הוחמר עונשן של המתעללות מפסוטה

בית המשפט העליון: מנהלות המעון "סיג'אר ולאקן" בפסוטה ישבו במאסר של 6.9 (סאוסן קסיס) ו-7.6 (שורוק קסיס) שנים


 

בית המשפט העליון החמיר אתמול (ראשון, 18/6/23) את עונשן של סאוסן קסיס (51) ובתה שורוק קסיס (26), מנהלות ומטפלות במעון “סיג’אר ולאקן” בכפר פסוטה, שתקפו פעוטות במעון והתעללו בהם.

בינואר האחרון גזר על השתיים בית המשפט המחוזי בחיפה עונש מאסר של חמש שנים וחצי. אתמול קיבל בית המשפט העליון את ערעור הפרקליטות וגזר 6.9 שנות מאסר על האם ו-7.6 שנות מאסר על הבת.

 

כפרניק 999685799-scaled הוחמר עונשן של המתעללות מפסוטה
מתוך מצלמות האבטחה במעון בפסוטה

 

 

בגזר הדין נכתב, בין היתר:

“תיאור העובדות חושף מסכת התעללות קשה ואכזרית, פיזית ונפשית, תיאורי זוועה שהדעת אינה סובלת. במסגרת עבודתן במעון יום לפעוטות, שהופעל בביתה של סאוסן בפסוטה, התעללו היא ובתה שורוק, בתשעה פעוטות שהיו תחת אחריותן, ותקפו אותם. העבירות, המתועדות בצילומי וידאו, כללו הטחת הפעוטות ברצפה; טלטולים עזים; מכות מסוגים שונים – לרבות פגיעות ישירות בראשם של הפעוטות, באגרופים ובבעיטות.

“במשך כחצי שנה, בין נובמבר 2020 למאי 2021, כך הייתה שגרת יומם של הפעוטות. יום-יום הגיעו למעון, ולא ידעו האם, מתי ומדוע תכלנה בהם סאוסן ושורוק את זעמן. הסרטונים מלמדים על התנהלות אלימה, סדרתית ומתמשכת. בעוצמה רבה הוכו הפעוטות על ידי סאוסן ושורוק, לעיתים הפליאו סאוסן ושורוק את מכותיהן בפעוטות, כך סתם, ללא שום ‘סיבה’ נראית לעין. נוסף על האלימות הפיזית, ביצעו סאוסן ושורוק גם מעשה של התעללות נפשית בפעוטות שהיו תחת אחריותן, בכך שהשליטו אווירה קשה, אלימה ומפחידה במעון, בפעולות אגרסיביות רבות שביצעו”.

השופטים נועם סולברג, עופר גרוסקופף ואלכס שטיין, התייחסו בהחלטתם בגזר הדין גם לעדותה של חושפת הפרשה מרים ג’ריס, אימו של פעוט שהעידה כי בנה הוכר כנכה בעקבות מעשה ההתעללות.

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן