הפלישה הגדולה!


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
יורש

 

על שפנים, סלעים ומעשים…

כפרניק שפני סלע2-001 הפלישה הגדולה!

על שפנים, סלעים ומעשים…

 

מזה זמן-רב שהיה בכוונתי לשתף אתכם בנושא שמטריד רבים ביישוב שלנו ואותנו אישית. היססתי, כי נראה היה לי שהעניין הוא פעוט, חסר חשיבות ביחס לאירועים גדולים ודרמטיים, כאלו שהם "באמת" רבי-משמעות, מדאיגים, מטרידים ומעסיקים את העולם כולו.

בדאגה וצער אמיתיים אנחנו צופים, קוראים וחושבים על האביב הערבי, האם יביא לגשם, לשלג או ל"ברד" (תרתי-משמע)? האם מה שמתרחש אצל השכנים מהדרום או מהצפון יגלוש או יפלוש גם אלינו? יודעים שאנחנו לא יכולים גם אם נרצה, להשפיע על מה שיעשה רוחאני הנשיא החדש באירן, על מה שיחשבו עלינו הגויים באירופה, על ההחלטה של ארה"ב אם להתערב ולפקשש בסוריה, על הגידול של אוכלוסיית העולם, העוני והרעב בכל מרחביו.

ואפילו לא, על צבע העיניים של היורש העתיד של המלוכה בבריטניה וכו' וכו' וכו' . . .

אל מי כדאי לפנות ? המדיה עסוקה, במי חוסל, מתי, איפה וכמה, מי נאנס, על ידי מי ולמה ?

ובעניין הכלל, איך המחאה החברתית "של פעם" נשכחת בולעת בשקט את תוספת המע"מ !

מול החשש של זליגת אי-שקט ופלישה של צרות מכיוון שכנינו, אני מרשה לעצמי להעלות (רק אפרופו) ובלי לעשות השוואות, נושא של פלישה אחרת, יותר קטנה, פחות חמורה שמתרחשת ממש אצלנו. כזו שאינה מהווה איום, אך מטרידה ביום-יום. המדובר בשכנינו

שפני-הסלע, שלא כפי שטוענים מגיני הטבע, דווקא אלו הם אשר פלשו אלינו, לתחומינו.

פעם לפני שנים, הייתי מרחיק יחד עם נכדי כשהיו מאוד צעירים, אל עומק הוואדי הסמוך, כדי להראות להם, איך שפני-הסלע, חיים להם בחופש ובנועם בחיק הטבע. והיום, בימינו, הם חיים אצלנו ואינם צריכים להתאמץ ולהרחיק, עם צאצאיהם, כדי להראות להם, אותנו !

 

 

כפרניק %20%20%D7%A9%D7%A4%D7%A0%D7%99%20%D7%A1%D7%9C%D7%A22 הפלישה הגדולה!

 

 

התוצאה היא שאחרי שחיסלו לנו עצי פרי ומספר שיחים פרחוניים, ואחרי שכפי שלאחרונה הסבירו מקצוענים מומחים, ששפנים כאלה, הם המארחים ונושאים על גופם שכנים נוספים, את היתושים הידועים כמפיצי המחלה המוכרת כ"שושנת=יריחו" – בסופו של דבר, הסתגרנו בין כותלי ביתנו וחדלנו מהרגלנו הקודם ליהנות מהגינה שהישקנו והשקענו בה ברוב עמלנו.

על פי השמועה יש אומרים, שהרשויות והמועצה, לא נוקטים שום פעולה לצמצם את נגע ה"מכה" השפנפנית, כיון ששפן-הסלע הוגדר כ"חיה מוגנת". אם אמנם כך, אז אני מכריז על עצמנו כמבקשים להיות מוגדרים כ"יצורים מתגוננים" ומכך, מצפים להיות יותר מוגנים.

אני מתרגש ושמח ליצירתה של הכיכר החדשה ששמה "7" ולסלילת הכביש אליה וממנה.

אבל לא יכול להסתפק בזה וכך גם לא בהצהרה החגיגית של ה"מומחים" שאומרו שהמענה היה בפעולה ובמהומה שנעשתה, עם עקירה של המסלעות שמעלינו. מספר לכם ולרבים שאינם יודעים, את מה שהיה ברור לנו ואמרנו כבר אז, שהשפנים שלנו, היו, ישנם, ויהיו ! וכדרך הטבע של שפנים, נראה שבמהירות רבה, הם עושים " כף של חיים", פרים ומתרבים.

אני מאמין שחלק מהסיבה היא העובדה, שנכחדו או נעלמו מהאזור, תנים ועוד כמה יצורים טורפים שחיים בטבע, אשר בעבר איימו על הקיום ועל ממדי ההתרבות של שפני-הסלע.

 

יודע שהעניין לא פשוט, שקל לבקר ולקטר, לשחק ולהתחכם עם מיצחקי-מילים וחרוזים, יודע שלא פשוט לגרום לשפנפנות להפסיק הריונות, ולכוונות של חיסול, דילול ולכל רעיון, יש מתנגדים תקיפים ועיקשים שיתקוממו נגד מציאה של פתרון.

ואותם אני שואל אם היו מגלים סבלנות דומה, סלחנות ואהדה, אם היה מדובר בסמוך לביתם שלהם, במשפחה של חולדה ! ? !

 

ובכל זאת, אולי, הרשויות יעשו מעשה ויפעלו בנושא ! יגלו יוזמה וינהיגו כ"יוצא מן הכלל", שינוי בתקנות הקיימות של רשות הטבע, ואיך-שהוא, יסיעו לחסל את הצרה הזו ואת הנגע.

 

שלכם, יורש

( תושב "לא מוגן", שמבקש אפשרות לחזור ולהשתמש בגן )

 

 


0 תגובות

  1. מאותגרי שפנים הגב

    רק הכלב שלנו יכול על שפני הסלע
    עובדה, אחרי שייבשנו אותם – לא נתנו להם להתקרב לגינה שלנו – הכלב הנאמן שלנו שמר מכל משמר ועשה עבודה שאף מועצה לא יכולה לעשות – הם עזבו את המסלעה מתחת למרפסת שלנו – והסתלקו להם חזרה לשטח. ולנו – גינה לתפארת. חמסה חמסה…
    מאמצים כלב – ומרוויחים פעמיים.

  2. בעל הרעיונות הגב

    רעיון לחיסול הנגע
    מתוך הויקיפדיה: “בין הטורפים של שפן הסלע ניתן למנות את הנמר, התן, הנמיות, הסמור ועופות דורסים מסדרת דורסי היום. בשעת סכנה, שפן הסלע בורח במהירות לתוך נקיקי הסלעים הצרים, או לתוך מקומות מסתור אחרים שנמצאים בקרבת מקום. אם נתפס, שפן הסלע מתגונן באמצעות נשיכות ושריטות.
    בחלק ממדינות אפריקה ניצוד שפן הסלע בשל פרוותו או בשרו”.
    פתרונות אפשריים:
    להגדיל את אוכלוסיית טורפי השפנים באזור כדוגמת: נימיות, סמורים, עופות דורסים והם יעשו את העבודה בשבילנו ללא תשלום, או לחלופין ניתן להביא ציידים אפריקאים שוודאי ישמחו על השלל הרב שנפל לידיהם.

  3. חנה הגב

    שפני סלע
    תיכנס לגוגל ותכתוב שפני סלע. תוכל לקבל רעיונות איך להיפתר משפני הסלע בלי להרוג אותם.אם אין אני לי ? מי לי ?

  4. אילת הגב

    ניסיתי הכל הם לא מפחדים מכלום
    חיפשתי בגוגל בבריטניקה ובאינציקלופדיה העיברית.
    האויבים הטבעיים של השפן ניכחדו.
    כל שיטה אחרת שיסיתי וניסו אחרים ריסוס פלפל רעשים אולטרא סוניים סתימת מסלעות גדרות חשמליות זריקת חפצים חדים ומרעישים הכל מכל וכל
    שום דבר לא עוזר!!! הם לא מפחדים!!! הם מיתרבים !!!
    והכי גרוע היום הם כבר מהווים איום בריאותי.
    ראוי להבהיר לשר לאיכות הסביבה שגם אנחנו חלק מהסביבה וראויים להגנתו!!!

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן