טיול מתנדבות “סיפורי בדים” לעמק הירדן

דרורה וינר

איילת בר מאיר הובילה את המתנדבים בטיול בעמק הירדן

כפרניק CIMG5743 טיול מתנדבות "סיפורי בדים" לעמק הירדן

מידי שנה יוצאות המתנדבות בחנות יד שניה בכפר ורדים, "סיפורי בדים", לטיול בארצנו הקטנטונת. הפעם נסענו מזרחה אל העמק עם איילת בר מאיר, בת בית-זרע. כאות הוקרה על פועלנו, התנדבה איילת במשך שנים, לטייל איתנו בצפון הארץ. את הטיול התחלנו ב"מצפה הוד", קרוב לאלומות. הבטנו על הנוף המרהיב של הכנרת ובלב התרונן השיר "שם הרי גולן…" המשכנו רגלית לאתר ביתניה עילית.

כפרניק CIMG5743_0 טיול מתנדבות "סיפורי בדים" לעמק הירדן

איילת סיפרה על ניסיון ההתיישבות הראשון של השומר הצעיר ב-1920/1 והאידיאולוגיה המתלווה לסיפור. מתחתיו הוקמה חווה חקלאית בשם זה. הלכנו בשביל המוביל אל קונוס בטון חלול. על קירותיו הפנימיים, שמות כל קיבוצי השומר הצעיר.

ירדנו לרחוב הראשונים במושבת כנרת, אשר הוקמה ב-1908. אביבה זוהר ליוותה את הסיור (כילידת המושבה ואם לבת הנשואה לבן מאיכרי המושבה). בית טריידל (על שמו כתב פיכמן את השיר "ארמון רב תפארת"), הלכנו רגלית עד למוזיאון המושבה, המרפאה של חפץ. ואלי יזרעאלי פתחה את המוזיאון, ללא תשלום וסיפרה לנו אנקדוטות. איילת הוסיפה על חצר כנרת, חוות העלמות ומקום תחילתם של קבוצת כנרת, עין גב ועוד. המשכנו לנהריים, מפעל החשמל האדיר של רוטנברג. עברנו לירדן שם קיבלנו דרכון והסבר היסטורי מקיף ממדריך מאשדות יעקב. בשער הגולן אכלנו ארוחת צהרים וסיכמנו שנת פעילות. המשכנו עם איילת לבית זרע, לסיור בבית הקברות.

תודה לאיילת על ההדרכה העשירה, לאביבה זוהר ולנהג החביב סולימן שהחזיר אותנו מרוצות לביתנו.