לי זה מפריע


אבנר רביב
החרדים לא רוצים להיות חלק מקהילת הכפר, אלא רוצים להקים קהילה נוספת מתחרה
כפרניק 789 לי זה מפריע

החרדים לא רוצים להיות חלק מקהילת הכפר, אלא רוצים להקים קהילה נוספת מתחרה

 

ניסיתי להבין מה מושך משפחות חרדיות לגור בכפר ורדים? ולא הצלחתי.
החינוך לא מעניין אותם, להיות שותף לחיי הקהילה ופעילויותיה ודאי שלא, המקום היחידי שסביבו יש להם עניין הוא בית הכנסת ופעילות שלדעתי אין לה שם אחר אלא מסיונריות: לנסות ולמשוך את הנוער בכל מיני פיתויים אל הפעילות הדתית, והפצת ערכי הדת החרדית בקהילות חילוניות.
 
בכל העולם הנאור מיעוט שבא לחיות בקרב קהילה קיימת עם ערכים וכללים שעל פיהם היא חיה, מתפשר ומתאים את עצמו כדי שיוכל להיות חלק מהקהילה.
אצלנו הדברים לא כך. החרדים לא רוצים להיות חלק מקהילת הכפר, אלא רוצים להקים קהילה נוספת מתחרה, ולכן החברה החרדית לא תתפשר לעולם על כללים או ערכים שלא עולים בקנה אחד עם ההלכה. בכל מקום שהתיישבה קהילה חרדית בתוך קהילה חילונית כפו החרדים על החילונים התפשרויות שיאפשרו להם לקיים את אורח חייהם, גם אם זה פוגע בכללי הנוהג והערכים של הקהילה החילונית.
 
הייתי משוה את החרדים לעשב היבלית, ברגע שנזרע הראשון אי אפשר לעוקרו כי תמיד ישאר חלק בקרקע ויצמח מחדש ויתרבה.
שנים רבות חיו בכפר תושבים דתיים, לא חרדים, שקיבלו על עצמם את כללי הקהילה בכפר כי רצו להיות חלק ממנה.
עם בוא החרדים, כפי שאמרתי, הם לא מוכנים להתפשר אם הקהילה החילונית ולא רוצים להיות חלק ממנה, כופים את עצמם ודורשים להקים תשתיות שיאפשרו להם לקיים חיי דת ללא התחשבות בקהילה הקיימת.
 
כפרניק 789_0 לי זה מפריע
סימפטום נוסף שמראה על חוסר האכפתיות של אותן משפחות חרדיות לערכי טיפוח הסביבה: סביבת הבתים בהם הן גרות משפחות חרדיות הופכת לשדה קוצים, אין שום טיפוח של הנוי וסביבת הבית, וככל שיהיו רבים יותר שדה הקוצים רק ילך ויגדל, ועימו גדלה סכנת הנחשים וכל מיני שרצים אחרים. נכון שיש גם משפחות חילוניות שנוהגות כמוהם אבל אני מניח שלא מאותם מניעים.
אני פונה למועצה שתכפה לפחות את ניקיון השטח מקוצים ועשבים, תקנה שתמיד אכפו, גם באופן שהמועצה ניקתה וחייבה את התושב.
 
עניין נוסף שמפריע לי הוא הלכלוך הרב לצידי המדרכות ובגינות הציבוריות, מה שפורח בגינות בשלל צבעים היא הפסולת הנזרקת עם גמר השימוש בה, ניירות, פחיות משקה, בקבוקים, עטיפות של חטיפים, קופסאות סיגריות ועוד, למרות שיש מספיק פחי אשפה לאורך הרחובות, אם ציבוריים ואם פרטיים, בטח מאוד מכביד להחזיק בפסולת עד לפח הקרוב.
אינני יודע אם המלכלכים הם ילדים או מבוגרים שמראים דוגמה לילדים? דבר אחד אני כן יודע, זה חייב להיפסק ושכל אחד יקח אחריות אישית על עצמו ועל ילדיו, וגם להעיר לאחרים שמלכלכים.
הכפר הולך ומאבד את הייחודיות שהיתה לו וחבל.
 

תגובות פייסבוק


0 תגובות

  1. אורח/תיעל הגב

    לי זה מפריע
    גם לי!!! הבעיה שהאזורים הציבוריים הם באחריות המועצה והאזורים הירוקים ליד הבתים מלאים בנחשים וזוחלים ואין מושיע

  2. מאיר הגב

    סייג לחוכמה , אבנר . סייג קצת את החוכמה שלך …
    אל תכתוב את כול מה שעולה בראש שלך …

  3. תושב חרד, אבל לא חרדי הגב

    מה הקשר?
    רביב, מה הקשר בין הנושא הראשון והמוצדק שהעלת, לבין הגינות?…
    שטויות כאלו דווקא יכולות להחליש את הטיעונים הרציניים שבתחילת המאמר.
    חבל.

  4. עליזה הגב

    בבקשה מספיק עם הסגנון הזה .
    אבנר רביב יקר, המלחמה שלך מיותרת.
    אין כל סכנה שכפר ורדים תתחרד או תתאסלם כשם שמעלות לא התחרדה ולא התאסלמה . ההפחדה וההסתה הזאת מיותרת לגמרי. מפרה את השלווה בכפר וגורמת לנו להראות ממש לא טוב.
    המילים בהם אתה משתמש קוממו אותי וממשיכיכים לקומם כל פעם מחדש. ההתבטאות חסרת המעצורים הזאת, היא התבטאותם של שונאי יהודים. באותם המילים ובאותו הנוסח השתמשו כדי להשניא את היהודים ובאותם המילים שלך משתמשים כיום כלפי יהודים ברחבי העולם.
    אני מבינה את ההתנגדות המוצדקת לחלק מהחרדים בארץ(חלק מהם. לא כל החרדים)
    אבל, יש דרכים אחרות להתנגד לכפיה דתית. יש דרכים אחרות שקטות וחכמות להתנגד למקווה. לא הפגנות, לא כתובות וסיסמאות נאצה ולא שכנועים מתלהמים כמו שלך. לעם שלנו אסור בהחלט לדבר בסגנון הזה אפילו כאשר יש סיבה מוצדקת.
    חפש דרך אחרת. לא דרך התבטאות כזאת ודמויים כאלו.
    אתה לא יכול להשתמש במשפטים הזגעניים האלו:
    “עשב היבלית, ברגע שנזרע הראשון אי אפשר לעוקרו כי תמיד ישאר חלק בקרקע ויצמח מחדש ויתרבה.”
    או משפט כזה:”סביבת הבתים בהם הן גרות משפחות חרדיות הופכת לשדה קוצים, אין שום טיפוח של הנוי וסביבת הבית, וככל שיהיו רבים יותר שדה הקוצים רק ילך ויגדל, ועימו גדלה סכנת הנחשים וכל מיני שרצים אחרים.”
    בבקשה מספיק עם הסגנון הזה.

  5. אורח/ת הגב

    אבנר
    תביע התנגדות בלי להשמיע משפטים גזעניים ואנטישמים.
    “עשב יבלית , שרצים”. מה זה השטויות האלו?

  6. insider הגב

    מי הוא בכלל עמיחי מרינובסקי?
    עמיחי מרינובסקי, איש חב”ד, שייך לזרם המשיחי הפנאטי. זהו הזרם השנוי במחלוקת אף בחב”ד עצמה, שהיא תנועה המחזירה בתשובה. הוא הגיע לכפר ורדים בסביבות 2004, לאחר ששירת את שליח חב”ד במעלות, הרב כספי, ולמד שם את ה”מיקצוע”.
    לאחר חילוקי דעות שם, עבר מרינובסקי, ביחד עם שלמה גולדפרב (חב”ד, אותו הזרם המשיחי הקיצוני) לכפר ורדים.
    נאסר עליו ע”י מוסדות חב”ד ובית הדין שלהם לפתוח בית חב”ד ולשמש כשליח, אבל הוא ציפצף.
    הוא קבע את מושבו ברח’ יקינטון 14 ופתח ברשם העמותות עמותה בשם ” בית מנחם -כפר ורדים ע”ש הרבי מליובאוויטש”.
    הוא מתחזה לרב (כך הוא קורא בכל הזדמנות לעצמו), למרות שהוא רחוק מאד מאד מאד מלשאת תואר זה, וקורא לעצמו שליח הרבי מליובאוויטש למרות שמעולם לא קבל מינוי כזה, ותלוי ועומד נגדו פסק דין בנושא.
    הוא פתח בביתו בית כנסת, יש אומרים גם כולל-יום, ריכז מסביבו מאמינים, ומיד החל בפעילויות מיסיונריות בכפר: הופיע בבתי הספר פה לפני החגים, אירגן בחגים שונים מסיבות לילדים עם פרסים וממתקים, ערך לילדים תהלוכות ל”ג בעומר עם ממתקים ופרסים, יום כיף בפארק המחצבה עם מתקנים מתנפחים, ממתקים ופרסים, כאשר הפרס הראשון היה טיסה בשמי הארץ, ועוד כהנה וכהנה.
    לפי עדות שכנים מגיעים אליו מדי שבת אברכים ללימודי קודש, תפילות ולמניין.
    בביתו מתנהלים באופן קבוע שיעורי דת הניתנים על ידו ועל ידי אישתו, גאולה.
    לפני כשנתיים הוא פתח אתר אינטרנט בשם KFARVRADIM.COM שתוכנו היה פעילויותיו פה, לאחר שאולץ להוריד אותו מהאינטרנט, הוא העלה את אתרו מחדש וקרא לו שוב על שם ישובנו KFARVRADIM.ORG.IL.
    כוונתו בהתחזות הזו הייתה ליצור זהות וזיקה בין “חב”ד כפר ורדים” והישוב “כפר ורדים”. הוא אכן הצליח, ומי שהקיש את שם הישוב, הגיע מהר מאד לאתרו המתחזה של מרינובסקי…

    מכל החרדים שבכפר, הוא האחרון שיש לו מה לחפש כאן, ונוכחותו כאן היא למטרה מוגבלת בלבד: לגרום לחלשי אופי ואנשים עם בעיות רגשיות ומשפחתיות לחזור בתשובה, להביא לכאן משפחות חרדיות, ועל ידי כך לגרום לגרים בסביבתם לעזוב (ברח’ יקינטון זה כבר קורה).
    אין הוא תורם לחיי הקהילה פה שום דבר חיובי. להיפך, כל תרומתו מצטמצמת בהתססה, גרימת מריבות ומדנים, והעכרת האוירה.

  7. אורח/ת הגב

    ל-17 insider
    יופי. עכשיו אנחנו יודעים מיהו מרינוביץ. אז מה?
    עכשיו אנחנו רוצים לדעת מי אתה
    הצג את עצמך לפני שאתה מספר על אחרים.
    אין לך עוד אנשים בכפר שאתה יודע עליהם כל כך טוב?

  8. אורח/ת הגב

    מה חידשת כאן בשיח/ויכוח
    מה חידשת כאן בשיח/ויכוח הציבורי המתנהל לאחרונה בכפר חוץ
    מעוד כמה מילים מכוערות בהן השתמשת? כתבה מבולבלת ולא ממוקדת
    ולדעתי גם לא ראויה היתה להיכלל באתר.

  9. אורח/ת הגב

    דברים כדורבנות! והגדרותיך מדויקות
    חבל רק שפרסמת פה, לא כ”כ נכנסים ל”עיתון” הזה, חוץ מעליזה’לה פ.

  10. אורח/ת הגב

    גם אני כאן
    ומצטרף לבקשה שאבנר יפסיק עם הסגנון הזה

  11. גילת הגב

    ביקורת
    1.שני חלקים ל”כתבה”.
    החלק הראשון מלווה בדימויים מכוערים. שלא פלא שהם הרגיזו מטקבקים כאן.
    החלק השני לא שייך ולא מובן.
    2.נושא ה”כתבה” לא מתאים לכל התכנים.
    3.לא כל אחד יכול לכתוב. צריך כישורים.
    4.האם הכותב הוא אותו כתב אלמוני? (השפן) הסגנון ממש דומה.

  12. שפויה וסובלנית הגב

    גם אני מבקשת להפסיק עם ההשתלחות
    זה פוגע, זה לא נעים, זה לא מלמד את ילדינו דיאלוג, זה אלים, זה כוחני וזה מכוער.
    זו הדוגמא או הדרך בה אנחנו מחנכים את ילדינו?
    מה היינו אומרים להם לו הם היו מתנהגים ככה לילד מהשכבה? לו היו מוקיעים ילד, דורשים שיעשו עליו חרם, דורשים לסלק אותו, מכנים אותו בשמות ועוד?
    הרי שכולנו היינו מזדעקים.
    אז מדוע אנו דורשים מהילדים שלנו משהו שאיננו מסוגלים לעשות בעצמנו?!
    נאה דורש – נאה מקיים ולנו המבוגרים יש אחריות גדולה בכך, לפחות בדוגמא האישית.

    בנוגע לליכלוך, אם משהו מפריע לך תנקה. תקח שקית ותאסוף את הלכלוך. זו דוגמא אישית ואחריות אישית ולא צריך לשבת ולקטר שהמועצה לא עושה את זה מספיק.
    אתה לא תצליח לחנך את כל המלכלכים, אבל אם תעשה מעשה ותנקה תהיה לזה שממעות הרבה יותר גדולה.

  13. אורח/תשפוי וסובלני הגב

    לכולנו זה מפריע, ישר כח, אבנר רביב
    קראתי כמה פעמים את מה שכתב רביב. לא מצאתי את הדברים האיומים שייחסו לו התגובות, להיפך. יבלית? דימוי עדין מדי לטעמי. לדעתי זה יותר נגע, שאם לא יורד, ישתלט על סביבתו וימית אותה, וכך קרה ביותר מדי מקומות בארץ, ביחוד מקומות קטנים. עד עכשיו מרינובסקי גרם נזקים גם לחילונים וגם לדתיים “לייט”, הצליח להמאיס את הדת על כולם, הפך אותה לשחורה ולא רצויה, ועוד ידו נטויה.
    אני בטוח שלא להתנהגותו הנלוזה התכוון השם כשקבע את הדיבר “ואהבת לרעך כמוך”. מרינובסקי בז לנו, ואינו רואה איש מלבדו. הוא נטע זר פה, ואם אדם חרדי הוא, כשיכיר ברעות שגרם לרבים כל כך בזמן קצר כל כך, יקום וילך מפה.
    בקשר לתגובות הקודמות, נראה שנכתבו על ידי אדם אחד, אובססיבי וחסר שינה.

  14. אבנר רביב הגב

    לכל יפי הנפש
    לכל יפי הנפש הדואגים לסובלנות , לחינוך ילדינו, לגזענות , הטחו עיניכם מראות האם כולכם בנות יענה שראשה טמון בחול ?
    סובלנות נדרשת תמיד מאיתנו כלפיהם , מצידם אין טיפה סובלנות לאורח החיים שלנו הם לא סופרים אותנו,למה הם מחנכים את ילדיהם ?
    הגזענות היא מצידם כי רק מי שהולך בדרכם הוא מהגזע הנכון.
    הם רומסים ביד גסה את ערכי החיים שהנהגנו כאן בכפר , אני שמח שהצלחתי להרגיז הרבה אנשים כי כששמים מראה המראה לפעמים מרגיז.
    חבל שהמגיבים לא מזדהים בשמם כנראה מתוך בושה לדיעותיהם.

  15. גליה הגב

    האמנם תהלוכת ל”ג בעומר??
    אם שמים לב לתמונה שבה מצולם מרינובסקי, רואים מייד, שהכרזתו על תהלוכת חג ל”ג בעומר אינה עולה בקנה אחד עם הרצון האמיתי שלו – לכפות את אמונתו על תושבים בכפר.
    אם זו תהלוכת ל”ג בעומר – איך זה שהשלטים הם בנושא כשרות ומלך המשיח ומי יודע מה עוד היה בשלטים האחרים? ואיך זה שילדים הם אלה הנושאים את השלטים?
    שלטי חג צריכים להביא את התכנים של החג. התהלוכה אכן אינה תמימה.
    כמו הכוונות של מרינובסקי.
    ובכלל, למה לעשות תהלוכה? לא מספיק ציון החג סביב למדורות תוך סיפורי חג וערכיו?

    נשאלת השאלה אם המצע של כפר ורדים הוא איתן מספיק – מבחינה ערכית, מכדי לתת ל”רב” להכניס מריבות ורעיונות אליליים לכפר.

  16. חילונית הגב

    שנאה מביאה שנאה
    אבנר, השתלחות לא תוביל אותך לשום מקום.
    יש כאן 1700 משפחות חילוניות וקומץ משפחות דתיות.
    מה ההיסטריה?
    האם כל החילונים עד כדי כך נוטים לחזור בתשובה וכל רוח קלה תחזיר אותם לחיק הדת עד שאתה חרד כל כך לגורלם?
    תסמוך קצת על החילונים.
    מי שרוצה לחזור בתשובה יחזור ולא משנה איפה הוא נמצא, בהודו, בת”א או בלונדון. קצת פרופורציות.
    אני מבינה את החשש מהשתלטות, אבל דחילק… גם זה במידה.
    כל ההסטריה סביב הנושא הזה מקורה בפחד. מי שמאמין בעצמו ויש לו בטחון עצמי לא צריך לצאת במסע הפחדות והשמצות של אנחנו הטובים והם הרעים.
    מי שסומך על עצמו ובטוח ביכולתו, לא צריך את כל צווחות הפחד וההיסטריה. יש כאן קהילה חילונית חזקה ומודעת ולי אישית נמאס כבר מכל העניין הזה. יש עוד נושאים בכפר הורדים ובינתיים לא נמאס לי מהדתיים, נמאס לי מהעיסוק הבלתי פוסק הזה.
    די כבר לטחון בלי הפסקה.
    אני מעדיפה להשאר בעילום שם כדי שלא יגידו שאני בעד המקווה ובעד הדתיים. אני פוחדת להיות מטרה ניידת של קבוצת החילונים המשיחיים והפנטיים.
    ואני חילונית, עובדה את התגובה כתבתי בשבת.

  17. האקר הגב

    הודעה 11
    הודעה 11 נכתבה ע”י אבנר רביב בכבודו ובעצמו. רוצים הוכחה?

  18. אורח/ת הגב

    אבנר רביב ?
    אובססיבי? חסר שינה? חסר תעסוקה? מה נסגר איתך אחי?
    אין עוד נושאים שמענינים אותך?
    אולי קצת מין ? או מצב הנוער בכפר?
    כולה מרינובסקי.

  19. עליזה הגב

    אז מה?

    יש מישהו אחד שלא מקובל עליך שגר בכפר. (ולא מקובל גם עלי) אז מה?
    (טוב שרק הוא לא מקובל עליך) זאת הסיבה לצאת מפרופורציות? להשמיץ בברוטליות את כל החרדים?

    בכפר לא קורה שום דבר מפחיד שצריך להתייחס אליו בצורה אובססיבית שכזו.
    בכפר ורדים יש אנשים נהדרים שיודעים לפעול בשקט ובתבונה.
    (כמו סיוון יחיאלי וכמו אריה ברן וכמו רבים אחרים) אין לנו צורך בהסתה פרועה מלווה בהשמצות ובדימויים של אויבי יהודים . סגנון זה מחריש אזניים ועושה לכפר שם רע מאוד. כתבה כמו זו של אבנר רביב(פרדי?) מקוממת רבים וטובים שלא מוכנים לסגנון הזה.

  20. חברה של עליזה הגב

    לאבנר ושכמותו
    תשתדל במאבקים שלך לא לכלול.
    כל אדם הוא אדם. ואין אחד דומה לשני. יש חרדי צדיק ונחמד ויש חרדי פושע עלוב. יש חילוני ישר והגון ויש חילוני פושע ונבל.

    אל תאמרו “הם”!!!!
    אבנר, אל תאמר : “הם”. גם אתה מאיר וגם אתה זיו. אל תכלילו. אל תסיתו ואל תתסיסו. כשאתם מדברים, זה נשמע רע.
    אל תאמר בכלל כלום. חבל. זאת הסתה ולשון הרע. הענינים יסתדרו גם בלי הכתבות וההפגנות. יש גם אנשים חכמים שיש להם דרך שקטה ויפה כדי להשיג אותה מטרה כשלך.

    אתה “אמיץ” אבנר שיצאת מ”הארון”. סוף סוף כותב בשמך המלא.

  21. אורח/ת הגב

    זאת האמת צריך להודות בכך, לכל יפי הנפש !
    לכל משתתפי הפורום המתנגדים לסגנון ולמילים בהם בחר אבנר להשתמש, קצת מתיפייפים, אבל צריך להודות הוא אכן צודר.
    מי שעוקב קצת אחרי החדשות רואה שאותו זרם חרידי בלתי נסבל,עושה זאת בישובים חילוניים רבים נוספים. אל לנו להיות אדישים לתופעה, ולומר את האמת זאת אינה גזענות זאת זכותינו לשמור על צוויון הכפר כפי שהיה בעבר. אין הכוונה כמובן לזרם המתון יותר, החיי פה בכפר מס’ רב של שנים, הכוונה לזרם שהתיישב פה במטרה מאוד ברורה, ועל כן כל האמצעים כשרים (כמעט). מבחינתי אני מכבדת אותם בכך שאיני רוצה לחיות לצידם איני יכולה לעמוד “בסטנדרטים” היהודיים שלהם, על כן כפייה זה לא כאן…דקה נסיעה מכפר ורדים יפגשו במעלות שם קהילת הציבור הדתי עניפה יותר, ובעלת “אמצעים” לקיים אורך חיים דתי ללא כפייה, על כן נוסו מכאן מקומכם אינו כאן, אינכם שייכים לנוף כפר ורדים לחינוך הטוב שכאן, וכל נסיונותיכם לערוך אירועים על מנת לקרב את האוכלוסיה החילונית יזכו בבוז.
    חבל על זמנכם, כפר ורדים אינו רוצה אתכם כאן.

  22. אורח/ת הגב

    תפסיקו להיות יפי נפש
    אנכם שייכים לכאן, לא ניתן מקום לכפייה, נוסו מכאן, אתם יותר גרועים מיבלית, מעוררים גועל וסלידה בהתנהגותכם כאן ובכלל במדינת ישראל, אם להיות יהודי זה להיות כמוכם אני מוותר על יהדותי. מי שמבייש את היהדות חדשות לבקרים זה אתם לכו מכאן.

  23. אורח/ת הגב

    לכל יפי הנפש
    אם להיות יהודי זה לחיות כפי שהם חיים, אני מוותרת על יהדותי שלדעתי יפה יותר משלהם. לכו מכאן מקומכם אינו כאן. כפר ורדים ועיקר תושביו לא יתנו לקהילה מסיתה שכזאת לחיות כאן בקירבנו.

  24. אורח/ת הגב

    מרינובסקי
    ידידי מרינובסקי!!! נסו באופן אישי(אני לא הצלחתי) להשביע אותו שכוונתו אך ורק עניינו הפרטי , נסו להוציא ממנו שלא המסיונריות בראש מעיניו, נסו להוציא ממנו שלא יצירת מקום פרנסה למשפחתו היא עניינו העיקרי, נסו להוציא ממנו שאינו מודרך ע”י החב”ד הקיצוני לנצל את התמימים,היהודים דתיים וחילונים כאחד ולנצלם אך ורק כדי לחזק את חב”ד הקיצוני. אלה לדעתי שליחי שטן הם, באם הוא קיים. שהרי הוא עניינו אך ורק להכניס ריב ומדון בין בני האדם באשר הם, ובכל מקום שמדון לא היה. הבינו! אין כאן כל אינטרס ציבורי, האינטרס הוא פרטי ואישי ביותר. אני תקווה שעיני התמימים יסכימו להפתח ולהבין כיצד משתמשים ומנצלים אותם כבובות. וחבל!!!

  25. עליזה הגב

    תגובה ל-24 ול-21
    1.קראו שוב את כל תגובות “המתיפיפים”.(4.5.6.8.10.14)
    2.לא מעניין מה המניעים של מרינובסקי לגור כאן כשם שלא ברור לי מה המניעים שלך. איש באמונתו יחיה. הוא לא יצליח לשכנע אותי בדרכו גם אם מאוד יתאמץ, כשם שאתה לא תשכנע אותי בדרכיך.
    3.:חרדים כמוהו לא צריכים לעורר התנגדות. יש הבדל בין חרדים לבין “עדת החרדים”. יש לו “שליחות” שתעבוד אולי על שניים שלושה אנשים בכפר.
    4. אין זו התיפיפות להתנגד לסגנון , לדרך, לדימויים.
    5. זה נכון שהאופנה היום להתנגד לחרדים. אבל כולה מלחמה נגד איש אחד שמפגין נוכחות בכפר. הרפו כבר ממנו. ואל תעשו הכללות.
    כל אדם הוא אדם באשר הוא.

  26. חילונית הגב

    תגידו, נפלתם על השכל?
    מה קרה לכם?
    אני יכולה להבין התנגדות להשתלטות חרדית אבל לרדת לרמה כזאת?
    תתביישו לכם!!!
    תכף תגידו שצריך לשלול מהם זכויות אנוש ולשלוח אותם למות ברעב על איזה אי בודד.
    פשוט גועל נפש שיש קבוצה של חילונים שבמקום להתעסק בעניינים חשובים בכפר הזה בנוסף לעניין החשוב כן / לא מקווה, מתבאטים בצורה כזאת.
    אני מתביישת שעם כל הנאורות והאינטליגנציה, יש לכם דעות חשוכות יותר מימי הביניים.
    ככל שיש יותר תארים כך יש יותר שנאה לקבוצות מיעוט.
    ולא אני לא יפת נפש, לא תמימה ולא אני לא דתיה, אבל אני פשוט מתמלאת רצון להקיא.
    ולכל האנשים שמעדיפים לוותר על יהודתם בגלל מרינובסקי, תעשו טובה ועופו מכאן לתרשיחא, שם יקבלו אתכם בברכה הנוצרים, המוסלמים והבדואים.
    ביי ביי…

  27. אורח/ת הגב

    טוב שיש את כפרניק . כדי שישמעו גם הדעות השפויות .
    הגיע הזמן לסתום את הפה המלוכלך של הקו קלאס קלן של הכפר.
    כל הכבוד לשפויים יפי הנפש. כן כן יפי הנפש . כן ירבו.

    אבנר רביב, תפסיק לכתוב את שאר התגובות . ברור שזה אתה שמחמיא לעצמך.
    פשוט השתגעת.

  28. אורח/ת הגב

    אולי מספיק עם ההתעסקות הכפייתית בנושא המקווה
    באמת מספיק ודי.
    אופק… הבחירות כבר נגמרו.
    לא נמאס לכם מהאג’נדה הזאת? אז מרינובסקי יחזיר בתשובה כמה חברים שגם ככה היו חוזרים בתשובה מתישהו.
    תפסיקו עם הפחד הזה שעוד שניה יחזירו אתכם בתשובה, אני חילונית ולא מתכוונת להכנס להיסטריות שלכם על כך שיחזירו אותי בתשובה.

    די כבר.
    פשוט די

  29. אורח/ת הגב

    הפוסל במומו הוא פוסל
    עליזה פרידמן מאשימה את רביב בתגובות מזויפות פה.
    עליזה אחראית פה לפחות לתגובות הבאות: 4, 8, 10, 14, 18, 19, 20, 25, 26, 27, 28.
    עליזה מאשימה עד היום את אופק בהכל. על מה עליזה? מה הם עשו לך?
    למה השנאה העוורת הזו לקבוצת אנשים, שנלחמת בהתחרדות ובהחזרה בתשובה? מה הסיבה האמיתית?

  30. אורח/ת הגב

    לאבנר – קצת יושרה
    אנחנו ה”נאורים” “בני התרבות” לא רוצים אותם , זאת האמת כולה ואין בלתא

  31. אחת שמתביישת הגב

    אבוי לנו שטור כזה מופיע באתר שלנו
    השוואתו של אבנר רביב את החרדים ליבלית הדירה שינה מעיניי! ללא קשר לויכוח לגופו, לעניין המקווה ולאופי הכפר – ויכוח חשוב ולגיטימי. השוואת בני האדם לעשב שיש לעוקרו מן השורש מתוך החברה אחרת ישתלט עליה מזכירה לי ציטוטים מחוברות הסתה במדינות אפלות. האומנם שכחת אבנר מאיפה באנו. מה קרה באירופה לפני שישים שנה? זוהי חברה שמקבלת את האחר, כפי שאוהבים תושבי הכפר להתהדר בה? להוריד מיד את הטור הגזעני הזה!

  32. ממש שפויה הגב

    ולי זה מפריע
    ששני דוסים מוציאים את הכפר הזה משפיותו.
    לי זה מפריע שמתעסקים כל כך הרבה במקווה שלא מתעסקים בדברים חשובים לא פחות.
    לי זה מפריע שמשתלחים בצורה מגעילה כל כך בשני הדוסים האלה.
    אני כן חושבת שצריך לעמוד על המשמר שלא תהיה פה נהירה של משפחות חרדיות, אבל יש צורה ויש דרך.

  33. אורח/ת הגב

    הפוסל, במומו פוסל
    תגובות 4, 8, 10, 14, 18, 19, 20,25, 26, 27, 28 פורסמו על ידי אותו אחת, ששונאת את אופק שנאה רבה. למה? ואותו אחת מאשימה את רביב בתגובות מפוברקיות…

  34. אבנר רביב הגב

    יושר ואומץ לב אזרחי
    לכל המלעיזים והמנסים להדביק לי כל מיני תוארים ושמות ותגובות אנונימיות , מעולם לא פירסמתי כתבה בעילום שם אני לא מתבייש בדעותי ועומד בגאוה מאחוריהן, מצער לקרוא שרובם הגדול של המגיבים מתבייש לעמוד בגלוי ולהלחם על דעותיהם ללא האומץ הציבורי המתבקש ועומדים מאחורי עילום השם.

  35. אורח/ת הגב

    אבנר הגזמת
    השפה שאתה כותב היא שפה גזענית. מה לעשות? זאת עובדה כואבת.
    אתה לא היחיד שמתבטא כך . זה פשוט מעורר חלחלה.
    אל תנסה להתיפיף . אתה שייך לקבוצה קיצונית שמגעילה אותי.
    כן אתה יודע מי אני. הייתי חבר שלך ולא סובל את הדיבור שלך.

  36. מנחם הגב

    חיזוק הכפר או חיזוק כספי לחרדים
    כל מטרתם של החרדים היא לחזק את כיסם (בכסף) ככל שיתעלקו על חילוניים כן תרבה פרנסתם על חשבון החילוניים.ראו את החיזוק שבעימנואל בית ספר לחרדים ובית ספר לאחרים בתנאי שיממנו להם את ההפרדה.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן