השר הורביץ ופרופ’ אש במרכז הרפואי לגליל

פרופ' ברהום: מודה לשר ולמנכ"ל על התמיכה והחברות * CT חדש, מרפאת כאב וחדר אקוטי * תערוכה חדשה על ציר הזמן


 

שר הבריאות ניצן הורוביץ, ומנכ”ל המשרד, פרופ’ נחמן אש, ערכו היום (שני 5/12/22) ביקור במרכז הרפואי לגליל בנהריה.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-12-05-at-16.57.15-scaled השר הורביץ ופרופ' אש במרכז הרפואי לגליל
מימין: פרופ’ אש, השר הורוביץ ופרופ’ ברהום

 

בתחילה נפגשו המשתתפים במרכז לחינוך לבריאות ע”ש אנגל, שם הודה מנהל המרכז, פרופ’ מסעד ברהום, לשר הורוביץ ולמנכ”ל אש על התמיכה. כמו כן איחל פרופ’ ברהום להורוביץ להמשיך בעשייה ציבורית גם לאחר סיום תפקידו כשר בריאות.

פרופ’ ברהום סקר את תקופת הצמיחה שעוברת על המרכז הרפואי, ובין השאר הזכיר את רכישתו של מכשיר C.T חדש בתמיכת המשרד ופתיחת מרפאת כאב ראשונה מסוגה באזור.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-12-05-at-16.58.10-scaled השר הורביץ ופרופ' אש במרכז הרפואי לגליל

 

שר הבריאות ומנכ”ל המשרד שיבחו את פרופ’ ברהום וההנהלה על העשייה החשובה למען 650 אלף תושבי האזור אותם משרת המרכז הרפואי, והדגישו כי הם רואים בו מרכז רפואי גדול וחשוב בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל.

בפגישה נטלו חלק גם סגן מנהל המרכז ד”ר צבי שלג, המנהל האדמיניסטרטיבי משה מיוחס, סגנית מנהלת הסיעוד הלן מלכה-זאבי, ועוזרת בכירה למנהל המרכז מיטל אשור.



 

 

במהלך הסיור הגיעו המשתתפים למקום בו נבנה בימים אלו החדר האקוטי, בו ירוכז הטיפול הרפואי והמשפטי בנפגעות ונפגעי תקיפה מינית. בהמשך ביקרו בחדרי הניתוח, שם קיבלו סקירה בנושא כירורגיה רובוטית מפי ד”ר אלי קקיאשווילי, וצפו ברובוט דה וינצ’י.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-12-05-at-16.57.31-scaled השר הורביץ ופרופ' אש במרכז הרפואי לגליל
רובוט ויניצ’י בבית חולים נהריה

 

לרגל יום המתנדב הבינלאומי, המצוין היום (שני), נפגשו השניים עם נוי מילר (18) ומתן גרינברג (20), המתנדבים בשירותי הפיזיותרפיה שבמרכז הרפואי, כחלק משירות לאומי-אזרחי, במסגרת עמותות “שלומית” ו”כוונים”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-12-05-at-16.57.32-scaled השר הורביץ ופרופ' אש במרכז הרפואי לגליל
השר הורוביץ ופרופ’ אש עם נוי מילר ומתן גרינברג מתנדבי שירות לאומי אזרחי בבית החולים

 

נוי, המתמודדת עם מחלה נוירולוגית, ומתן, המתמודד עם שיתוק מוחין ומתנייד על כיסא גלגלים ממונע, סיפרו לשר הורוביץ ולפרופ’ אש על התנדבותם במחלקה ועל הקשר המיוחד שנוצר ביניהם ובין הצוות והמטופלים. כן קיבלו השר ומנכ”ל משרדו סקירה מקצועית ממנהלת מחלקת השיקום, ד”ר יוליה קובלנקו, ומנהלת שירותי הפיזיותרפיה, דפנה ליבנה.

פרופ’ ברהום: “אני מודה לשר הורוביץ, בו מצאתי אוזן קשבת וחבר אמיתי המודע למצוקת הפריפריה ולאתגרים העומדים בדרכנו, ומאחל לו הצלחה בהמשך דרכו. כמו כן, אני מבקש להודות לפרופ’ אש על התמיכה, ואין לי ספק שנמשיך יחד בשיתוף הפעולה המבורך”.

 



 

**

 

לפני מספר ימים נחנכה בפרוזדור הרנטגן שבמרכז הרפואי לגליל בנהריה תערוכה חדשה: “המרכז הרפואי על ציר הזמן”.

התערוכה כוללת 20 פוסטרים מרשימים, המתארים את ההיסטוריה של המרכז הרפואי, מאז הקמתו כבית יולדות מאולתר באחד הפנסיונים בנהריה בשנת 1947, ועד שהפך למרכז הרפואי השני בגודלו צפונית לתל אביב והגדול ביותר בגליל.

את התערוכה יזמה עמותת הידידים של המרכז הרפואי, כחלק מפעילותה לטיפוח סביבה מעודדת החלמה. על היוזמה, איסוף החומר וההפקה, שארכו חודשים ארוכים, עמלה מנהלת הפרויקטים בעמותה, ד”ר מיכל קולן (שגם הנחתה את האירוע), יחד עם רוני טלמור.

השתיים ערכו עבודת תחקיר מדוקדקת, שכללה איסוף תמונות היסטוריות ופגישות עם אנשים רבים, ובהם מנהל המרכז הרפואי לשעבר, פרופ’ שאול שאשא ז”ל, בטרם הלך לעולמו, אשר סיפר להן על השנים הראשונות.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-11-29-at-17.17.13-scaled השר הורביץ ופרופ' אש במרכז הרפואי לגליל

 

באירוע נישאו דברי ברכה ע”י מנהל המרכז, פרופ’ מסעד ברהום; יו”ר עמותת הידידים, מיכאל אילוז, ורב העיר נהריה, הרב ישעיהו מייטליס, שנפגש אף הוא עם מפיקות התערוכה במסגרת העבודה המקדימה.

פרופ’ ברהום: “אי אפשר לחלוף מול התמונות שבתערוכה ולא להתרגש. בכוחן של התמונות להסביר לא רק על מבנים, שירותים או טיפולים, אלא בעיקר על הרוח, הדחף והתשוקה שבערה – ולשמחתי עדיין בוערת – בקרב האנשים, לייצר כאן אי של החלמה, טיפול, רווחה ומזור”.

ד”ר מיכל קולן גילתה, כי התערוכה כוללת טעימה קטנה ממבחר גדול של תיעוד ותמונות, וכי בעתיד ייבנה בין כתלי המרכז הרפואי מוזיאון אינטראקטיבי שיעמוד לרשות הקהל הרחב, לרבות סטודנטים לרפואה, שוחרי היסטוריה ותלמידים ממוסדות חינוך באזור.

בין המכובדים שהגיעו לאירוע היו מנהל המרכז הרפואי לשעבר, ד”ר אליצור חזני בן ה-89; דפנה שאשא, אלמנתו של פרופ’ שאשא ז”ל; ומנהלת הסיעוד הקודמת, רונית קלמן, שפרשה לגמלאות.

פרופ’ ברהום ומיכאל אילוז העניקו תעודות הוקרה להנרי מימון, גימלאי המרכז, שהעמיד לרשות התערוכה את ארכיון התמונות הפרטי שלו; לדפנה שאשא; למאיה בר לב, מנהלת המוזיאון לתולדות נהריה “בית ליברמן”, ולרוני טלמור, אחת מאוצרות התערוכה.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-11-29-at-17.25.51-scaled השר הורביץ ופרופ' אש במרכז הרפואי לגליל
דמיטרי דנובסקי, עמירן סיני, זאב שביט ואיציק שור חברי מקהלת המרכז הרפואי לגליל

 

בחלק האמנותי בוצעו שירים ע”י דמיטרי דנובסקי, עמירן סיני, זאב שביט ואיציק שור, חברי מקהלת המרכז הרפואי.

 

צילומים: רוני אלברט

 




השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן