מי רוצה כוורת בחצר?


ניר אליאב: נפתח קורס גידול דבורים לחובבים בגליל, בגינתיא במעלות

 

שמעתי שהדבורים לוחשות אחת לשנייה ש”הסתיו הוא האביב הקטן שלנו, הדבורים”, ואז הן מיד יוצאות לחפש את פרחי החצב, החרוב והטיון הדביק, כדי להעשיר את מחסניהם באבקה צהובה וטרייה של פרחים ריחניים.

כן, זוהי עונה נהדרת גם לדבורים, שעכשיו מתארגנות לחורף, ומנסות לצבור כמה שיותר מזון, כלומר דבש, בכדי לעבור אותו בשלום. במיוחד כאן, בגליל העליון הקר והמושלג לפעמים.

אחרי אביב מדהים וקיץ לא פחות טוב לדבורים, אנחנו ממשיכים לעודד אותם לבוא לגינות שלנו עם שיחים, עצים ופרחים ששתלנו, הנותנים צוף רב. עוד מעט יפרח לאורך השדרות עץ הקרוטלריה באשכולות צהובים, שיחים של רוזמרין ימשכו את הדבורים ועוד צמחי תרבות, המצויים רק בגינות המושקות בקיץ. דבורי הדבש נהנות לבוא לגינות האלה שלנו, כי הן עשירות במזון בשבילן, וכך גדלות ומתפתחות יפה גם באזורים עירוניים, מה שפעם נחשב מחוץ לתחום לחקלאים מגדלי הדבורים.

כל אחד יכול להחזיק 2-3 כוורות ליד הבית. זוהי חיית מחמד מרתקת, מעניינת ומתוקה, תרתי משמע, למרות שלמעשה, האדם אף פעם לא ממש ביית את הדבורה. כולם יכולים ללמוד את זה, הציוד לא יקר ויש אינסוף תופעות והרפתקאות מעניינות עם דבורים, ולא רק באביב בעונת ההתנחלות.

אתם מוזמנים לגינתיא, החווה החקלאית במעלות, לראות ולהתרשם במו עיניכם מדבוראות עירונית ביתית!

להתראות,

ניר אליאב

גינתיא – בית חינוך לקיימות, טבע וסביבה

חווה חקלאית, רחוב הוורד, מעלות

טל: 054-4411885

 

שלושה מפגשים בספטמבר אוקטובר 2019:

 

כפרניק dvorim מי רוצה כוורת בחצר?
קורס גידול דבורים בגינתיא מעלות

 

לפרטים והרשמה, ניר אליאב: 054-4411885

 

כתבה פרסומית


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן