אפשר, לבעלי צרכים מיוחדים בגליל המערבי

המועדון פועל בשיתוף אקים חיפה ורשויות האשכול בהובלת מעלות תרשיחא, כפר ורדים, מעלה יוסף ומטה אשר


 

המועדון החברתי “אפשר” של המחלקה לפיתוח חברתי אשכול רשויות גליל מערבי ועמותת אקים חיפה לילדים ונוער בעלי צרכים מיוחדים, פתח לאחרונה את שעריו וממשיך בקליטת ילדים מכלל רשויות אשכול גליל מערבי. הפעילות בשיתוף רשויות האשכול ובהובלת עיריית מעלות תרשיחא, מועצה מקומית כפר ורדים, והמועצות האזוריות מעלה יוסף ומטה אשר. המועדון הוקם ביוזמת עמותת אקים חיפה ובשיתוף גורמי רווחה והורים פעילים, בכדי לתת מענה חשוב לפעילות חברתית, חוגים ותוכן מגוון לבעלי צרכים מיוחדים. את המועדון מנהלת תדהר הרפז.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-12-06-at-07.53.08-scaled אפשר, לבעלי צרכים מיוחדים בגליל המערבי
תדהר הרפז מנהלת מועדון אפשר במעלות

 

יעל שלו אמו של דניאל, בן 10 ממעלות, שמגיע למועדון: “כל כך מתרגשת כשאני רואה אותו משתתף ושמח בעשייה כמו ציור ויצירה, אפייה, שיחה ומפגש חברתי, ספורט ותנועה ועוד. אני מתרגשת עד דמעות לראות שזה אפשרי עבורו כילד מתמודד ועבורי כאימא שרוצה לראותו פשוט פעיל ושמח. המועדון הוא בית חם, נעים ומזמין לשעות רבות של העשרה, הנאה ושמחה לילדי ונוער מעלות, כפר ורדים וכל יישובי האזור. תודה מקרב לב”.

 

כפרניק 22122147569009-scaled אפשר, לבעלי צרכים מיוחדים בגליל המערבי
פעילות במועדון אפשר לבעלי צרכים מיוחדים

 

לדברי אורי פרידלנד, מנהל המחלקה לפיתוח חברתי באשכול רשויות הגליל מערבי, המועדון יפעל ארבע פעמים בשבוע, בשעות אחר הצהריים לאחר סיום הלימודים במסגרות החינוכיות. המרכז מותאם לצרכים של המשתתפים ובני משפחותיהם, פועל באווירה ביתית וחמה ומספק שירותי פנאי איכותיים לילדים עם צרכים מיוחדים בחלוקה לשתי קבוצות גיל. קבוצה צעירה בימי שני וחמישי, וקבוצת נוער בימי ראשון ורביעי. בנוסף, בהמשך יתווסף יום עם פעילויות מיוחדות השמות דגש על החיבור בין משפחה וקהילה, שיכלול מעגלי שיח, פעילות במרחב, עבודה פרטנית, פעילות קבוצתית ומגוון חוגים כמו ספורט, יוגה, מוזיקה, ציור, יצירה, גינון, אפיה ועוד.

פרידלנדר: “המועדון מהווה צעד חשוב לקראת הנגשת שירותים כה חשובים לתושבי רשויות הגליל המערבי. ילדים ונוער אלו זקוקים לתיווך אישי יותר, הכלה, הדרכה בקבוצות קטנות וליחס אישי ומותאם. הם רוצים וזכאים לחברת בני גילם ולגירויים והעשרה כמו כל ילד או ילדה אחרים ומגיע להם לצאת מהבית אחה”צ. אני נרגש ומודה לכל השותפים על ההתגייסות לטובת מטרה חשובה זו”.

 



 

 

מיכל סגל, מנכ”לית אקים חיפה: “אנו פועלים ברוח הגישה ההומניסטית למען קיום חיים איכותיים לאנשים עם מוגבלות, דוגלים במתן תנאים ותמיכה למימוש היכולות הטמונות באדם ומאמינים בהשתלבות בחברה תוך קיום יחסי גומלין עם הסובבים. אנו שואפים שפעילותנו תהיה עדכנית ויעילה, במטרה להוביל אנשים עם מוגבלות להשתלבות בקהילה בה הם חיים כאזרחים שווים ותוך קבלת תמיכות שונות בהתאם לצרכיהם ורצונם”.

 

כפרניק 2223456-scaled אפשר, לבעלי צרכים מיוחדים בגליל המערבי
נפתח במעלות: מועדון לבעלי צרכים מיוחדים

 

מירב בן שימול, מנכ”לית אשכול רשויות גליל מערבי: “סניף מעלות הינו הראשון להיפתח בגליל המערבי, סימן לבאות לטובת מתן שירות לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים ברשויות האשכול. המועדון יעניק שירותים ופעילות מעטפת לילדים ולבני משפחותיהם. השבוע חל השבוע הבין לאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות וזהו ציון דרך חשוב בקידום של האשכול בנושאים חשובים אלה.

“אני מברכת את אקים חיפה על הצטרפותה למערך נותני השירות לטובת הציבור ומודה לרשויות: מעלות, כפר ורדים, מטה אשר ומעלות תרשיחא על המאמצים הרבים להתממשות החזון שלנו. אני קוראת למשפחות להיעזר במתן השירותים ולהצטרף למועדון ׳אפשר׳ מעלות”.

 

כפרניק 222321116758-scaled אפשר, לבעלי צרכים מיוחדים בגליל המערבי
אפשר במעלות

 

טלפון לקבלת פרטים נוספים על המועדון: 04-6084932

* הרישום למועדון מותנה בקבלת אישור מהלשכה לשירותים חברתיים בעיר המגורים

 

צילומים: תדהר הרפז ומנאר מוהאנה

 

 




2 תגובות

  1. מוסק בן עמי הגב

    מרשים מרגש

  2. הורה הגב

    מדהים לקרוא את הכתבה ולראות את כל הקרדיט שהפקידים לוקחים לעצמם
    היוזמת והמובילה של כל המהלך היא אלה בר, אמא דואגת ומובילה וממש הקימה ודחפה
    כל הכבוד אלה

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן