רק רוצה לשיר


יותם כהן, זמר אופרה בן קיבוץ אילון, חוזר לקיבוץ ילדותו כדי לשיר, כמו שתמיד אהב

 

עלית קרפ

 

כפרניק yotam-1-204x300 רק רוצה לשיר
יותם כהן ועידן סוכובולסקי בקשת אילון. צילום: חיים קמחי

 

יותם כהן רצה לשיר מאז שהוא זוכר את עצמו. עוד כפעוט היה מתנדנד ושר כדי להרדים את עצמו ומשם גם שמה של התוכנית שבה יופיע באולם בר-אוריין בקיבוץ אילון במוצאי שבת 24 בנובמבר בשעה 20:00 ביחד עם הפסנתרן והמעבד עידן סוכובולסקי.

כהן מספר, שהחזרה לקיבוץ ילדותו ונעוריו היא חוויה מרגשת עבורו: “לשיר בפני חברי קיבוץ אילון, והם חברים שלי עד היום, זה דבר מיוחד. זה מחזיר אותי למקומות שאני מתגעגע אליהם. בשלב מסוים בחיי, אחרי שלמדתי באקדמיה, שבתי לקיבוץ וערכתי רסיטל לחברים, כמו שעושים רסיטל, כשאני לבוש בסמוקינג וכל זה. הבגד הזה, שהיה כל כך זר להוויה הקיבוצית עורר התנגדויות מסוימות, אבל בסופו של דבר דווקא מי שהתנגד לו אמר לי, שהבין, במהלך הרסיטל שיש דברים שאפשר לשיר רק בסמוקינג. לא פשוט להפוך זמר בקיבוץ, וזה היה מסע מנטלי ארוך שהרחיק אותי ממחוזות ילדותי, שכעת אני שב אליהם בהמון אהבה”.

ומה בתוכנית?

“התוכנית משקפת מסע בזמן, שאותו ערכנו עידן סוכובולסקי הפסנתרן והמעבד שהוא שותפי להופעה, ואני, מילדותנו שפס הקול שלה היה זה של שירי שנות החמישים של הלהקות הצבאיות ושירי להקת גשר הירקון ועד ליצירות המושרות באולמות האופרה, כמו למשל האריה של הנסיך קלאף מטורונדוט או שירים מתוך המחזות של חנוך לוין. התוכנית שלנו משקפת במידה רבה לא רק את ההתפתחות שלנו כמוסיקאים, אלא בכלל, את המסע שעוברים מוסיקאים בני דורנו שחיים בישראל, וגם כמובן את העולם המוסיקלי בכלל”.

מה היצירה הבאה שאתה רוצה לשיר?

“כרגע אני מתכונן לרקוויאם של ורדי, שאותו אשיר בתוכנית של גיל שוחט שנתחיל להופיע איתה כבר בשבוע הבא”.

 

מוצ”ש, 24 בנובמבר, 20:00, אולם בר-אוריין, קיבוץ אילון

 

(כתבה פרסומית)


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן