סוף לאגודת המשתכנים


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עודד שלומות

דני שוסטר, יו"ר הועד המנהל: תהליך בירוקרטי והכרחי. מאיר גרינפלד: לאגודה זכויות רבות בבניית כפר ורדים.

כפרניק  האגודה 1. צילום בן עמי סוף לאגודת המשתכנים

אגודת משתכני כפר ורדים החליטה על התפרקות מרצון.

 

דני שוסטר, יו"ר הועד המנהל: תהליך מצער, בירוקרטי והכרחי.

 

מאיר גרינפלד: לאגודה זכויות רבות בבניית כפר ורדים ובעיצוב דרכו.

**

בתחילת השבוע החליטה האסיפה הכללית של אגודת משתכני כפר ורדים להתפרק מרצון, וזאת לאחר שהאגודה סיימה את "תפקידה ההיסטורי".

לאסיפה הגיעו כ-15 חברים בלבד (מתוך כ-3,500 חברי אגודה), דבר המעיד על "העניין" הרב שיש לציבור באגודה, שלמעשה, כבר מספר שנים התרוקנה מכל פעילות ותוכן.

דן שוסטר, יו"ר הועד המנהל של אגודת המשתכנים, אומר כי זהו תהליך מצער ומורכב, אולם הכרחי. לדבריו, כבר לפני כשנה הוחלט על הפירוק, אולם לאחר מכן נמצא כי ההליך לא היה על פי התקנון, הדורש "זימון מיוחד" לקבלת החלטת הפירוק.

כך נעשה הפעם, והמשך הדרך ינוהל מול רשם העמותות ובהליך בירוקרטי מעט מורכב, כולל פרסום בעיתונות לצרכי "התנגדות", במידה ותהייה. בקופת אגודת המשתכנים כ-20 אלף ₪, והערכה כי מרבית הסכום יוצא לפירוק (עו"ד, רו"ח, פרסום וכו'). במידה ויישאר כסף בתום התהליך, יכול המפרק להחליט להעביר אותו לעמותה אחרת בעלת פעילות דומה.

בראש צוות הפירוק עומד שוסטר שלצידו חברי הועד המנהל: דיתה גרא, עמי זכאי, משה דיקמן וחיים הלפגוט.

 

כפרניק  האגודה 1. צילום בן עמי_0 סוף לאגודת המשתכנים

 

מאיר גרינפלד, חבר מועצת כפר ורדים אשר היה כיהן בוועד המנהל בשנים 2004-2007  ויו"ר הוועד המנהל של אגודת המשתכנים בשנים 2007-2008 (עד לכניסת סיעת אופק למועצה המקומית), מציין כי לאגודה זכויות רבות בכפר ורידם, אפילו עוד טרם הקמתו. בין היתר טיפל ועד האגודה בקבלת אישור ותמיכת הממשלה בהקמת מקום ישוב חדש בגליל, בבחירת המועמדים להצטרפות לאגודה על מנת שיוכלו להקים את ביתם במקום (ועדת קליטה), בהשתתפות בדירקטוריון של החברה לפיתוח כפר ורדים במטרה להקים את הישוב ולהשפיע על אופי, איכות, וקצב הפיתוח של הישוב ובניהול מוניציפאלי של כפר ורדים בשנותיו הראשונות.

"נכון להיום", אומר גרינפלד, "לאחר שהוקמה מועצה מקומית, הועברו כל סמכויות הפיתוח מהחברה לפיתוח לידי המועצה בעקבות מאבק של האגודה לקבלת תשתיות חסרות, שהחברה לפיתוח היתה מחויבת בהם כלפי מנהל מקרקעי ישראל וביטול הוועדה הקליטה לאחר החלטת הממשלה שכל מקום ישוב בארץ המונה מעל 350 תושבים בישוב איננו יכול למנוע קליטה של תושבים חדשים בישוב –  הגיעה העת לפרק את האגודה".

אגודת המשתכנים עמדה במחצית שנות האלפיים במרכזה של סערה ציבורית גדולה, וזאת לאחר שמינהל מקרקעי ישראל לא האריך את הרשאת העבודה "לחברה לפיתוח כפר ורדים" (בשליטת משפחת ורטהיימר. שיווקה והקימה את רוב הכפר). לאחר ביטול ההרשאה התברר כי החברה לא הספיקה לעמוד בהתחייבויותיה להקמת מבני ציבור ותשתיות על, והחל מאבק קשה ובחלקו מכוער בין החברה לפיתוח, המועצה (בראשות רון מוסקוביץ) ואגודת המשתכנים (בניהול שמוליק צ'אושו) – כשברקע מינהל מקרקעי ישראל.

באותם ימים התנהלו כמה אסיפות משתכנים סוערות באולם האירועים, שהיום הוא מרפאת מכבי ובמגרש הנחיה ליד הקאנטרי. (ראו תמונות ארכיון למטה).

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן