הרים ופסגות ולא לנסות לכרות לחברו בורות.

בשורות טובות ובריאות לכולנו.

 

 




2 תגובות

  1. שוב צרות בקואליציה | כפרניק הגב

    […] כזכור, לפני מספר שבועות התנגד בן נעים לתקציב העירייה וב… (שכר, משרד וכו’). אלא שסיום התפקיד באופן “רשמי” מחייב גם החלטה פורמלית של מליאת העירייה. היעדר אישרור שכזה מסנדל למעשה את ראש העיר מלמנות מישהו תחתיו של בן נעים, ומקשה על התנהלותו הקואליציונית של ארקדי פומרנץ. בנוסף לכך, גיבשה האופוזיציה גם רוב שלא אישרר את מסגרת האשראי של העירייה. […]

  2. יש רוב לקואליציה | כפרניק הגב

    […] משה יצטרף לקואליציה ובכך גם נותן לה רוב (7:6) במועצת העיר. יש להזכיר כי ברדא היה באופוזיציה ולאחר פרישת שמעון בן נעים, שמעון ביטון ונזיל אנדריאוס מ… […]

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן