עדכון הוראות פיקוד העורף:
בתום הערכת המצב, מדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף תעודכן החל מיום 26 במאי 2026 בשעה 06:00 ועד יום שלישי, 26 במאי 2026 בשעה 20:00:
אזור ההנחיה קו העימות והיישובים מירון, בר יוחאי, אור הגנוז וספסופה יישארו במדרג פעילות חלקית ללא שינוי.
* התקהלויות ושירותים – בשטח פתוח עד 50 אנשים ובמבנה עד 200 אנשים, זאת במקום 200 אנשים בשטח פתוח ו-600 אנשים במבנה.
* פעילויות חינוכיות – ללא שינוי פרט ליישובים המוחרגים במסמך מדיניות ההתגוננות.
**
ביממה האחרונה התעצמו התקפות הרחפנים והכטב”מים בגבול הצפוני בכלל. ובפרט בגליל המערבי.
היום (שני 25/5/26) גם הובא לקבורה סמל נהוראי לייזר ז”ל, שנפל בדרום לבנון. לייזר הוא החלל ה-11 מאז “הפסקת האש” המדומה.
במהלך היום נשמעו אזעקות רבות ביישובי הגדר וכטב”ם נפץ פגע בתחנת הסעה במושב שומרה! – ומחר לא יתקיימו לימודים בישובי הגדר במעלה יוסף ומטה אשר.
הצבא חסר אונים וממשלת האסון וההפקרה “שפוטה” של טראמפ.


(פגיעה בתחנת הסעה בשומרה. צילום: ביטחון מעלה יוסף)
אחר הצהרים פרסמה מועצה אזורית מעלה יוסף, כי לאחר הערכת מצב ביטחונית התקבלה החלטה כי מחר (יום שלישי) לא יתקיימו לימודים ביישובי הציר הצפוני סמוכי הגדר (למעט חינוך מיוחד):
בית הספר רונסון יהיה סגור; וכן גני הילדים ומעונות היום יהיו סגורים ביערה, גורן, גרנות, שומרה, שתולה, זרעית מתת, נטועה ואבן מנחם.
עדכונים והודעות מפורטות לגבי פתרונות למידה חלופיים והסעות יימסרו בהמשך באופן ישיר על ידי מנהלי המוסדות ומזכירויות היישובים.
שמעון גואטה, יו”ר מועצה אזורית מעלה יוסף: “לא אקח שום סיכון מיותר ולא אאפשר לילדים שלנו או לצוותי ההוראה להפוך למטרה עבור האויב. במציאות שבה האזור שלנו נמצא תחת אש בלתי פוסקת, שלומם של ילדינו קודם לכל שיקול אחר. אנחנו דורשים פתרונות התקפיים מוחצים שיחזירו את השקט, אך כל עוד האיום קיים – ביטחון תושביי הוא הקו האדום שלי”.




בשעות הערב פרצה שריפה סמוך לקיבוץ ראש הנקרה בעקבות רחפן נפץ. לוחמי האש מתחנת נהריה, בשילוב צוותי מתנדבים, פועלים לבלימת התפשטות האש תחת מגבלות שטח מורכבות.
עדכון (22:00) הודעה לתושבי מטה אשר: עדכון הנחיות מערכת החינוך בישובי גדר: אילון, עראמשה, חניתה, מצובה, בצת, לימן, אדמית, ראש הנקרה.
תושבים יקרים,
נוכח המצב הביטחוני ובהמשך למפגש שהתקיים הערב עם אלוף פיקוד צפון, החלטנו לנקוט בצעדים להגנה על ילדינו. להלן פעילות מערכת החינוך במועצה החל ממחר (יום שלישי, 26.5) ועד להודעה חדשה:
גני הילדים:
הלמידה תתקיים בסמיכות למרחבים מוגנים ובמבנים עם גג בטון בלבד בתוך היישובים.
חל איסור מוחלט על יציאת ילדים לחצרות הגנים.
בתי הספר: מנור אילון, עראמשה, מעלה ההר ובצת יעברו למתכונת של למידה מקוונת (מרחוק). הודעה על זמני המפגשים תימסר על ידי הנהלות בתי הספר.
במקביל נערכים להקמת מרכזי למידה בישובים.
חינוך מיוחד:
מסגרות החינוך המיוחד יפעלו כסדרן, אך ורק במבנים בעלי גג בטון.
לא יתקיימו הסעות למעט החינוך המיוחד
ניתן לקיים פעילות בלתי פורמלית (חוגים, תנועות נוער ופעילויות קהילתיות) רק במבנים עם גג בטון שנמצאים בסמוך למרחב מוגן ביישובי הגדר.
מוקד המועצה והצוותים המקצועיים עומדים לרשותכם בכל עת. אנו קוראים לכולם להמשיך לגלות ערנות, להישמע להנחיות פיקוד העורף ולשהות בקרבת מרחבים מוגנים.
נמשיך לעדכן בכל התפתחות.
שנדע ימים שקטים,
הנהלת המועצה האזורית מטה אשר
תגובה אחת
השארת תגובה



















…….אז בגלל זה צריך לתקוף אותו?