תכנית “מגן לצפון” מזדחלת

הממשלה המופקרת מפקירה את תושבי קו העימות * משה דוידוביץ': רבע מיליון תושבים חשופים בצריח * משרד הביטחון: התקציב בשלבי גיבוש ואישור


 

השבוע שיגר משה דוידוביץ, יו”ר ישובי קו העימות בצפון וראש מ.א. מטה אשר מכתב בהול לשרי הביטחון והאוצר, במטרה לקדם את תכנית “מגן לצפון” אשר מתגלגלת לאיטה כבר מספר שנים בכל מיני עיכובים:

 

כפרניק 00087999000000-scaled תכנית "מגן לצפון" מזדחלת
משה דוידוביץ, יו”ר קו העימות: הממשלה מפקירה 250 אלף תושבי הצפון

 

לכבוד

ח”כ יואב גלנט שר הביטחון

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ שר האוצר

 

נכבדיי,

הנדון: בקשה דחופה לפגישה – קו העימות הצפוני

לאור האירוע הביטחוני החריג שארע בשבוע שעבר בקו העימות, אשר מרבית פרטיו אסורים לפרסום, ובהמשך להחלטת הממשלה על קיצוץ דרסטי בתקציב תכנית “מגן לצפון”, הקריטית כל כך לעמידתם האיתנה של תושבי הצפון, אנו ראשי הרשויות של קו העימות מבקשים לקיים דיון דחוף בנושא.

ידוע לכם שהחזית הצפונית היא הרגישה, הנפיצה והמסוכנת ביותר. תכנית “מגן לצפון” שתוקצבה בסך של 5 מיליארד ₪ שיפרסו על פני עשור לטובת בניית מיגון ציבורי ופרטי ומרכיבי ביטחון עדיין מתקשה להיות מיושמת מזה 5 שנים. התכנית נמצאת בשלבי ביצוע ראשונים של חלק מיישובי צמודי הגדר בלבד.

250,000 תושבים המהווים את חומת המגן האנושית אל מול אויבנו חשופים בצריח וזאת בזמן שברור לכל כי חיזבאללה מבין שמוכנות העורף היא החולשה של מדינת ישראל. האחריות מוטלת על כתפינו, ראשי רשויות וממשלת ישראל, ואל לנו לזלזל בכובד אחריות זו.

נבקש לקבל מועד לדיון דחוף בנושא שבנדון.

 

בברכה,

 

משה דוידוביץ

ראש מ.א מטה אשר

ויו”ר פורום קו עימות

 

**

 

תגובת משרד הביטחון:

תקציב המדינה לשנים 23׳-24׳ נמצא בתהליכי גיבוש ואישור. התקציב צפוי לכלול מענה תקציבי רב-שנתי לתכניות העורף, ובכלל זה תכנית המיגון וצירי המילוט מהישובים.

יודגש כי משרד הביטחון מקים בימים אלו, במסגרת פרויקט “מגן הצפון”, מאות ממ”דים ב-7 ישובים בגבול לבנון ונערך להרחיב את הפרויקט לישובים נוספים.

 

ממשרד האוצר נמסר כי התכנית בעבודה וטרם נסגרה סופית על כן לא נוכל להתייחס לפרטים.

 



 

 

בפורום קו העימות חברות הרשויות להלן:

בית ג’אן, גולן, גוש חלב, גליל עליון, חורפיש, חצור, יסוד המעלה, כפר ורדים, כסרא סמיע, מבואות החרמון, מג’דל שמס, מזרעה, מטה אשר, מסעדה, מעלה יוסף, מעיליא, מעלות תרשיחא, מרום גליל, נהריה, פקיעין, פסוטה, קצרין, קריית שמונה ושלומי.

 

כפרניק 334545674333 תכנית "מגן לצפון" מזדחלת
ראשי רשויות בצפון: התושבים חשופים בצריח

 

 

 




השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן