מיון קהילתי בכללית


שירותי בריאות כללית: חדרי מיון “קהילתיים” בנהריה, כרמיאל ועוד * זמן ההמתנה קצר מחדרי המיון בבתי החולים

 

 

כפרניק 2019121 מיון קהילתי בכללית
מיון קהילתי כללית נהריה

 

העומסים הגדולים בחדרי המיון בבית החולים, כמו גם זמן הנסיעה וההמתנה לטיפול, הביאו את שירותי בריאות כללית לפתיחת “מיון קהילתי” במספר מרפאות בצפון: בקריות – במרכז רפואי זבולון ובמרפאות היועצות בנהריה, עכו, סכנין וכרמיאל וכן המיון החדש במרכז רפואי לין, שפועל בשיתוף עם חדר המיון ברמב”ם.

מכללית נמסר, כי לאחרונה נרשמת עליה בעשרות אחוזים בשיעור הפניות, בין היתר במקרים של סיבוכי השפעת, כגון דלקות ריאה וכן מחלות דרכי הנשימה העליונות.

העליה בפניות החלה לאחר שהמטופלים הבינו כי אם אין מדובר במצב חירום המחייב הגעה לבית חולים, עדיף לקבל שירות במיון הקהילתי שהוא מתכונת ייחודית שפיתחה כללית באיזור חיפה, הקריות וגליל מערבי – ונוכח הצלחתו מתכוונים בכללית להרחיבה לרחבי הארץ.

ד”ר לילך צולר, המנהלת הרפואית של כללית במחוז חיפה וג”מ, מציינת שמרבית הפניות לחדרי המיון בבתי החולים, כ-60% עפ”י נתוני משרד הבריאות, מתרחשות בשעות היום, בעת שהמרפאות פתוחות.

לדבריה, היתרון של פניה למיון קהילתי הוא בכך שכל הרופאים הינם מנוסים ובעלי מומחיות כנדרש בשירות הפועל בקהילה ולא מתמחים או סטאג’רים, ההמתנה קצרה בהרבה מאשר בחדר מיון ולמעט אחוזים בודדים שלבסוף יש צורך להעבירם לבית חולים, הרי שלמעלה מ-90% מאובחנים ומטופלים במקום ושבים לביתם בתוך שעה-שעתיים, אלא אם יש צורך להשהותם למשך מספר שעות לשם מתן עירוי, טיפול אינהלציה, מעקב אחר מצבם וכדומה.

במיונים הקהילתיים ישנה גם תשתית עם מיטות וכורסאות, חיבור למערכת חמצן, אמצעי ניטור ועוד. לרשות הצוות מעבדה לבדיקות דחופות, מכון הרנטגן שבמרפאה, יועצים בתחומי רפואה שונים המאיישים את המרפאה היועצת או המרכז הרפואי. הסיכון לזיהום צולב פוחת  מאד ויש גם היבטים של נוחות: שירות קרוב לבית, בית מרקחת במקום, ללא צורך במכתב הפניה והעלות היא כמו ביקור רבעוני אצל רופא בלבד.

מכללית נמסר, כי המשובים של המטופלים במיון הקהילתי מעידים על שביעות רצון גבוהה במיוחד.

 

תהיו בריאים!

 

כפרניק 2019122 מיון קהילתי בכללית
מיון קהילתי כללית כרמיאל

 

 

צילומים: דוד חורש

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן