איחוד כוחות: ינוח ג’ת, כפר ורדים ומגדל תפן


מודי סעד, אייל שמואלי וסיגל שאלתיאל – בהתנגדות לטורבינות הרוח * סעד: חרם דתי על המשת”פים, שר האנרגיה הצהיר כי מתנגד לטורבינות * גם מפעלי תפן יתנגדו

 

כפרניק 117714603_640062096918435_877227717763910581_n-scaled איחוד כוחות: ינוח ג'ת, כפר ורדים ומגדל תפן
ינוח ג’ת מתנגדים לטורבינות. מתוך דף הפיסבוק של מודי סעד

 

ימים אחדים לאחר הפקדת התכנית להצבת טורבינות הרוח באזור כפר ורדים, ינוח ותפן, התגייסו ראש המועצות: מודי סעד (ינחו ג’ת), סיגל שאלתיאל (מגדל תפן) ואייל שמואלי (כפר ורדים) – במטרה ולגבש חזית אזורית להתנגדות לסכנה הבריאותית, הבטיחותית והנופית העומדת בפתח.

סעד עדכן בעמוד הפיסבוק שלו, כי נפגש עם השיח’ אבו חסן יוסף פרג’ וסוכם על חרם דתי לכל מי שמשתף פעולה עם חברת הטורבינות זודיאק. כן תיערך בכפר מגבית של  100 ₪ מכל אב בית, לכל סיוע כספי שיידרש במאבק; וכי הוכנו שלטים שייתלו בהקדם בכל האזור.

לדברי סעד, נפגש לאחרונה עם שר האנרגיה, ד”ר יובל שטייניץ, אשר הצהיר כי עמדתו נגד הקמת טורבינות בגליל.

מלשכת השר נמסר כי “ייצור חשמל מאנרגיית רוח מהווה אנרגיה נקייה, שאינה מזהמת, אינה מתכלה, תורמת לגיוון תמהיל הדלקים, מקטינה את פליטת הפחמן הדו-חמצני, תורמת משמעותית לשיפור איכות האוויר בארץ ומחזקת את הביטחון האנרגטי של ישראל.

“קידום תכניות לטורבינות רוח ואישורן מתבצע על ידי מוסדות התכנון וכולל סקרים ובדיקות נדרשות אשר על פיהם נקבע מיקום התחנות על ידי מוסד התכנון. השר בעד קידום אנרגיות מתחדשות תוך שמירה על הנוף הטבעי”.

 

 

תמונת ארכיון ממפגש ב-2019:

כפרניק WhatsApp-Image-2019-08-22-at-08.45.55-1024x768 איחוד כוחות: ינוח ג'ת, כפר ורדים ומגדל תפן
ארכיון. מימין: מודי סעד, ח”כ פאטין מולא, אייל שמואלי, יובל שטייניץ ויאסר גדבאן

 

שמואלי, ראש מ.מ. כפר ורדים, מסר כי המועצה פועלת בשיתוף מלא עם מועצת ינוח-ג’ת ומועצת תפן –  לשם הגשת התנגדויות, ושכרו את עו״ד תומר מירז שיגיש זאת בשמם.

במקביל, קרא שמואלי לתושבים להצטרף למאבק ולהגיש התנגדויות דרך ועד הפעולה שמרכזים הללל גלזמן ומאיר גרינפלד.

 

ועד הפעולה: כפי שכבר פורסם בעבר, בתכנית להקים שתי טורבינות רוח בגובה 200 מטר ( כגובה מגדלי עזריאלי במרחק 700 מטר מכפר ורדים.

הדבר יפגע קשות באיכות החיים של תושבי כפר ורדים לכן עלינו תושבי הכפר מוטלת אחריות לכתוב כמה שיותר התנגדויות לכך (נותרו לנו חודש וחצי בלבד) . אנו מבקשים להפיץ לכמה שיותר תושבים ולענות במייל על נכונותך לכתוב התנגדות למייל smadare85@gmail.com למעוניינים במידע נוסף יינתן במייל הנ”ל.

בתודה מראש צוות הפעולה נגד הטורבינות בכפר ורדים.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-08-17-at-13.39.38-scaled איחוד כוחות: ינוח ג'ת, כפר ורדים ומגדל תפן
סיגל שאלתיאל מגדל תפן: נגיש התנגדות לטורבינות. צילום יח”צ

 

ממועצת תפן נמסר, כי המועצה על מפעליה, ביחד עם כפר ורדים ובהובלת יאנוח ג’ת יגישו התנגדות משותפת לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה לצורך מניעת הקמת טורבינות רוח באזור.

 


2 תגובות

  1. עדינה הרעוז הגב

    אשמח לתת את קולי להתנגדות להקמת הטורבינות בגליל.

  2. יוכי גבע ויעקב גבע הגב

    אנחנו מתנגדים להצבת טורבינות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן