האקליפטוסים לא יכרתו

פקיד היערות הארצי, ד"ר ארז ברקאי: לשמר את שדירת האקליפטוסים בכביש בוסתן הגליל עכו * משה דוידוביץ: רגע היסטורי


 

אמש (יום שלישי, 14.9) התקבלה החלטתו של ד”ר ארז ברקאי, פקיד היערות הארצי, על ההשגות הרבות שהוגשו על ידי המועצה האזורית מטה אשר, ארגוני הסביבה ועשרות תושבים ותושבות אכפתיים.

בהחלטתו הפך ד”ר ברקאי את האישור שניתן לכריתת עצי האקליפטוס לטובת תוואי המטרונית בכביש עכו-בוסתן הגליל והורה על שימורם של 121 עצים בשדרת האקליפטוסים הגדולים לאורך כביש 8510 העובר דרך עכו ומועצה אזורית מטה אשר.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-09-15-at-07.41.33-scaled האקליפטוסים לא יכרתו
ד”ר ארז ברקאי, פקיד היערות הארצי, אסר לכרות את האקליפטוסים ליד בוסתן הגליל

(צילום: מ.א. מטה אשר)

 

 

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר: “זהו רגע היסטורי! הצלחנו לעצור את הרכבת הדוהרת הזו ולהביא להפעלת שיקול דעת מחודש לטובת הסביבה, העצים המפוארים והעתיקים, העבר והעתיד של המקום הזה. אני מאושר ונרגש כי מאבקנו העיקש זכה לתוצאות אלה, וכי ההשגות המפורטות משלל הגורמים הרלבנטיים זכו לאוזניים קשובות.

“מודה לד”ר ברקאי על ההחלטה האמיצה. לשותפים במאבק, תושבי ותושבות המועצה, חברי מושב בוסתן הגליל, פעילים ופעילות הסביבה. קק”ל, רט”ג, החברה להגנת הטבע והמועצה לשימור אתרים.”

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-09-15-at-07.59.44-scaled האקליפטוסים לא יכרתו
ד”ר ברקאי בחולצת לילך.מימינו: משה דוידוביץ. משמאלו: ח”כ יוראי להב הרצנו

 

 



 

סיכום דבריו של ד”ר ארז ברקאי, פקיד היערות הארצי, בהחלטתו:

“מכל הטעמים שפורטו בהרחבה לעיל, אני מקבל את ההשגה ומורה על שימורם של העצים ועל ביטולו של הרישיון לכריתת העצים. חשוב לציין כי פקיד היערות מצווה לשקול את מכלול השיקולים הנדרשים והקבועים בפקודת היערות בטרם קבלת כל החלטה. ברור כי פרויקט המטרונית הינו פרויקט ציבורי חשוב, אשר מעצם היותו פרויקט תחבורה ציבורית יש לו גם תועלות סביבתיות רבות ביותר. בוודאי שעיכוב פרויקט שכזה היא אינה תוצאה רצויה, אך גם כריתה של עצי פאר היסטוריים היא אינה תוצאה רצויה. השאלה שתמיד עומדת לנגד עיני היא האם הפגיעה המתוכננת בעצים לשם מימוש הפרויקט הינה מידתית והאם היא מתיישבת עם אמות המידה שנקבעו בפקודה. אין לי כל ספק כי במקרה חריג זה הפגיעה אינה מידתית, ולא ניתן בנסיבות המפורטות להתיר כריתתם של עצי פאר, אשר אין להם כל תחליף, הנטועים בשדרה היסטורית. מוטב יהיה לו תוכן תכנית מסודרת אשר לוקחת בחשבון את מכלול העצים הקיימים, ומחפשת חלופות נוספות שיאפשרו את השימור ההכרחי של שדרת עצים זו.”

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-09-15-at-07.59.43-scaled האקליפטוסים לא יכרתו
פקיד היערות הארצי בסיור בשטח, סמוך לשדירת האקליפטוסים

 

 




תגובה אחת

  1. ניצחון, זמני, לאקליפטוסים | כפרניק הגב

    […] 15/09/2021 07:57 האקליפטוסים לא יכרתו […]

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן