המבקרת מסיימת תפקידה


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עודד שלומות

מועצת כפר ורדים לא אישרה מינוי קרן דרוקמן אדיב כמבקרת המועצה.

כפרניק IMG_9623 המבקרת מסיימת תפקידה

קרן דרוקמן-אדיב תסיים את עבודתה כמבקרת, וזאת לאחר שבישיבה אמש נפלה הצעת החלטה למנותה כמבקרת הפנים של המועצה המקומית כפר ורדים.

 

בעד המינוי: סיון יחיאלי, דבירה גזית, אורי אמיתי ויעקב זיו.

נגד: איריס וקנין, אסנת עקירב, יוסי מילוא ועודד נוריאל.

נמנע: מאיר גרינפלד.

 

תיקו (4:4) משמעותו כי ההצעה לא התקבלה ולכן דרוקמן אדיב מסיימת את תפקידה במועצה.

 

 

באם לא תהיינה התפתחויות חדשות, נראה כי קרן דרוקמן- אדיב תסיים את עבודתה כמבקרת מועצת כפר ורדים, וזאת לאחר שבישיבה אמש נפלה הצעת החלטה: למנות את גב' קרן אדיב דרוקמן כמבקרת הפנים של המועצה המקומית כפר ורדים.

הצביעו בעד הצעת ההחלטה: סיון יחיאלי, דבירה גזית, אורי אמיתי ויעקב זיו.

נגד: איריס וקנין, אסנת עקירב, יוסי מילוא ועודד נוריאל. (יוזמי ישיבת המועצה והצעת ההחלטה)

נמנע: מאיר גרינפלד.

במקרה של תיקו (4:4) המשמעות כי ההצעה לא התקבלה ולכן דרוקמן אדיב מסיימת את תפקידה במועצה כמבקרת.

(בהמשך יוסבר כיצד נערכת הצבעה למינוי המבקרת, בשעה שהיא בתפקיד כבר בתפקיד כשנה).

 

בפתח הישיבה אמר יחיאלי כי בית המשפט לעניינים מינהליים ביקש מהמועצה לדון בנושא הנמצא מזה זמן רב בדיונים במסגרות שונות כמו גם בבית המשפט, כאשר על הפרק עומדות הסוגיות של מכרז פנימי מול חיצוני (דרוקמן אדיב נבחרה במכרז פנימי), ניגוד עניינים בשל היותה קודם לכן מנהלת לשכת ראש המועצה, ניסיון והכשרה נדרשת ותפקוד עד כה.

 

 

כפרניק IMG_9636 המבקרת מסיימת תפקידה

 

 

עודד נוריאל ביקש את רשות הדיבור והקריא דברים אלו (מקוצר וערוך קלות):

המועצה מתכנסת לדון במינוי המבקרת אך ורק עקב צו בית משפט. דבר כזה לא קרה בהיסטוריה של כפר ורדים.

למה זה קרה ?

הרי ברור שהחוק קבע כי רק למועצה הסמכות למנות מבקר.

ברור שהיה על סיון כבר לפני שנה להביא למועצה את הצעת ההחלטה הבאה: "הוחלט למנות את גב' קרן אדיב דרוקמן כמבקרת המועצה המקומית כפר ורדים".

כדי להדגיש עובדה זו ואת העובדה שרק המועצה, והיא בלבד, מוסמכת למנות מבקר, כפי שטענו בבית המשפט, וכפי שבית המשפט קיבל, העלינו אנו בפני המועצה את ההצעה שהיה על סיון להעלות, והיא נדונה כעת.

אז למה היה צריך צו של בית המשפט כדי להגיע לדיון במינוי המבקר?

לפני כמעט שנה, הביא סיון למועצה את מינוי מנהלת לשכתו כמבקרת עליו כעובדה מוגמרת, ונתן ייעוץ משפטי שגוי לפיו למועצה אין סמכות לדון בעצם המינוי אלא רק באישור עלות המשכורת . חברי המועצה הוטעו להאמין לייעוץ זה והודגש בפרוטוקול שהמועצה אינה מאשרת את המינוי עצמו. מהפרוטוקול :

"סיון : מבהיר כי הסמכות לבחירת מבקר פנים אינה בידי המועצה.

מאיר : מוחה על ההליך ומבקש להדגיש כי האישור אינו למינוי אלא לתנאי העסקתה בלבד.

סיון : מעלה להצבעה את אישור תנאי העסקתה של קרן, אך לא את עצם בחירתה ".

 

לפני חצי שנה הועלתה לדיון הצעת שלושה חברי מועצה לפרסום מכרז חדש לתפקיד מבקר המועצה. שוב חזר סיון על אותו ייעוץ משפטי שגוי לפיו למועצה אין כלל סמכות לדון במינוי בתמיכת היועץ המשפטי. מתוך הפרוטוקול :

 

סיון :הנושא אינו בסמכות המועצה.

"עדי : זה לא בסמכות המועצה למנות עובדים. . . כמו שאין למועצה סמכות למנות אין למועצה סמכות לבטל מינוי .

אילן : משרד הפנים הפקיע מנבחרי ציבור את הסמכות למנות עובדים והסמיך ועדת בחינה .

יוסי : למועצה אין סמכות לדון בנושא ?

סיון : אין סמכות לדון במינוי.

יוסי: לא מרים יד לא בעד ולא נגד כי אין לי סמכות ".

והנה, בהתאם לחוק, בהתאם לייעוץ המשפטי שקיבלנו מבא-כחנו עו"ד בוב חן ובניגוד לייעוץ השגוי שקיבלו שאר חברי המועצה, סיוון נאלץ לכבד את הסמכות ולהכיר בה באופן כפוי על-ידי צו בית המשפט.

לפני 4 חודשים הציעו שליש מחברי המועצה שחברי המועצה יקבלו את מסמכי ניסיון המבקרת ולאחר מכן תשוב המועצה ותדון בנושא המינוי.

ראש המועצה נתן פעם שלישית את הייעוץ המשפטי השגוי לפיו למועצה אין סמכות לעסוק במינוי המבקרת, וגם נתן ייעוץ שגוי נוסף, לפיו לחברי המועצה האחרים הסמכות להחליט לא לדון בהצעת שליש חברי המועצה, והוביל הורדת הנושאים מסדר היום.

לפני מספר ימים בית המשפט המחוזי המנהלי חשף את קלון הייעוץ המשפטי השגוי, וקבע שלמועצה הסמכות המלאה לדון במינוי, שמחובת המועצה לדון בנושאים המועלים על-ידי שליש מחברי המועצה, וציווה על המועצה :

"המועצה תדון בהצעת ההחלטה לבדוק את נושא המינוי ותחליט בהתאם לסמכויותיה בחוק ולי מיטב שיקול דעתם של חבריה. "

אני מדגיש: תחליט לפי סמכויות המועצה בחוק ולפי מיטב שיקול הדעת של חברי המועצה.

מסתבר שלמועצה יש גם יש סמכות לדון במינוי ולחברי המועצה יש שיקול דעת בנדון. היפוך גמור מהייעוץ השגוי של ראש המועצה בו נעשה שימוש כדי למנוע מחברי המועצה שיקול דעת בשלוש הזדמנויות נפרדות – והכל כדי לשמור על המינוי מפני כל בדיקה על-ידי חברי המועצה.

לצערי הרב, עורך דינו של סיון טען בבית המשפט, בעל פה ובכתב, שהמועצה על-ידי אישור התשלום אישרה את עצם המינוי, למרות שלא היו דברים מעולם .

בית המשפט לא קיבל את זה כמובן ורק היום, כעבור שנה, אנחנו דנים במינוי, ועוד תחת צו בית משפט. כל זה אינו מוסיף כבוד למועצה.

ומכאן לשאלת טיב המינוי המוצע :

 

1.     נסיון מקצועי .

גב' דרוקמן לא עשתה כל מאמץ כדי להביא את פרטי ניסיונה לידיעת חברי המועצה אף כי ידעה שהם מאד מעוניינים לדעת אותם. רק בבית המשפט נאלצה לחשוף את מסמכי ניסיונה אשר סיוון עשה כל מאמץ להסתיר מחברי המועצה :

(נוריאל מצטט מסמכים שונים הנוגעים לעניין)

קרן לא עבדה כלל בגוף ציבורי, לא ברשות מקומית ולא במשרד מבקר המדינה או כדומה ולא הגישה אף דו"ח לכל גוף הממונה על גוף מבוקר ולא יכלה לעשות את זה כלל, כי לא עבדה כלל בגוף מבוקר.

לקרן לא היה כל ניסיון בתחום הזה ולא היה לה כל מושג עליו. היא היתה מועמדת בלתי מתאימה לחלוטין.

 

2. טוהר מידות.

תפקיד המבקר להיות שוטר כדי להשגיח על יישום נורמות של מינהל נקי ותקין של מנגנון הביצוע של המועצה, ובראש ובראשונה על ראש המועצה.

סיוון יזם והוביל את מינוי מנהל לשכתו כמבקרת עליו, כמועמדת יחידה במכרז פנימי.

בין אם התכוון לכך ובין אם לא, התוצאה היא מניעת כניסתו של מבקר חיצוני שהוא מבחינת סיון חתול בשק ושלא חייב לסיון את המשרה.

סיוון לא פסל את עצמו מלשבת בועדת המכרזים למרות היותה מנהלת לשכתו, למעשה מזכירתו האישית, והסתיר את השתתפותו בוועדה מחברי המועצה, באומרו להם בישיבת המועצה שבוועדה ישב "חבר מועצה" אלמוני ללא ציון שמו הוא כמי שישב בוועדה. נשאלת השאלה : למה כינה את עצמו "חבר מועצה" ? למה הסתיר מחברי המועצה את השתתפותו בוועדת המכרזים ?

כדי שהדבר לא ייחשב אמירה אישית שלי, אצטט את דבריהם של גורמי חוץ שאין להם כל קשר לכפר: איגוד מבקרי הרשויות המקומיות בישראל, המאגד את כל מבקרי הרשויות המקומיות ושתמך בעתירה שהגשנו לבית המשפט כתב לבית המשפט כי המינוי מהווה תקדים חמור ביותר, פוגע באמון הציבור, מלעיג את מוסד הביקורת, יוצר מדרון חלקלק אל עבר מינוי מקורבים לראשי מועצות כדי שיהיו חותמת גומי עושי דברם.

עו"ד אליעד שרגא, מהתנועה למען איכות השלטון בישראל כותב בתביעתו לבי"ד לעבודה נגד מינויה של גב' דרוקמן:  "הנתבעת, שכיהנה ערב מינויה בתפקיד מנהלת לשכת ראש המועצה, מצויה בניגוד עניינים חריף ובוטה. בין תפקידה כמבקרת פנים האמורה לבקר את כלל מערכות המועצה, ובראשן ראש המועצה, לבין נאמנותה לראש המועצה שהיא תיפקדה כיד ימינו עד למינויה . . . מינויה מהווה פגיעה מתמשכת ומתעצמת בשלטון החוק".

לנ"ל אוסיף משהו משלי, שלא ידוע למוסדות הנ"ל : ראש המועצה לא רק יזם והוביל את המינוי, ולא רק לא פסל את עצמו מלשבת בוועדת המכרזים, אלא גם מנע כל הפרעה של חברי המועצה למינוי, וגם השתדל והצליח להעביר את רוע הגזירה של ביטול המינוי על-ידי משרד הפנים. הוא עשה כל מאמץ אפשרי כדי להגן ולשמור על המינוי, ואם הוא יקוים, תהיה קרן חייבת לו באופן מוחלט ובלעדי את המינוי.

המאמץ הרב של סיוון לשמור על המינוי מכל משמר הוא הוא שעורר את חשדותינו, וחשדות אלה לא נרגעו במשך הזמן, אלא להיפך.

לסיכום : המינוי אינו ראוי מכל בחינה ערכית ובקיומו יש סכנה מוחשית של איפוס כל מטרת הביקורת.

 

3. אי קיום מכרז פומבי.

פגם יסודי נוסף אשר נפל בהליך המינוי הוא באי קיום מכרז פומבי לתפקיד.

הוראות החוק ברורות לחלוטין. חייבים לערוך מכרז פומבי בנושא מינוי מבקרת. זו הוראת חוק מיוחדת לתפקיד זה. אפשר ואף צריך לערוך מכרז פנימי לתפקידים אחרים, אבל לא לתפקיד מבקר.

 

4. מנהלת לשכה היא משרת אמון – אסור היה לה לגשת למכרז בכלל.

הופר גם האיסור על השתתפות בעל משרת אמון במכרז לתפקיד אחר באותה רשות.

ולעניין זה העיקרון חשוב. רוצים למנוע מקורבים לגשת למכרז, כדי לא ליצור מצב של פרוטקציה . אי אפשר להתחמק על-ידי העלאת השאלה אם קרן עבדה לפי חוזה אישי או לא ואם היא נתקבלה לעבודה כמנהלת לשכה במכרז או בלי מכרז. מה שחשוב הוא שזו משרת אמון – קשר אישי קרוב – אסור היה לה להשתתף במכרז.

ואילו היה עובד אחר שהיה יכול לגשת למכרז, האם היה מסתכן להתחרות במועמדת של ראש המועצה מנהלת לשכתו ובניגוד לרצונו ? ברור שלא.

לכן למקורבים כאלה אסור לגשת למכרזים. זה פשוט לא מינהל תקין.

 

5. מכרז פנימי למועמדת יחידה אינו מכרז, אלא מינוי בתחפושת של מכרז.

כל רעיון המכרז הוא תחרות שוויונית הוגנת. עריכת מכרז פנימי אליו יכלה לגשת רק קרן כי רק לה ההשכלה האקדמית הדרושה, הוא בלתי סביר לחלוטין, ושולל מהמועצה את שרותיהם האפשריים של מועמדים רבים מתאימים אחרים. מכרז שמתאים רק למועמד אחד הינו למעשה מינוי בתחפושת של מכרז ואינו מכרז אמיתי אלא אחיזת עיניים.

 

6. גישה למכרז לפני שעברו שנתיים מיום עבודתה במועצה.

כדי למנוע כניסה לעבודה ברשות מקומית בתפקיד כלשהו על מנת להשתתף במכרז פנימי לתפקיד נחשק שסגור בפני אנשים מבחוץ, נקבע בחוזר מנכ"ל שעל העובד לעבוד ברשות לפחות שנתיים לפני שיוכל לגשת למכרז. קרן לא עבדה שנתיים כנדרש והמינוי הוכרז על-ידי משרד הפנים מסיבה זו כבלתי חוקי. לאחר השתדלותו של סיוון, הודיעה עובדת משרד הפנים גב' תרז אבו מוראד שהיא מוותרת על הדרישה "לפנים משורת הדין" ובניגוד לחוזר המנכ"ל. לא היתה לה כל סמכות ללכת בניגוד להוראת מנכ"ל משרד הפנים. לכן המינוי פסול גם מסיבה זו.

מכל הסיבות הנ"ל, אני מציע להצביע נגד הצעת ההחלטה ולצאת למכרז פומבי למינוי מבקר למועצה המקומית כפר ורדים, מבלי שיהיה בכך משום הטלת דופי אישי כלשהו בגב' קרן אדיב דרוקמן.

 

**

 

לאחר דברים אלו של נוריאל, נערך דיון "משפטי", כאשר ראש המועצה, היועץ המשפטי עו"ד עדי הרטל והגזבר/מזכיר רו"ח אילן עמרם מביאים סימוכין על ההנחיה בדבר "מכרז פנימי" (הרטל: במידה ומינוי קרן יבוטל, החוק מחייב אותנו לגשת שוב למכרז פנימי) ואילו מנגד עו"ד בוב חן טוען את החובה לערוך מכרז חיצוני.

יחיאלי הוסיף כי מי שרוצה לחפש קונספירציות, בוודאי גם ימצא אותן ואין לו דרך לרפא זאת. הוא ציין כי ועדת הבחינה אישרה את המינוי של דרוקמן אדיב וכי אין כל ניגוד עניינים בכך.

איריס וקנין ומאיר גרינפלד ביקשו שהמועצה תמתין לדברו של בית הדין לעבודה, שם אמור הנושא להתברר בעקבות עתירה שהגיש ע"ד אליעד שרגא בשם התנועה לאיכות השלטון.

יחיאלי והרטל הבהירו כי בית המשפט (המחוזי, לעניינים מנהליים) גלגל את הסוגיה לפתחה של המועצה שחייבת לדון ולהחליט.

אורי אמיתי אמר כי מבקר איננו "שוטר" ועוסק גם בהדרכה וליווי. הוא סיפר כי ישב עם קרן דרוקמן אדיב והתרשם מצורת החשיבה שלה על תפקיד המבקרת.

יעקב זיו אמר כי עבר, ביחד עם ד"ראסנת עקירב (ועדת הביקורת), על טיוטת הדו"ח שאמור להתפרסם בתוך כ-3 חודשים וזהו דו"ח אמיץ שיש בו גם ביקורת על ראש המועצה.

דבירה גזית ביקשה להפריד בין תקנונים ופסקי דין לבין הצד האנושי והפגיעה הקשה בקרן. לדבריה, יש לקחת בחשבון את עינוי הדין וההכפשות שספגה בתקשורת, וכן את העובדה שהדו"ח השנתי כבר כמעט והושלם. דבירה גם ציינה בידי אדיב דרוקמן חוות דעת מקצועית-חיצונית המעידה על התאמתה לתפקיד.

יוסי מילוא ביקש להפריד את הרגש מהשכל ולדון בנושא בתבונה.

נוריאל ציין כי נעשו צעדים הומניים למזער את הפגיעה, אולם ללא הועיל. הוא ציין כי העלו את הנושא מספר פעמים בעבר וכי הנושא איננו קרן אלא הנורמות והחוק.

וקנין אמרה כי אין לה דבר נגד קרן, אלא נגד הליך המינוי.

דרוקמן אדיב, שהשתפה בישיבה, לא אמרה דבר כל הישיבה.

 

 

כאמור, הצעת ההחלטה "למנות את קרן דרוקמן אדיב למבקרת המועצה" נפלה, לאחר תיקו 4:4.

המשמעות: דרוקמן אדיב תסיים את תפקידה.

 

**

 

מועצת כפר ורדים ביקשה להגיב יומיים לאחר הישיבה על הידיעה:

 

יש להצטער על התנהלותם הקלוקלת של חברי האופוזיציה לכל אורך הדרך. ראשית, קיבלו צו מבית המשפט המורה לקיים ישיבת מועצה ולדון במינוי המבקרת. לאחר מכן, הודיעו פומבית כי הם מוותרים על דרישתם לקיים את הישיבה. לאחר שהבינו כי זיגזוג זה אינו מקובל בציבור, ולאחר שנודע להם כי ראש המועצה מכנס ישיבה ע"פ החלטת בית המשפט, מיהרו לפנות בדרישה לכינוס דחוף של המועצה לדיון במינוי המבקרת.

בית המשפט הורה למועצה לדון לגופו של עניין, ומנה בין היתר השיקולים את הזמן שחלף, השכלתה ונסיונה של המבקרת ואת עבודתה עד כה. עבודה אליה נחשפו יעקב זיו, יו"ר ועדת ביקורת ואסנת עקירב, חברת הועדה.

והנה למרבה הבזיון, נקטו החברים דרך אחרת. במקום לקיים את הנחיית בית המשפט בחרו החברים לתת לעודד נוריאל לקרוא לפרוטוקול פרקים נרחבים מהעתירה אותה הגישו לבית המשפט. עתירה שרובה ככולה נסתרה בבית המשפט על ידי המבקרת, המדינה והמועצה. למרות הנסיון לקיים דיון לגופו של עניין ניכר שבאופוזיציה נחושים לדון לגופה של המבקרת.

החלטת המועצה לגיטימית, הדרך בה הלכו חברי האופוזיציה מצערת.

 

 

 

 

 


0 תגובות

  1. הזנב מקשקש ב הגב

    עצוב מאד כשמשהו מאבד את מקום עבודתו ופרנסתו ,,סיוון זה על ראשך!!
    זה מאד עצוב !!אבל מתבקש ,,יש דברים שלגביהם לא צריך חוקים ענין של מוסר בסיסי ,,זה ברור שעוזרת אישית איננה יכולה לשמש מבקרת של אותו גורם – חד וחלק!!!! ,אגב כפי שזה אמור להיות ברור לכל שסגן ראש מועצת כפר ורדים איננו יכול לשמש (אבל אצלנו מי בודק) חבר במועצה שכנה (תפן) כשיש ניגוד עניינם מובהק בין שתי המועצות (ואולי זרקתי כפפה לחברי מועצה שיפנו לוועדה לניגוד עניינים בענין חשוב זה -הגיע הזמן) כמו דברים רבים אחרים סיוון חושב עקום ויש מי שמשלם את המחיר והפעם זו קרן ,,וחבל באמת חבל !!!!

  2. יוסף הגב

    על דגים ועל סירחון וכיוצא בהם. האנלוגיה ברורה נדמה לי

    מעשה בגביר, ששלח את המשרת שלו לרכוש בעבורו דג מן השוק. יצא המשרת ורכש בעבורו אדונו דג .אלא שהדג היה
    מקולקל ומסריח. אמר האדון למשרת . בגזירה!! עליך לעשות אחת מן השלוש. או לאכול את הדג ,או לחטוף מאה מלקות,
    או לשלם קנס של 5000 שקלים ממשכורתך.
    הריני אוכל אמר המשרת . אכל עד מחצית הדג ולא יכל להמשיך.
    אקבל מלקות אמר המשרת .. החלו מלקים אותו .קיבל 60 מלקות ולא יכל להמשיך.
    אשלם! אשלם !צווח וצרח ..שילם המשרת את כל יתרת משכורתו אלא שלא הספיקה לתשלום הקנס.
    ולכן סולק בבושת פנים מבית אדונו.

    ומכאן הפתגם “גם אכל את הדג המסריח וגם גורש מן העיר”.

  3. אספי הגב

    כל השערוריות
    כל השערוריות של המסבן צפות על פני המים… אתמול המכרז היום המבקרת… מה קורה איתך מר יחיאל חשבת שאפשר לסבן את כולם כל הזמן? נגמרו המשחקים זמנך אוזל בתפקיד.
    כל הכבוד לעודד שמוציא את הבוץ מבין השורות.

  4. קריא הגב

    חבל שקרן אדיב לא הספיקה לבדוק את נושא התאים הפוטוולטאים
    מעלות 14 תאים וולטאים
    כפר ורדים 0(אפס)תאים וולטאים
    שימו לב מה אמר אריה מויל מנהל אשכול הסביבה גליל מערבי.

    חברים במועצה כפר ורדים יושבים כמו שפנים ולא פותחים הפה.
    מה עשו בשביל מועצה?

    כך אמר אריה מויל.
    בעניין האנרגיה הסולרית, ציין מויאל כי הוקמו במעלות 14 מתקנים. מעלות זכתה בקדימות משום שהיו התהליך הוצאת היתרים עוד טרם הקמת האשכול. שאר הרשויות, ובהן כפר ורדים, “נתקעו” בחסמי מכסות ורגולציה וכרגע מחירי התשואה לפנלים סולרים אינם כלכליים והמיזם מוקפא.

  5. פייסי הגב

    מה עם צומת היציאה מכפר ורדים?
    שלמה בוחבוט‏ מתוך הפייסבוק היום
    זה עתה סיימתי סיור שנערך לבקשתי, בצומת היציאה מאזור התעשייה, עם נציגי המשטרה ומע״צ, במטרה לסכם על הסדרי תנועה חדשים שישפרו את הבטיחות בצומת. בתקופה הקרובה מע״צ יבצעו את השינויים הדרושים בצומת. סעו בזהירות.
    זה עתה סיימתי סיור שנערך לבקשתי, בצומת היציאה מאזור התעשייה, עם נציגי המשטרה ומע״צ, במטרה לסכם על הסדרי תנועה חדשים שישפרו את הבטיחות בצומת. בתקופה הקרובה מע״צ יבצעו את השינויים הדרושים בצומת. סעו בזהירות.

  6. שולה הגב

    חדשות של אתמול
    אספי
    המכרז old news תתעדכן.
    זה יפה להשמיץ עם חצאי אמיתות.
    כתבה אחת למטה, פה בכפרניק.

  7. עודד הגב

    עודד נוריאל
    כל הכבוד לעודד מתוך רשעות לשמע יחד עם היועץ המשפטי המהולל גברת חינוך ואדון שמאי דפקתם את סיון אז מה עם קרן שילמה את מחיר הצדק המעושה שלהם איזה נצחון וגרינפלד השפן הזכרנו אגב הוא יש לו עמוד שדרה או שגברת לוין אומרת לו מה לעשות

  8. תושב/ת הגב

    הפוליטיקה במערומיה בכפר
    הפוליטיקה במערומיה בכפר ורדים. ראש מועצה שאינו עומד מאחורי עובדיו מצד אחד, וראש אופוזיציה שבוחר לנגח את יריבו מהצד השני, שניהם מתקוטטים ביהירות ובזחיחות על חשבון עובדת מסורה שנקלעה ביניהם כאילו היא חפץ.

    אפשר להחליט החלטות שונות ולחזור בהן, השאלה היא מה ההתנהלות במקרה כזה, ואיך מכבדים את הזולת. איך מפרידים בין מקצועיות העובד לבין עניינים פוליטיים שלא קשורים אליו, האם מישהו מגן על זכויותיו במקרה כזה?

    שעות ספורות לפני בחירות, יש ציפייה כלשהי ממנהיגים שינהגו במוסריות במיוחד ביישוב קטן ככפר ורדים (הלוא כמעט כולם מכירים את כולם) אך במקום זאת בחרו שניהם בשעירה לעזאזל ואף אחד מהם לא לוקח אחריות על מעשיו. הם לא עצרו לחשוב מה הדרך הראויה לטפל בנושא, הם לבטח לא חשבו על כך שאדם מאבד בגללם פרנסה והם לרגע לא עצרו את ההכפשות על חשבונה.
    אולי אין מבקרת, אבל אנחנו התושבים רואים וקוראים.

    מענין כמה זמן ייקח למנות מבקר חדש אם בכלל ימונה (מצב בהחלט נוח לכל הגורמים הנ”ל)… מעניין אם מבקר חדש יבדוק את ההתנהלות במקרה הנ”ל.

  9. איל אשל הגב

    תחנות הצדק טוחנות לאט ….אבל טוחנות צדק !!!
    ואולי זאת תחילתו של תהליך הסיום הצורם של כהונת ראש המועצה שמכהן כיום .
    את מילות הסיכום (הלא משבחות בלשון המעטה )לכהונתו עדיין מוקדם לכתוב, אך דבר אחד ברור כיום לאותם תושבים במדינת ישראל שלא גרים באיזור זה :
    כששומעים כפר ורדים – כבר לא משתגעים מאחורי השם הזה …
    יודעים כולם שגם לכאן הגיעו כמויות הרפש והליכלוך ,ההשמצות והשקרים.

  10. כמה חבל!!!! הגב

    תיקו (4:4) משמעותו כי ההצעה לא התקבלה ולכן דרוקמן אדיב מסיימת את
    לי ברור שהתיקו 4:4 אורגן מראש וסוכם בין סיוון לאופוזיציה על מנת להעיף את קרן מהמועצה.
    סיוון רוצה שקט לפני הבחירות ולכן החליט להקריב את קרן דרוקמן.
    כדי להסתיר את מה שסוכם מראש הוחלט להראות שזה “אמיתי” ואז מאיר גרינפלד “נמנע” בהצבעה.
    כולם בעיני נוכלים גדולים(קטנים?)הפועלים נגד האוכלוסיה המדהימה של כפר ורדים.
    מה עשינו רע שמגיע לנו עונש שכזה?

  11. שאלתיאל קווק הגב

    סיכום
    קטונתי מלהבין את הטוקבקים. ראש מועצה שנלחם על מינוי מבקר פנים, שהגן על מינוי בין כותלי בית המשפט, מואשם ככזה שלא שומר על עובדיו?
    עורו! הדבר היחיד שיש בסיפור הזה, זה חבורת אופוזיציה חסרי רגש ובורים שהחליטו בדעה צלולה להפסיק את עבודת המבקרת, ללא התחשבות.
    זו האופוזיציה שלנו בכפר ורדים, לצערי אלה אנשים שאנחנו המלכנו. צר לי על המבקרת שנפלה קורבן לארבעה תושבי כפר ורדים שלא רואים ממטר ומוכנים לפגוע בכל אחד ואחת מאיתנו.
    ראש המועצה מינה, כנראה מינוי ראוי, איריס, אסנת יוסי ואיריס החליטו לפטר בכל מחיר. זה כל מה שאנחנו צריכים לדעת ותו לא.

  12. שמוליק ג. הגב

    כתבה אורכה
    דיעה אישית כתבה ארוכה מידי ומורכבת מידי.
    לטעמי בכל אופן.

  13. ל-11 הגב

    ל-11
    אשמח לשמוע איך אפשר לאשר את תפקיד מבקר מועצה.
    האם יש חוקי קבלה או שכל מי שיש לו תואר שני יכול להתקבל.
    לי יש תואר שני אשמח להתקבל לתפקיד עם יהיה מכרז.

  14. דינה הגב

    רשע
    צדק מגיב 8 שכתב “פוליטיקה במערומיה” עודד עשה ויעשה הכל כדי להמשיך ולנסות לערוף את ראשו של ראש המועצה.
    כל האמצעים כשרים, גם אם בדרך פוגעים בעובדת מועצה.
    לאן נגיע? פרצופו האמיתי נחשף.

  15. צדק צדק תרדוף הגב

    תמונה ממש יפה
    של בוב ספוג והבובה שלו, עודד המעודדת, היא נראית ממש אנושית – הבובה… לא המפעיל….

  16. תושב הגב

    נאמנות
    סיון
    קרן נקלעה לתסבוכת זו בגללך ולא בגלל יוזמה אישית שלה.

    עליך לעזור לה לצאת ממצב זה.

    נאמנות היא תכונה מאוד מוערכת, במיוחד אצל מי שמתעתד לרוץ לקדנציה נוספת.

  17. שאול הגב

    סיון מופז לך הביתה
    סיון מופז לך הביתה

  18. חמי הגב

    עוול
    עוול גדול נעשה לקרן דרוקמן -אדיב.
    בזבוז כספי ציבור מיותרים על הוצאות משפט.
    רשעות של חלק מחברי המועצה.
    בזבוז זמן של שליחי ציבור שבחרנו בהם.
    ונקודה רעה ענקית לנו שאנחנו מאפשרים
    למנהיגים שלנו כך לנהל יישוב.
    הגיע זמן שינוי גם בכפר.

  19. צופה מודאג הגב

    פרשת המבקרת
    פרשת המבקרת חשפה את החוליים שמהם סובלת המועצה המקומית שלנו: במקום מוסר, משפטיזיציה. סיון עשה טעות אופיינית, במקום ללכת ישר בעניין מינוי מבקר, הלך עקום, הוא והיועץ המשפטי שלו, ומינה את קרן דרוקמן בדרך עקומה. ואז, במקום לתקן, השאירו את קרן 7 חודשים בעבודה והבטיחו לה שהכול יהיה בסדר כי כך הבטיח היועץ המשפטי של סיון.
    ואז מה קורה? עודד, שהוא האופוזיציה הקנאית, במקום לפעול ביושר ובמוסריות, הלך והצטייד גם הוא ביועץ משפטי נוקם, בוב חן. תראו אותו, עו”ד מעונב, יושב לצד עודד, מדושן עונג. בוב חן תובע כל מה שזז ועודד נתן לו חופש ביטוי.
    וכך, בין סיון והיועץ המשפטי שלו ובין עודד והיועץ המשפטי שלו, קרן דרוקמן, שהייתה צריכה להסתלק מזמן מן התפקיד שנתפר עבורה,נשחקה, המסכנה ופוטרה.
    כך כולם יכולים לחזות בראש מועצה שלא יודע מה נכון לעשות, ראש אופוזיציה נקמן, וכולם סרים למרותם של יועצים משפטיים מיותרים.

  20. אהובה חסד הגב

    מילים כדורבנות
    מחזקת את ידיך שאלתיאל, כן יריבו אנשים כמוך. רק לצערי שכחת את מסמר הערב – עודד. אדם שהזמן לא עושה עימו חסד וממלא את ליבו במרירות וכעס. אני אתפלל למענו, שיהיה לו טוב עוד בחייו והוא ימצא במהרה טוב וחסד ורחמים. שאו ברכה.

  21. אהובה חסד הגב

    אייל… אייל. אייל… השם ישמרך
    כי עינייך סומות ופיך מפיק את ההפך ממרגליות. אני מכירה אותך ואת שכמותך, דרככם היא דרך הריב המדון והשיממון. חצי הכוס הריקה תמיד תהיה מנת חלקך. צר לי בשבילך. אבל אני אתפלל למענך.

  22. חבר של מי שהיה עודד הגב

    עבור עודד נוריאל
    עודד שלום,
    אני עוקב אחרי פעילותך הציבורית מאז הבחירות ואף על פי שנתתי את קולי עבורך, אין מאוכזב ממני. נדמה כי אינך יכול להכיל את עלבון ההפסד שנחלת. אינך פועל לטובת הכפר ותושביו, אלא לרעת המועצה והעומד בראשה בלבד. בחרתי להגיב הפעם מאחר שהמעשה גרם לקרן לאבד את תפקידה, ואף שכמותך, איני סבור שהיא האדם הכי מתאים לתפקיד, הרי שבדיני נפשות לא עוסקים, ואתה ידידי פגעת בפרנסת משפחה שלמה. האם לכך כיוונת? אני סבור כי עליך להתעורר ולשמוע את הקולות מסביבך. ברור מעל לכל ספק כי מאחוריך עומד בוב חן שמסיבה שאינה ברורה בוחר להעביר את ימיו בחיפוש עילות לתביעות שונות ומשונות, עריכת הדין היא תחביב עבורו ונדמה כי למד משפטים כדי לתבוע כל אדם שאינו נראה לו. אבל אתה עודד מה לך ולשכמותו? סבור הייתי כי אתה תהיה אופוזיציה טובה ולוחמת אך אתה הפכת לאופוזיציה הרסנית. אתה מבזבז את כספי הציבור בגרירת המועצה לבתי משפט. כאדם שעדיין זוכר עד כמה הוא העריך אותך, אני מפציר בך. תקן דרכיך. פעל לטובתנו. ואולי אצביע לך גם הפעם.

  23. שכנה הגב

    מבקרת
    צר לי על קרן אדיב, שעל גבה נעשו מלחמות עודד וסיוון
    בחורה ראויה,מתאימה
    אבל קרן את היית בסדר, הממונה שלך לא בסדר
    נקווה שבקרוב יילך הביתה

  24. עודד הגב

    פיטורי קרן אדיב
    כמה נורא שאנשים שעדיין מופתעים מישיבתם באופוזיציה עסוקים בלדכא עשייה במקום לעודדה. אולם, מה שנורא בעיניי פחות חשוב. מה שבאמת חמור שאנשים אלה, עולים לכפר היקר שלנו זמן וכסף רב.
    אז הצמד נוריאל וחן, לאחר מאבק עיקש וארוך הצליחו לפטר אדם מתפקידו ולשלוח אותו הבייתה. בכך הם לא פגעו בראש המועצה שלנו אלה בכול תושבי כפר הורדים. כמה בזוי.

  25. עורפה בת צלופחד הגב

    מוגש כשירות לתושבי כפר ורדים ובמיוחד לדיירי רחוב האלון
    להלן הפסוקים:

    תפילה נגד עין הרע

    נֶגַע צָרַעַת, כִּי תִהְיֶה בְּאָדָם; וְהוּבָא, אֶל-הַכֹּהֵן. 
    נַחְנוּ נַעֲבֹר חֲלוּצִים לִפְנֵי יְהוָה, אֶרֶץ כְּנָעַן; וְאִתָּנוּ אֲחֻזַּת נַחֲלָתֵנוּ, מֵעֵבֶר לַיַּרְדֵּן. 
    נָבִיא מִקִּרְבְּךָ מֵאַחֶיךָ כָּמֹנִי, יָקִים לְךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ:  אֵלָיו, תִּשְׁמָעוּן.
    נָהָר פְלָגָיו, יְשַׂמְּחוּ עִיר-אֱלֹהִים;  קְדֹשׁ, מִשְׁכְּנֵי עֶלְיוֹן.
    נָחִיתָ כַצֹּאן עַמֶּךָ  בְּיַד מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן.
    נֶגֶד אֲבוֹתָם, עָשָׂה פֶלֶא;  בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם שְׂדֵה-צֹעַן.
    נַפְתִּי מִשְׁכָּבִי  מֹר אֲהָלִים, וְקִנָּמוֹן.
    נֵר יְהוָה, נִשְׁמַת אָדָם;  חֹפֵשׂ, כָּל-חַדְרֵי-בָטֶן.
    נֹפֶת תִּטֹּפְנָה שִׂפְתוֹתַיִךְ, כַּלָּה; דְּבַשׁ וְחָלָב תַּחַת לְשׁוֹנֵךְ, וְרֵיחַ שַׂלְמֹתַיִךְ כְּרֵיחַ לְבָנוֹן. 
    נדו מתוך בבל, ומארץ כשדים צאו  והיו, כעתודים לפני – צאן.    
    נֹשְׁקֵי קֶשֶׁת, מַיְמִינִים וּמַשְׂמִאלִים בָּאֲבָנִים, וּבַחִצִּים, בַּקָּשֶׁת מֵאֲחֵי שָׁאוּל, מִבִּנְיָמִן. 

    יהי רצון מלפניך יהוה אלהינו  ואלהי אבותינו שתתמלא רחמים עלינו ותצילנו לנו ולכל בני-ביתנו ולכל ישראל  מעין הרע ומכל מיני כישוף, 
    ותבריח היצר הרע והשטן ממנו. וכשם שפרשת כנפיך על אבותינו במדבר, והצלתם מעינא בישא דבלעם הרשע, כן תפר(ו)ש כנפיך עלינו ברחמיך הרבים, ונהיה מכוסים במכסה והנהגה בשמותיך הקדושים,  אמן   נצח   סלה   ועד   :
      ליבי ליבי עליכם חיזקו ואימצו.
    שום וחוט אדום גם יכולים לעזור.

  26. גילה הגב

    עובדי מועצה תתעוררו
    זה ברור שאתם מפחדים אבל כל אחד יכול להיות הקורבן הבא במאבק המטורף הזה. ולא ברור מי יותר מטורף עודד ואסנת או סיון

    חברי המועצה השפויים איך אתם שותקים לכזו פוליטיקה אתם רוצים להיות שותפים. כתוב שיעקב אמר כי הוא קרא את הדוח שאמור לצאת והוא דוח אמיץ. רק בזכות זה הוא ראויה להישאר איך יכול להיות שאתם לא מנסים לעשות מהלך לבטל את ההחלטה.

    עצוב.

  27. הכהן הגב

    פיטורי קרן אדיב
    קיבלנו ראש מועצה ישר, יצירתי, בונה. מי יודע מה עוד יכול היה לעשות עבורנו אם לא היה עסוק בחלק גדול מזמנו בעימותים עם חבר אנשים ריק ומתוסכל היושב באופוזיציה ושעסוק בלסכל ולעכב במקום לסייע במלכת הבנייה שראש המועצה מנסה להוביל.

  28. ש.מ הגב

    אומלל
    סיון הקריב את קרן בשביל גרם עדשים וכמובן אותנו התושבים כמקפצה לכנסת
    התעוררו נא תושבים נכבדים ראו את הנולד תחת רגליכם,… אימרו לא לאיש שהורס את הכפר

  29. שאלתיאל קווק הגב

    אהובה חסד
    אהובה חסד יקרה, מילים כדורבנות
    לטעמי את מלכה!
    ניסחת כל כך יפה ובמדויק את שרבים מתושבי הכפר חושבים.

  30. רינה הגב

    מספיק ודי
    אופוזיציה עלובה, נבחרי ציבור חסרי בושה, בושה ליישוב ולתושבים.
    הגיע הזמן שתפסיקו עם ניהול מלחמות על גב עובדי המועצה והתושבים.
    במקום לתת לראש לעבוד ולקדם את כפר ורדים אתם מפריעים גוררים את המועצה לבתי משפט, הנזק שאתם עושים הוא נוראי.
    ארבעת הבובות שהרימו יד נגד המינוי, תסתכלו מחר בבוקר במראה, תבדקו האם אתם יכולים להמשיך לחויות עם עצמכם. עשו חשבון נפש, תצטרפו לסדנא לניקוי רעלים.
    אנא מכם תפתרו אותנו מהרעל הזה שאתם מייצרים ותנו לנו לחיות בשקט.

  31. זאב הגב

    צוות התגובות ההיסטרי
    של סיון מגיב בהיסטריה . טעות , טועים , טעה ….. לא נורא תמיד אפשר לטעות שוב …….

  32. ויקי פדיה הגב

    קנאה
    קנאה בזולת היא רגש המתעורר אצל אנשים, וכנראה גם אצל בעלי חיים מסוימים, בשל הצלחתו של פרט אחר ובשל תחושת נחיתות יחסית לפרט זה.
    רגש הקנאה יכול להתעורר בשל כל יתרון הקיים לאדם אחד על אחר. קנאה מתקיימת בעקבות הרצון להיות במצבו הקיים של אדם אחר. היא מתבססת על יתרון חומרי, גופני, שכלי, נפשי או רוחני, שאדם מוצא בזולת.
    עודד, עכשיו אחרי שהבנת ממה אתה סובל, טפל בעצמך ותפסיק להפריע לראש המועצה שעושה פלאים בכפר ורדים.

  33. אהובה חסד הגב

    ש.מ האומלל היקר
    אכן אומללות היא מצב שקשה לאדם להימצא בו, ואף על פי שכל אדם אחראי למצבו הוא, ואם אתה אומלל, הרי שאתה הוא שהבאת את עצמך לכדי אומללות – בטוחני כי לצאת מהאומללות זהו תהליך מורכב וקשה, לכל אחד מאיתנו, ולפחות מוצלחים שבינינו עוד יותר. על כן הרשה לי לפשט את זה עבורך.. אימי שתיבדל לחיים ארוכים תמיד אומרת – במקום בו לנפש לא טוב לא נשארים…

    אני סבורה כי עדיף לו לאדם לחיות באשפתות ולשמוח בחלקו, מאשר לגור בארמון ולא לראות את הטוב שסביבו.
    אתפלל למענך. למען תראה חדווה ושמחה. שא ברכה.

  34. שמליק ג. הגב

    לרינה
    מה לפי דעתך המלומדת הוא תפקידה של אופזציה באשר היא?

  35. ישעיהו הגב

    התעצבנות
    חבל שהמבקרת סיימה את תפקידה.
    כי שוב חוזרים על אותם שגיאות משנה שעברה.
    יום שישי 25 בינואר 2 דברים באותה שעה.
    התלבטתי לאן ללכת.
    במועדון 50+ הייתה הרצאה מענינית על משפט עם שופט. הם כבר תכננו את זה לפני חצי שנה. ופתאום הקתדרה נחתה עם סרטים דוקומנטריים. למה באותו יום שישי ?
    קתדרה לא יכלה לבדוק איזה יום שישי פנוי ?
    די נמאס.
    למה אין מי שיעשה עבודה כמו שצריך במועצה ?
    כל כולו כפר קטן.

  36. ילדי קשת הגב

    קשת
    בקשת לא סולחים למי שמנע מהם נדנדות

  37. תושבים רבים הגב

    כשלון של איש אחד
    הכשלון של ראש המועצה הוא כשלון של איש אחד שהרס כפר שלם.

  38. נחליאלי הגב

    פיטורין
    סיון יכול להתבייש על מה שעשה לקרן, אני מקווה שהציבור בכפר יעשה לו אותו דבר
    בושה

  39. אחת שמבינה ואחת שיודעת הגב

    נחליאלי יקר
    כמה טוב שעוד מעט אביב ועם בוא הנדידה גם אתה תעוף מכאן. אל תשכח לקחת איתך את הגישה השלילית, הבורות והטפשות ותעשה טובה בשנה הבאה תנחת בכפר אחר.

  40. אהובה חסד הגב

    תושבים רבים שלום רב
    ראשית סבורה אני כי אדם בודד שמתחבא מאחורי ״תושבים רבים״ הוא או פחדן או סובל ממה שידוע כפיצול אישיות חמור. יש לזה טיפול. מה גם שנדמה שהאישויות שלך סובלות גם מדלוזיה. אני יכולה להמליץ לך על מטפל נפלא ודיסקרטי. בכל מקרה אתפלל למענך/ם. שאו ברכה.

  41. אחת שמבינה ואחת שיודעת הגב

    זאב … זאב…
    סתם.. אין פה באמת זאב, זו רק כבשה טיפשה בתחפושת..

  42. הרוב הדומם הגב

    האחריות
    האחריות על פטורי המבקרת היא רק על עודד נוריאל יוסי מילוא ואסנת עקירב הם העלו את ההצעה לסדר היום כמובן שהאיש… בוב חן מושך בחוטים מאחור
    תגידו מה אתם חושבים שהרב הדומם בכפר לא מבין את זה ?
    מבין גם מבין יזכרו אותכם כאנשים רעים שמתעללים בעובדי מועצה
    אנחנו הרוב הדומם זוכר הכל

  43. מאוכזבת הגב

    הנהלות מבישה והרסנית
    התנהלותו של ראש המועצה פשוט מבישה ולא מובנת מתחילת המינוי ועד עתה. ראשית הוא ממנה את ראשת לישכתו למבקרת המועצה. גם לו היה זה חוקי זה אינו ראוי!!! שנית הוא מסרב לדון בכך בישיבות המועצה ומביא סימוכין משפטיים נלוזים להצדקת עמדתו זו, שכעת מתברר שאינם נכונים (בלשון המעטה).אחרי שבית המשפט מחייבו לערוך דיון בנושא ובדיון מתקבלת החלטה שלא למנות את המבקרת הוא עוד מעז לתת תגובה בשם המועצה (מעניין מאד מי זו המועצה זו שהתנגדה למינוי או זו שנותנת את התגובה…) ובמקום לומר סליחה ולהסיק מסקנות הוא מאשים את האופוזיציה (רוב המועצה במקרה זה!!!). כואב הלב על קרן שנפלה קורבן להתנהלותו זו של ראש המועצה. על חברי המועצה מוטלת האחריות לכך שקרן לא תינזק ותפוצה כדין ומעבר לכך, כמו גם שתשלים את הדו”ח שעשתה ושחשוב שיפורסם.
    כמו כן מחובתם של חברי המועצה לדאוג לכך שימונה מבקר/ת למועצה במהרה.

  44. מבקרת הגב

    אתם מתייחסים לגופו של אדם ולא לגופו של עניין
    ייתכן וקרן היא בחורה נהדרת, וצר לי מאוד על מה שנאלצה לעבור.
    יתכן ועודד ושותפיו לא מלאכים גדולים.
    אבל שראש המועצה יעודד ניגוד אינטרסים מובהק שכזה וימנה את אשת שלומו למבקרת המועצה ויגן על מינוי קלוקל זה בחירוף נפש?
    מבחינתי הוא יכול ללכת הביתה בבחירות הבאות.
    אין לי חיבה מיוחדת לאף אחד מחברי המועצה אבל טוב שיש אופוזיציה וטוב שיש מי שמשאיר את עינו פקוחה על מנת שלא יקרו מקרים כאלו במועצה.

  45. אהובה חסד הגב

    מבקרת יקרה
    אין בי צל צילו של ספק, שאילו ידעת את הדברים לאשורם, לא היית נותרת אדישה לאף מי מחברי האופוזיציה, ולאחר שהיית נוכחת עד כמה הם מועלים בתפקידם הציבורי, לא די בזאת שלא היית רוצה אותם כחברי אופוזיציה, אלא היית מבקשת שיעזבו את עירך לצמיתות. ולענייננו, הסיפור הוא מורכב מעט יותר ממה שהינך סבורה, על כן אל תמהרי לשפוט עד שאין בידייך את כל העובדות. אל לנו ללכת שולל אחר דברי הבלע של חבורת הליצים הזו. כולי תקווה שתדעי להבחין יותר טוב בין צדק ואי צדק ולבחור את דרכך באופן נבון יותר.

  46. גם שכנה הגב

    לשכנה מ 23
    שכנה יקרה, הינך צודקת. קרן באמת היתה מינוי ראוי, אך, את לא סבורה כי יש לשאול לדעתה של קרן לפני שעורפים את ראשו של מעסיקה באיבחה אחת?? קצת צרפתי מצידך, את לא חושבת??? כשכנה טובה, הייתי אופה לקרן עוגה חמימה, יושבת איתה לקפה וריכול טוב ומעמיק… ושומעת ממנה ה – כ – ל… ואז רק אז מחליטה את ראשו של מי לערוף ולמה! ובל נשכח כולנו, הנה שכנה שמחמיאה לשכנתה, באומרה כי היא מינוי ראוי. ומי מכיר אותנו יותר משכנינו….

  47. הרוב הדומם מאוד הגב

    ל – 42
    מי שמתעלל ברוב הדומם זה עובדי המועצה והעומד בראשם, הם חושבים כי הרוב הדומם נועד לשרת אותם לא שעובדי המועצה צריכים לשרת את התושבים.
    לעובדי המועצה התעוררו התחילו לשרת את התושבים!!!!!!!!!!!!!!!

  48. אהובה חסד הגב

    למאוכזבת מ 44
    אמר ברטולט ברכט :

    מי שרוצה להיאבק בשקר, חייב לגבור על חמישה קשיים לפחות. למצוא את האומץ לכתוב את האמת, את החוכמה לזהות אותה, את האמנות להשתמש בה כנשק, את כושר השיפוט לבחור באלה אשר בידיהם תהיה לה השפעה ואת העורמה להפיץ אותה בקרבם.

    הבעיה היא שהמלחמה בשקר ובשקרנים המפיצים אותו, מעבר להיותה מתישה, היא בעיקר גוזלת הרבה זמן. זמן שאין לראש מועצה עודף ממנוכלל ובעיקר כאשר הוא עסוק בלפתח, לטפח, ולשפר ולהנהיג.

    ולסיכום סיפור קטן על כמה קל להפיץ שקר…
    הלך אדם ישר ונשוי באושר ברחוב הומה ופגש שכן, שעינו צרה וקנאתו גדולה. שאלו השכן : מה שלומך חברי, תאמר לי, האם עדיין הינך מכה באשתך או שפסקת זה מכבר ממנהג מגונה זה????

    והנה לך מאוכזבת יקרה תחילתו של שקר, שסופו בעוול גדול.
    אני ממליצה לך מאוכזבת יקרה, ללמוד הלכות השקר והאמת. אני מניחה כי לאחר שתדעי מה עונשו של השקרן, תחדלי ממעשייך. אתפלל למענך. שאי ברכה.

  49. תודה הגב

    עודד ואסנת
    אני לא מהתומכים בכם . מודה לכם שאתם לא נבהלים מכל הדיבורים וממשיכים לשמור עלינו מההתנהלות המביכה… אתם אמיצים.

  50. תושב הכהן הגב

    כפר חלם ורדים
    לכאורה, תמיד אפשר להגיד שלגיטימי שאנשים חושבים ופועלים אחרת ועל כן, נכון הוא תפקידה של האופוזיציה לאזן ולבקר. אולם… הצורך הבלתי נשלט להעיף מבקרת מועצה ראויה הבייתה, הוא אות קלון לכולנו. ככה כפר הורדים נראה. אז נכון שנוריאל וחברו חן הצליחו לפגוע בראש המועצה, אולם המועצה של חכמי החלם האלו היא גם שלהם, ובדרך הם פגעו בערכים בסיסיים של צדק, יושרה, ובעיקר בכפר של כולנו. כי מידי פעם מגיעים לכפר אנשים טובים וכשרוניים שמעונינים להשקיע מזמנם וממרצם (וגם אחד היה שהשקיע פעם מכספו כמה גרושים) אך לבסוף כולם נסו מפה ונשבעו לא לחזור…ולמה? האם זה קרה בגלל אלו מאיתנו שבנו, הקימו, העצימו? או בגלל אלו ששמו להם למטרה לטרפד, להעלב, להרוס, להתחכם. אז אחד בונה ושלשה הורסים. זהו כפר חלם ורדים. הכפר של כולנו.

  51. חיוך מוכר הגב

    מראה מאוד קשה
    כמה קשה להסתכל על התמונה של עודד ובוב מחייכים בהנאה כה מרובה ובסיפוק כה גדול, לנוכח הסבל הרב שגרמו שניהם. כמו שני חתולים שטרפו את השמנת, שמנים ומדושנים מעונג… מעורר תחושת…
    אני נעה ונדה בין: אל תשמח בנפול אויביך ל – גם שמחת עניים היא שמחה.

    שניהם מתאימים באותה מידה.

  52. רמי הגב

    ל – 48
    ממציא הסיפורים והבודק שהופצו בקהל הוא ראש וראשון במועצה שלנו .
    כל הכבוד לשומרים על שלטון החוק .

  53. אהובה חסד הגב

    לרמי מ 53
    לצערי לא ממש הצלחתי להבין את דברייך… הרשה לי לעוץ לך עצה- אם בכוונתך לפרסם את כתובייך ברבים, כדאי שתלמד להתנסח בטרם אתה עושה זאת, או לפחות תלמד להעביר רעיון באופן ברור.
    אף על פי כן, הרשה לי להניח, כי הנך שייך למחנה בובודד.

    אמר – ארתור שופנהאואר:
    חכמה מלידה יכולה להיות תחליף להשכלה, אבל השכלה לעולם לא תחליף חכמה מלידה.

    דומה כי לא ניחנת באף אחד מהם, אז אנא ממך פנה את הבמה לאלו מבין חברייך, שיש להם מה לכתוב ואת היכולת לנסח זאת.

  54. ענת ש הגב

    שלטים של היכל התרבות
    התפקיד של מבקר המועצה הוא תפקיד חשוב. למה?
    היום בבוקר הבאתי את הבת שלי לבית-ספר וראיתי את השלט של היכל התרבות במעלות על הצגות לילדים. בשלט היה כתוב (מוטבע) מעלות ומעלה יוסף. את הלוגו של הכפר הדביקו על השלט.הוא לא חלק מקורי של המודעה. כשנסעתי למעלות, בכניסה למעלות תלוי אותו שלט ו”למרבה הפלא” אין שלט שמזכיר של כפר ורדים. על כל במה מצהירים שיש שותפות.ושההיכל הוא אזורי. אם יש לנו נציגות בהיכל התרבות במעלות .שיבדקו מה זה צריך להיות.זה גם תפקיד של מבקר.

  55. רחל הגב

    מצטרפת ל 54
    גם רוצה לדעת את מהות ה”שותפות” עם היכל התרבות במעלות.
    עושים סרטים “ביחד”. אנשים מהכפר אוספים כספים. מה מדווח? ….

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן