דוקאביב גליל בפעם ה-13

3-6 בנובמבר 2021: פסטיבל סרטים דוקומנטריים במעלות-תרשיחא


 

פסטיבל דוקאביב בגליל חוזר זו בפעם ה-13: 3-6 בנובמבר 2021. השנה, מלבד ההקרנות המסורתיות במעלות-תרשיחא, ניתן יהיה לצפות בחלק מסרטי הפסטיבל גם אונליין באתר דוקאביב.

 

כפרניק 11224776 דוקאביב גליל בפעם ה-13
דוקאביב בגליל נובמבר 2021

 

 

 

31 סרטים דוקומנטריים מהארץ ומהעולם יוקרנו במהלך ימי הפסטיבל: הקרנות בכורה לחילוץ של ג’ימי צ’ין ואליזבת צ’אי וסרהלי (זוכי האוסקר על הסרט סולו חופשי) – סרט עוצר נשימה על מבצע החילוץ של קבוצת הילדים שנלכדה במערה בתאילנד, סיפור שריתק את העולם כולו; להיות ז’אק קוסטו של הבמאית זוכת הפרסים ליז גרבוז – סיפורו של החוקר, הצלם, הצוללן והממציא יוצא הדופן; טרום בכורה לסרט המרהיב יער הארגמן – על 20 אלף נזירות שיוצאות מדי חורף למסע בערבות השלג של טיבט.

בפסטיבל גם הקרנה מיוחדת של סרטם החדש של הבמאים יעל קיפר ורונן זרצקי “דיוקן”, שנעשה בשיתוף היוצרת כיפאיה עיאיטי, ציירת ואקטיביסטית מעכו שכבר חשפה באומץ את חייה כנפגעת אלימות בסרטה האישי שהוקרן בדוקאביב גליל ב-2018. כעת מפנים היוצרים את המבט אל נשים נוספות שנרצחו ונפגעו מאלימות ומשרטטים כתב אישום נוקב כלפי אוזלת ידן של החברה, המשטרה ומערכת המשפט.

עוד בתוכנית הדוקו הישראלית, שלושה סרטים שזכו להצלחה בדוקאביב האחרון: המלכה שושנה של קובי פרג’ ומוריס בן מיור על שושנה דמארי; ענת גוב, על החיים ועל המוות של תמר טל ענתי; וכל העצים נושבים ברוח של תומר היימן שזכה בפרס הבימוי והצילום.

כמו כן יוקרנו אף מילה אמת של נועה אהרוני, על עלייתו ונפילתו של ד”ר רודי, הפסיכו־גורו הראשון בארץ, והמכון הפסיכואנליטי מעורר המחלוקת שהקים; וכן שני סרטים של בוגרי מעבדת הראף קאט של דוקאביב DocLabTLV: אשת חיל של אנה סומרשף המלווה את אסתי שושן במסעה לשינוי איסור היסטורי בחברה החרדית – עליו היא משלמת מחיר כבד; ויורש הקעקועים על הסודות האפלים שמתגלים בשושלת מפוארת של משפחת מקעקעים מהעיר העתיקה בירושלים.

מהסרטים הדוקומנטריים הבינלאומיים הבולטים של השנה יוקרנו לברוח, סרט אנימציה על זיכרון וטראומה המביא את סיפורו של אמין, שנמלט כילד מאפגניסטן אל חיים חדשים; הילד היפה ביותר בעולם, דיוקן פואטי של הנער הביישן בן ה-15 שחייו השתנו ללא היכר לאחר שהתגלה ככוכב הסרט “מוות בוונציה” והתמודדותו עם השלכות הפרסום גם חמישים שנה אחר כך; ילדותו של עימאד, סיפור ההחלמה והשיקום המטלטל של ילד יזידי בן כמעט 5 אחרי שנתיים וחצי בשבי דאע”ש.

 



 

הפסטיבל ייפתח בהקרנת בכורה חגיגית של תוצרת מקומית – כנפיים – ארבעה סרטים של יוצרים מקומיים ממעלות-תרשיחא שנעשו במסגרת סדנת הקולנוע של דוקאביב גליל והמרכז לאמנויות ע”ש אפטר ברר, בתמיכת פרויקט הקולנוע הגלילי של קרן רבינוביץ’ ובהנחיית היוצרים יעל קיפר ורונן זרצקי.

הסרט התזמורת עם הכלים השבורים של יובל המאירי ובו מנצח מבריק, שלושה מלחינים מחוננים ומאה נגנים בחזרות לקראת מופע משונה – סימפוניה לכלי נגינה שבורים – ינעל את הפסטיבל.

גם השנה הפסטיבל ממשיך את שיתוף הפעולה הפורה עם המרכז לאמנויות ע”ש אפטר-ברר בעיר. במהלך ימי הפסטיבל הקהל מוזמן להגיע לתערוכה להיות טיפה, להיות מים / נוביה ימגוצ’י שתפתח ביום שישי, 5.11 בשעה 11:00.

נובויה ימגוצ’י, אמן יפני המתגורר בישראל, מתבונן בערכה וייחודיותה של טיפת מים אחת וגלגוליה, כמו גם במעגל חייו של האדם. פסליו בתערוכה זו עוסקים ביחסי הגומלין ביניהם ובהכרה בחשיבות המים בשמירה על האיזון הטבעי במעגלי החיים שהאדם מהווה חלק מהם. בעקבות התערוכה יוקרן הסרט האיש שמצייר טיפות מים על סיפור חייו הדרמטי של הצייר הקוריאני המוערך קים צ’אנג-יול ומשמעותן של טיפות המים החוזרות בציוריו.

אוצרת: שיר מלר-ימגוצ’י

 

כפרניק 11345665-scaled דוקאביב גליל בפעם ה-13
הסרט אשת חיל. צילום: אנה סומרשף

 

עוד בפסטיבל יוקרן הסרט מפעיל החושים ציידי הכמהין – על מלקטי פטריות כמהין יקרות ונדירות ביערות איטליה. בעקבותיו ייערך סיור קולינרי בחווה חקלאית לגידולים אורגניים והידרופוניים, ובחוות גידול ושיווק פטריות אקזוטיות שפועלות שתיהן בגליל המערבי.

לחופש נולדתי – סרטים של ועל אנשים עם מוגבלויות יוקרנו במרכז המארג שבכפר ורדים: סיבה לחיות של אריק אלון, יונתן לוין ואדווה לוי מציג את נקודת מבטו הייחודית של פצוע מלחמה הכלוא בתוך גופו המשותק והמונשם; בית משלי בו הודיה, אישה עם שיתוק מוחין מולד, מתמודדת לראשונה עם עצמאותה בגיל 34 ויוצאת למצוא לעצמה בית.

כמדי שנה יקיים הפסטיבל יום עיון מקצועי לסטודנטים לקולנוע. יום העיון השנה יתקיים בשיתוף הפורום הדוקומנטרי בישראל ויתמקד בתחקיר הדוקומנטרי. יוקרן הסרט קופסה כחולה של מיכל וייץ, זוכה פרס התחקיר בפסטיבל דוקאביב האחרון, ותתקיים שיחה עם זוכות הפרס, התחקירניות מיכל וייץ, לילי יודינסקי ולי רוטברט, בהנחיית חגית בן יעקב.

הפסטיבל יערוך גם הקרנות לתלמידים ממעלות ותרשיחא, מהיסודי ועד התיכון, מתוך מחשבה שצפייה ודיון מגיל מוקדם בתכנים מהמציאות שסביבנו מעשירים ומאתגרים את עולמם של הצופים הצעירים. בין הסרטים שיוקרנו: גנגסטר שוקולד של ענאן ברכאת, על נרקומן לשעבר שהצליח להשתקם וכעת הוא משתמש בסיפורו כדי לעזור לאחרים; דם חם של ארתור אברמוב על נער ונערה שמתעקשים לחלום על אליפות העולם בקיקבוקסינג למרות התנגדות משפחותיהם, וכן שני סרטים קצרים על ילדים מהעולם שיוקרנו בהקרנת בכורה.



 

גליה בדור, מנכ”לית דוקאביב: “מזה 13 שנה שפסטיבל דוקאביב פועל בגליל בשותפות עם מעלות-תרשיחא. מטרתנו המתמשכת מיום הקמתו של הפסטיבל היא חיבור לקהלים רבים ככל האפשר לעולם העשיר שסביבנו ודרך הקולנוע הדוקומנטרי לעודד דיאלוג ומעורבות חברתית. הפסטיבל השנה מציע תמונה צבעונית נוקבת, מגוונת ומרהיבה של העולם בו אנו חיים ותקוותנו היא להעניק לקהל חוויה עמוקה ומשנת תודעה. אני גאה שפסטיבל דוקאביב גליל יפתח השנה בפרויקט קרוב לליבי, פרויקט ‘כנפיים’, עם ארבעה סרטים של יוצרים וגיבורים מקומיים שיוקרנו בבכורה עולמית”.

 

כפרניק 11332-scaled דוקאביב גליל בפעם ה-13
הסרט גנגסטר שוקולד. צילום חביב סמעאן

 

ארקדי פומרנץ, ראש עיריית מעלות תרשיחא: “עיריית מעלות תרשיחא בראשותי גאה לארח את פסטיבל דוקאביב, זו השנה ה-13 ברציפות. מאז תחילת הדרך הייתה העיר מעלות-תרשיחא מזוהה עם הפסטיבל הייחודי, דבר שמיתג ומיצב את העיר כעיר שוקקת ושוחרת תרבות עם מגוון אירועים, מופעים ופסטיבלים ייחודיים לקהל הרחב. פסטיבל דוקאביב מביא עימו רוח חדשה של יצירות איכותיות ברמה המקומית והבינלאומית המוצגות לרוב לראשונה בפני שוחרי עולם הסרטים והקולנוע. גם השנה יוצגו במסגרת הפסטיבל סרטים מובחרים הנותנים ביטוי והשראה ליצירה אותנטית ומקורית. אני מקדם בברכה את היוצרים ואת יצירותיהם ורואה חשיבות רבה במתן במה ליצירות מקומיות מקוריות, מעוררות השראה ומחשבה, המעשירות את השיח התרבותי”.

 

למידע על הסרטים, התערוכה, יום העיון והסיור הקולינרי, לרכישת כרטיסים ולוח זמנים היכנסו לאתר הפסטיבל: docaviv.co.il

 

 




השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן