שביל חסום וריסוסים


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עודד שלומות

גרינפלד במועצה: לפתוח את השביל להר אשכר ולמנוע ריסוס בסמוך לבתים

כפרניק  ליד בית וורטהימר 2 שביל חסום וריסוסים

 

בישיבת המועצה שנערכה בתחילת השבוע העלה מאיר גרינפלד, חבר המועצה ויו"ר סיעת "אופק", שני סעיפים סביבתיים לדיון.

הנושא הראשון: פתיחה מחדש של השביל שהוביל מרחוב אלון אל הר אשכר (ושביל נורמן).

נספח לישיבה אותו העביר גרינפלד: "השביל שרת את הציבור ובעיקר מטיילים ובני נוער מאז הקמת הישוב לפני למעלה מ-25 שנה. מתחת לשביל מונח כבל תת קרקעי של חברת חשמל ולכן עליו להיות נגיש לציוד של חברת חשמל במקרה של תקלות. השביל נמצא על הגבול בין שטח השיפוט של כפר ורדים ושטח השיפוט של ינוח באזור חקלאי, כמטר אחד עד שניים בתוך השטח של ינוח. לפני כחודשיים נסגר השביל ע"י סלעים שהונחו ע"י תושב ינוח שירש קרקע מאביו".  

"הצעה להחלטה: המועצה תפעל בכל האמצעים העומדים לרשות ע"פ החוק, ובתאום עם מועצת ינוח, למימוש זכות המעבר להולכי רגל בשביל מרח' אלון להר אשכר".

בפתח דבריו סיפר גרינפלד כי השביל האמור שימש את תושבי בכפר שנים רבות, ובני הכפר אף "גדלו עליו". לדבריו, על מועצת כפר ורדים לפנות למועצת ינוח במטרה כי זו תפעל לפתיחת השביל חזרה. הוא הודה לבוב חן, שהשביל עובר גם בסמוך לשטח חקלאי שברשותו, על אפשרות השימוש המתמשכת בשביל.

עודד נוריאל: "זה שטח פרטי. מה למועצה ולדיון הזה?"

סיון יחיאלי: "מן הראוי לפנות קודם לבעל השטח ולבקשו שיפתח את השביל, מבחינת זה נהנה וזה לא חסר".

לאחר דיון קצר הוחלט לקבל חוות דעת של היועץ המשפטי למועצה, עו"ד עדי הרטל, בנוגע לסוגיה.

 

 

כפרניק  לתשתיות ביוב ליד בית וורטהימר שביל חסום וריסוסים

 

**

 

נושא נוסף אותו העלה גרינפלד: מניעת נזקים בריאותיים כתוצאה מפעילות חקלאית בסמוך לבתי מגורים.

לדבריו, בשטחים החקלאיים הגובלים בבתי מגורים של כפר ורדים מתבצע ריסוס חקלאי הפוגע בבריאות התושבים ובעלי החיים המצויים באזור. כמו כן, ישנם מבנים חקלאיים בקרבת בתי מגורים של הכפר המכילים ציוד חקלאי וחומרי ריסוס המסוכנים לבריאות הציבור.

גרינפלד הציע לקבל החלטה: "המועצה בתאום עם המועצות הסמוכות והמשרדים הממשלתיים הנוגעים בדבר – משרד החקלאות, המשרד לאיכות  הסביבה, משרד הבריאות ומשרד הפנים, תפעל להכלת החוקים והתקנות הקיימים בנושא זה על הפעילות החקלאית בקרבת בתי מגורים".

לדבריו, מסביב לכפר שטחים חקלאים רבים וישנם חקלאים שאינם מודעים או אפילו מזלזלים בתקנות הנוגעות לריסוס בסמוך למקום ישוב. מציע לפנות למועצות השכנות, ינוח ומעלות-תרשיחא בבקשה כי יפנו לחקלאים ויזכירו להם את החוקים והתקנות.

"מועצה שמגדירה עצמה כ'ירוקה' חייבת לתת את הדעת לכך", אמר גרינפלד. "לפני כשנה קיבלנו תלונה על ענן של חומר ריסוס מעל הרחובות דולב וארז".

יוסי מילוא: "אני רק מקווה שנושא השביל וריסוס מובא למועצה בתום לב ולא לצורך ניגוח תושבים מהכפר. נושא זה באחריות הפקח מוטי מזרחי".

גרינפלד: "לא מבין למה אתה רומז או מתכוון".

מזרחי: "עד כה התקבלה תלונה אחת. אחד השכנים של בוב חן התלונן על ריח ריסוס. הנושא נבדק ולא נמצאה סיבה להתערבות".

יעקב זיו: "נושא זה איננו קשור למועצה אלא למשטרה. יש חוק במדינה הנוגע למה מותר לרסס והיכן. אם מישהו עובר על החוק, יש לפנות למשטרה".

מוטי: "אנחנו יודעים ששכנינו לא מקפידים על איכות הסביבה. פסולת בניין וערימות של פסדים נמצאות בשטחים פתוחים. הזמנתי את המשטרה הירוקה שעומדת חסרת אונים מול התופעה".

מאיר: "אני מבקש לקבל את ההחלטה. יש בכך אמירה".

הצעת ההחלטה כפי שמופיעה לעיל התקבלה ברוב של 8 ונמנע אחד (יוסי מילוא).

 

 

**

בתחילת הישיבה הקרין יחיאלי מצגת קצרה על הקמת תיכון אמירים. הוא הודה לכל העושים במלאכה ובעיקר למנהל מחלקת תשתיות ואחזקה, ציון דרור, שהנהיג לתפארת צוותים מהמועצה ומהקבלנים. יחיאלי ציין כי שנת הלימודים נפתחה בהצלחה, למרות המורכבות של הקמת התיכון, ושלוש מנהלות חדשות: במחלקת החינוך, בקשת ובגנים. הוא הודה לחברי המועצה על תמיכתם ומעורבותם.

*

יחיאלי מסר, כי ב-6 בספטמבר תינתן פסיקת בג"ץ על ערעור המקווה (בדיון הראשון זכתה המועצה מול העותרים שדרשו לחייבה להקים מקווה בכפר ורדים. ועל כך הוגש הערעור).

ראש המועצה אמר, כי מקווה שהעתירה עוד תימשך ברגע האחרון, משום שישנם דברים שמקומם לא בית המשפט אלא זירה הציבורית: "אלמלא העתירה הייה מצבנו הקהילתי והחברתי טוב בהרבה".

*

עוד עדכן יחיאלי, כי ב-13 בספטמבר יערך דיון בבג"ץ שהגישה המועצה נגד משרד הספורט, וכי מרכז השלטון המקומי הצטרף לעתירה, דבר המרחיב את הסוגיה מכפר ורדים, לשיטה הקלוקלת כולה.

 

 

עוד בישיבה:

סיון יחיאלי ואסנת עקירב נפרדים מדיימון רוז.

דיון על סגירת הבריכה בחורף.

 

 


0 תגובות

  1. דני הגב

    העתירה תימשך? צרותינו יימשכו…
    לכל מי שחושב שבא הקץ לתכנונים החרדיים בכפר, אז זהו שלא.
    הכל נמשך כרגיל, רק יותר בשקט, כדי שהתושבים יחשבו שהכל נגמר ו…יירדמו.

  2. צ. הגב

    העתירה
    מקווה שהמועצה תזכה שוב.
    בושה ל 1/2 2 משפחות שמנסות לשנות את אופי הישוב על ידי בניית מקווה. כבר ראינו שאלו 20 משפחות, ושמתוך 20 העותרים נשארו בקושי 10. שיתכבדו וילכו לטבול היכן שיש מקווה בסביבה. בושה לאנשים מחרחרי ריב (שידוע מי עומד מאחוריהם ודוחף אותם קדימה, ולא מעיז להיות חתום בעצמו על הדרישה למקווה). אנשים המנסים לפגוע במרקם החברתי של הכפר ובמהותו.

  3. תומר הגב

    העתירה תימשך???
    סיון אל תהיה תמים.
    אם רצו כבר יכלו למשוך מזמן.
    מבזבזים כספי ציבור על הליכים משפטיים, עורכי דין.

  4. יעל הגב

    אף מילה על קריאת חדר הישיבות
    אף מילה על קריאת חדר הישיבות על שם יהודית רוזמרין ז”ל.חבל …!!!מגיעה לה קצת יותר עשתה מעל ומעבר עבור תושבי הכפר.בכל מקרה היה טקס קצר אך מרגש.כך חלפו להם שנתיים.

  5. 123 הגב

    מישהו אמר מועצה ירוקה?
    ומה עם המפוחים שעדיין מזהמים את רחובות הישוב?

  6. יצחק הגב

    מועצה, מועצה, מה יהיה איתך?
    תגידו, חג ישוב זה מדרחוב אמנים???
    לאן הדרדרנו?
    אני זוכר חגי ישוב נהדרים עם בתים פתוחים, תערוכות חוגים, ורק לפנות ערב היה מדרחוב אמנים.
    זה התוכן של חג הישוב?
    למה אתם קוראים למדרחוב הזה: חג הישוב?

  7. רונית הגב

    יצחק היקר
    עוד לפני שהתרחש, אתה יודע שלא יהיה טוב.
    האירועים האחרונים היו מהנים מאוד, משפחתי ואני נהננו מאוד, ראה ערך “יום העצמאות” מאחלת למאגנים הצלחה רבה ולנו הנאה גדולה.

  8. יצחק הגב

    רונית יקירתי
    היכן ראית בתגובתי (6) שחזיתי את העתיד, שלא יהיה טוב?
    קצת “הבנת הנקרא”. כתבתי שמדרחוב אמנים זה לא חג הישוב. זה עלוב. זה לא משקף כלום מהכפר. וביום אין בכלל פעילות כמו שהיתה פעם. בושה למועצה ולעומד בראשה. יכלו לפנות למתנדבים שיארגנו משהו. כשהיתה זהבה כהן רכזת התרבות, כל שנה היו בתים פתוחים, מופעים של אנשי הכפר במועדון הזהב, תערוכות חוגים. זה חג ישוב. בושה למועצה ולעומד בראשה.

  9. בוב חן הגב

    לב של אבן
    אכן סגרתי את השביל.

    הסקתי את המסקנה המתבקשת – הגיעה העת לשינוי יחס המועצה כלפי התושב וליצירת רגישות כלפי מצוקותיו. התארגן גוף בשם התנועה לאיכות השלטון בכפר ורדים.

    להצטרפות נא להתקשר לטלפון 9974786 או לשלוח מייל ל bob10@netvision.net.il

  10. בוב חן הגב

    שימוש לרעה בשמי
    לא אני כתבתי את תגובה מס’ 9.איזה אומלל משתמש בשמי לרעה, מסיבות הידועות רק לו ולבעיותיו

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן