האם כפר ורדים יכול בלי שלטי בחירות?


מהו תפקידם של שלטי הבחירות בכפר ורדים ומה תפקידם בעידן הדיגיטלי והרשתות החברתיות בכלל?

 

הירוקים פתחו את מערכת הבחירות ברגל שמאל ותלו שלטים ברחבי הכפר על בתיהם של תומכיהם. הם הרבו לעשות והובילו מהלך של הצבעה במליאת המועצה המאשרת תליית שלטים למרות שבמערכות הבחירות בשנים עברו, מתוך הכרה בחשיבות חזות הכפר, הסכימו המתמודדים להימנע מתליית שלטים.

אנחנו מכירים מרחבי הארץ את השלטים המכערים את הנוף לפני ואחרי מערכות בחירות. מכירים גם את החוטים והחבקים ואביזרי הקשירה למיניהם הנשארים, תלויים ומתנופפים, על העמודים והגדרות אחרי שהשלטים כבר הוסרו. אנחנו פחות מכירים את כמויות האשפה האדירות שנאספות ומזהמות את הסביבה אבל הן שם כי השלטים הללו לא מתמחזרים ולא מתפרקים. גם אם הם יאספו, במוצאי יום הבחירות, עד האחרון שבהם, ויזרקו לאשפה, השלטים ואמצעי התלייה למיניהם עדיין מהווים אשפה מיותרת.

 

כפרניק 20181041-300x225 האם כפר ורדים יכול בלי שלטי בחירות?
המועצה לישראל יפה: פסולת של שלטי בחירות

 

מערכת הבחירות 2018 בכפר ורדים היא מערכת בחירות חיה, פעילה ותוססת.

חמישה מועמדים ועוד סיעה אחת, בחריצות רבה, מקיימים חוגי בית וחוזרים על משנתם באזני כל מי שמעוניין לשמוע. מצאתי את עצמי ואת מרבית מחברי מקדישים ערב שלם לכל אחר מהמועמדים, להגיע ולהקשיב ולשאול שאלות במסגרת חוגי הבית. יוזמות נהדרות נותנות במה למועמדים להציג את עצמם ולהגיד את דברם.

מוטי מנועלוש יזם ערב לכל אחר מהמועמדים, הגינה הקהילתית העמידה פאנל, מועדון 50+ אסף עשרות תושבים להקשיב לתשובותיהם של המועמדים לשאלות זהות שהוצגו להם. כפרניק נותן במה לפרסום מודעות ולכתיבת מאמרים ודעות, המניין המשפחתי הזמין את המועמדים לרב שיח בסוכה. מועמדים ארגנו מפגשי ציבור להשקת קמפיין הבחירות שלהם, להרמת כוסית לכבוד ראש השנה. מעגלים נאספים במרכז המסחרי ושיחות בענייני בחירות מתקיימות בכל פורום ומפגש חברים לקפה של אחה”צ או ברחובות הכפר.

גם הפייסבוק מעורב במערכת הבחירות וכך גם הווטסאפ. תושבים מביעים את דעתם ומשתפים בתמונות, ציטוטים, ביקורות ותגובות.
לשלטים אין באמת תפקיד בשיקולים שמפעיל הבוחר כשהוא מחליט במי לבחור.
האם מישהו חושב שמספר השלטים שתלה מועמד פלוני מעיד על כוחו? על מספר התומכים בו? או אולי על יכולתו להנהיג את הכפר בהצלחה? מלבד אולי חיזוק האגו של הסיעה או המועמד מלראות את שם הסיעה או את פרצופו של המתמודד מתנוסס בחוצות הכפר על שלטים ומדבקות, האם יש תושב עם ראש על הכתפיים שיבחר במועמד זה או אחר בגלל שפעיליו תלו 200 ולא 100 שלטים?
אם מישהו מהמועמדים חושב שתושבי הכפר לא מודעים לקיומו או לא מכירים את חזונו או את כישוריו ושלטי בחירות הם אלה שיעשו את העבודה, הוא טועה טעות מרה.

בכפר ורדים אומרים ‘לא’ לשלטי בחירות.

ראש המועצה שלי יהיה אדם אכפתי, חרוץ ויצירתי. הוא יפעיל שיקול דעת בבחירותיו וידאג לכך שכפר ורדים יהיה מקום מיוחד. מקום שאנשים רוצים לחיות בו. מקום נקי ומטופח שיהווה דוגמא לכל הארץ בשמירה על איכות הסביבה. ראש המועצה שלי ישתמש בכלים העומדים לרשותו, בפרסום במדיה הדיגיטלית, ברשתות החברתיות, בקהל פעיליו ותומכיו על מנת להניע את תושבי הכפר לבחור בו.

 

 

כפרניק pp-1-300x300 האם כפר ורדים יכול בלי שלטי בחירות?
שי זלצר: לא לשלטי בחירות בכפר ורדים

שי זלצר

 

ראו כתבה נוספת: גול עצמי לירוקים

 

 

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן