בתפן מזהמים וכולם שותקים


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
צילה שנהר

 

אני מצפה מתפן להפסיק לדבר ולהתחיל לעשות ויפה שעה אחת קודם.

כפרניק  בתפן_1 בתפן מזהמים וכולם שותקים

 

אני מזמינה את כל מי שחושב שנמאס לו לשתות ולנשום את הזיהום מתפן, אני מזמינה את מי שהנושא מדבר לליבו, את מי שחשובה לו בריאות משפחתו ליצור איתי קשר ולייצר משמרות מחאה בכניסה לתפן ולעמוד עם שלטים כמו שעשיתי אני וילדיי.

 

 

אני מודה – אני אדם רגיש מאוד, אני רגישה מאוד לחוסר צדק ואני רגישה מאוד לעוולות.

בדרך כלל קשה להוציא אותי משלוותי אבל כשמצליחים אז מצליחים!

הזיהום בתפן כבר אינו חדש. מזהמים כבר עשרות שנים ומדברים על זה ברצינות כבר 10 שנים. נשפכו בעניין זה המון מילים, נשלחו מכתבים, ממשלות התחלפו, חברי כנסת הבטיחו לטפל (ולא טיפלו), דיברו על זה בתקשורת, בתי משפט פסקו, פורומים התכנסו והכלבים נובחים והשיירה עוברת.

בישיבה של הוועדה לאיכות הסביבה הוזמנה ליאורה אהרון מאל"ס – אזרחים למען סביבה וסיפרה לנו על הדו"ח הרביעי שנקרא "שקט תעשייתי".

היא שיתפה אותנו בתוצאות החריגות של פליטות המפעלים באויר, במים ובזיהום האדמה. יש חריגות ברמה של מחדל, פשע סביבתי, תוצאות מעבדה שמראות ללא שום ספק שמשהו כאן מאוד לא בסדר וכולם שותקים.

בישיבה הרגשתי מזה הרבה זמן איך לחץ הדם שלי עולה בהדרגה (וגם ככה הוא נמוך), איך אנחנו יושבים בוועדה לאיכות הסביבה ומדברים על מיחזור, גזם, שלטים… כשבחצר האחורית שלנו מתרחשת עוולה.

החלטתי לעשות מעשה. אותי לימדו שכל מעשה אפילו שהוא קטן נחשב.

קניתי שלטי פוליגל צהובים, כתבתי על אחד מהם באנגלית  TEFEN =POLLUTION ועל השלט השני כתבתי "בתפן מזהמים וכולם שותקים", עמדתי באחד הבקרים בכיכר הראשית בכניסה לתפן, גייסתי את 2 הילדים שלי, שלפתי מהמחסן את מסיכת האב"כ שלי ועמדתי כך בכביש הראשי לתדהמתם של הנהגים.

יש שיגידו שאני עושה שימוש ציני בילדים שלי ומגייסת אותם למטרות לא ראויות, יש שיגידו שנפלתי על הראש (שיגידו) אבל שיעורי אזרחות לא מספיק ללמוד בבית הספר לבגרות (ולשכוח את החומר דקה אחרי הבחינה), שיעורי אזרחות לומדים הלכה למעשה.

את המעשה הזה הילדים שלי לא ישכחו ואת היכולת לעמוד, לקום, לעשות מעשה ולמחות הם לא ילמדו בשום כתה ממוזגת. אני רוצה שהם יבינו שאפילו שהם אזרחים "קטנים" יש להם כוח השפעה והרבה יותר ממה שנדמה להם.

לא יקרה כלום אם הם יפסידו שעה אחת בבית הספר.

עמדתי בתפן, לא היה לי קל, הלב שלי דפק בטירוף, הרגשתי נבוכה, אבל הרגשתי שהמטרה מקדשת את היציאה מאזור הנוחות. רכבים צפצפו לאות הזדהות, אנשים עצרו לידי ודיברו, צילמו והפיצו בפייסבוק, עשו כל הכבוד עם היד ואין אדם שנשאר אדיש.

להפתעתי עצר אדם בעל תפקיד חשוב ביותר (רוטויילר עם סמכויות) והחל להתעניין ולשאול שאלות. עניתי לו בשמחה וחיברתי אותו לגורמים המקצועיים. מאחר שהוא גר באזור ואכפת לו הוא מרגיש צורך להיות מעורב. מעולה!!!

אני מזמינה את כל מי שחושב שנמאס לו לשתות ולנשום את הזיהום מתפן, אני מזמינה את מי שהנושא מדבר לליבו, את מי שחשובה לו בריאות משפחתו ליצור איתי קשר ולייצר משמרות מחאה בכניסה לתפן ולעמוד עם שלטים כמו שעשיתי אני וילדיי.

אהיה כנה אתכם, הכי קל זה לא לעשות כלום, להתכחש לבעיה, לחלות, לגסוס לסבול ולמות. יש המון סיבות למחלות קשות: סלולרי, מדבירים, חומרים כימיים, אבל תסכימו איתי שזיהום סביבתי לא מוסיף לבריאות. אני חושבת עלי, אני חושבת על הילדים שלי ואני חושבת עליכם ועל הילדים שלכם.

 

 

כפרניק  בתפן_0 בתפן מזהמים וכולם שותקים

 

לי נמאס, אם גם לכם נמאס התקשרו. בתי החולים מלאים באנשים ובילדים הגוססים ממחלות קשות. היום זה "הם" ומחר זה "אתם" ויותר גרוע מזה – הילדים שלכם (חס וחלילה).

הטלפון שלי 050-6402526

נ.ב. אני לא נגד תעשייה, אני בעד תעשייה אחראית, שלא מזהמת ושלוקחת אחריות על הרעלים שהיא מפיקה. אני בעד כסף ובעד קפיטליזם, אבל לא על חשבון האנשים ולא על חשבון חסכון כספי כי יותר זול ומשתלם לזהם.

ראיתי את מתקן טיהור השפכים בתפן – זו בדיחה עלובה! ולא יעזרו הנרקיסים שהמועצה שותלת בכיכרות והעצים הירוקים.

אנחנו לא הודו, אפריקה ולא מדינת עולם שלישי. אנחנו בכל זאת מתיימרים להיות מדינה מפותחת ואחראית. אז אנא, נא להתנהג בהתאם.

אני מצפה מתפן להפסיק לדבר ולהתחיל לעשות ויפה שעה אחת קודם. אני מצפה שתפן על קברניטיה יבינו שהיום לקוחות לא קונים ממפעלים מזהמים ושזה אינטרס כספי מובהק שלהם.

במה אתם יכולים לעזור?

1. הצטרפו אלי למחאה.

2. שתפו בפייסבוק. תעתיקו את הקישור ושימו בפייסבוק שלכם.

3. תתחילו לדבר על זה ולעשות רעש.

4. תשלחו מיילים לאנשים רלוונטיים.

5. תפסיקו לפחד.

 

 


0 תגובות

  1. מאמינה בך הגב

    כל הכבוד לך
    את צודקת, רהוטה ומטרתך ראויה, רק אזהרה, אל תתני שישתמשו בך. ראי את מטרתך לפנייך ואל תתפתי לקחת סוכריות מזרים, גם אם הם מבטיחים הבטחות… יש אנשים רעים הזהרי. הצליחי.

  2. אבינועם הגב

    איפה הירוקים
    צילה יקרה,הלוואי שיהיו עוד אנשים כמוך שיוצאים להילחם בעד הציבור כדי לקבל מים, אוויר ואדמה ראויים ?
    אבל איפה הגופים הירוקים מהאזור וגם מהארץ?
    כמו שהם יודעים להילחם על כל דיונה או על סלילת כביש שאולי תפגע בערכי הטבע ? איפה כל המתנגדים בכפר שצעקו נגד סלילת כביש גישה לבית ספר תיכון ? או על גובה השיחים ששתלו בכפר ליד חטיבת הביניים. הזעקה שאת צועקת היא על איכות המים , אוויר,האדמה.לפי הרעש שעושים הגופים הירוקים היה צריך לעמוד מאחוריך צבא של אנשים שחשוב להם.

  3. נטע פריאל הגב

    ראיתי אתכם בצומת.
    כל הכבוד – שיעור חשוב לכולנו

  4. עובד בתפן ונושם אוויר פסגות הגב

    צילה המצילה
    לקח לך זמן אבל בסוף עשית זאת.
    ראיתי אותך אתמול במעגל התנועה עם השלטים. אמרת ועשית ועל זה יישר כוח. אבל האם אינך חושבת שלכתוב: “בתפן מזהמים וכולם שותקים” זו הכללה קשה מדי? למה לא תפגיני מול מי שמזהם ולא תאשימי הרבה מפעלים בתפן שאינם מזהמים. האם ידוע לך או לכל אלו שמפיצים נתונים מי בתפן מזהם?

  5. מאיר גרינפלד הגב

    כל הכבוד לך צילה
    אכן רק במזרח אירופה וממדינות עולם שלישי ישנן אזורי תעשייה עצמאיים , ולכן לא פלא שנחלים, מי תהום, ואגמים מורעלים מצויים לרב במדינות הללו. בעולם המערבי, אזורי תעשייה נמצאים, מוניציפאלית, בשליטה של תושבי האיזור. ביפאן למשל , מחדשים רישיונות עסק למפעלים , אחת לתקופה ,רק לאחר קיום משאל דעת קהל בנושא בקרב תושבי האיזור.

    רק איחוד מ.מ. תפן ומ.מ. כפר ורדים יתן פתרון לטווח ארוך לבעיות איכות הסביבה הנובעות מתפן.

  6. אורח/ת הגב

    ל-4
    הביוב של תפן הוא כללי, זה לא ביוב ספציפי של מפעל ספציפי.
    ולא זו לא הכללה קשה מדי, עובדה שמזהמים אותנו וזה הרבה יותר גרוע מהכללה.
    הטענה היא נגד תפן ולא נגד מפעל כזה או אחר.
    כמו שאם הביוב של כפר ורדים היה מזהם אז לא מדובר בביוב של בית כזה או אחר.
    ולמה אנשים שותקים? כי הם מפחדים בגלל מה שקרה לשמוליק צ’אושו. תביעה אחת של מיליונים וכולם זחלו לתוך החורים שלהם מתים מפחד.
    יותר קל לצעוק על גובה השיחים מאשר להתעסק עם מה שבאמת חשוב.

  7. אבא וסבא אהרן הגב

    סוף כל סוף אנשים מבינים שמרעילים אותם וגם הרבה כסף לא יעזור
    חבל שהאדם הפשוט מוחה ומנהיגי האזור שותקים.
    צילה אני גאה במה ואיך שאת והנכדים פועלים.

  8. יעקב זיו הגב

    זיהום בתפן
    צילה, מלא הערצה לפועלך. זה עוד נדבך במאבק שנמשך כבר יותר מ-10 שנים. קברניטי תפן לא לגמרי אטומים, אבל הם צריכים ארגונים ואנשים כמו אל”ס וכמוך בכדי לדרבן אותם. בסוף זה יעזור.

  9. צויצי הגב

    תודה ליעקב זיו שהצטרף למאבק אבל היכן סיוון ראש המועצה כפר ורדים!
    סיוון הציבור רוצה לשמוע את קולך!
    אפילו ציוץ יספיק!

  10. אהרן הגב

    מיהו צביקה כהן ראש מועצת תפן השייך למפלגת שס
    צביקה כהן, ראש המועצה, הינו תושב אלעד, משמש גם כיו”ר הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה- גליל מזרחי. כהן שימש בעבר כראש המועצה המקומית תעשייתית רמת חובב שבנגב, ראש עיריית אלעד ולפני כן כממלא מקום ראש עיריית טבריה. בנוסף כיהן בתפקידים ציבוריים נוספים.

  11. עובד בתפן ונושם אויר פסגות הגב

    מאיר גרינפלד והאמת
    שלום מאיר
    אני לא יודע כמוך אם רק במזרח אירופה ובעולם השלישי יש אזורי תעשייה עמאיים אבל מה הקשר בין זה ובין זהום? האם כל אזורי התעשייה העצמאיים בעולם מזהמים או שמא המשפט “העולם השלישי” עוזר לך להדגיש עד כמה אתה בעצם שונא את העובדה שתפן הוא אזור תעשייה עצמאי? האם אתה חושב שאין מה לעשות כלום עד שתפן יהיה שייך לאחד הישובים באזור? ומאיין לך שדווקא כפר ורדים יקבל אותו ולמה רק לכפר ורדים מגיע ולא לינוח, לכיסרא, חוסן ופקיעין למשל? אחרי הכל האדמות של תפן מעולם לא היו חלק מכפר ורדים.
    בידענות רבה אתה כותב על יפאן: אני מוכן להסיר את הכובע השוכן קבע על ראשי אם תצליח להביא ולו דוגמא אחת של מפעל יפאני שרשיוני נפסל בגלל שהתושבים הצביעו נגדו. דבריך הם דמגוגיה זולה שאין מאחוריה ולו כלום. ואם באיכות חיים ביפאן עסקינןואתה כל כך מתפעל מהם, האם אתה גם מתפעל מאלפי הכרישים שהם הורגים רק בגלל הסנפיר ממנו מכינים מרק סנפיר כריש? או שמא אתה גם מסכים עם הצורה הברוטלית בה הם כולאים והורגים דגי טונה.
    בקיצור מאיר, אמור דבריך בנושא מבלי להתלות בדברים שאינך מבין בהם ואין לך ידיעות לגבייהם.
    בתקווה לסביבה נקיה ולאיכות דיבור אמיתית

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן