לפני מספר שבועות פרסם רביב דרוקר, במסגרת תכנית “המקור” (רשת 13. עוד לפני המינוי ההזוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ’ למנכ”לית) – תחקיר מטריד מאוד המעיד, לכאורה, כי שיקולי תכנון ותקצוב משרד התחבורה, מוטים חזק על פי אינטרסים פוליטיים של השרה מירי רגב.
בלב התחקיר של דרוקר עמד מסמך “הרמזור” של רגב, הנותן העדפה ברורה (רמזור ירוק) לרשויות ולפעילים מרכזיים ותומכיה בליכוד. על-פי הדיווח, רגב דרגה את הרשויות, והתקציבים בהתאם, על-פי הזיקה הפוליטית ועל-פי מפת האינטרסים האישיים שלה.
התכנית לוותה במסמכים רבים ועדויות ממקור ראשון של יונתן יהוסף, שהיה בעבר “ראש המטה המקצועי” של רגב.
ביקשנו מדרוקר את מסמך “הרמזור” – במטרה להבין ולפצח את מערכת היחסים והקשרים של שרת התחבורה גם בגליל המערבי – אולם בשל חקירת המשטרה שנפתחה לא קיבלנו את החומרים.
אלא ששני “אירועים” תחבורתיים מאוד מטרידים היו בשנים האחרונות באזור:
התכניות להקמת כיכר בכניסה המסוכנת לכפר ורדים נגנזו.
(הלל גלזמן במכתב המתריע על הסכנה בצומת)
במקום כיכר, עבר לאחרונה צומת הכניסה לכפר ורדים על 854 “טיפול קוסמטי” בלבד שעיקרו נתיב האצה ליוצאים מהכפר לכיוון דרום (תפן וכרמיאל).



הפניות שמאלה – מכיוון תפן לתוך הכפר ומהכפר לכיוון צפון (חוסן, חורפיש) – נותרו עדיין מאוד-מאוד מסוכנות.
מומחי תחבורה איתם שוחחנו, אמרו כי עומסי התנועה הגדולים ותוואי הכביש (סיבוב בעליה/ירידה) מחייבים כיכר במקום, והיעדר הכיכר (שכבר הובטחה בעבר) זה עניין תמוה בלשון המעטה. ראוי לציין שהצומת מנקז גם תנועה רבה לכפר ינוח השכן.

זאת ועוד שבצמתים הרבה-הרבה-הרבה-הרבה פחות מסוכנים ופחות עמוסים הוקמו כיכרות: בכניסה לכסרא-סמיע הוקמה לאחרונה כיכר, נתיבי ישראל מקימים עכשיו כיכר בכניסה למושב צוריאל, אזור תעשיה תפן משופע בכיכרות, גם בחוסן יש כיכר ובכניסה לפקיעין החדשה.
ולמי לא נשאר? לכפר ורדים! ישוב עם מכוניות רבות (פרוס על שטח גדול וסוציואקונומי גבוה), אבל מעט מצביעי “ליכוד”.



כמובן שפנינו למשרד התחבורה לבירור הסוגיה:
מה היו השיקולים של משרד התחבורה שלא להקים/לתקצב רמזור או מעגל תנועה בכניסה לכפר ורדים (854)?
וזו התשובה שקיבלנו:
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים באמצעות נתיבי ישראל ביצע עבודות שונות ביישוב כפר ורדים במסגרת התקציב הקיים על פי בקשת ראש המועצה.
יצוין כי משרד התחבורה פועל בהתאם לקריטריונים באשר למוקדי סיכון. צומת הכניסה לכפר ורדים לא הוכר כמוקד סיכון על פי הקריטריונים של הועדה.
ועל תשובה כזו היו אומרים הילדים: נראה לכם??!!
סוגיה נוספת הקשורה להתנהלות השרה רגב, קשורה למחאה כנגד ההפיכה המשטרית וממשלת הביזה:
במהלך קיץ 23 הוקם בשולי צומת כברי “מבצר הדמוקרטיה”, כחלק מהמחאה נגד ההפיכה המשטרית. בחודשים אוגוסט וספטמבר נעשו מספר ניסיונות של חברת “נתיבי ישראל” לפרק את המבצר בטענה כי מדובר “במפגע בטיחותי” (המבצר היה מעבר לגדר הביטחון ולא היה בו כל מפגע…). למקום הגיעו מספר פעמים עובדי נתיבי ישראל במטרה לפרק את המבצר (מספר פעמים כי לא היתה להם גישה נוחה למקום…).

זו השאלה שניסינו לשאול את דוברות משרד התחבורה:
האם שרת התחבורה (או גורמים פוליטיים אחרים) היתה מעורבת בנושא פינוי המבצר? האם נתנה הנחיה לנתיבי ישראל לפנותו?

דוברות משרד התחבורה הפנו אותנו לנתיבי ישראל.
ביקשנו תשובה ישירה מהשרה, והופנינו לדודו סאסי, דובר השרה.
שלחו אליו מספר הודעות וגם ניסינו להתקשר.
תגובה? לא קיבלנו.
מ.ש.ל.
מבצר הדמוקרטיה עומד על תילו. בינתיים.
4 תגובות
השארת תגובה
כל הכבוד עודד על השארת נושא מסוכנות צומת הכניסה לכפר על סדר היום!! וכבר ארעו מספר תאונות בצומת מאז אסדרתו “הקוסמטית” בשנה החולפת….וכפי שכתבתי במכתבים ששלחתי לכל הגורמים הרלוונטים הכתובת האדומה על הקיר!!!
התשובה היא – לא
ספקולציות כעבודה עיתונאית? ……
.
מה עוד אין? ביקורת על ציבור הנהגים, חלילה שהאזרח הוא האשם אלא אם כן הצביע לליכוד כמובן
כאילו לא ידוע לציבור על תרבות הנהיגה הפרועה והמסוכנת בכבישי הצפון וביתר שאת בצומת הכניסה לכפר
אפילו את נתוני התאונות לא הבאת, מהם אחוזי האשמה העצמית? מהם האחוזים שבהם אשמה הצומת?
…
….
ראשי המועצה לדורותיהם לא דאגו לתושבים בנושא הזה.
לא הרימו קול זעקה.
+אייל שמואל
-סיוון יחיאלי
×מוסקוביץ.