שלום כיתה א’, ב’ וג’


כפר ורדים: כ-60% מהתלמידים הגיעו לבית הספר * מעלות: כ-50% * ד”ר אורנה שמחון: צעדים מדורגים וזהירים. אין חובת הליכה לבית הספר

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-05-03-at-16.26.10-1-scaled שלום כיתה א', ב' וג'
מורות בבית ספר קשת כפר ורדים

 

הבוקר חודשו הלימודים בכיתות א’-ג’ במרבית בתי הספר בארץ, וזאת לאחר שמערכת החינוך הושבתה במלואה ב-13/3/20 (עוד לפני חופשת הפסח) בשל מגפת הקורונה.

 

חני יאיר, מנהלת מחלקת חינוך במ.מ. כפר ורדים, מסרה כי הלימודים בבתי החינוך קשת ותפן התחדשו בהתרגשות והצוותים החינוכיים קיבלו בשמחה רבה את תלמידי כתות א’-ג‘.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-05-03-at-16.26.12-1-scaled שלום כיתה א', ב' וג'
חני יאיר וענת שוורץ מנהלת קשת

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-05-03-at-16.26.12-3-scaled שלום כיתה א', ב' וג'
חני יאיר וגלי רז מנהלת יסודי תפן

 

“קדמה לפתיחה הערכות אינטנסיבית של הנהלות בתי החינוך והצוותים החינוכיים בסיוע עובדי המועצה שעסקו ביצירת סביבה מוגנת ובטוחה ככל הניתן עפ”י ההנחיות המדוקדקות של משרד הבריאות ומשרד החינוך”, ציינה יאיר. “ניתן היה לחוש בחום ובאהבה מצד הצוותים החינוכיים ובגעגוע הילדים למסגרת. הנוכחות, כ-60% מהתלמידים, סימנה הבעת אמון בבתי החינוך ובצוותים. ביום שלישי ה-5.5.2020 יצטרפו ללומדים תלמידי י”א- י”ב וכל הכיתות לתלמידים בעלי צרכים נוספים”.

**

 

 

גם במעלות-תרשיחא חזרו ללימודים בהתאם להנחיות ולאחר שנבחנה מוכנות המערכת והובטחה בריאות התלמידים והצוות החינוכי, על פי כל הקריטריונים. אל מוסדות החינוך הגיעו כמחצית מהתלמידים הרשומים במערכת החינוך.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-05-03-at-14.22.26-1-1-scaled שלום כיתה א', ב' וג'
חידוש הלימודים במעלות

 

מהעירייה נמסר כי לקראת החזרה ללימודים, התקיימו שיחות פרטניות עם כל מנהל ומנהלת ועם צוותי הגננות והתקיימו מפגשי זום של ראש מינהל החינוך עם המנהלים ללמוד ביחד את הדרך לחזרת מערכת החינוך. בכל בתי הספר התבצע חיטוי וניקיון יסודי של כל מרחבי הלימוד והשירות על פי הנחיות משרד הבריאות ובפיקוחה של ד”ר גלינה אמדור, תברואנית העירייה.

בשלב ראשון כדי למנוע מחסור, ניתן ציוד מיגון וחיטוי ניתן למוסדות החינוך, בהמשך בתי הספר יערכו לכך, בהתאם להנחיות. במקביל, תאגיד המים בדק את איכות המים במוסדות החינוך, שנמצאו ראויים ובטוחים לשימוש.

מאבטחי מוסדות החינוך תודרכו לגבי נהלי העבודה המעודכנים והפסיכולוגים של השירות הפסיכולוגי קיימו מפגשי הדרכה ושיח עם צוותים מבתי הספר והגנים לקראת החזרה לשגרה החדשה.

כעת נערך אגף החינוך בעיריית מעלות תרשיחא לפתיחת גני הילדים, כשתתקבל החלטת הממשלה. חצרות גני הילדים טופלו ונוקו וצוותי הסייעות והגננות התייצבו להכין את גני הילדים.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-05-03-at-14.22.26-2-scaled שלום כיתה א', ב' וג'
ארקדי פומרנץ: מברכים על החזרה לשגרה

 

ראש העיר ארקדי פומרנץ: “אגף החינוך פעל במשנה זהירות ומילא אחר כל הכללים כדי להחזיר את מערכת החינוך לתפקוד כמעט מלא. אנו מברכים על החזרה לשגרה, אולם פועלים תחת כל ההנחיות של משרדי הממשלה”.

מנהלת אגף החינוך ארנה טל: “פתחנו הבוקר את בתי הספר היסודיים וקיבלנו את הילדים  ברגישות ובהתרגשות רבה. יום הלימודים הראשון עבר בהצלחה, מנהלי בתי הספר וצוותי החינוך נערכו בצורה מיטבית על פי כל הכללים, עם הרבה יצירתיות ומחשבה על כל פרט. תלמידים שטרם הגיעו לבתי הספר, ילוו ע״י צוותי החינוך באמצעים שונים עד שיצטרפו לחבריהם בבתי הספר. הלמידה מרחוק והקשר עם כל התלמידים בשכבות הגבוהות ימשכו עם כל הלב והאהבה”.

צילום: עיריית מעלות תרשיחא.

**

 

דויד גורלי, דובר מחוז הצפון במשרד החינוך, מסר כי הלימודים חודשו ב-30 רשויות ובכלל זה ביה”ס הדרוזי אלחכמה ג’ת. מחר יצטרפו עוד 12 רשויות, בהן מעלה יוסף ומטה אשר – ובסופו של דבר יחזרו למעלה מ-120 אלף תלמידי יסודי ועל יסודי לכיתות, לאלה יצטרפו בהמשך כ-70 אלף ילדי הגנים. שיעור הנוכחות שנרשם: קרוב ל-60% בכלל בתי הספר היסודיים הממלכתיים מהמגזר היהודי.

בשלב זה נתונה להורים זכות הבחירה ואין חובת הליכה לבית הספר וגם לרשויות ניתנה אורכה לחידוש הלימודים עד יום ג’ השבוע.

ד”ר אורנה שמחון, מנהלת המחוז: “אני שמחה ונרגשת מכך שמהבוקר ובמהלך הימים הקרובים חוזרים רבבות תלמידים לבתי הספר היסודיים ולספסל הלימודים בצפון במסגרת המהלך לחידוש והתנעת הלימודים בשגרת חירום. בשבוע הבא צפויים להצטרף אליהם עוד רבבות ילדי הגנים, וכך, בזהירות, בצעדים מדורגים, מדודים ושקולים ובהקפדה מדוקדקת ויתירה על כללי הזהירות, ההיגיינה והסניטציה נחזיר את המערכת לפעילות, תוך תיקונים ודיוקים מתחייבים, בתנועה”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-04-20-at-12.02.01-scaled שלום כיתה א', ב' וג'
ד”ר אורנה שמחון: נחזיר את מערכת החינוך לפעילות הדרגתית ומדודה

 

מתווה החזרה ללימודים מהבוקר ואילך על פי החלטת הממשלה :

כתות א- ג יפתחו השבוע,  3-5  במאי.

תלמידי כיתות י”א – י”ב יגיעו כולם  לבית הספר לשגרת לימודים ממוקדת לבחינות בגרות בקבוצות של 15 תלמידים ועל פי הנחיות ומתווה שיפורסם בהמשך. עד לפרסום המתווה המנהלים והרשויות המקומיות יפעלו לניקיון יסודי של המבנים, הכנת קבוצות הלמידה ושיבוץ המורים, כל ילד בשולחן עם רווח. מתווה מפורט עם אורחות חיים במוסד החינוכי יפורסמו בהמשך.

גני ילדים: פתיחתם נדחתה לתאריך 10-5 במאי.

חינוך מיוחד: מסגרת החינוך המיוחד תורחב.

 

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן