ביקורת ופיתוח


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עודד שלומות

המשך פיתוח הכפר: שכונה ד', מתקני ספורט ושעשועים, בטיחות בדרכים ועוד

כפרניק  006-1 ביקורת ופיתוח

מליאת המועצה:

 

דו"ח ביקורת: ללא הערות מהותיות.

 

פיתוח: המשך שכונה ד', מתקני ספורט, אמירים, גני שעשועים, תחבורה ובטיחות, בית כנסת קונסרבטיבי ועוד.

 

בישיבת מועצת כפר ורדים שנערכה אמש התקיים דיון קצר בנושא דו"ח הביקורת לשנת 2011.

דו"ח הביקורת של משרד הפנים לא מצא ליקויים מהותיים לשנת 2011. הדו"ח מזכיר ליקויים מהעבר שלא טופלו:

 * הפרשה להבראה. רו"ח אילן עמרם, גזבר ומ"מ מזכיר, הסביר כי בשל הסכמי השכר במגזר הציבורי, לא היה צורך לבצע את ההפרשה, וכי זאת "הערה נגררת" ובלתי רלוונטית.

* התכנסות ועדות חובה. ראש המועצה, סיון יחיאלי אמר כי הועדות מתכנסות בהתאם לצורך. ועדת ביקורת נפגשה לאחר שמונתה מבקרת חדשה למועצה (קרן דרוקמן אדיב).

* הפרדת תפקידים. יחיאלי ציין כי תפקודו של עמרם כגזבר כמ"מ מזכיר, פוגעת במערכת, בעיקר בנושא טיפול בכח האדם, בהכשרתו ובטיפוחו. "זה לא יהיה אחראי לפעול לאורך זמן ללא מזכיר במועצה", אמר יחיאלי והוסיף, כי לאחרונה נכנסה המועצה גם למשימות פיתוח, שהיו בעבר תחת "החברה לפיתוח כפר ורדים", דבר היוצר עוד עומס על המערכת, המצומצמת ממילא.

 

 

כפרניק  006-1_0 ביקורת ופיתוח

 

***

 

דיווחי ראש המועצה בישיבה:

* אושר שיווק של עוד 41 מגרשים בשכונה ד' ("מעלה לבונה". מעל רחוב מירון), ומינהל מקרקעי ישראל יצא בקרוב למכרז. תשלום שלב א' של 35 יחידות כבר הועבר למינהל, והמועצה תקבל בקרוב מעל 13 מיליון ₪. רוב הסכום נועד לפיתוח השכונה, וחלקו הקטן לתשתיות-על ומבני ציבור.

 

* משרד התחבורה "שיפר" השתתפותו בסלילת כביש השירות לבית ספר תפן (מאמירים לכיכר 8). המשרד קיבל את עמדת המועצה כי מדובר בפרויקט אזורי ותיקן השתתפותו התקציבית מ-70 אחוז ל-90 אחוז.

 

* יחיאלי דיווח כי מתגבשת במשרד האוצר תוכנית להסתת תקציבים המבוססת על בחינת חוסן הרשויות בפרמטרים הבאים: סוציו אקונומי, פריפריה ויחס מגורים עם שטחי מסחר ותעשיה. הוא בירך על פריצת הדרך המחשבתית, אולם אמר כי בתוכנית כשלים רבים, בעיקר בשל כוונת האוצר לחלק את הרשויות לשני "גושים": רשויות המקבלות מענק איזון וכאלו שאינן, ולנייד תקציבים רק בתוך הגושים.

 

* הוגשה, בשיתוף עם מועצת סמיע-כיסרא, תוכנית להסדרת צומת הכניסה לכפר ורדים.

 

* התקבל מיליון ₪, מתוך 3 מיליון, ממשפחת ורטהיימר. סכום זה, אשר היה מיועד לפיתוח (אולם ספורט) ניתן במטרה לגשר על פערי זמן/מימון להקמת "תיכון אמירים". בינתיים נעשו עבודות העפר והכיתות היבילות יגיעו לאמירים באמצע אוגוסט.

 

עדכוני ספורט:

* מתקדמות העבודות באולם התעמלות בקשת. נוצקו הטריבונות והגיעו הכיסאות. ממתינים לסיום הרצפה וציפוי ה- PVCשיגיע מצרפת.

* נתנה הנחיה למתכנני אולם הספורט הגדול (סמוך לקריית החינוך אמירים-תפן) שיגישו תוכניות חדשות התואמות את התקציב: 9.1 מיליון ₪.

* הסתיימו הכנת התשתיות לשדרוג מגרש הקט רגל (בצמוד לבלון הטניס, מתחת לכיכר 1). השבוע יקולף הדשא הישן (הסינטטי…) ויוחלף בדשא חדש.

 

****

 

סעיפים לדיון:

 

המועצה אשררה (לאחר אישור טלפוני מוקדם) תב"ר (תקציב בלתי רגיל) של 27 אלף ₪ לרכישת מזגנים לבית הכנסת החדש של המניין המשפחתי. מחצית הסכום מתקציב המועצה ומחציתו מתרומות של המניין.

יעקב זיו אמר, כי תומך במימון המיזוג, לא רק עבור המתפללים, אלא גם עבור פעילויות תרבות וקהילה אחרות שיתקיימו, כמסוכם, בבית הכנסת. זיו ביקש כי המועצה תפרסם כי המבנה עומד לרשות הציבור.

יחיאלי השיב כי לא מדובר בפעילות פרטית, אלא קהילתית. במקרה כזה מבקשים מקום מהמועצה, שבוחנת את האפשרויות. יחיאלי אמר כי במידה ולא היו מספיקים להקים את הכיתות עבור תיכון אמירים, שקל לפתוח את שנת הלימודים בבית הכנסת. עוד הוסיף כי גם נבחנה אפשרות כי המקום ישמש את תזמורת הנוער. בכל מקרה, הציבור ידע כי בית הכנסת יכול לשמש, בתיאום המועעצה, לפעילות תרבותית וקהילתית.

 

המועצה אשרה תב"ר בטיחות בדרכים של 76,530 ₪. 70 אחוז מימון משרד התחבורה ו-30 אחוז המועצה.

 

נערך דיון כללי בתוכניות הפיתוח של הכפר, וזאת לאור ההכנסות הצפויות משיווק המגרשים בשכונה ד'. צפי התקבולים המיועדים למבני ציבור ותשתיות-על משיווק השכונה (35 יחידות שכבר שווקו ועוד 41 שיצאו למכרז בקרוב): 6.5 מיליון ₪.

יחיאלי הזכיר כי בכוונת המועצה לשווק מתחמים נוספים: לאנשי המשטרה, צבא קבע ודור המשך בכפר ורדים.

מתוך התקבולים, כ-1.15 מיליון ₪ כבר "צבוע" לצורך תב"רים שאושרו: 900 אלף לתיכון אמירים ו-250 אלף למעגל תנועה בצומת הרחובות תבור-ארבל. אילן עמרם ביקש שחלק מהסכום הנותר יופנה להחזר הלוואת ביוב של 1.5 מיליון ₪.

יחיאלי העלה את הצורך במתן פתרון למרכז למוזיקה. לדבריו, השימוש ב"אקווריום" (מבנה הזכוכית בקומה התחתונה) באמירים הינו "תת תנאים" עבור הנגנים. יתכן וימצא פתרון נקודתי בהרחבה קלה של האזור הסמוך לאקווריום.

הועלו אפשרויות שונות הנוגעות למתנ"ס ולבית נוער. יחיאלי אמר כי מצדד בפעילות נוער (צופים, מועצת נוער) באזור כיכר 8, סמוך לקריית החינוך.

לא התקבלו החלטות.

 

המועצה אשרה תב"ר של 615 אלף ₪ לביצוע התאמות במתקני השעשועים בכפר.

ציון דרור, מהל מחלקת תשתיות ואחזקה, ציין כי בכפר 31 אתרים משחקים שונים: 15 במערכת החינוך ו-16 ציבוריים. לדבריו, משנה לשנה מחמיר מכון התקנים את דרישות התקן, הפיקוח והדיווח במגרשי השעשועים; ומתקנים חדשים, שרק לפני שנה עמדו בתקן, נפסלים עכשיו. המכון מחייב בדיקה חודשית, שנתית ותלת-שנתית בכל המתקנים, כולל רישום ודיווח קפדני, וסגירת המתקנים בעת הצורך. לדבריו, בנהריה, מעלות וישובי הסביבה נסגרו מתקנים רבים.

מספר חברי מועצה אמרו כי זוהי "מסחטת כספים". עודד נוריאל סיפר כי עיריית כרמיאל פתרה את הבעיה בכך שאיש מטעמה, שהוסמך לכך, עושה את הבדיקות הנדרשות, וכך חוסכת העירייה כסף רב על פיקוח חיצוני. יחיאלי הבטיח לבדוק אפשרות זאת, יתכן ובמסגרת "אשכול גליל מערבי".

 

בסיום הישיבה ביקש יעקב זיו להעלות לדיון את שימוש קבלן הגינון במפוחי עלים, בניגוד לחוק. זיו אמר כי במידה ויתקל שוב בתופעה, יבקש מהמועצה לבטל את החוזה עם קבלן הגינון.

***

ראו ידיעה נפרדת:

הישיבה בה דנו בסבסוד הבריכה לא היהת חוקית.

הסבסוד בוטל.

 

**

 

הודעות המועצה (שלא במסגרת הישיבה):

 

פינוי האשפה הביתית בימי שני יועבר, החל מהשבוע – 7/8/12, באופן קבוע לימי שלישי.

פינוי האשפה הביתית בימי שישי ללא שינוי.

 

 

הודעה להורים- שינוי תאריך היציאה לקייקים!

הנסיעה לקייקים שתוכננה ליום שלישי הזה 7/8, נדחית ליום שלישי הבא ה14/8 בשל מספר נרשמים מועט.

ההרשמה פתוחה, מהרו להרשם!

במחיר 120 שח, 110 למנויים.

להרשמה- גל שילה 0547688001

galusheli@gmail.com

שבוע בטוח ונעים,

צוות נוער

 

 

 


0 תגובות

  1. אמא הגב

    מתקנים בבית ספר קשת
    המגלשות והמתקנים נעלמו מבית ספר קשת. האם יביאו מתקנים חדשים לפני תחילת השנה?

  2. קליינמן אשר מירון 138 הגב

    רחוב מירון
    שנים שאנחנו שומעים על כך שברגע שיתקבל כסף ממכירת המגרשים יבוצע פיתוח ברחוב מירון שהוא הרחוב המוזנח ביותר בכפר ורדים, כולל חיבורו לכביש ינוח “דרך ההר” – נושא זה אינו מוזכר כלל בישיבת המועצה והוא חשוב ודחוף יותר ממעגלי תנועה אילו ואחרים.

  3. א.ו הגב

    ביטחון – ודרכי גישה לכפר
    למה לא לסגור בשעות הלילה את שתי הכניסות מתרשיחא ומינוח ולשים שומר בכניסה הראשית , כמובן עם הודעה מראש ושילוט הכוונה בהתאם לדרכים החדשות ???

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן