לעצור בניית המקווה


סיעת אופק נגד עברות בניה והקמת מקווה בכפר ורדים
סיעת אופק

אופק למועצה: לפעול נגד עברות בניה ולדאוג לביטחון האישי

כפרניק DSC00059 לעצור בניית המקווה

במרכז המסחרי מצליחים הבעלים לקדם בנייה בלתי חוקית של מקווה על אף שקיימים צווי בית משפט האוסרים על הבנייה במקום.

 

החלטות שהתקבלו בוועדת הביטחון של המועצה לא מתממשות ולמעשה מעבר לדיבורים לא נעשה כמעט דבר בחודשים האחרונים.

 

 

 

פרוטוקול ישיבה של הנהלת סיעת אופק

השתתפו: מאיר גרינפלד, דני שוסטר, שמוליק שחר, מוטי אביעם, תמי איצקוביץ.

 

1.        עבירות בנייה בכפר –

בכפר ורדים מתבצעות עבירות חוזרות ונשנות על חוקי הבנייה בשני מישורים:

–   שימוש במבנים שנועדו למגורים בלבד לשימושים אחרים הפוגעים באיכות החיים של דיירי הסביבה כגון בתי מלאכה ומלוניות.

הסדרת נושא העסקים בבתים כולל הצימרים בבתים המשמשים גם למגורים של הבעלים – ניתן להסכים לעסקים כולל לצימרים שעמדו בקריטריונים שנקבעו בהתאם להחלטת המועצה מיוני 1998 ( ולגבי צימרים – עד שני חדרים בלבד וחנייה בתחום המגרש). על ראש המועצה ליזום החלטה בוועדה שלא יאושר שימוש חורג שאינו תואם ההחלטה הנ"ל.

–    בנייה בלתי חוקית של מבנים שלא אושרו ע"י הוועדה לתכנון ובנייה כגון הבנייה הבלתי חוקית במרכז המסחרי.

במרכז המסחרי מצליחים הבעלים לקדם בנייה בלתי חוקית של מקווה על אף שקיימים צווי בית משפט האוסרים על הבנייה במקום. על המועצה לגלות "אפס סובלנות" לפעילות זו ולדרוש מהבעלים, בסיוע הוועדה לתכנון ובנייה וגורמים נוספים שממונים על אכיפת החוק, להחזיר את המצב לקדמותו. הבעלים של המרכז המסחרי מנסים במקביל לבנייה שהם מבצעים "בהמשכים" מעת לעת, לקבל אישור לתוכנית בוועדה לתכנון ובנייה. על ראש המועצה ליזום החלטה בוועדה שלא יתקיים דיון בתוכנית המוצעת לפני שהבעלים יחזיר את המצב בשטח לקדמותו.

גדעון אלמקייס, מנהל המרכז המסחרי בכפר ורדים אמר כי לא ידוע לו על הקמת המקווה במרכז המסחרי. עוד הוסיף, כי בסוף החודש הוא מסיים את התפקידו במרכז.

 

 

כפרניק DSC00059_0 לעצור בניית המקווה

 

2.        הביטחון בכפר –

הפריצות בשטח נמשכות מבלי שהמשטרה מצליחה למגר את הנגע.

תושבים איבדו את הביטחון לא רק בשעות הלילה אלא גם במשך היום.

החלטות שהתקבלו בוועדת הביטחון של המועצה לא מתממשות ולמעשה מעבר לדיבורים לא נעשה כמעט דבר בחודשים האחרונים. הסיעה קוראת למועצה לממש מידית את ההחלטות של וועדת ביטחון .

 

 

נרשם ע"י תמי איצקוביץ, סיעת אופק

 

***

 

מהמועצה טרם נמסרה תגובה לדברים אלו.

 

 

 

 

 

תגובות פייסבוק


0 תגובות

  1. אורח/ת הגב

    אופק, כל הכבוד.
    אופק, כל הכבוד. לרגע היה נדמה לי ששכחתם שאתם סיעה במועצת כפר ורדים. עסקתם לאחרונה יותר מדי בנושא הדת בתחומים ארציים כלליים שהם חשובים, אבל לא כבעיות המקומיות שקרובות אלינו. ברוך שובכם למקורות ולכפר, המשיכו כך.
    לטמבל שחושב שזה קשור לבחירות, אתה באמת טמבל.

  2. אורח/ת הגב

    בחירות ומהר.איבדנו את האימון
    בחירות ומהר.איבדנו את האימון בראש המועצה ונבחריה.
    ככה נראה הכפר שלנו לדאבוננו הרב

  3. אורח/ת הגב

    אולי יש בחירות באופק
    אופק חזרו למקווה

  4. אורח/ת הגב

    בחירות באופק?
    אופק חוזרים להתעסק עם המקווה.

  5. אורח/ת הגב

    כגנבים בלילה
    הבניה בלילה של המקווה במרכז היא עוד הוכחה לדרך פעילות החרדים. האם גולדפרב ומרינו בסקי מעורבים? רק נחישות ויד קשה אולי תשיג משהו אסור לוותר להם כקוצו של יוד.

  6. תומר הגב

    מיקווה במרכז המיסחרי
    על סיוון לפעול בנחישות ובאגרסיביות ולעצור את הבניה הלא חוקית ובניגוד לרוח הכפר והפסיקה. עלינו, כתושבים, לא להרפות מהנושא וללחוץ על ניבחרי הציבור שיאכפו את החוק ואת רצון בוחריהם.
    האם עלינו לנהוג כמו החרדים במאה שערים? להתפרע, לשרוף מכולות אשפה ולעשות נזקים, כדי שנקבל את מה שמגיע לנו כדין – לחיות כחוק, במקום בו בחרנו ועל פי דרכינו?

  7. אורח/ת הגב

    שיבנו מקווה במרכז וכל הכפר ידע בדיוק מה קורה הערב אצל זו וזו…

  8. אורח/ת הגב

    בניה לא חוקית של מקווה
    אני המומה לנוכח העובדות!!!כתושבת כפר ורדים שבקשתה לסגירת מרפסת נענתה בהערמת קשיים!!! שאפילו על מנת להוסיף פח אשפה נוסף נאלצתי לקבל אישור מראש המועצה(שנעתר לבקשה).
    במה מדובר?בבריונות?עברינות? העלמת עין של ראש מועצה מול פשיעה נגד רשות?סליחה על התמימות אבל לנוכח דברים כאלה אני מרגישה במערב הפרוע!!!

  9. אורח/ת הגב

    צו הריסה למקווה מיידית
    צו הריסה למקווה מיידית

  10. ישראל קסנר הגב

    המקווה בכפר
    לא מדובר במקווה למרות שאני מתנגד לשינוי סטטוס של הכפר – חילוני פלורליסטי.
    מדובר בעבירות נגד החוק ונגד הנחיות של הרשויות למיניהן.
    תתחילו להיות תקיפים עם כל מי שפועל בניגוד לחוק ולהחלטות.
    ואני מתכוון לכל ניבחרי הציבור שמיצגים.
    תתחילו להצדיק את אימון הציבור בכם.

  11. אורח/ת הגב

    מסכים עם 4
    מסכים עם 4 – סיון הראה מנהיגות, אל תתנהג כמו קודמך שהתייחס לתפקידו כקרש קפיצה בלבד ועשה דברים פופולאריים בלבד כדי לרצות גופים פוליטיים ועד היום אנחנו משלמים עבור זה.

  12. אורח/ת הגב

    אזלת יד שלהמועצה
    רק אזלת ידה של המועצה גרמה לכך שעמיחי מרינובסקי חזר לכפר לאחר שנאלץ לעזוב אותו, וכבר הקים מחדש את בית (מפיצי ההחזרה בתשובה) חבד ברחוב גל 35. רחמים על תושבי הסביבה…

  13. אורח/ת הגב

    ל 13 – שרמו בן שושן יהיה בריא וחזק ושיקים מקוואות איפה שהוא גר
    ולא פה, חצוף אחד

  14. אורח/ת הגב

    ב
    לפי הנאמר רמו בן שושן לא בריא ושרב אמר לו שהדרך להינצל היא ע”י בניית מקווה טהרה

  15. אורח/ת הגב

    האם יש גבול לחוצפה?
    אין להם לחרדים גבולות והחוצפה עוברת כל גבול. לית דין ולית דיין. דיייי עם ההפקרות הזו. ברור שחרדי הכפר עומדים מאחורי הבנייה הלא חוקית הזו ומעודדים אותה.

  16. אורח/ת הגב

    חבל שאופק מסלפים את העובדות
    המועצה עצרה את הבניה בכל פעם שהחלה. המועצה הזמינה את פקח הועדה ואת המשטרה והעבודה הופסקה.

  17. אורח/ת הגב

    האם סיון ראש המועצה יפעל כמו סיון המועמד בבחירות?
    סיון, נא פעל בנחישות כפי שפעלת לפני הבחירות! עצרת אז את הבנייה של המקווה במרכז. סיים את העבודה אחת ולתמיד כעת!!!
    אין מקום להקל ראש, בעוד שהחילונים ישנים, החרדים פועלים ובמרץ!!!.

  18. אורח/ת הגב

    עובדה שלא בונים וזה לא קרה בגלל שהעלימו עין אלה בגלל שהיה מי
    שפעל בתקיפות

  19. אורח/ת הגב

    מספיק עם פורעי החוק האלה
    הגיע הזמן להראות לפורעי החוק שיש חוק במדינה והעבריינים גם נענשים.
    למלא את המתחם בבטון!!!!!!!!!!

  20. אורח/ת הגב

    לא חוקי, עברינות לשמה.
    בניית המקווה לא שייכת לסיעת אופק.יש כאן עניין של עבירה.
    רשויות המשפט קבעו. המשטרה והמועצה צריכים לאכוף את החוק. מדובר פה בעברינות לשמה.לא קשור לדתיים,חרדים וחילוניים.

  21. אורח/ת הגב

    למועצת אוזלת יד כפר ורדים
    המועצה הזו חכמה על כאלה שמצייתים לחוק, והיא חדלת אונים כלפי אלה שמצפצפים עליו. סיון פוחד ממה שיגידו בירושלים אם יפעל נגד התחרדות הכפר. סיון, תקשיב לנו, אנחנו נשאר פה גם מחר, גם אתה. פעל כמו שצריך לטובת הכפר!

  22. אורח/ת הגב

    לתגובה 19 ,17: כל פעם הם מתקדמים והמועצה מזמינה פקח…
    לתגובה 19 ,17: כל פעם הם מתקדמים והמועצה מזמינה פקח… זה צחוק מהעבודה. בקצב הזה המועצה עוד מעט תזמין פקח להפסקת עבודה כשיגזרו את הסרט לפתיחת המקווה… צריך להוציא צו הריסה, ולדאוג שיבוצע ולא לפחד. הצעתו של 19 מקובלת עלי.למלא את המתחם במלט.

  23. אורח/ת הגב

    כשדגל המשיח מתנוסס בגאון
    ובאין מפריע על גדר בית בתחילת רחוב חרמון ומודיע בגאון שכאן מאמינים בביאת המשיח – ואין איש במועצה פוצה פה – מה חשבתם? מקווה הוא עניין של זמן. כשנבחרי הציבור שעל דגלם התנוסס הדגל נגד כפייה דתית – ממלאים פיהם מים – מי המקווה עוד מעט יבעבעו במרכז המסחרי לרווחת כל החוטאים הזקוקים להיטהר בדחיפות.

  24. אורח/ת הגב

    סיון, תמשיך להתרגש, זה טוב, אבל תתחיל סוף סוף גם להתרגז
    במידעון המועצה לחודש דצמבר כותב סיון כי הוא התרגש לקחת חלק בשם הכפר בטקס קבלת כוכבי יופי של המועצה לארץ ישראל יפה. שאפו, סיון. כמו כן זכה הכפר באות הצטיינות על תרומה ( של המועצה כמובן) לקהילה !!! וגם ???
    אין ספק שיש עשייה רבה וטובה בכפר אשר מכוונת ע”י המועצה והעומד בראשה. אלה ככל הנראה פעילויות שנעים ליזום אותן ולקדמן. אבל מה לעשות והחיים המשולים לזר של שושנים אינם רק מדיפים ריח ניחוח אלא גם דוקרים ומרגיזים. הדקירות, לעניין הכתבה של פרוטוקול סיעת אופק מתייחסות בחלקן לעבירות בנייה הנפוצות בכפר בין אם זה מקווה, צימרים, מלוניות, עסקים ללא רשיון ועוד. מתקבל הרושם שחלק מחברי המועצה וסיון בראשם אינם מתרגשים מהדקירות של עברייני הבנייה כשם שהתרגשו מכוכבי היופי של המועצה לארץ ישראל יפה. הם גם לא מתרגזים, ולמרבה הצער אינם נוקטים בצעדים של ממש למגר את התופעה. סיון תירץ זאת בכתב ובעל פה כי ידיו כבולות וכי אינו יכול לאכוף את החוק. אינני משפטן ולא מכיר את סמכויות המועצה בנושא, אך אני מניח שיש מועצות אגרסיביות יותר בעניין זה ומצליחות הרבה יותר. כל מה שאתה צריך סיון זה להתרגז כהוגן כשהעניינים זוחלים, להכות ביד על השולחן (ואתה מנחש בוודאי לאיזה מנהיג פוליטי אני מתכוון), להרים את הקול והתגובה בוא תבוא.

  25. זבוב על הקיר הגב

    סיון תכחיש את האמור כאן
    החרדים לא באמת צריכים מקווה בכפר.
    הרבה פעמים כבר אמרו את זה בגלוי.
    גולדפרב (יוזם ןממריץ את העותרים נגד המועצה ובעד המקווה) מוכן לוותר עליו לגמרי, שלא יהיה מקווה בכפר, תמורת ג’וב דת במועצה.
    רק תראו את הפרצוף הדו-פרצופי של הבנאדם.

  26. כרמל הגב

    בניית מקווה בכפר ורדים
    מה אגיד ומה אומר… הדוסים האלה מפתיעים אותי כל פעם מחדש עם חוסר האמונה שלהם והצורך שלהם להשליט דרכם על כלל הציבור. לו באמת היו מאמינים במה שהם טוענים, הם היו מניחים לנו לחיות בשקט את חיינו בידיעה שאנחנו נקבל את שלנו בבוא העת מה’יושב במרומים’…. כמו שרוב הדתיים פה (ורוב אנשי הכפר בכלל)נוסעים מספר פעמים בשבוע/חודש למעלות לחנויות זולות יותר, או לכל פעילות אחרת, תואלנה בטובן הנשים שלהן לעשות עוד נסיעה אחת כזו פעם בחודש למקווה במעלות. האנשים האלה חוטאים לדרכם שלהם ולכן, הם (!) ולא אנחנו יביאו את החורבן. וכן, אם זה לא נוח?! אין לי בעיה שיעזבו ויעברו לישוב בו יש מקווה. לא היה אכפת לי שיהיו שכניי, לו הייתי יודעת שיקבלו אותי כמו שאני ולא ינסו להכנס לי לצלחת, לנסות לשנות לי את ‘שמירת השבת’ וכו’ בהמשך. כמו שיש ישובים דתיים ושכונות דתיות בהם/ן לא הייתי מתקבלת למגורים, לא נראה לי שהם צריכים לבוא לגור אצלנו, כשבאופן מסודר ביותר בהקמת הישוב הוחלט על צביונו החילוני… כדאי שיפנימו, על כל חוזר בתשובה יש 10 שהם ממאיסים עליהם את הדת בכלל.

  27. אורח/ת הגב

    תפנימו חילונים יקרים
    לא יעזור לכם כלום ובעזרת השם יהיה כאן מקווה והקהילה הדתית תשגשג ותפרח

  28. אורח/ת הגב

    סיון בחרנו בך גם בגלל עמדותיך הבלתי מתפשרות בנושאי דת
    סיון בחרנו בך גם בגלל עמדותיך הבלתי מתפשרות בנושאי דת. זה הזמן לפרוע את השטר! עשה מעשה הראה לנו שאתה ראוי לאמון שנתנו בך. לא יתכן שתעבור על מעשי עבריינות ובריונות אלה בנקיטת בצעדים כדי לצאת לידי חובה!

  29. אורח/ת הגב

    קבלת דבר במרמה
    הדתיים והחרדים (לא) מפתיעים אותי כל פעם מחדש:
    בונים מקווה בשקר, במרמה ונגד החוק.
    מנסים לעשות משהו לצרכי הדת… אבל בשקר ומרמה.
    אוי לדתיים/חרדים ואוי לדתם.

  30. אורח/ת הגב

    הרב של רמו בן שושן
    מעניין כמה כסף קיבל הרב של רמו על הדיאגנוזה?

  31. אורח/ת הגב

    רמוו
    מאחל לו בריאות. אני בטוח שלא המקווה יבריא אותו, אבל אם האמונה תעזור לו, אשרי המאמין.

  32. אורח/ת הגב

    ל25:למען הדיוק הרב גולדפרב התנדב לפעול לביטול העתירה…
    הרב גולדפרב התנדב לפעול לביטול העתירה בנושא המקווה….

  33. דורש קיום הבטחות בחירות! הגב

    סיון, תתבייש !
    הכל עובדות:
    מרינובסקי חזר לכפר ופתח את בית חב”ד ברחוב גל (למרות שאין לו מה לחפש כאן).
    גולדפרב מאומץ בחמימות על ידי ועד בית הכנסת וקיבל משרה לכל החיים ללא אפשרות פיטורין.
    מתחת לאפו של ראש המועצה (ממש כך!) נבנה מקווה.

    סיון הבטחת לנו במצע הבחירות שלך ובחוגי הבית, בהם נשאלת על הנושא, שתילחם בהתחרדות הכפר.
    נאלמת דום!
    אתה צודק, ירושליים ממש מפחידה, והסיכויים העתידיים שלך, שימוגו אם תעשה משהו בנושא למען הכפר. אתה צודק, אני מבין למה אתה יושב ולא עושה דבר. תתבייש.

  34. ענבר הגב

    אני מבינה למה הנשים צריכות היטהרות
    הן ובעליהן חוטאים בכך שנותנים ידם וממריצים את בניית המקווה הלא חוקי בכפר ורדים. אין פלא שאחר כך צריך לרוץ (לא ללכת, לרוץ) למקווה להיטהר.

  35. ישנים נא להתעורר הגב

    מקוה מפריע לכם?ומה עם החוברת הכחולה עם סמל המנורה שקיבלנו בדואר?
    זה לא מפריע?!
    קחו סרטון קטן שיזיז אתכם מן הכורסא.
    העורך יפנה אתכם אל הקישור
    http://www.youtube.com/watch?v=Av3eKAQGcGc&feature=youtu.be

  36. אורח/ת הגב

    מלחמות היהודים
    כנראה שלא למדנו הרבה מהכשלונות שלנו בעבר.כנראה שאין אויבים מסביב כאירן,חאמס,חיזבאלה וכל השאר.האויב הוא היהודי שלא חושב בדיוק כמוני.פלא שאנחנו שורדים בשכונה הקשה הזאת הנקראת המזרח התיכון כאשר אנחנו כל כך חסרי אחדות.זה הכל אגו.אין דו-שיח אמיתי בגובה העינים.נשיא המדינה לשעבר אפרים קציר ז”ל אמר אחרי מלחמת יום כיפור שכולנו אשמים.והוא ממשיך לדייק.

  37. אורח/ת הגב

    אתם אוכפים את החוק על האזרח הקטן (כי קל לכם)
    ורמו בן שושן והמלוניות עושים מה שבא להם.
    מה אתם פוחדים?
    איכפו את החוק על כולם שווה בשווה.

  38. אורח/ת הגב

    לשם שינוי מקבלים משהו מרענן בדואר
    חלקים מהברית החדשה. כשלמדנו הוראה – קראנו את הברית החדשה, כמו שבתיכון קראנו את הקוראן.שום דבר מהברית החדשה או מהקוראן לא נדבק בנו. כדי להיות משכילים, עם הספר, רחבי אופקים – צריך להרחיב את יריעת הידיעות גם לתרבויות ולדתות אחרות. מי שחזק מספיק בזהותו – לא יידבק בו שום דבר שהוא לא רוצה – מהחוברת הכחולה. מי שחלש בזהותו, באופיו, בהתנהגותו – יש לו סיבה לרעוד מפחד מחוברת קטנה וכחולה ששמו של ישוע רשום עליה.

  39. אורח/ת הגב

    למגיב(ה) 25-יכול להיות שהרב גולדפרב מוכן למכור את טובת צאן מרעתו
    למגיב(ה) 25- האם יכול להיות שהרב גולדפרב מוכן למכור את טובת צאן מרעיתו בעבור ג’וב?

  40. אורח/ת הגב

    שיעור טוב באזרחות מבן שושן רמו
    קבלתי שיעור טוב באזרחות מבן שושן רמו, ומהיום אני מתחיל לצפצף על המועצה בהכל, החל מהוצאת הגזם מתי שבא לי, סגירת מרפסת איך שבא לי, חניה על שתי חניות כי נחמד לי, פלישה לשטחים לא לי ועוד כיד הדמיון הטובה עלי. אם תבואו אלי אלך לבן שושן שיגן עלי. נראה אתכם, חכמים על אנשים שומרי חוק.

  41. אורח/ת הגב

    37 ו 40 יש לי גם את זה וגם את זה
    בארון הספרים שלי יש את התנ”ך ובצידו הברית החדשה שקבלתי פעם. אני מבקר בחו”ל בבתי כנסת ובכנסיות, ואפילו נכחתי פעם במיסת חג המולד, יש לי גם חברים נוצרים ולמרות כל זאת לא דבק בי דבר מהנצרות ונשארתי יהודי… רחב אופקים, ולא ירא מהאחר כמו 37. רק חלשי אופי ופנאטים מתנהגים כמו בסרט שהומלץ ע”י 37. הם אלה שמדאיגים אותי בצרות מוחם ואופקיהם, הם אלה שהמונח “לימודי ליבה” גורם להם לחיל ורעדה ולשריפת פחי אשפה, והברית החדשה היא שיא השיאים, שיא הטומאה בעיניהם. אצלי זה רק עוד ספר.

  42. אורח/ת הגב

    אני לא מבין איך רמו בן שושן עושה במרכז המסחרי מה שבא לו
    אני לא מבין איך רמו בן שושן עושה במרכז המסחרי מה שבא לו, הרי הוא לא הבעלים של המקום אלא חוכר מסטף וורטהיימר עד כמה שאני יודע. לסטף אין מה להגיד כלום לנוכח הרס יציר כפיו?

  43. אורח/ת הגב

    התגובות מזמן לא רק של אופק
    חלקים נרחבים וגדלים של אוכלוסיית כפר ורדים אינו בעד כפייה דתית, התחרדות ושינוי צביון הישוב.
    פלורליזם זה טוב – כשכל אחד יודע איפה הוא חי ושומר על מה שהוא מאמין בתוך הטריטוריה שלו.
    כשמישהו חושב שהאמונה שלו בדבר מסויים היא רעיון גאוני שאין בלתו, ולמה לא להפיץ ליותר אנשים (למשל אמונה במשיח כלשהו)- זה לא פלורליזם! ואת הצבע הזה – בדגל של כפר ורדים – צריך למחוק מהר.
    הרבה אנשים כאן חושבים כך, וכדאי שאת הרצון לפלורליזם כמו שהוא ואת הזכות להאמין ולעשות טקסים בתוך הבית בדגש – בתוך הבית הפרטי – נתעקש לשמר בכל מחיר.

  44. אורח/ת הגב

    רעיון המלט הוא רעיון טוב
    שכל אחד מהכפר שמתנגד לבניית המקווה יבוא עם דלי מלא בטון וישפוך אותו שם, ישאר עוד עודף לבניה לזוגות צעירים פה.

  45. אורח/ת הגב
  46. איכפתניק הגב

    בעקבות 33 וחומר למחשבה
    אנחנו כבר מספיק מנוסים ובלית ברירה מבינים כי הפרדת הדת מהמדינה לא תתרחש בדור הזה. לפחות בכפר אנו צריכים לדאוג לכך שמדיניות בנושאים מקומיים של ראש המועצה (ולא רק בנושאי דת) תהיה מנותקת באופן מוחלט משיקולים פוליטיים במישור הממלכתי כפי שרמז מגיב 33. ביכולתנו לעשות זאת באמצעות בחירות במתכונת אחרת מהקיימת. אני מציע לבטל את הסיעתיות במועצה, מי צריך את זה? זה רק מתכון לריב ומדון ופתח לקומבינות. במקום זאת אני מציע שכל אחד מהתושבים יוכל להציע עצמו באופן עצמאי לחברות במועצה ו-או לראשות המועצה ויבחר על בסיס נתונים אישיים בלבד. העדר סיעתיות תאפשר קבלת החלטות ענייניות ללא זיקה פוליטית או ללא חישובים פוליטיים-תקציביים (אפילו שסגן ראש הממשלה ושר הפנים אוהב להתארח בכפר מידי שנה). הרכב כזה של מועצה יקל על קבלת החלטות שיהיו לרוחם של רוב תושבי הכפר.

    במקום סיעתיות צריך ענייניות.

  47. אורח/ת הגב

    אמת במלחמה
    אם מישהו עובר על חוקי הבניה – המועצה צריכה לטפל בזה. ולא חשוב אם זה מלונית, מקווה או בית זונות. אבל אם משהו באופן פרטי משיג אישור לבנית מקווה, זה חוקי כמו אישור להרחבת הבית או בנית בריכה פרטית. אני בעד מקווה פרטי. נראה את הדתיים משלמים עבור שרותי דת. הם הרי רגילים לקבל הכל בחינם על-חשבון הקופה הציבורית. או אז יסתבר כי המקווה במעלות הוא קרוב, נגיש ואין בעיה להשתמש בו. חבל שבית הכנסת אינו עסק פרטי. היינו נפטרים מהרבה בעיות.
    הדתות, כל הדתות הן האסון הגדול ביותר של האנושות.

  48. אורח/ת הגב

    התעוררתם?
    צריך קצת פיקנטריה לאתר. טוב שאופק דואגים לפלפל.
    אולי תבדקו מה קורה בכל בית.

  49. אורח/ת הגב

    “הרמיזות” של 33 ו46 הן ההפך מהנכון.
    לדעתי, גם אם יש לסיוון כוונות לפוליטיקה ארצית (אין שום עדות שיש לו!), הוא חילוני עם תפיסת עולם חילונית ולא מסתיר את עמדותיו בירושלים או בכל מקום אחר ובפוליטיקה ארצית ילך על סדר היום שהוא מאמין בו. לראיה, הטור החדשי שלו, ישר מהראש, מדבר על הנושאים האלו ללא קריצה לירושלים ועם עמדות מאוד חילוניות. הוא מפרסם את הטור שלו באלהכפר ובפייסבוק גלוי לעין כל. מי שרוצה לקרוץ לירושלים לא עושה כך.

  50. אורח/ת הגב

    בקיצור רמו בן שושן איינע צאצקע
    שיהיה בריא עד 120 אבל לא פה

  51. אורח/ת הגב

    לקראת השנה הבאה עלינו לטובה
    לקראת השנה הבאה עלינו לטובה אי”ה המיקווה יתחיל לפעול לטובת אנשי הכפר ורדים והאורחים הרבים שיבואו להיטהר ולטהר את המקום.
    לגברים ובעיקר לנשים).

  52. אורח/ת הגב

    מציע לבנות מיקווה במועצת תפן וכך לפתור את הבעיה
    מציע לבנות מיקווה במועצת תפן

  53. אורח/ת הגב

    בריא או חולה
    אם רמו בן שושן חולה שילך לרופא. אפשר גם לרפואה משלימה. אין שום סיבה לשטוף את המחלה במקווה – זה עלול להדביק גם טובלים אחרים לא עלינו…

  54. אורח/ת הגב

    ל 49 מכותב 33
    הכל טוב ויפה.
    יופי שיש לו טור עיתונאי, יופי שהוא כותב על הנושאים האלה. יופי-טופי. אבל אני מעריך מעשים.
    מעשים שבאים אחרי הבטחות (חוגי בית בבחירות).
    מרינובסקי חזר לכפר. פתח את בית חב”ד מחדש. חכה חכה, עוד מעט תראה את חנוכיית חב”ד במרכז ובכניסה לכפר.
    סיון הבטיח בחירות בבית הכנסת, פתוחות לציבור. מה קיבלנו? בחירות של שחר פרי + גולדפרב רב לכל החיים ללא אפשרות פיטורין.
    רוצה עוד פירוט של דברים שקורים כאן? מוכן לתת לך.
    ואם מעניין אותך אז סיון אולי לא קורץ לשום מקום, אבל לא רוצה לקומם עליו את ירושלים ואת החרדים בכנסת ובממשלה.
    בוא, בוא חביבי, אני סיפרתי לך חלק ממה שקורה כאן. בוא ספר לי אתה מה סיון עשה בנושא. אז תפסיק לבלבל את הקוראים עם הטור השבועי/יומי/חודשי/שנתי של סיון.
    תראה לנו מה הוא עושה בנושא החרדים.
    אם לא היו קמים בכפר כיסי התנגדות מסוגים שונים, כפר ורדים היה כבר לפני 4-5 שנים חבדניקי-חרדי.

  55. עמית הגב

    לכותב 33 – ריענון הזיכרון
    כמה קצר הזיכרון. אתה רוצה שאספר לך מה סיון עשה?
    ביטל את מכרז המיקווה, העביר החלטה במועצה המבטלת החלטות על המיקווה, ניצח במחוזי את העותרים כנגד החלטותיו – בנושא המיקווה, מינה ועדה לענייני מבני ציבור שהגדירה את המיקווה אחרון בסדר היום היישובי, סגר את הגן החרדי של גולדפרב, ביטל את הרשיון של משרד החינוך לגן הנ”ל, מנע העברת כספים ממשרד החינוך לגולדפרב, מנע מתהלוכת לג בעומר של מרינובסקי להגיע למרכז המסחרי, מנע הצבת חנוכית חבד בכיכרות היישוב… ועוד ועוד.

    סיון הוא היחיד שהשיג תוצאות, כל השאר מברברים ורוכבים על פעוליו. ואת כל הנ”ל נעשה בשקט, ביעילות ובחכמה. בדיוק ההפך ממהתנהלות הנוכחית של אופק שהתוצאה היחידה שלה היא לאפשר לחרדים להציג מצג שווא של נרדפים ולגייס כסף.

  56. אורח הגב

    אתה מזכיר לי ימים אפלים …….
    לצערי השנאה שאני מבחין מבין השורות שאתה כותב מזכירים לי ימים אפלים שגם שם הגבילו את היהודים ורדפו אותם רק בגלל שהם יהודים.

    אורח 49, נניח שתהייה חנוכייה של חב”ד ונניח שיהיה מקווה בכפר, מה זה יפריע לאורח החיים שלך !!!

    אתה רק יכול להתבייש (מקווה שחינוך כזה אתה לא מעביר לילדיך)

  57. זבובי הגב

    ל25 הרב גולדפרב התנדב לפעול לביטול העתירה תמורת משרה
    האם יתכן כי הרב גולדפרב התנדב לפעול לביטול העתירה בנושא המקווה…

    לעורך, נא לא לצנזר. או שתפרסם הכול או לא כלום. בתור עורך נושך הייתי בודק ואפילו מפרסם כתבת תחקיר.

    —-

    תשובת המערכת ל”זבובי”:

    לצערנו, כפי שחשבת/צפית נאלצנו להוריד חלק מדבריך…
    אם יש לך הוכחות לדברים אותם אתה אומר, אנא העבר אותן…
    אם אין לך, רד מהסיפור.

  58. יריב הגב

    ל55 סיון עשה הרבה אבל…
    מסכים איתך, סיון עשה טוב, אבל לא מצויין. בנוסף נא לדייק, ואתייחס למועצה כגוף שבראשו סיון עומד:
    הגן של גולדפרב המשיך לפעול עד שנמכר הבית בו התנהל ולאחר מכן עבר לכתובת אחרת באותו רחוב. היתה פסיקת בית משפט לחובתו (והוא אפילו ניקנס) לגבי שימוש חורג בדירת מגורים, אבל זה לקח שנים, ובזמן הזה יכלה המועצה לעשות הרבה כדי להפוך את שהותו שם לפחות נעימה. לו המועצה היתה באמת מתאמצת הגן היה נסגר הרבה קודם. גולדפרב נבחר לרב לכל החיים ובית הכנסת הופקע מהציבור, ואת זה לא הצליחה המועצה למנוע. מרינובסקי ערך את תהלוכת ל”ג בעומר, המועצה לא הצליחה למנוע זאת, וזה מה שיירשם בספרי ההיסטוריה. מרינובסקי מתמחה בתהלוכות ובפיתוי ילדים במתנפחים וסוכריות ואת זה יזכרו ילדי הכפר, המרכז המסחרי פחות קורץ לו. חנוכיית חב”ד ניצבת קוממיות כל שנה במרכז הכפר ואת זה לא הצליחה המועצה למנוע. מרינובסקי עזב את הכפר בצו בית משפט ולאחר שלא הצליח למצוא במשך זמן בית חלופי, חזר לכפר והעביר את פעילות בית חב”ד לרח’ גל 35, ואת זה לא הצליחה המועצה למנוע. גם כעת ניתן לעשות, והמועצה בדרכה האיטית תיתן קודם למרינובסקי להתבסס, ואז תגיע למצב שהיינו כבר בו, ולקח שנים להוציאו מיקינטון 14.
    בדבר אחד אני מסכים איתך, יש יותר מדי מברברים, ופחות מדי עושים. הגיע הזמן להפסיק לדבר, ולהתחיל לפעול, ובכל חזית שאפשר, כי בנפשנו הוא. בנושא התרומות – התורמים רוצים לראות תוצאות (חוזרים בתשובה) לא יראו – לא יתנו.

  59. יריב הגב

    לתגובה 56 מי מפיץ שנאה? מי מפריד משפחות? איפה ימים אפלים?
    מי מפיץ שנאה אם לא הפנאטים החרדים? מי מפריד משפחות אם לא המחזירים בתשובה?
    ימים אפלים? אפליית מזרחים ואתיופים אלה הם ימים אפלים, ואת זה עושים החרדים בכל מקום שהם יכולים!
    גם מה שאתה כותב זו הפצת שנאה שמתאימה לימים אפלים.

  60. אסף הגב

    לעמית
    תנסה להשיג לי את הפטריות שאתה לוקח …………..

  61. כותב תגובה 57 הגב

    לעורך, היה נכון לכבד את בקשתי ולא לפרסם את תגובתי כלל
    לעורך, היה נכון לכבד את בקשתי ולא לפרסם את תגובתי כלל אם בכוונתך (וכך עשית…) למחוק ולהוסיף שלוש נקודות. תקרא טוב את מה שלא פרסמת. למרות שלא פירטתי יש שם מספיק. אתה רוצה שאעשה את העבודה במקומך? תמלא את תפקידך כעיתונאי, כך אתה מחשיב את עצמך, חקור, הבא את המידע לציבור קוראיך, אל תפחד! יש פה סיפור גדול, כעיתונאי אתה פשוט מחמיץ אותו.

  62. עמית הגב

    לאסף
    אני מבין שהערה “חכמה״ כזו פוטרת אותך מהתמודדות עם העובדות…

  63. שולה הגב

    גרגיר מר אחד והדייסה מרה
    כל צרי ה”אופק” למיניהם,מטילים רפש על קהילה גדולה וחיובית.
    להרבה תושבים לא מפריע המקווה. אך הקשקשנים שונאי ישראל,מרעישים עולמות.
    מי שתרצה תלך ותטבול. כמו בכל ישוב מעורב של חילונים ודתיים. המתנגדים מגלים את פרצופם האמיתי.

  64. אסף הגב

    לעמית
    לאחר פטריה כזאת אתה מדבר על עובדות , זרוק עצם לא יפה לבד .

  65. איתן הגב

    לשולה מ 63 – את אומרת שעבריין בניה שבונה מקווה אינו עבריין?
    עבירת בניה ללא אישור הינה עבירה פלילית על החוק, והמניעים ומה נבנה שלא כחוק אינם רלוונטיים. איך את קושרת זאת להתנגדות למקווה (שלדעתך רצוי שיהיה)? אני חושב שיש למצות בחומרה את הדין עם כל עבריינים סביבתיים בכלל, ועברייני בניה לא חוקית בפרט. איזו דוגמה נותן לנו העשיר הזה בן שושן? שגם אנחנו יכולים וכדאי לנו לבנות ללא אישורים, כי מולנו תעמוד מדינה ומועצה רופסות ויקח שנים לבירור העניין, ובינתיים… העסק יעבוד וירויח כסף (אגב, גם מקווה במרכז הינו עסק פרטי לכל דבר שאמור להרויח כסף). בקיצור שולה, טיפסת על עץ הדת והשנאה, רדי ממנו שמא נחשוב שאת בעצם אחד מהם

  66. מילת הגב

    בנייה בלתי חוקית של המקווהב
    כלכל בנייה בלתי חוקית יש להוציא צוו הריסה ולגמור כבר עם הסיפור הזה.

  67. תושב הגב

    ל 63 קהילה גדולה וחיובית?
    הקהילה החרדית בכפר ורדים היא לא יותר מחצי אחוז מתושבי כפר ורדים. היא קהילה גדולה בהתבדלותה מהחברה, גדולה בדרישותיה ותביעותיה, גדולה בפעילותה להחזרה בתשובה, גדולה בהפצת שנאת חינם. בשאר היא קהילה קטנטנה ומאד לא חיובית.

  68. טל הגב

    אנו נסחפים
    הבעיה כפי שהוצגה בכתבה היא עבריינות בנייה. הבה נפריד בין הנושא הזה לבין המאבק החילוני-דתי בכפר שחלקו בלבד קשור למקווה. לעניין עבריינות הבנייה בכפר (צימרים, מלוניות, מקווה ודברים אחרים) צר לי לקבוע כי על אף נסיונותיו סיון לא הצליח עד כה לסלק את הנגע הזה מתוכנו. תהיינה הסיבות, ההסברים או התירוצים אשר יהיו, התוצאה עד כה עגומה. עברייני בנייה שסורבו בוועדה לתכנון ולבנייה עושים צחוק מכולם וממשיכים בשלהם. כנראה שאין ברירה אחרת אלא שהמועצה תתבע את העבריינים לדין, ואם המועצה אינה מוסמכת לכך עליה לדרוש כי הוועדה במעונה תעשה זאת. מישהו חייב לעשות זאת. המועצה חייבת לפעול בעקשנות ובתקיפות, שהרי לא מתקבל על הדעת שלא ניתן להתגבר על עורכי הדין של עברייני הבנייה שכל מה שהם יודעים לעשות הוא להציע לקליינטים שלהם להמשיך ולהפר חוק תוך הבטחה שימצאו טריקים משפטיים כיצד לדחות הכרעות דין או להקל בעבירה ועוד. אם מישהו מכיר דוגמאות כאלה ממקומות יישוב אחרים בהם יש הצלחה בריסון עברייני בנייה שיכתוב תגובה.

  69. דני הגב

    מקוואות בארץ ישראל
    בהר הבית מצאו מקוואות.במצדה גם כן.בכל הארץ מצאו מקוואות.גם בגלות.הבעיה היא חוסר ידע בקשר לחשיבות המקווה.

  70. די כבר !!! נמאסתם !!! הגב

    ל 69 לי מקווה לא חשוב. חשוב לך? לך לגור ליד אחד שקיים בהר הבית
    ועזוב אותנו במנוחה. אנחנו לא צריכים פה מקווה, ולא את אלה שצריכים אותו. תעזוב אותנו בשקט כבר, יה אללה שלך !!!!!!!!!!. אפילו עדי השם מטרידים פחות.

  71. שני הגב

    הבעייה היא לא מקווה אלא פחד מחזרתם של הסיקריקים
    הסיקריקים או סיקריים (sicarii בלטינית) היו קבוצה קיצונית שהתבלטה בתקופת המרד הגדול של יהודה נגד הכובשים הרומאים. שמה של קבוצה זו נגזר מסיקה, פגיון קטן בלטינית, (sica) שבני קבוצה זו נהגו לשאת מתחת לבגדיהם-גלימותיהם. ממלה זו נגזר הביטוי רוצח בלטינית (sicarius).

  72. רונן הגב

    אני רוצה מקווה !!!
    אני חי בישראל ביישוב יהודי וזה דרישה בסיסית !!! הישוב היחיד בארץ שאין לו מקווה זה הכפר !!!!!

  73. שומר חוק הגב

    הצעה
    אחד הפתרונות היא להציב שמירה של מתנדבים ביום ובייחוד בלילה ששמירת החוק חשובה להם על מנת למנוע המשך העבודה. להתקשר למשטרה. כשבאים שוטרים הקבלן מפסיק את העבודה כדי לא להסתבך עם החוק. לברר מי הקבלן ןלפרסם את שמו כפורע חוק. זה טרטור . אולי לעזור. כי המועצה שותקת ולא מפרסמת מה היא עושה בנידון.העבירה נעברת בשטח השיפוט של המועצה.וזה לא חשוב אם זה מקוה או כל עניין לא חוקי.וגם לא קשור לדתיים-חילוניים.

  74. יריב הגב

    ל 72 – אם המקווה לא בא אליך, לך אליו
    גם אני רוצה הרבה דברים בסיסיים פה כמו אולם להצגות תיאטרון והופעות מוסיקליות, מתנ”ס ומרכז לתעסוקה, שירותי תברואה משופרים, מבנה לקבוצת רוכבי האופניים שאני חלק ממנה ועוד הרבה. מה לעשות שישבה וועדה והחליטה לגבי העדיפויות בכפר. לא אני אקבל את מה שאני רוצה וגם לא אתה, שנינו נחכה. אז בבקשה, חכה בסבלנות, יומך יבוא. אם אין לך סבלנות ואתה חייב להתרחץ, גש למעלות השכנה שם יש הכל. במחשבה שניה, לא יותר טוב לך לעבור לגור שם, כי אתה מלא טענות על כפר ורדים ומרגיש מקופח?

  75. captcha הגב

    מחסני המועצה הם לא חוקיים אין להם אישורי בניה
    מחסני המועצה המקומית כפר ורדים עומדים במקומם כבר שנים ללא אישורי בניה, ללא שינוי יעוד וללא היתרים!!!
    סיון במידה והדבר לא יתוקן לאלתר אפנה לועדה לתיכנון ובניה ואתבע אותך באופן אישי על מבנה לא חוקי בתחומי המועצה.
    הרי אתה רגיל לתבוע וללכת לבתי משפט
    בואו ונהרוס את מחסני המועצה.
    עודד אנא בדוק בועדה לתכנון ובניה ובמועצה ותגלה שהמועצה עושה עם החוק כרצונה.
    אפרסם את הדבר גם בעיתונות הארצית במידה ולא תפרסם את הדבר באתר!!!

  76. אזרח מודאג הגב

    אתה אנטי דמוקרטי
    מי שלא רוצה אותנו בכפר ורדים לא רוצה אותנו בכלל.בצבא אנחנו יותר ויותר דומיננטים כי המדינה והחינוך חשובים לנו.אתה אזרח קטן ששונא את מי ששונה ממך. חבל

  77. תושב מודאג הגב
  78. סתם סופר הגב

    אמת בכתיבה
    אז ככה, יש בארץ מאות ישיבים שאין בהם מקווה. גם כאלה בגודל הישוב שלנו.
    תבין, אין בעיה שתטבול במקווה. איש לא רוצה למנוע זאת ממך. אבל אנו מ-פ-ח-ד-י-ם ממה שיבוא בעקבותיו.
    כשלא היה בית כנסת – הייתה כאן קהילה דתית קטנה שהסתפקה בבית כנסת מאולתר בבית ספר. איש מהם לא דרש חוט עירוב, מקווה או רב ישוב.
    לאחר שנבנה בית הכנסת גדלה הקהילה והחלו הדרישות תחילה לחוט עירוב. כאשר נעשתה הטעות ונבנה חוט עירוב, הגיעו קצת יותר דתיים שלא היו מוכנים לגור בכפר ללא חוט עירוב. עכשיו דורשים מקווה. לאחר מכן רב ישוב ומכאן לסגירת חנויות בשבת, רחובות והטלת מרות כשרות המרחק קצר.
    אנא אל תשנה את אורח חיי שאינו כשלך. אתה רוצה שרותי דת? אנא תעבור לישוב שיש שם שרותי דת. אחרי הכל מה יותר חשוב לך, לקיים את מצוות הדת או להלחם ובאותה שעה לא לקיים את המצוות? איש לא כופה עלייך לחיות את חייך כרצונך. למה שתכפה רצונל עלי?

  79. מתנגד למקווה, ולא מ-פ-ח-ד מחרדים הגב

    ל 78 אמרת הכל. חד חלק וברור. מסכים עם דעתך לגמרי!!!
    נתת תמונה אמיתית של המצב (עבר, הווה ועתיד).
    רק מה? הדתיים/חרדים לא רואים את זה כך.

  80. אורח בברכה הגב

    יהיה מקווה במרכז – לא לחתום על מנוי בברכה
    לא לחתום על מנוי לברכה

  81. אורח הגב

    ל70
    אנשים כמוך הם הישראלי המכוער שחושב שהמדינה שלו.עוד פחות מ10 שנים אנחנו הרוב במדינה.הלוואי שהיו עשרות כמוך,הבעיה שיש מאות כמוך.די,נמאסתם.

  82. א הגב

    האם באמת מחסני המועצה לא חוקיים?
    אבקש את תגובת המועצה לנדון לא יתכן שראש המועצה ידרוש צימרים תקינים, עסקים חוקיים, אישורים והיתרים והוא עומד בראש המחדל!!!

  83. פעיל מזה 5 שנים במרכז הספורט הגב

    לא חרם אבל הפסקת חברות במרכז הספורט
    ביום שיפתח מקווה במרכז גם אם יהיו לו כל הרשיונות – אני אפסיק חברותי במכון הכושר. לא אסכים שמכספי ייממנו אנשים המתנגדעם לאורח חיי. אם יהיו הרבה הודעות כאלו – אולי זה ישפיע כמו ההשפעה על מימון הפרויקט של בנק לאומי.

  84. אורי הגב

    מקווה
    לכל הרוחות,למה אנו לא פועלים נגד כל שודדי ה: האדמות,שטחים,נפשות,וכולי”? החרדים עושים הכל בריש גלי ומצפצפים על החוק ועלינו!!
    לפרק את המקום עד היסוד ולשלוח אותם עם המקווה שלהם לכל הרוחות !!!!
    באם הייתי מעוניין בחיים בנוסח החרדים הייתי הולך לגור בבני ברק או דומה לזה ,באתי לפה לחיות את חיי בשלווה הרחק מהם והם רודפים אחרי? שילכו לתרשיחא ויבנו מצידי שם בריכות בריכות בכל הכפר!!!!

  85. אורי הגב

    תשובה
    דביל מקשיב לנוכל

  86. אוליבר הגב

    סרן (מיל’) הרב גולדפרב
    לאחרונה השתתפתי בתרגיל של חטיבת מילואים ברמת הגולן.
    להפתעתי נתקלתי ברב החטיבה סרן גולדפרב.
    בימים אלו כש-50% מהנוער אינו מתגייס לצה”ל
    וחברינו מיחידות המילואים לא מתדבים בקלות לשירות המילואים,
    הופתעתי לטובה לראות בין סלעי הבזלת את רב החטיבה מכפר ורדים.

    יישר כוח!

    וכל השאר קשקושי ביצים!

  87. חביתה מביצי אוליבר הגב

    תגיד, אוליבר, נפלת על הראש ???
    מה הקשר בין מחט ל …?
    מה הקשר לזה שהתגייס לצה”ל, שבינינו זאת חובתו של כל אזרח במדינה ואיני רואה בזה משהו לקבל עליו צל”ש או מדליה, כמו שאתה מעניק לו, ומה הקשר בין הגיוס ובין מעלליו וכוונותיו בכפר ? נראה שבאמת איבדת פרופורציות…
    תתאפס אוליבר, תתאושש ותחזור לעצמך. איבדת את הצפון.
    המקושקשת של אוליבר.

  88. יהודי הגב

    ל87
    יש ויכוח עתיק אים האדם נוצר מהקוף.לפי תגובתך לבטח אתה מצאצאי קוף כלשהוא.אל תאכל חביתה,קח בננה.

  89. יענקל הגב

    יש להתארגן לעתיד
    יש להתארגן לעתיד השחור הצפוי לעם ישראל.
    מציע כבר עכשיו לסמן את מדרכות המיועדות לנשים /גברים ולא לכוח לכסות אותם בברזנט.

    המיקווה זה רק ההתחלה

  90. מוישלה הגב

    ל 88 שמע, איאש, ממש התקדמות מצידך
    שיהודי חרדי כמוך מדבר על מוצא האדם מהקוף (דארוין), שמע, אין לי מילים. תיזהר, עוד תחזור בשאלה.

  91. מיכאל איאש הגב

    שמע מוישלה, לנחש אתה לא יודע
    אם אתה רואה תגובה והמילה “אם” מופיעה עם י’ (אים או עים) – זה בטוח לא איאש

  92. דוה הגב

    תגובה לתגובות – קבס ובחילה
    בא לי להקיא מכם !!!!

  93. אורח הגב

    שנאה
    מדוע אנחנו שונאים אחד את השני?איזה דבר טוב יוצא מזה?

  94. הישראלי היפה הגב

    מצב חברתי עגום
    כמה רוע ושנאה יש בין יהודים.אם היה ניקוד למצב חברתי כפי שיש ניקוד לעיר יפה,הכפר שלנו היה בתחתית הדירוג.חכם מי שיברח מאש המחלוקות.אם היה לי יכולת כלכלית לא הייתי גר בכפר!

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן