כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
סיון יחיאלי: התחנות הן נדבך משמעותי בקידום ופיתוח התשתיות למען תושבי הכפר.
בתקופה הקרובה יוקמו 13 תחנות אוטובוס חדשות ברחבי כפר ורדים. במהלך השבוע ערכה חברת "רות תעשיות" סיורים ברחבי הכפר יחד עם נציגי משרד התחבורה על מנת לקבוע את מיקום התחנות לפי תקנות משרד התחבורה. התחנות יחליפו את העמודים הנמצאים כיום, ויהוו פתרון נוח להמתנה בישיבה ומכסה מפני הגשם והשמש.
אישור משרד התחבורה על הקמת התחנות בכפר הגיע לאחר מאבק ממושך שניהל ראש המועצה, סיון יחיאלי, לשיפור מערך התחבורה בכפר ורדים לרווחת תושבי הכפר. משרד התחבורה אישר תקציב כולל של 150 אלף ₪ לתחנות ההסעה כאשר הוא יממן 75% מעלות כל תחנה. למועצה נשלח מפרט דוגמא של שש תחנות, ולאחר דיון שנערך בחרה המועצה את דגם וצבע התחנות שיוקמו בכפר.
0 תגובות
השארת תגובה
נחמד
מקווה שינתנו הנחיות של המועצה לכל חברות ההסעות
לשמור על בטיחות התושבים
ושיקפידו לעצור רק בתחנות
בחירות בפתח
בחירות בפתח… ספינר
נתחדש
נשמח עם התקנת התחנות החדשות ונקווה שהנוער שלנו ישמור עליהן.
תחנות אוטובוס
מגיע גם מילה טובה לראש המועצה .רק שימו לב לניקיון מסביב לתחנה,גם לנו מגיע ניקיון כזה.
אין איש הדואג לניקיון התחנות בכפר
מה שלא רואים לא צריך לנקות אחרת איך תסבירו את הזוהמה בתוך ומסביב לתחנות.
לחכמולוג ס.
גרגיר מריר בדיסה מתוקה.
האם ראש המועצה צריך לשתק כל פעילות חיובית למען הישוב,בגלל שהבחיורת בפתח?
תמיד ישנו הגרגיר המריר שאת החיובי ישחיר.
נשמח עם התקנת התחנות החדשות.
אתם הנוער שלנו שמרו על נקיונן ותקינותן.
יצאתי בשבת עם חברים למרכז המסחרי. התביישתי לראות את הזוהמה בחניה,ברחבה וליד החנויות. בסיום שוק האיכרים ומסות הילדים,צריך לנקות את כל המתחם. מזמן לא ראיתי טינופת כזו. בתקופת הבעלים הקודמים,היו עפים ראשים.
תחנות
איזה אוטובוסים נכנסים לכפר חוץ מאוטובוס לתלמידים?
תחנות אוטובוס
מה רע בתחנות הקימות ואולי אפשר לדאוג לתחבורה ציבורית לאנשים שאינם נוהגים ולפעמים צריכים לצאת מכאן או להגיע בכפר לאן שהוא בשביל קו 82 זה בהחלט מספיק מה שיש האם זב משהו לקראת בחירות? ואם כבר אני מתאוננת אז כדאי גם לדאוג לניקיון הרחובות למרות שאסור לעבוד עם מפוחים
תחנות אוטובוסים
כתבתי היום תגובה בנושא ומשום מה היא לא פורסמה
אני תוהה למה שמח אם תפרסמו אותה ניכתב שהיא ניקלטה אני חושבת שהיא היא לא היתה בוטה תודה
קירצוף הכבישים בכפר ובייחוד בשלב
הכל טוב ויפה ,ויהיה עוד יותר מכובד אם ” על הדרך ” גם תקרצפו ותיסללו את הכבישים שכבר עשרים שנה לא טופלו .
באותה הזדמנות תשפרו את הגבשושיות שרק הורסות לנו את הרכבים .
קירצוף
איל לראשות המועצה
כולםםםםםםםםם אחריך
התחנות ישמשו את הרכב התפעולי (לכשיהיה)
בישיבה שהתקיימה ביום 3.7.11 דנה המועצה בנושא הכרזת כפר ורדים כאזור תפעולי לצורך הפעלת רכבים חשמליים.
הכוונה היא לפתוח בפני כפר ורדים את האפשרות להפעיל בשטח השיפוט של המועצה כלי רכב אקולוגיים / חשמליים ובכך לשרת אינטרסים סביבתיים, קהילתיים וכלכליים תוך מקסום שירותים.
תוכנית זו אינה פוגעת בשום אופן באמצעי התחבורה הקיימים ובזרימת התנועה בתחומי הרשות. בישיבה נכחו מר רוני אורפז ומר אלוני כהן אשר בנו מודל פיתוח אורבני רב-תחומי בשם “ספירלה” המסתמך על הישוב בית-דגן. רוני אורפז הינו אסטרטג אשר יצר את המודל ואלוני כהן הינו מפתח הטכנולוגיות. אזור רכב תפעולי הינו אזור מוכרז על ידי משרד התחבורה, מרכז משולט ומפוקח במסגרתו רשאים לנוע כלי רכב המוגדרים כתפעוליים על פי הנחיות ונוהלי משרד התחבורה באמצעות מפקח אזור מאושר.
מדובר בשטח ברדיוס של 3 ק”מ במסגרתו ימצא בדרך כלל מענה לכלל הצרכים הקהילתיים של התושבים.
כלי הרכב בהם עוסקת התוכנית הינם כלי רכב המונעים באנרגיה חשמלית, בחלקם מותקן גג סולרי בעל תאים פוטו-וולטאים המטעין את המצברים לתוספת טווח נסיעה. כלי רכב אלו מהווים מענה לניידות אופטימלית ברדיוס החיים הקהילתי.
רוני אורפז תאר בפני חברי המועצה תמונת מציאות אפשרית בכפר ורדים:
עובדי הרשות מתניידים בכלי רכב תפעוליים / חשמליים שעלותם ותחזוקתם נמוכה בעשרות אחוזים מכל סוגי כלי הרכב האחרים. הניידות שקטה, בלתי מזהמת, חסכונית ופונקציונלית. תחבורה ציבורית פנימית מופעלת בכפר בכלי רכב תפעוליים / חשמליים המשרתים את ילדי הישוב בדרכם לבית הספר, את תושבי גיל הזהב ואת כלל התושבים בתנועתם במרחב.
לכלל התושבים מתאפשר להתנייד בכלי רכב פרטניים קטנים בעלי הנעה חשמלית. העלות הנמוכה והתחזוקה החסכונית עד כדי עשרות אחוזים, בהשוואה לכל סוגי כלי הרכב האחרים, תורמת תרומה משמעותית לכלכלת המשפחה ולאיכות החיים והסביבה.
למשתמשים בכלי הרכב החשמליים מתאפשר להטעין את רכבם הן בביתם והן במוקדי כינוס ומקומות חנייה מוסדרים, בתמיכת תחנות טעינה סולריות. כפר ורדים ממותג וממוצב כמרחב אורבני ירוק מוביל בו נרתמת הטכנולוגיה לקיום איכות החיים והסביבה מהיבטי תחבורה וניידות אקולוגית. כל רשות מקומית אשר תבקש להכריז על תחום שיפוטה (כולו או חלקו) כ”אזור רכב תפעולי” ותעמוד בתנאי החוק והנחיות משרד התחבורה, יתאפשר לעשות כן.
תחבורה אקולוגית תאפשר:
א. ניידות קלה במרחב אורבני בכל עת ובמינימום זמן ועלות.
ב. צמצום זיהום האויר – הקטנת פליטת גזי חממה.
ג. מיתוג כמרחב מוביל באיכות הסביבה ובתחבורה אקולוגית.