המלצה על פיתוח מפעל הפטריות

הועדה לתכנון מעלה הגליל אישרה הפקדת תכניות לשינוי יעוד בפטריות מרינה בכפוף לאישורים שונים * טוביה ארז ויאסר גדבאן התנגדו בשל מפגעי הריח


 

הועדה המקומית לתכנון ובניה מעלה הגליל (מעונה) אישרה לאחרונה את הפקדת התכנית ל”שינוי יעוד למבני משק חוסן”, המשתרעת על פני כ-18.5 דונם ובמסגרתה יורחב מפעל ייצור הפטריות של מרינה, בבעלותו של רמו בן שושן. האישור, לשינוי ייעוד, בכפוף לתנאים שונים שפורטו בהחלטה.

 

כפרניק 1123435456 המלצה על פיתוח מפעל הפטריות
תכנית להרחבת מפעל הפטריות בחוסן

 

 

חברי הועדה טוביה ארז ויאסר גדבן התנגדו לאישור התוכניות, עד אשר המפעל יטפל במפגעי הריח ויקבל אישור המשרד לאיכות הסביבה כי כך נעשה.

 

כפרניק 112233428797 המלצה על פיתוח מפעל הפטריות

 

ההפקדה לוועדה המחוזית במספר תנאים: הגשת נספח תשתית מים ביוב ניקוז חשמל, קבלת התייחסות משרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות, סקר ריחות, קבלת התייחסות רשות העתיקות, קבלת אישור רשות מקרקעי ישראל, צרוף פרוטוקול בעל זכות חתימה של ועד מושב חוסן ופרוטוקול אסיפה כללית המאשר קידום התוכנית ביזום ועד הישוב חקלאי.

טרם תחילת הדיון עדכן שלמה בוחבוט, יו”ר הועדה, כי בשל חשש לניגוד עניינים לא ישתתף בישיבה (בנו של בוחבוט שותף במבנה בא.ת. מעלות עם בן שושן).

יאסר גדבאן, ראש מועצת כסרא-סמיע, ציין את מפגעי הריח וההפגנות שהיו לאחרונה במקום.

טוביה ארז, נציג כפר ורדים בועדה, הציע שלא להמליץ בפני הוועדה המחוזית ואף לא לקיים דיון עד להסדרת מפגעי הריח.

בהצבעה, גדבאן וארז היו היחידים שצידדו באפשרות שלא להמליץ כלל על התכנית.

שמעון גואטה, ראש מועצת מעלה יוסף שבשטח שיפוטה נמצאה המפעל וכן מרבית מפגעי הריח (מושב צוריאל), תמך באישור התכנית.

 

כפרניק 11124445 המלצה על פיתוח מפעל הפטריות

 

יש לציין כי איתמר יפה, מנהל מחלקת תכנון סביבתי וסביבה חקלאית באיגוד ערים לאיכות הסביבה גליל מערבי, עדכן כי קיים הליך אכיפתי נגד המפעל וכי בעלי המפעל זומנו לשימוע. כן הוסיף כי מפגע הריח מקורו משטח הנמצא מערבית לשטח התכנית ואינו נכלל בה.

בשל הערה זו, הוחלט בוועדה לכלול גם שטח זה בתוכנית שתופקד.

 



 

**

ממעלה יוסף נמסר כי השבוע נערך דיון ציבורי בהשתתפותם של ראש המועצה, סגן ראש המועצה, מנהל מחלקת שפ״ע, מנהל חכ״ל, מנהלת מחלקת ישובים, נציגי איגוד ערים גליל מערבי, נציגי טבע פוסט ונציגי ציבור התושבים.

התושבים העלו את תלונותיהם וטענותיהם בפני נציגי המפעל וכלל הגורמים. במהלך הדיון עלו מספר הצעות לקידום הטיפול בתלונות התושבים, שייבחנו על-ידי הגורמים המקצועיים.

 

אליעד לסרי, חבר ועד צוריאל, עדכן כי הנהלת מפעל טבע פוסט, בראשות אבי קרמפה, הציגה תוכנית לתיקון הליקויים וסגירה מלאה של כל תהליך ייצור הקומפוסט.

לדברי לסרי, התוכנית הוצגה כבר בעבר לתושבי צוריאל ופקיעין, וטרם בוצעה – ולכן דרשו התושבים הפסקה מידית של ייצור הקומפוסט ומעבר לייבוא, כפי שהיה בעבר, וזאת עד לסיום תיקון כל הליקויים ועמידה בדרישות של המשרד לאיכות הסביבה. לדבריו, רק צעד כזה יפתור את הבעיה.

 

כפרניק IMG_20221028_110500-scaled המלצה על פיתוח מפעל הפטריות
מפגינים ליד מפעל פטריות מרינה: תנו לגדול בריאים

 

עוד דרשו התושבים הקמת עמדת ניטור ריחות בהרחבה של צוריאל, ותיחום כל הפעילות בלו”ז ברור וחתום, ואמרו כי במידה ולא יימצא פתרון – ימשיכו במאבק.

**

 

מטבע פוסט נמסר בתגובה:
“מאז 1999 אנחנו מייצרים מצע לגידול באמצעות מרכיבים ביולוגיים וללא שילוב של חומרים כימיים או רעלים. למרות העובדה שהמפעל פועל בתיאום עם דרישות המשרד להגנת הסביבה, למרות העובדה שבשום שלב לא הוכח קשר בינו לבין מפגע הריח בצוריאל ולמרות העובדה שישנם עוד מספר מוקדי ריח באזור, אנחנו משקיעים כ-60 מיליון ₪ לטיפול בפליטות אוויר מהמפעל.

“פרויקט זה כולל קירוי מתחמי הפעילות במפעל והתקנת מסנני אוויר בתקני איכות אירופית אבל ללא אישור התב”ע, שנדונה בוועדה המקומית לתכנון ובניה ושתאושר ע”י הוועדה המחוזית, לא ניתן יהיה לקדם פרויקט זה.

“לצד זאת ראוי לומר, כי זכותם של אנשים למחות או לבקר, אבל אין מקום להפצת שקרים, להסתה או להשמצות גסות. אנחנו קוראים לכל הצדדים: לתושבים, לרשויות, לכלי התקשורת, לאיגוד ערים לאיכות סביבה ולמשרד להגנת הסביבה, לגלות אחריות ולהציב גבולות ברורים לשיח הפרוע ברשתות החברתיות ובעיתונות”.

 




תגובה אחת

  1. איש מעלות הגב

    יפה יפה אדון שלמה.. אם היתה תקווה שתעשה סדר מועדת התכנון……
    בחרת להתיישב על הגדר לטובת שלום עסקי בניך ….
    האם אתה יושב בנוח לקרוא את זה ?

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן